Installatie: bijkomende kosten?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Mr. Brown
Starter
Starter

Hoi iedereen, binnenkort komt Belgacom onze pack installeren (internet+telefonie+tv). We genieten van de gratis activatie en installatie. Zijn er ergens 'verborgen' kosten die kunnen bijkomen bij het installeren? Bij mijn ouders moesten ze bijbetalen voor een HDMI kabel en twee powerline adapters (Telenet) Moet ik rekening houden met het feit dat de antenne-ingang zich 4m van de tv bevindt en de telefooningang in de gang? (8m van tv) Alvast bedankt voor de tips!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb bij belgacom geen bijkomende kosten gezien bij mijn oplevering van de producten. De antenne-ingang ga je niet nodig hebben. Alleen ga je een utp kabel moeten voorzien van de modem naar de televisie (decoder). Ook deze heeft u technieker voldoende bij. Ik heb een utpkabels gekregen. De langste was 12 meter. Ik dacht dat er 2 lange in de doos zat en 1 kortere :) Bij belgacom zit er standaard een HDMI kabel bij. Deze moet je niet apart aankopen.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Als er geen netwerkaansluiting is in de buurt van de TV, kan je zelf al om twee powerline adaptors gaan. Of een kabel trekken naar waar je je modem/router wilt hebben.

BGC en Telenet (€90) hebben mega marges op die powerline adaptors. Je kan ze vinden voor minder als €50... Mod edit: weinig respectvolle benaming isp aangepast.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Bij BC heb je dan weer net iets meer garantie op powerline lijkt me.
Ook zou ik zeker zoeken naar die "stekkerdoos" waar je nog een stopcontact in kan steken; in stekkerblokken is dit niet steeds een succes.
Werkt het dus niet, kan je ze volgens mij nog omwisselen naar draadloze. Oké de winstmarge is enorm maar als je problemen hebt hebben ze niet de uitvlucht dat het door die adapters kan komen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

bekijk toch of je de mogelijkheid niet hebt om LAN kabel te leggen. de meest voorkomende miserie met de draadloze systemen zijn stilstaand beeld, blokjes, geluidsonderbrekingen, enz… oorzaken kunnen heel divers zijn, factoren waar je niet steeds vat op hebt kunnen de werking van deze toestellen verstoren. dit gezegd zijnde, werk ik hier zelf met plc's zonder problemen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Mr. Brown
Starter
Starter

Bedankt voor de snelle replies! Als ik het goed begrijp, komt het internet binnen via de telefooningang? Een kabel leggen is geen probleem, maar oogt niet zo mooi van de gang naar de living. Edit: misschien handig voor jullie, we wonen in een appartement en het gebouw heeft een eigen net, BGC dus.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Misschien kan je dan een klein kabelgootje hangen ofzo?
Je kan ook de (blauwe) telefoondraad gebruiken, die is al een pak dunner dan netwerkkabel en jouw modem bij de televisie plaatsen.
Dat zal de technieker niet voor jouw doen (hooguit klemmen in de muur kloppen).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Mr. Brown
Starter
Starter

Ziezo, installateur is langsgeweest en probleem met kabels werd opgelost met twee PLC's. :-)
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Ziezo, installateur is langsgeweest en probleem met kabels werd opgelost met twee PLC's.
Jawadde, da moet nogal een installatie geweest zijn :-D
aceke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

thamar schreef:Als er geen netwerkaansluiting is in de buurt van de TV, kan je zelf al om twee powerline adaptors gaan. Of een kabel trekken naar waar je je modem/router wilt hebben.

BGC en Telenet (€90) hebben mega marges op die powerline adaptors. Je kan ze vinden voor minder als €50... Mod edit: weinig respectvolle benaming isp aangepast.
dit is niet correct, bgc maakt zelfs verlies op hun pwl's en ruckussen
de pwl's van devolo vind je niet onder de 75€
en ruckussen vind je al zeker niet onder de 99€
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”