Extra TV met Telenet Digital

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Hi all

Graag had ik in mijn eigen kamer ook Telenet Digital TV gehad met (Sporting Telenet als optie). Momenteel hebben we dit al, maar enkel op de TV die in de woonkamer staat. Nu zou ik graag weten wat ik hiervoor nodig heb en wat mij dit zou kosten. Wij hebben 4 TV's thuis, waaronder 3 boven (de kabel die dus naar boven gaat is vertakt).

Internet is van Belgacom overigens. Ik ben hier best wel een leek in dus indien jullie meer info nodig hebben zal ik die wel verschaffen :)

Alvast bedankt :oops:
Laatst gewijzigd door Addiction op 09 aug 2011, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Alezins een extra decoder voor boven (€8pm) en geen idee of je automatisch alle abbo's van de 1e TV ook overneemt maar dat weet iemand anders heus wel!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

q-tec schreef:Alezins een extra decoder voor boven (€8pm)


Kan je ook geen (HD) Digobox huren voor enkele euro's minder ?

q-tec schreef:en geen idee of je automatisch alle abbo's van de 1e TV ook overneemt


Hiervoor moet je decoder interactief zijn... maw. beschikken over een netwerkaansluiting op de TN modem/switch (ofwel via UTP kabel, ofwel via powerlines).
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Ik ben inmiddels naar een Telenet verdeler geweest en die wist mij te vertellen dat vertakingen geen enkel probleem meer vormen en dat er dus geen kwaliteitsverlies zal zijn op de andere tv's.

Voor de interactiviteit zal ik beroep moeten doen op Powerlines, maar daarvan heb ik er al 3 van Belgacom... Zou het mogelijk zijn om, indien ik een extra adaptor aankoop, daar de modem van Telenet mee te verbinden?

Thanks
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Addiction schreef:Ik ben inmiddels naar een Telenet verdeler geweest en die wist mij te vertellen dat vertakingen geen enkel probleem meer vormen en dat er dus geen kwaliteitsverlies zal zijn op de andere tv's.


Iedere vertakking is mintens een halvering van het signaal ! Als je signaal dat binnen komt goed genoeg is (wat heus niet altijd zo is, integendeel zelfs) hoeft het geen probleem te zijn, maar dergelijke algemene uitspraak is pure nonsens !

Addiction schreef:Zou het mogelijk zijn om, indien ik een extra adaptor aankoop, daar de modem van Telenet mee te verbinden?


Nee, je zal er twee nodig hebben (één aan je TV en één aan de TN modem/switch)... het "netwerk" moet gescheiden zijn van je BGC netwerk (anders krijgt je digicorder een adres van BGC en dat gaat absoluut niet werken).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Addiction schreef:Wij hebben 4 TV's thuis, waaronder 3 boven (de kabel die dus naar boven gaat is vertakt).

Addiction schreef:Ik ben inmiddels naar een Telenet verdeler geweest en die wist mij te vertellen dat vertakingen geen enkel probleem meer vormen en dat er dus geen kwaliteitsverlies zal zijn op de andere tv's.

Zorg er dan wel voor dat deze kabel op de +4 dB uitgang van de NUI aangesloten is, en dat je een splitter gebruikt van goede kwaliteit (vb met schroefconnectoren of F-conncetoren genoemd)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Hoe sterk moet de signaalsterkte zijn? Ik kan dit best snel even controleren op de digixcoder? Is er overigens een manier om het verlies in kwaliteit uit te testen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Met minimum -12 dBmV blijkt een decoder al te werken... maar dan staat het water aan je lippen hoor.

Zelf zit ik tussen de 0 en +5 dBmV afhankelijk van welke zender.
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Ik heb de decoder van beneden als wijze van test naar boven gebracht en alles werkt. Zelfs Sporting Telenet (zonder inet aansluiting...).

Signaalsterkte is wel redelijk zwak: -19,4 meestal maar het beeld is van goede kwaliteit (althans, vind ik).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Addiction schreef:Zelfs Sporting Telenet (zonder inet aansluiting...).


Maar het blijft niet werken... zeker niet indien je een tweede decoder het abonnement laat sharen.

Addiction schreef:Signaalsterkte is wel redelijk zwak: -19,4 meestal maar het beeld is van goede kwaliteit (althans, vind ik).


