Hoi
Ik heb sinds een jaar, samen met m'n broer een gedeelde usenetaccount bij lightningusenet.
sinds een aantal weken merk ik een duidelijke terugval in snelheid van 50%.
Waar ik vroeger een 2200kB/s verbinding had bij het gebruik met alt.binz, merk ik nu snelheden tssn 800kB/s en 1100kB/s.
Dit terwijl mijn broer, die bij EDPnet is aangesloten, nog steeds zijn snelheden van 2500kbits heeft.
Geen QOS ingeschakeld. Metingen draadloos, bedraad én met powerlines gemeten.
Iemand een idee?
Mijn testen met speedtest.net zijn ook normaal.
Usenet traffic shaping?
Ok, dank je wel voor de info. Dan moet het wel iets anders zijn.
Ik heb andere clients getest en die geven hetzelfde resultaat, modem en router gereset, maar nog steeds hetzelfde.
Heeft er iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
Ik heb andere clients getest en die geven hetzelfde resultaat, modem en router gereset, maar nog steeds hetzelfde.
Heeft er iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Enkele dagen terug had ik hetzelfde probleem, snelheid bleef hangen op 1.6MB/sec waar ik normaal rond de 2.9MB/sec haal.
Ik heb dan geprobeert om SSL uit te schakelen maar dit gaf geen verschil in snelheid.
Momenteel schommelt de snelheid weer terug tussen 1.4MB/sec en 1.8MB/sec, waar ik bij een download van belnet ftp maximum snelheid haal.
Misschien dat het probleem bij lightningusenet ligt... ? Ik heb geen andere usenet provider ter beschikking om te testen.
Ik heb dan geprobeert om SSL uit te schakelen maar dit gaf geen verschil in snelheid.
Momenteel schommelt de snelheid weer terug tussen 1.4MB/sec en 1.8MB/sec, waar ik bij een download van belnet ftp maximum snelheid haal.
Misschien dat het probleem bij lightningusenet ligt... ? Ik heb geen andere usenet provider ter beschikking om te testen.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik weet van m'n webhost z'n mails dat er wat problemen zijn bij Telenet met een core router.
Het ironische is dat vooral BC verbindingen problemen hadden hierdoor naar de host.
Wie weet merk je dit wel, ookal kan het wat ver gezocht zijn.
Het ironische is dat vooral BC verbindingen problemen hadden hierdoor naar de host.
Wie weet merk je dit wel, ookal kan het wat ver gezocht zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
post ns een traceroute naar hun NNTP server?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik zou zo zeggen test eerst je eigen netwerk eens met iperf, en kijk eens wat er uit de bus komt, .. powerlines zijn ook niet zo betrouwbaar, .. dat je kan stellen dat er daar zeker niets scheelt. Kijk eens binnen je eigen netwerk met iperf dan ben je zeker, dat het niet binnenhuis ligt.
Vandaag terug volledige snelheid, zonder aanpassingen te hebben verricht.
conclusie is dan ook dat lightning usenet wel degelijk het probleem was.
Toch raar dat m'n broer deze problemen niet zou hebben gehad.
Afin, opgelost, dank jullie wel voor de info.
@Ofloo, thx voor de hint betreffende iperf. Deze kende ik nog niet.
conclusie is dan ook dat lightning usenet wel degelijk het probleem was.
Toch raar dat m'n broer deze problemen niet zou hebben gehad.
Afin, opgelost, dank jullie wel voor de info.
@Ofloo, thx voor de hint betreffende iperf. Deze kende ik nog niet.