Poor man's Ambilight

Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben op zoek naar een Ambilight-alternatief (nieuwe TV krijg ik niet onmiddellijk verkocht aan vrouwlief).

Hoewel we TV en films kijken via een HTPC zou ik toch liefst opteren voor een hardware-oplossing. Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is het AptiLight. Nadelen zijn dat er - behalve die site - eigenlijk niets van te vinden is, en dat betaling via creditcard (PayPal) niet mogelijk is. Hoewel de maker vlot reageert op mails, is dit natuurlijk een extra risico.

Heeft er iemand weet van een gelijkaardig alternatief?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Voor de handige harry's:
http://hackaday.com/?s=ambilight
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Die oplossing heb ik al bekeken, jammer genoeg werkt het via USB en het ontbreekt me ook aan tijd om zelf aan de slag te gaan.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Hoe wil die dan dat we betalen ?
Want hierin heb ik ook wel intresse :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Volgens wat ik uit zijn mail heb begrepen was hij al met een Europeaan in gesprek om zijn ding te gaan verdelen. Hij heeft beloofd me op de hoogte te houden... ('k Heb alleen geen idee over welke termijn het zou gaan).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

khsw schreef:Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is het AptiLight.


Op het bovenste filmpje lijkt het mij zeer slecht te werken (eigenlijk enkel bij full screen dezelfde kleur, bij een mix van kleuren geeft het ding precies steeds iets purper achtigs). Het onderste filmpje lijkt dan weer vrij goed (bij twee duidelijke kleuren op je scherm heb je ook twee kleuren ambi).

In ieder geval... die ambi toestanden zijn niet m'n ding (alleen daarom zou ik al geen Philips kopen).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”