Het voordeel van digitaal is dat je het verschil niet ziet (omdat er geen is) tussen -5 of +5 dBmV... wanneer je op de drempel gaat komen ga je blokjes hebben en iets verder helemaal niets meer.

Dat je met -19.4 dBmV nog beeld hebt verbaast me wel (welk model decoder is dit ?). In ieder geval, het geeft aan dat je bekabling of het binnenkomende signaal serieus ondermaats is (jou analoog beeld moet afschuwelijk zijn veronderstel ik).
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Waarom zou het niet blijven werken? De internet aansluiting heb je toch enkel maar nodig voor de interactiviteit?

En als je extra pakketten hebt, zoals Prime e.d., werken die toch ook op de tweede digibox of -corder?

Of heb je meer over de kwaliteit van het signaal en zo?

EDIT: heb net gelezen dat alles interactief moet aangesloten zijn om de extra pakketten te delen
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Ik heb een gewone decoder van pakweg een jaar geleden...

Ik ga dus de Digibox gaan kopen met 2 Telenet Powerlines. Zou het ook werken als ik 2 extra adaptors koop van Devolo (heb er nu al 3)? Komt wat goedkoper uit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenneth schreef:Waarom zou het niet blijven werken? De internet aansluiting heb je toch enkel maar nodig voor de interactiviteit? En als je extra pakketten hebt, zoals Prime e.d., werken die toch ook op de tweede digibox of -corder?


Omdat TN een controle doet (niet constant maar om de zoveel tijd) om te kijken of de decoder nog steeds bij jou thuis staat... en dat doet men via de modem. Anders zou je een tweede decoder en pakket kunnen bestellen, en daarna de decoder verhuizen naar vrienden of familie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Addiction schreef:Zou het ook werken als ik 2 extra adaptors koop van Devolo (heb er nu al 3)? Komt wat goedkoper uit.


Welk merk maakt niet uit... al zou er misschien een compatibiliteits probleem kunnen onstaan als je verschillende merken/modellen door elkaar gebruikt.

Waar je wel moet op letten is dat powerline netwerkje voor Digitale TV moest gescheiden zijn van je internet. Maw. als je aan je TN modem een powerline hebt staan en één aan je PC dan kan je geen derde aankopen voor digitale TV (je zal dan ook aan je modem nog een extra powerline moeten plaatsen). Heb je er echter al twee in gebruik voor digitale TV, dan kom je wel toe met een derde.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik dacht altijd dat een bijkomende decoder geactiveerd moest worden en dat je dan activeringskosten moest betalen ?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

r2504 schreef:
Kenneth schreef:Waarom zou het niet blijven werken? De internet aansluiting heb je toch enkel maar nodig voor de interactiviteit? En als je extra pakketten hebt, zoals Prime e.d., werken die toch ook op de tweede digibox of -corder?


Omdat TN een controle doet (niet constant maar om de zoveel tijd) om te kijken of de decoder nog steeds bij jou thuis staat... en dat doet men via de modem. Anders zou je een tweede decoder en pakket kunnen bestellen, en daarna de decoder verhuizen naar vrienden of familie.


Ik heb een klant met Mobistar ADSL basic + voice voor 28 euro. Hij heeft zo een digicorder gekocht voor 1 euro. Aangezien hij met zijn decoder nogal ver zat van de telenet-modem heeft hij die op de Mobistar-modem aangesloten. Dit systeem werkt nu toch al een 6-tal maanden zonder problemen. De Telenet-modem heeft hij gewoon uitgetrokken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

En heeft die klant video on demand al eens uitgetest?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Steven7 schreef:Aangezien hij met zijn decoder nogal ver zat van de telenet-modem heeft hij die op de Mobistar-modem aangesloten.


Aansluiten en werken zijn twee verschillende dingen... z'n decoder zal dan wel een IP-adres krijgen, maar verder zal hij niets interactiefs kunnen doen. Het heeft dus absoluut geen zin je decoder op iets anders aan te sluiten dan de effectieve TN modem.

Steven7 schreef:Dit systeem werkt nu toch al een 6-tal maanden zonder problemen.


