Met de nieuwe frequenties kan Q-Music volgens directeur Peter Bossaert eindelijk met gelijke middelen de concurrentie aangaan met de vijf VRT-radio's. De operatie, "het belangrijkste moment in de geschiedenis van de commerciële radio", gaat gepaard met een grote campagne. Met de toekenning van twee nationale licenties voor de commerciële radio's Q-Music en 4FM wilde de Vlaamse overheid 2,5 jaar geleden de radiomarkt liberaliseren.
Door de beperkte frequentiepakketten konden de commerciële zenders de concurrentie niet met gelijke wapens aangaan. "Wij kregen van de overheid een 2PK'tje, de VRT-radio's reden met een Mercedes. Dankzij eigen technische aanpassingen, konden we ons 2PK'tje omvormen tot een Golf. Met de nieuwe frequenties rijden we vanaf donderdag ook met een Mercedes", aldus Bossaert. Bijna alle huidige 33 frequenties, die in bepaalde delen van Vlaanderen geen optimaal luistercomfort garanderen, verdwijnen woensdagnacht tijdens een twee à drie uur durende technische operatie. Vijf hoofdfrequenties, samen met een aantal steunfrequenties, moeten in de Vlaamse provincies 97 procent van alle Vlamingen bereiken. Voor West-Vlaanderen is de nieuwe FM-frequentie 103.0, voor Oost-Vlaanderen 88.6, voor Antwerpen 99.2, voor Vlaams-Brabant 103.1 en voor Limburg 102.5.
Bron: Skynet actualiteit (Belga) 24/05 - 16:49
Met nieuwe frequenties strijdt Q-Music met gelijke wapens
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
True, Q-music is veel leuker om naar te luisteren qua muziekstijl dan Donna. Alleen spijtig dat dat hier tot nu to zó enorm slecht te ontvangen was. Hopelijk gaat het nu beter! (Donna is hier overigens ook niet super te ontvangen en 4FM ... enkel op de kabel).
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat heeft Q nu met internet of computers te maken??
Ik ben sinds de oprichting een trouwe fan van Donna en voorlopig blijft dat zo. Q is duidelijk een commerciële copy van Donna. Alleen Deckers & Ornelis mogen af en toe mijn muzikaal gehoor teisteren. Voor de rest... liever DONNA !!

Ik ben sinds de oprichting een trouwe fan van Donna en voorlopig blijft dat zo. Q is duidelijk een commerciële copy van Donna. Alleen Deckers & Ornelis mogen af en toe mijn muzikaal gehoor teisteren. Voor de rest... liever DONNA !!

Donna, qmusic? Trop commercial, désolé. Geef mij maar studio brussel
Overheidszender of niet, ze moeten met gelijke wapens kunnen strijden. Wat dat betreft vind ik het wel ok voor qmusic.
Greetz
/edit: typo

Overheidszender of niet, ze moeten met gelijke wapens kunnen strijden. Wat dat betreft vind ik het wel ok voor qmusic.
Greetz
/edit: typo
Laatst gewijzigd door Slekken 24 mei 2004, 21:50, in totaal 1 gewijzigd.
[OFFTOPIC]
ik prefereer mijn mp3 collectie
kvind dat ze teveel dezelfde muziek draaien op de radio, en ieder uur het nieuws is ook wel irritant als je voor de 5 de keer hoort dat een of andere gestorven is, en de reclame is zeker storend, maar als ik luister naar de radio is het stu bru, vooral de vrijdag en zaterdag na 11 uur, kvind het wel kut dat der zo nen onnozelaar zit van 10 tot 11
[OFFTOPIC]
ik prefereer mijn mp3 collectie

kvind dat ze teveel dezelfde muziek draaien op de radio, en ieder uur het nieuws is ook wel irritant als je voor de 5 de keer hoort dat een of andere gestorven is, en de reclame is zeker storend, maar als ik luister naar de radio is het stu bru, vooral de vrijdag en zaterdag na 11 uur, kvind het wel kut dat der zo nen onnozelaar zit van 10 tot 11

[OFFTOPIC]
de pispaal <<
Met Computers wel denk ik, van het ogenblik dat er een user deze Radio zender ontvangt en eventueel muziek wil opslaan, (legaal dan) ja dan is de PC er wel degelijk bij betrokken. (er zijn ook PC's met ingebouwde radio of TV tuner)Spock schreef:Wat heeft Q nu met internet of computers te maken??![]()
Grtz,

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dacht je dan nog dat er één plaatje of CD aan te pas kwam ? Reeds de meeste vrije radio's (zelfs eerder dan de grote commerciele stations) zijn jaren geleden overgestapt op een volledig computer gestuurd systeem.Spock schreef:Wat heeft Q nu met internet of computers te maken??![]()
Het voordeel is dat muziek in meerdere studio's simultaan kan gespeeld worden (voor de grote radio's dan), de kwaliteit altijd optimaal blijft (geen krassen meer op LP's of CD's), geen CD's meer verdwijnen (was echt een plaag bij sommige lokale radio's), het sturen van artiest en titel via RDS is mogelijk (zoals bij Contact bv.), ...
Radio zonder computer zou gans anders zijn...
Wat de nieuwe frequenties voor Q betreft... best leuk, maar ondertussen moeten er weeral 60 lokale radio's verdwijnen die vaak aan de wieg hebben gestaan van het vlaamse radiolandschap, maar door beperkingen nooit de middelen hebben gekregen.
Wel mooie zo'n indeling voor Qmusic door de vlaamse regering
Maar heeft iedereen al eens nagedacht wat er nog echt overblijft van het begrip locale radio
90% van de locale radio's zijn ofwel overgenomen door ketens of krijgen gewoon weg geen frequenties meer toe bedeeld
Da's de manier van werken in Vlaanderen
Liberaliseren noemt men dat, ik noem dat dictatuur van het groot kapitaal
Maar heeft iedereen al eens nagedacht wat er nog echt overblijft van het begrip locale radio
90% van de locale radio's zijn ofwel overgenomen door ketens of krijgen gewoon weg geen frequenties meer toe bedeeld
Da's de manier van werken in Vlaanderen
Liberaliseren noemt men dat, ik noem dat dictatuur van het groot kapitaal