sql slammer worm

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

Hoi,

Ben gisteren afgesloten van A2F omdat ik zonder mijn weten natuurlijk een sql slammer worm had.

Nu had ik dat eergisteren ontdekt en deze dus verwijderd, ervoor gezorgd dat ik de laaste updates en een up to date antivirus draaien heb.

Sluiten ze me alsnog af, ok geef toe dat zo'n sql worm een hoop vervuiling veroorzaakt. Maar vind toch dat dit niet de actie was die ze moesten nemen. Ze hebben op 10 mei blijkbaar een eerste klacht binnengekregen. Ze hadden een mail kunnen sturen of bellen zodat ik me hiervan bewust was.

Anyway, gisteren proberen te bellen (niemand daar wat een verrassing), dus hopen dat het mailtje dat een collega (thx styno) gestuurd heeft enige reactie teweeg brengt (heraansluiten).

En als de A2F mensen dit lezen doe geen moeite om me een ander contract aan te bieden, ik wil gewoon verder surfen.

Misschien is het geen slecht idee voor A2F om een soort waarschuwing uit te sturen ipv. de mensen zonder boe of ba af te sluiten.

Sorry voor de enigzins bittere ondertoon maar je begrijpt mijn frustraties wel denk ik.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Visi0n4ir schreef:Misschien is het geen slecht idee voor A2F om een soort waarschuwing uit te sturen ipv. de mensen zonder boe of ba af te sluiten.


Tja, precies of je bent de eerste die zo'n opmerking maakt... bij WebVisie sluiten ze hun klanten nu éénmaal liever af, als dat ze constructief communiceren.
Het is een bedrijfsstrategie als een ander, maar of ze er ver zullen mee komen... ?


PS. het was gisteren een feestdag, misschien wel logisch dat er dan niemand te bereiken was hé !
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

je kan toch lezen op de statuspage waarom je afgesloten werd?
Passeer effe bij een gebuur en vraag effe: je weet het direct?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Snakehit schreef:je kan toch lezen op de statuspage waarom je afgesloten werd?
Passeer effe bij een gebuur en vraag effe: je weet het direct?


Sorry hoor, maar dat vind ik niet normaal... waarom zou een klant zich in allerlei bochten moeten wringen om zijn statuspagina te kunnen lezen ?
If you can't beat them, confuse them.
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

Dat is het nadeel van geen mailadres te hebben

in geval van virus stuurt telenet eerst mail en sluit u dan af; en als ge belt naar de helpdesk krijgt ge automatisch bandje te horen dat ge virus hebt, maar telenet is groter, dus die kunnen hun dat gemakkelijker permitteren

wat ik niet goed begrijp is dat ge voor bv een site draaien wordt afgesloten zonder boe of ba; daar kunnen ze toch gewoon iets van laten weten op de statuspagina en desnoods pas afsluiten als er geen antwoord komt?

Tenslotte vormt ge dan geen gevaar voor de andere internet gebruikers
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

CueBoy Geplaatst: Vr Mei 21, 2004 10:02 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Snakehit schreef:
je kan toch lezen op de statuspage waarom je afgesloten werd?
Passeer effe bij een gebuur en vraag effe: je weet het direct?


Sorry hoor, maar dat vind ik niet normaal... waarom zou een klant zich in allerlei bochten moeten wringen om zijn statuspagina te kunnen lezen ?


Ja, maar als je het wilt weten moet je het toch zo doen. Want er zijn geen andere manieren als hun dienst niet beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

CueBoy schreef:PS. het was gisteren een feestdag, misschien wel logisch dat er dan niemand te bereiken was hé !

Je moet er wel bijdenken dat hij wel degelijk gisteren (feestdag) rond 14:00 afgesloten is.

Ik snap niet dat het zo moeilijk om in deze gevallen de mensen even te verwittigen.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

goos schreef:wat ik niet goed begrijp is dat ge voor bv een site draaien wordt afgesloten zonder boe of ba

Daar geloof ik niets van.
Ikzelf heb al een hele tijd een eigen site draaien (persoonlijk, geen 3th party service) en op een adsl2fit abbo mag je eigen servers draaien.
Het zal wel te maken hebben met de content van die site.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

CueBoy schreef:PS. het was gisteren een feestdag, misschien wel logisch dat er dan niemand te bereiken was hé !


Inderdaad maar ze hebben me gisteren toch tijd gehad om me af te sluiten dus er was wel iemand, en ten tweede vandaag is er ook niemand, vandaag is het echt wel geen feestdag. Een minimum bezetting is toch ook geen overbodige luxe voor een isp.

En morgen is het weekend. Dus zal ik ten vroegste maandag geholpen kunnen worden. Dus dat wil zeggen minium 4 dagen zonder internet omdat ik een worm had. Heel fijn!!!!

btw: het is niet zo dat er niemand aanwezig is

Code: Selecteer alles

Your message

      To:   *********
      Subject:   WebVisie Support Auto-reply
      Sent:   21/05/2004 11:47

was deleted without being read on 21/05/2004 11:48.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@Styno & Visi0n4ir : sorry voor de "feestdag"-opmerking, maarreh... ik zie nergens in de origenele post staan dat er afgesloten geweest is op een feestdag om 14u00... Soit, maakt niet uit voor de rest.


Visi0n4ir schreef:Een minimum bezetting is toch ook geen overbodige luxe voor een isp.


Helemaal mee eens, maar dat wil nog niet zeggen dat de personen die een minimumbezetting garanderen de telefoon moeten opnemen. :wink:
If you can't beat them, confuse them.
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

Styno schreef:Ikzelf heb al een hele tijd een eigen site draaien (persoonlijk, geen 3th party service) en op een adsl2fit abbo mag je eigen servers draaien.
Het zal wel te maken hebben met de content van die site.


't was een project van 't school dat leek op een third party service.. ik heb dat met de helpdesk kunnen uitklaren, maar als ze me eerst iets hadden laten weten, kon ik dat onmiddellijk uitleggen en dan moest ik geen twee dagen zonder internet zitten

Er draait trouwens (nog steeds) een eigen site (foto's) op mijn connectie
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

CueBoy schreef:
Visi0n4ir schreef:Een minimum bezetting is toch ook geen overbodige luxe voor een isp.


Helemaal mee eens, maar dat wil nog niet zeggen dat de personen die een minimumbezetting garanderen de telefoon moeten opnemen. :wink:


Yup inderdaad maar die minimum bezetting moet er zijn om support te geven naar de klant toe (in dit geval wij dus). Monitoring tools kunnen de rest doen, ze moeten geen mensen hebben die intern de boel moeten laten draaien (of oplossen als het fout gaat).

Monitoring tool + standby persoon lost dit op. Dus begrijp niet waarom ze niet opnemen of reageren op mail. Schandalig gewoon als ik tot maandag moet wachten.
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

Even ter info (ben A2F dat ook verschuldigd), mijn inet is terug na het sturen van de mailtjes, zonder waarschuwing. Net zoals het verdwenen was.


Thx a2f, ben er zeker van dat dit gewoon een samenloop was van diablement en feestdagen .


I'm back :D
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”