Met één decoder heb je ook geen fraudecheck... omdat er eigenlijks niets te frauderen valt. Deze wordt pas geactiveerd bij twee decoders (en misschien zelfs alléén maar als je een extra zenderpakket hebt).
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

@r2504

bedankt voor de uitleg. Ik heb de klant ook aangeraden geen interactiviteit te gebruiken wegens veel te duur. Heb de modem maar aangesloten voor het geval dat.


Steven
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Steven7 schreef: Heb de modem maar aangesloten voor het geval dat.

Voor het geval wat ???
Zoals hierboven uitgelegd = volledig zinloos.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Het ziet er naar uit dat ik opnieuw een beroep zal moeten doen op jullie expertise :P

Het is namelijk zo dat de signaalkwaliteit helemaal tot 0% gezakt is. Extreem veel foute paketten met als gevolg dat er dus geen/weinig beeld is.
Omdat het de voorbije dagen goed werkte had ik besloten om ook een Prime-abbonement te nemen en vanaf dan zijn de problemen begonnen. Ik heb enkel een fatsoenlijk beeld (met slechts af en toe blokjes) op Sporting Telenet HD 1 en Prime Star HD.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Addiction schreef:Het is namelijk zo dat de signaalkwaliteit helemaal tot 0% gezakt is.


Bekabling, bekabling en nog eens bekabling... eenvoudigste test is gewoon een nieuwe kabel halen en deze dwars door je huis leggen vanaf de NIU tot aan je decoder. Indien dat perfect werkt weet je meteen wat de oorzaak is, werkt het niet dan weet je het ook want dan zit het bij TN en kan je hen zonder problemen contacteren.

Addiction schreef:een Prime-abbonement te nemen en vanaf dan zijn de problemen begonnen.


Puur toeval... een abonnement op een betaalzender is puur een administratief iets.
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Goed, die bekabeling... ideaal is om een rechtstreekse verbinding van de NUI naar de TV in kwestie te hebben zonder vertaking?

Helaas is dit wel geen optie voor mij. Zijn er geen alternatieven?

Hieronder een foto van de switch die we boven gebruiken (misschien zijn jullie er iets mee?).

http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 05859.jpg/
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt, zoals r2504 zei, haal je een kabel en die leg je dwars door het huis, dus van bijvoorbeeld de garage zo door de wasplaats dan door de keuken om vervolgens diezelfde kabel aan te sluiten aan de decoder in de living. Dit is maar tijdelijk (1 uurke) om te testen, als je dan goed beeld hebt dan is je binnenbekabeling niet goed en kan je het zelf oplossen, als het probleem zich dan nog zou voordoen, dan ligt het probleem bij telenet.
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Het is voor 99% wel een probleem met de bekabeling thuis, want de decoder beneden werkt perfect?

Ik had graag geweten of er geen manieren zijn om de signaalsterkte te versterken, zonder een nieuwe rechtstreekse kabel te moeten trekken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Addiction schreef:Ik had graag geweten of er geen manieren zijn om de signaalsterkte te versterken, zonder een nieuwe rechtstreekse kabel te moeten trekken?


Je NIU heeft normaal 4 outputs voor TV... twee van 0 dB en twee van +4 dB... best dus die laatste gebruiken voor je langste/gesplitste kabels. Eventueel kan je een extra versterker plaatsen maar als je kabels en splitsing zo slecht zijn los je beter dat probleem eerst op.

Hoeveel dBmV haal je op de TV beneden (en hoe is die aangesloten... 0 dB met rechtstreekse kabel ?)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Addiction schreef: Hieronder een foto van de switch die we boven gebruiken (misschien zijn jullie er iets mee?).
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 05859.jpg/

Op die foto kunnen we niet goed zien of de kabel correct aangesloten zijn.
De kabel die van de NUI komt moet wel op de ingang van die verdeler, de 3 andere op de uitgangen.
Is de kabel die uit de muur komt deze met het signaal ? Is die verbinding wel goed gemaakt ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Addiction
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011, 16:16

Ik haal beneden een dBmV die schommelt tussen de 3 en de 6 dBmV.

Volgens mij heeft die NUI slechts een output voor 2 tv's?

Hier een betere foto van de switch boven, één van de twee kabels bij de NUI komt daar dus boven.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”