Frans de hoofdtaal bij Scarlet ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Belgacom IPs zijn dan ook geregistreerd in Brussel (hoofdzetel), en laat ons eerlijk zijn ... daar wonen tegenwoordig niet veel Nederlands-taligen (en nog wat minder als HV wordt afgesplits). Of moet BGC nu al hun IPs apart gaan uitdelen en registreren?
tommos
Member
Member
Bedankt: 156 keer

Eh? Het moet toch gewoon eerst in één taal gemaakt worden en dan vertaald. De vertaling moet zo correct mogelijk zijn, maar foutjes zijn nooit uitgesloten.
ALLES wordt bij Belgacom in het Frans gedaan, maar dan ook echt ALLES. En als het echt noodzakelijk is, dan komt er mss eens een vertaling naar het nederlands , voor die vervelende NL talige klanten.
Foutjes zijn er bij Belgacom inderdaad ALTIJD. zo kon je dit weekend het matchverslag van Brugge ENKEL in het Frans bekijken.
Bij ELKE pagina die Belgacom publiceerd heb je zoiets.
MAar ja, moet zo van de PS zeker, en dan krijgt monsieur Bellens nog een bonus .

Belgacom IPs zijn dan ook geregistreerd in Brussel (hoofdzetel), en laat ons eerlijk zijn ... daar wonen tegenwoordig niet veel Nederlands-taligen (en nog wat minder als HV wordt afgesplits). Of moet BGC nu al hun IPs apart gaan uitdelen en registreren?
Daar wonen meer Marokkanen, dus als we uw lijn moeten doortrekken, dan moeten ze maar alles in het Marokkaans doen.

Als Belgacom alles in Brussel in het frans registreerd, dan zal ik mijn storting ook met monopoly geld doen.

Belgacom is het meest racistische half overheidsbedrijf in de hele wereld, en mooi gesteund door de corrupte PS.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

ChelloExtremer schreef:Belgacom IPs zijn dan ook geregistreerd in Brussel (hoofdzetel), en laat ons eerlijk zijn ... daar wonen tegenwoordig niet veel Nederlands-taligen (en nog wat minder als HV wordt afgesplits). Of moet BGC nu al hun IPs apart gaan uitdelen en registreren?
Kan mij gestolen worden waar ze hun IP's registreren. De dag van vandaag is het toch perfect mogelijk om te zorgen dat Nederlandstaligen een IP krijgen die Nederlandstalig is? Indien Belgacom dit niet kan (of niet wil), dan overtreden ze het basis principe van de taalwetgeving.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Dat de de man die de ip's aanvraagt franstalig is en dat de mannen die de website maken ze eerst in het frans schrijven wilt natuurlijk niet zeggen dat heel den belgacom franstalig is.
In mijn dienst werkt er bvb slechts 3% franstaligen, de rest is allemaal nederlandstalig, en in de bgc torens wordt er ook nog veel nederlands gepraat, maar hoe de verhoudingen daar liggen weet ik niet.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Tommoske,

Dat je het niet op Belgacom hebt begrepen, weten we intussen wel. Maar je kan dat ook op een volwassen manier zeggen. Of misschien kan je dit gewoonweg niet, want geen enkele post van je hier is zinnig.

Maar dat alles eerst in het Frans wordt gedaan en daarna pas vertaald wordt, kan je op geen enkele zinnige manier aantonen.

En ik kan u zeggen, als Belgacom werknemer, dat je hierover ongelijk hebt.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:
ChelloExtremer schreef:Belgacom IPs zijn dan ook geregistreerd in Brussel (hoofdzetel), en laat ons eerlijk zijn ... daar wonen tegenwoordig niet veel Nederlands-taligen (en nog wat minder als HV wordt afgesplits). Of moet BGC nu al hun IPs apart gaan uitdelen en registreren?
Kan mij gestolen worden waar ze hun IP's registreren. De dag van vandaag is het toch perfect mogelijk om te zorgen dat Nederlandstaligen een IP krijgen die Nederlandstalig is? Indien Belgacom dit niet kan (of niet wil), dan overtreden ze het basis principe van de taalwetgeving.
Dit kan niet. En dit heeft niks te maken met Belgacom, maar met RIPE!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 30 keer

een IP heeft geen taal ... een IP heeft wel een adres, en dat is in het geval van BGC in Brussel.
wat websites dan met die info doen, is niet in handen van BGC. Het zijn de websites (zoals Facebook of MySpace, ...) die een IP met Brussels adres linken aan een taal.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zamba schreef:Tommoske,

Dat je het niet op Belgacom hebt begrepen, weten we intussen wel. Maar je kan dat ook op een volwassen manier zeggen. Of misschien kan je dit gewoonweg niet, want geen enkele post van je hier is zinnig.

Maar dat alles eerst in het Frans wordt gedaan en daarna pas vertaald wordt, kan je op geen enkele zinnige manier aantonen.

En ik kan u zeggen, als Belgacom werknemer, dat je hierover ongelijk hebt.
Wordt nu perfect toonbaar op de website van Proximus. Vergelijk de frontpage in het FR maar eens met die in het NL. Ik heb het natuurlijk enkel op mijn voorbeeld (website is altijd fr naar nl, niet andersom, niet van engels naar frans en nl).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”