Providers promoten downloaden films & muziek

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Onlangs mailtje gekregen van skynet dat ik met hun plus pakket nog gemakkelijker films kon downloaden. Chello volgt met een brief dat ze iedreen een nieuwe modem gaan steken om nog sneller te surfen, inclusief harde limiet van 15gb/maand, waarmee we wel 500.000 digitale fotos of 4000 'songs' kunnen binnenhalen.
Rest hun alleen nog om zelf wat divxen en mp3s te hosten en linkjes op hun homepage zetten zodat alle dummies er ook in slagen om iets binnen te halen :-)

(ik heb helaas moeten vaststellen dat mensen uit mijn omgeving denken/verwachten dat dit allemaal automatisch en direct gebeurt van zodra ze internet explorer opendoen)
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

heb je al gehoord van betalende mp3 downloadsites?

je kan ook 4000 legale songs downloaden he
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

ISP's zijn op z'n minst dubieus te noemen ...
Er zijn al verschillende onderzoeken geweest die een correlatie aantonen tussen illegale downloads & de stijging vh aantal breedbandabonnementen. (en niet alleen dat, denk ook maar aan alle apparatuur/software voor het burnen van CD/DVD's, DIVX/MP3 capable devices ...) Downloaden is big bussiness voor voorgenoemde fabrikanten/leveranciers ...
Vraag me af hoeveel het breedbandverbruik zou dalen indien het onmogelijk zou zijn voor illegaal te downloaden ? Misschien moeten ze dan eerder enkele netwerken gaan downgraden ipv upgraden ?! :-D
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Spacekiek als ze alles wegdoen die hier illegaal op het net staat dan kan ik enkel nog userbase bezoeken :wink: :wink: :-D :-D
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

je *kan* idd legaal mp3s downloaden maar ik denk niet dat ze dat echt bedoelen met hun reklame

als er in de gazet staat dat de platenindustrie klaagt dat iedereen gratis hun muziek download op internet dan wilt nonkel fons ineens ook internet en moet ik komen tonen hoe dat dat werkt (en tevens neefjes ontraden van cds te burnen en te gaan verkopen op school, blijkbaar winstgevend voor 12-14 jarigen), en als nonkel fons (dit is niet zijn echte naam by the way ;)) dan zulke reklames ziet, dan heeft hij gekozen he

breedband werkt piraterij in de hand, kijk maar naar de populariteit van dvdr releases, en van zodra dual layer burners beschikbaar zijn zullen de breedst gebande onder ons 9gb isos binnentrekken voor 1 film
de providers kunnen natuurlijk alles mooi ontkennen, want ze bedoelden natuurlijk downloaden van public domain spul in hun reklame
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

daar heb je inderdaad wel een punt Squirtle
cyborg
Starter
Starter

Ja ik vroeg me eigenlijk al af waar de winst zit van dat nieuwe HDTV systeem, 2 dvd's vol met nen high res film en enkel afspeelbaar vanop nen kickass pc. Dat kunnen ze niet verkopen aan de mainstream met hun dvd playertjes. Dat is voer voor echte pc freaks, maar die kopen zoiets niet, die downen dat. Wie de marketing voor dat product heeft gedaan moet toch weten dat zoiets niet rendabel gaat zijn. Maar dat het voor tonnen meer trafiek gaat zorgen dat is een feit. Een avi van 9 giga, stel je voor. De data stroom is enorm, isp's gaan verdrinken in zoiets, of zie ik dat verkeerd ?
wem
Premium Member
Premium Member

cyborg schreef:Ja ik vroeg me eigenlijk al af waar de winst zit van dat nieuwe HDTV systeem, 2 dvd's vol met nen high res film en enkel afspeelbaar vanop nen kickass pc. Dat kunnen ze niet verkopen aan de mainstream met hun dvd playertjes. Dat is voer voor echte pc freaks, maar die kopen zoiets niet, die downen dat. Wie de marketing voor dat product heeft gedaan moet toch weten dat zoiets niet rendabel gaat zijn. Maar dat het voor tonnen meer trafiek gaat zorgen dat is een feit. Een avi van 9 giga, stel je voor. De data stroom is enorm, isp's gaan verdrinken in zoiets, of zie ik dat verkeerd ?

mensen die thuis een breedbeeldscherm van 3000 € hebbe staan, zulle ook wel wa overhebbe voor films die een iets hogere kwaliteit hebbe dan de normale DVD's ...

en da zijn zeker ni allemaal computerfreaks die wete hoe en waar zoiets te downe ...

en zolang de datalimiete behoude blijve, zulle de ISP's er niet in verzuipe mijn wete ...
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

Squirtle schreef:breedband werkt piraterij in de hand

En omgekeerd ! :-)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Voila eindelijk iemand die het ook eens zegt. Ik heb dat in de A2F discussie ook eens vernoemd en toen kreeg ik niets dan negatieve kritiek.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

als die dvd's van 9GB erdoor komen, 4dvd's per maand met A2F :roll: :roll: :roll: :roll: :???: :?

Dan zal het waarschijnlijk binnenkort hopelijk goedkoper zijn om ze te kopen ook?
piet

Dat van die HDTV,
Da's natuurlijk illegaal.
Da zijn amerikanen die via satelliet de HDTV filmen capteren en op hun harde schijf zetten.
Deze worden dan op alt.binairies.hdtv gepost.

Zien er wel degelijk prachtig uit !

Commerciele HDTV bestaat enkel op cassette (jawel !), D-VHS van JVC en WM9 van Microsoft.
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

goed gezien spacekiek, zonder piraterij kunnen we het gerust stellen met zo'n light adsl abo maar dankzij de te downloaden wonderen zitten we allemaal te zagen over hoe hoog onze 10-40gb/maand limiet wel niet is :-o
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”