Enkele wijzigingen in registratieproces tegen spambots

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, heeft ook UB soms te lijden onder zijn populariteit, en worden we het mikpunt van spambots. Gelukkig grijpt het moderatorteam gewoonlijk snel in.

Om de registratie van deze vervelende robots beter tegen te gaan, hebben we een aantal wijzigingen aangebracht. Deze zijn voor het grootste deel onzichtbaar.

Normaal gezien zal je hier geen last van ondervinden, ik vind het nu trouwens eenvoudiger dan vroeger. Maar moest iemand problemen ondervinden bij registratie, dan kan je ons altijd contacteren op forum [apestaartje] userbase.be .

Dank voor het begrip.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kijk eens naar stopforumspam.com ... hebben een eenvoudige API en werkt uitstekend (als ik nog 5 registraties heb op een jaar is het veel, terwijl er vaak meer dan honderd pogingen per dag zijn).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Met deze ook een oproep aan alle gebruikers om eventuele spam berichten te melden via de "Meld dit bericht" knop bovenaan de post. Een aantal opmerkzame gebruikers doen dit nu al regelmatig, waarvoor dank.

Maar iedereen die een post opmerkt, waarvan je vermoedt dat het spam zou kunnen zijn, mag dit gerust melden.
Wij nemen dan de nodige acties.

Bedankt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

r2504 schreef:Kijk eens naar stopforumspam.com ... hebben een eenvoudige API en werkt uitstekend (als ik nog 5 registraties heb op een jaar is het veel, terwijl er vaak meer dan honderd pogingen per dag zijn).
Geïntegreerd, we zullen het snel genoeg zien. Ik heb de captcha voorlopig eens afgezet: waarom reguliere users ambeteren als het de spambots ook niet buiten houdt?
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”