Modem only ? Oud model, nieuw model ?
modem only, nieuw
-Van de linksys naar de wanpoort van de siemens 192.168.2.1
Dat is z'n LAN IP, z'n WAN IP zit toch in 192.168.1.x ?
Dus van de telenet modem naar linksys zijn wan poort dan blijven er nog 4 gewone over
Van een vd 4 ga ik naar de lan/wan poort van de siemens (dat is poort 4 bij de gigaset)
ps: eigenlijk geen idee wat het verschil is tussen lan en wan ip maar als ik bij de siemens het ip probeer te wijzigen naar 192.168.1.5 krijg ik
msgbox.JPG
Dat kan normaal niet !
Onderstaande is met een bedraade pc die aan de siemens hangt & dhcp van siemens af

staat die aan krijg ik een gelijkaardig resultaat
C:\Documents and Settings\***>ipconfig
Windows IP-configuratie
Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: dummy.porta.siemens.net
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.249
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
Een WRT54GL doet trouwens ook maar een 30 a 32 Mbits WAN-to-LAN !
Volle 60mbit
Via siemens

Wat mis ik nu nog: intern netwerk ik kan communiceren met de pc's die aan de linksys hangen onderling maar ik kan niet aan één die aan de siemens ligt. Ook degene die aan de siemens hangen kunnen onderling communiceren maar deze zien ook de linksys niet
Ik ben niet zo thuis in netwerken maar vroeger toen de linksys achter een bbox1 hing kon ik aan gelijk welke pc aan welke vd 2 die dan ook hing.
Printscreens van de siemens
sx762(1).JPG
[/URL]
Dus dat lokaal netwerk zou ik ook moeten kunnen benaderen vanuit de linksys op een of andere manier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.