bbox2 modem met smc7004abr router

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Omdat ik veel problemen heb met blocked nat out ben ik nu al 2 dagen bezig om het volgende voor elkaar te krijgen zonder succes:
bbox2 enkel en alleen als modem inschakelen en hierop een smc7004 barricade router aansluiten.
ik heb al vele pagina's doorlopen en hetvolgende geprobeerd:
op bbox2 wan ppoe disabled en de ppoe instellingen op de smc7004 ingesteld.
bbox2 heeft ip van 192.168.1.1, smc7004 heb ik als ip 192.168.1.2 gegeven. (bbox dhcp ingeschakeld + smc dhcp uit)
lan poort van bbox2 op wan poort van smc 7004 abr.
Ik heb het op nog geen enkele manier voor elkaar gekregen om een ppoe verbinding op te bouwen via de smc router (een rechstreekse ppoe verbinding in windows7 opzetten lukt wel)

Blijkbaar kan ik ook nooit tegelijk zowel de bbox2 (192.168.1.1) als de smc (192.168.1.2) bereiken. (ik moet telkens de pc settings wijzigen : gateway & dns server)

Kan iemand mij hier verder in helpen of is het gewoon niet mogelijk met deze router / bbox2 combinatie?
Indien niet ben ik van plan een nieuwe router te kopen hiervoor (suggesties?)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fjskmdl schreef:bbox2 heeft ip van 192.168.1.1, smc7004 heb ik als ip 192.168.1.2 gegeven. (bbox dhcp ingeschakeld + smc dhcp uit)
Er lopen hier al verschillende treads over het aansluiten van een router achter de bbox2. Misschien eens opzoeken wat daar al geschreven werd ?

Als je op de smc7004 192.168.1.2 als IP ingesteld hebt (LAN of WAN ?) dan is dit al verkeerd. Beide routers moeten in ieder geval op een verschillend subnet.
- laat de bbox2 dhcp en de sms dhcp rustig ingeschakeld.
- laat de smc gewoon een WAN IP krijgen van de bbox2 (van zodra de PPPoE actief wordt dit geruild voor een publiek IP).
- geef de smc (en dus je lokale netwerk achter de smc) een adres in een ander subnet (vb 192.168.2.1)
- geef je pppoe gegevens in op je smc (vb fa12345@SKYNET).

Tegelijk op beide routers zal niet meer lukken van zodra de PPPoe actief is op de smc. Maar dat is zelden nodig dat je nog naar de bbox2 web interface moet.
Gewoonlijk los ik dat op met een (voorlopige) 2de netwerkkaart (vb LAN > sms, wireless > bbox2)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

bedankt ik doe straks nog een poging.
(geloof mij, ik heb al veel gezocht op dit forum)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

laat de bbox2 dhcp en de sms dhcp rustig ingeschakeld.
Nochtans heb ik hier op het forum al ergens gelezen : " dat je dat beter niet doet omdat je dubbele NAT krijgt en je dit beter niet doet !!

Nog een opmerking ivm met zoeken op het forum : Dit is juist het grote probleem dat je na veel zoeken juist op den duur niet meer weet wat je nu juist moet doen want er zijn altijd zaken die elkaar tegenspreken en eigenlijk is een uitleg in tekst altijd veel veel onduidelijker dan een simpel blokschema .
Is er geen mogelijkheid om een applicatie te integreren waarmee je gemakkelijk blokschema's direct kunt invoeren ( opmaken ) zoals je nu direct commentaar kunt invoeren !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jackho schreef:Nochtans heb ik hier op het forum al ergens gelezen : " dat je dat beter niet doet omdat je dubbele NAT krijgt en je dit beter niet doet !!
Een dubbele NAT krijg je inderdaad als je 2 routers gewoon achter mekaar zet.
In het geval van de TS krijgt de 2de router een publiek IP adres (via een rechtsreekse PPPoE). Het signaal gaat bij wijze van spreken "dwars door" de BBox2 direct naar de modem (bypast de router).
Dit wordt ook soms een "bridge" opstelling genoemd. Van dubbele NAT is hier dus helemaal geen sprake.
jackho schreef:Is er geen mogelijkheid om een applicatie te integreren waarmee je gemakkelijk blokschema's direct kunt invoeren ( opmaken ) zoals je nu direct commentaar kunt invoeren !
Goed idee. We zullen deze (en andere) suggesties toevoegen aan onze 'to-do" lijst.
Zoals je kon lezen in deze topic, zijn we volop bezig met de uitbreiding van de Userbase crew (later meer hierover). Hopelijk resulteert dit spoedig in het implementeren van de vele suggesties (karma, wiki, enz...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

net nog een poging gedaan zonder success
ik denk dat de 7004abr problemen heeft om met de bbox2 te verbinden
in de smc log zie ik enkel zaken zoals:
PPPoE send PADI
PPPoE receive PADO
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wat voor mij ook niet duidelijk is als je twee routers na een zet en dat je best van één router dhcp uitschakelt om dubbele nat te vermijden, maar DHCP en Nat gaan dit dan te samen of anders gesteld als je DHCP uitzet wordt dan ook de NAT uitgezet !?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

PPPoE receive PADO wilt dus zeggen dat hij het adres van de pppoe server gekregen heeft en dat het daar stopt blijkbaar !
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ik ben van plan een router nieuwe router te kopen om bij de bbox2 te plaatsen.
iemand een idee van een goede (fritzbox vind ik te duur: 140euro :s)
ik zou graag dyndns support hebben en liefst iets die goed modbaar is kwa firmware (linux)
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

jackho schreef:PPPoE receive PADO wilt dus zeggen dat hij het adres van de pppoe server gekregen heeft en dat het daar stopt blijkbaar !
vreemd maar ik heb geen internetconnectie en bij cable/dsl status staat nog steeds disconnected...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wil jij iets goed modbaar, dan kijk je best in de database van dd-wrt wat er allemaal kan.
Best kijken dat je de full-package kan installeren, en geen micro build of andere gereduceerde versies.

Je kan natuurlijk ebay/tweedehands eens raadplegen voor kant en klare oplossingen.
Natuurlijk is zoeken naar "onwetende" verkoper met een ondersteunde router wel geodkoper :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ik heb wat rondgezocht ivm dd-wrt, en ben aan het overwegen om deze aan te schaffen:

LINKSYS E2000 ADVANCED WIRELESS-N ROUTER
http://www.routercenter.be/product/1181 ... outer.html

32MB Ram 8MB Flash

dd-wrt info over deze router:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_E2000

Is dit een goede keuze of heeft iemand een betere suggestie? (max 85 euro)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”