Bizz Internet Pro + eigen router

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Marz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2011, 18:01

Hallo userbase,

Ik had graag even gebruik gemaakt van jullie deskundigheid inzake Belgacom abbo's en opstellingen. Ik heb net ook naar de klantendienst van Belgacom gebeld maar "de biznezz" werkt blijkbaar niet vandaag, hoewel hun website wel degelijk anders doet vermoeden. Zal wel zijn omdat ik zelf geen klant ben zeker?

Anyhow, wat ik dus wilde weten, is of je bij een Bizz Internet Pro abbo ook je eigen router kunt gebruiken, m.a.w. onmiddellijk achter de BBox2 die enkel als modem dienst doet en zonder zo'n Thomson waar je niets in kan instellen. Ik vermoed hevig dat dit niet mogelijk zal zijn om één of andere mysterieuze reden, maar moet dit zeker weten. Het is mij overigens een compleet raadsel waarom particulieren dit wel zouden kunnen en zelfstandigen/KMO's die een vast IP willen, niet. Echt "business".

Bijkomend wil ik graag weten hoe die config met zo'n Thomson eigenlijk werkt, want is me niet geheel duidelijk. Als de BBox2 enkel PPoE doet, kan je daar dan op inloggen of is dat ook onmogelijk?

Alvast bedankt voor uw nuttige reactie.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Nee, is niet mogelijk. Wat wel eventueel mogelijk is : internet favorite of intense + ioffice optie + bizz8 optie. Komt eigenlijk op hetzelfde neer en je kan een bbox2 als modem only gebruiken.
Marz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2011, 18:01

Wat is bizz8 optie? Kan ik precies niet vinden op de site.

iOffice, zit dat wel bij Bizz Pro?

Bovendien biedt Bizz Pro de mogelijkheid voor Bussiness Outlook én heeft een vast IP (is vereist), wat Intense niet heeft IMO?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Eén van de belangrijkste voordelen van de ioffice optie is een vast ip. Bizz8 is ook een vorm van SLA dat je kan nemen op een residentiël abbo (technieker binnen de 8 werkuren, ...). Komt eigelijk neer op bizz fav en bizz intense.
Marz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2011, 18:01

Wat jij voorstelt is dus om een particulier abbo te nemen met wat opties bij?

IOffice nemen voor alleen een vast IP lijkt me eigenlijk wat te veel van het goede, maar in dit geval zijn de bijkomende voordelen mss wel interessant. Maar met die biss8 optie (die ik nog steeds nergens vindt) alléén mis je nog wat andere voordelen van een Bizz abbo, zoals Business Oultook, domeinnaam, ... en qua prijs ga je niet echt voordeliger uitkomen denk ik.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Maar met die biss8 optie (die ik nog steeds nergens vindt)
Dat is eigenlijk de benaming binnen bgc. Intense + bizz8 = bizz intense, favorite + bizz8 = bizz favorite.

En met de ioffice optie bedoel ik deze :
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... l_business
Marz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2011, 18:01

Hm, ja, had het even geleden ook gezien dankzij een ander topic op dit forum. Is wel een verwarrende naampolitiek moet ik zeggen.
Maar dan is die I-Office (de VOIP versie) interessanter m.i., zelfde prijs ook een vast IP en ineens telefonie. Of zie ik het iets te simplistisch?
Laatst gewijzigd door Marz 14 aug 2011, 15:52, in totaal 1 gewijzigd.
Marz
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2011, 18:01

Iemand die meer uitleg kan geven over de configuratie in dit geval a.u.b.? Als ik het goed begrijp staat de BBox2 in bridge met het WAN IP op de Thomson? Is het dan zo dat je nog met 172.X.X.X op de BBox2 kan inloggen?

Bij de specificaties van de abbo's staat ook "tot max. X PC's". Wil dit dan zeggen dat Belgacom effectief de DHCP-range beperkt op de firewall zodat er niet meer apparaten kunnen worden aangesloten (tenzij je zelf een router erachter hangt en nog eens NAT doet)? Hoe werkt dit dan bij Bizz Intense waar geen firewall is inbegrepen?
Eol
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 maa 2011, 23:34
Bedankt: 2 keer

BGC heeft geen beperkingen, maar geeft ondersteuning op internetproblemen met X pc's.
Als X 2 is en je bijvoorbeeld 3 pc's hebt, gaan ze je niet helpen als 2 pc's kunnen surfen en de 3e niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”