Groupon en namaak

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb een paar weken geleden eens geregistreerd bij Groupon. Uiteindelijk vind ik de deals nagenoeg altijd hoogst oninteressant. Totdat ik deze zag gisteren : http://www.groupon.be/deals/brugge/avan ... 224&a=1577 . Hmm, een oude iPod Nano voor €30, leek me nog best mee te vallen. Heb die Nano qua design altijd wel leuk gevonden.
Had dus bijna besteld... Totdat ik het filmpje bekeek. Dit blijkt helemaal geen Nano. Een gegeven moment zie je immers de achterkant van het toestel en blijkt er helemaal geen Apple logo op te staan. Is dus wellicht een of andere Chinese namaak. Ik vond het sowieso al verdacht dat er gewoon nergens sprake was van iPod...
Kan dat eigenlijk zomaar dat ze dergelijke namaak verkopen ? What's next, een HiPhone ? Is dat gebruikelijk op Groupon en is die hele zaak dus te vermijden als de pest ? Heeft nochtans wel een grote naambekendheid (en was daarmee dat ik uit
nieuwsgierigheid ingeschreven had).

Edit: 't is zelfs nog erger dan ik dacht. Als je de link naar de verkoper volgt (avantages-multiples) staan er nog wel meer namaak-producten, bvb een 'nieuwe' Nano. Zelfs de displays zijn gewoon van Apple gecopieerd ! Dit moet toch ronduit strafbaar zijn in België ?! (Is een .be site).
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Verouderde modellen, vaak buitenlands klink beetje ibood achtig.
En dan nog namaak :)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tjah, staat er toch 100% duidelijk op dat het niet Apple is.
En als er geen Apple logo opstaat, is het geen namaak. Deze mp3-speler wordt ook in Dreamland, Fun, Media Markt,... verkocht...

Er staat geen Apple-logo op-> geen namaak.
En patentenschending? Ja, maar Apple is niet geintresseerd in zo'n kleine bedrijfjes, ze kunnen hun niks bieden, ze willen enkel licenties verkrijgen van andere bedrijven zoals Samsung, HTC, Motorola, Nokia,...

BTW: je kunt een ePad/aPad/.... kopen in de blokker, dat zegt genoeg.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

En dan samsung maar verbieden in de rechtbank :nono:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dima_2005 schreef:En als er geen Apple logo opstaat, is het geen namaak. Deze mp3-speler wordt ook in Dreamland, Fun, Media Markt,... verkocht...
Que? Ik kom toch regelmatig in die winkels en ik heb daar nog NOOIT dergelijke klakkeloze copiën gezien hoor. Ja, er zijn zo van die toestelletjes die er wel redelijk op gelijken, maar zeker geen complete copies zoals hier het geval is.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Heronic schreef:Verouderde modellen, vaak buitenlands klink beetje ibood achtig.
Dat is toch niet de ervaring die ik met ibood heb. Soms wel verouderd maar meestal wel A-merken, en nog nooit iets gezien dat van ver of dicht op namaak leek.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Vast misbegrepen :).

Het deel dat ibood achtig klinkt..
Verouderde modellen, vaak buitenlands klink beetje ibood achtig.
En daarbovenop :
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”