Hallo allen
Op dit moment hebben wij bij Telenet een shake met telefonie en internet (al enkele jaren). Wij staan op het punt om over te stappen naar EDPnet. Er komt hier nog een telefoonlijntje binnen van heel lang geleden, zelf hebben we dat nooit gebruikt. Het is een gesloten bakje met RTT erop en er zijn 2 draadjes die aangesloten zijn op een grijze draad, die dan een meter doorloopt en in het niets eindigt. (zie bijlage)
Ik vermoed dat ik best meteen het VDSL2 Doe-het-zelf splitterpakket bestel, met daarin NTP 2007 wandcontactdoos, TF 2007 splitter en VDSL2 converter. Maar wie kan me zeggen welke draadjes ik waar moet aansluiten?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hulp bij aansluiten
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Oei Kippewit, zeker van dat die kabels nog bruikbaar zijn?
Ik dacht dat alles tot het IS/RA-punt voor rekening Belgacom-mensen is die voor de aansluiting moeten zorgen, en zoals de kabels nu uit uw muur komen kunt ge moeilijk van een IS/RA-punt spreken
Ik dacht dat alles tot het IS/RA-punt voor rekening Belgacom-mensen is die voor de aansluiting moeten zorgen, en zoals de kabels nu uit uw muur komen kunt ge moeilijk van een IS/RA-punt spreken
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
En waarom zou die kabel niet meer bruikbaar zijn ? Stukje kabel erafknippen, koperdraadjes opschuren en een ntp-2007 eraan. (dat is niet zijn probleem maar het probleem van BGC)
-
-
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
IS/RA is dit niet voor ISDN of ben ik verkeerd ?
De NTP 2007 zit bij het DIY pakket denk ik en als je het niet zelf doet moet je hiervoor betalen dacht ik !
correctie: Het is de NT1 die voor IDSN gebruikt wordt en de IS/RA is de Intro van BGC die in dit geval door de NTP2007 moet vervangen w<orden.
De NTP 2007 zit bij het DIY pakket denk ik en als je het niet zelf doet moet je hiervoor betalen dacht ik !
correctie: Het is de NT1 die voor IDSN gebruikt wordt en de IS/RA is de Intro van BGC die in dit geval door de NTP2007 moet vervangen w<orden.
-
- Elite Poster
β¦ Sluit je binnenkomende kabel (twee draden blauw en bruin dacht ik) aan de zwarte schroefconnector (a,b)
β¦ aan de Blauwe schroefconnector (a1,b1) "DSL": moet je uw modem (bbox) verbinden met bvb VVT telefoniedraad of indien bijgeleverde de kabel in het DIY pakket.
β¦ aan de Blauwe schroefconnector (a1,b1) "DSL": moet je uw modem (bbox) verbinden met bvb VVT telefoniedraad of indien bijgeleverde de kabel in het DIY pakket.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Alles hangt ervan af wat voor invoer kabel je hebt.
Kun je zeggen wat de vier kleuren zijn van de invoer kabel?
Normaal als er een paar verandering moet gebeuren moet bgc een technieker langs sturen.
Als er geen technieker wordt langs gestuurd dan moet je het paar gebruiken dat nu is aangesloten.
Kun je zeggen wat de vier kleuren zijn van de invoer kabel?
Normaal als er een paar verandering moet gebeuren moet bgc een technieker langs sturen.
Als er geen technieker wordt langs gestuurd dan moet je het paar gebruiken dat nu is aangesloten.
-
- Elite Poster
Inderdaad als er bij je DIY pakket een kabel bij zit met aan beide uiteinden een RJ11 stekker dan kan je die direct in de stekker pluggen (aanduiding DSL) die je op de NTP2007 steekt en de andere kant van de kabel met rj11 stekker in de modem.
De uitleg met het aansluiten op de blauwe schroefconnector is als je zelf een kabel zou willen aansluiten dan is dit mss gelmakkelijker dan een RJ11 stekker zetten want dan moet je enkel aan de kant van je modem op die kabel een RJ 11 aanzetten; dus dit enkel als je de kabel zelf zou willen of moeten maken.
Dus korter gezegd je kunt een RJ11 stekker uitsparen als je de blauwe schroefconnector gebruikt maar daar ben je vrij in.
De uitleg met het aansluiten op de blauwe schroefconnector is als je zelf een kabel zou willen aansluiten dan is dit mss gelmakkelijker dan een RJ11 stekker zetten want dan moet je enkel aan de kant van je modem op die kabel een RJ 11 aanzetten; dus dit enkel als je de kabel zelf zou willen of moeten maken.
Dus korter gezegd je kunt een RJ11 stekker uitsparen als je de blauwe schroefconnector gebruikt maar daar ben je vrij in.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dan zou ik het aanbod van Scarlet eens bekijken
Of je koopt een modem tweedehands voor ongeveer de helft van de prijs.
Of je koopt een modem tweedehands voor ongeveer de helft van de prijs.
β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β
- honda4life
- Elite Poster
Wie zegt er dat je die snelheid ook effectief zal halen als je een beperkte lijn hebt?
β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β β
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
400m is een randgevalletje! Dat kan 30/4.5 of 20/2 worden!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgiΓ«
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
Scarlet kan inderdaad wel wat beter wat betreft porteren van telefoonnummers.
Verder vind ik de support héél wat beter sinds onlangs de chatsupport beschikbaar geworden is.
Maarja... aan EDPNet kan niks toppen qua support.
En eehm BBOX2 tweedehands kost 20β¬
Verder vind ik de support héél wat beter sinds onlangs de chatsupport beschikbaar geworden is.
Maarja... aan EDPNet kan niks toppen qua support.
En eehm BBOX2 tweedehands kost 20β¬
Ok, uiteindelijk dan toch nog EDPnet aangevraagd. Zij zeggen dat ik geen splitter of iets dergelijks nodig heb, omdat de modem rechtstreeks op het koperpaar kan aangesloten worden (en de telefoon via de modem gaat). Dus, weer een beetje dezelfde vraag nu: waar en hoe sluit ik die modem aan. En kan dat zonder eerst een NTP2007 op te bouwen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat kan zonder de NTP, als je internet hebt zonder vaste lijn.
Dan gewoon de modem op de intro (blauw-oranje in jouw geval ?)
Dan gewoon de modem op de intro (blauw-oranje in jouw geval ?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand BelgiΓ«).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.