Uit de titel van de topic zou je kunnen denken dat Nomado NV een overeenkomst heeft gesloten met Userbase VZW.
Is dat zo ja of neen?
Indien niet, kan de titel dan aangepast worden ter verduidelijking? Gewoon "Nomado" zal wel voldoende zijn zeker?
Speciaal Nomado pakket
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Wanneer ik inlog: Plan: Pack Globe BEsimon1991 schreef:En je hebt niet het oude Bryssel pack?Jelly schreef:Bizar wel want bij mij telt dit wel mee bij de inbegrepen minuten.
Ik zal eens zien of ik nog iemand extra vind met een Telenet nummer en daar dan ook eens een telefoontje naar doen.
Everything that has a beginning has an end.
Dat is bij deze gebeurt. Er is absoluut geen overeenkomst met Nomado, er is zelfs nooit contact geweest tussen userbase vzw (de uitbater van deze community) en Nomado. Het betreft een actie aangevoerd door een bepaalde gebruiker dewelke hier geen toelating heeft voor gevraagd alvorens over te gaan tot actie. Er is ondertussen ook gebleken dat deze gebruiker zelf voordeel had wanneer gebruikers dit afsloten. Ik heb hier in het verleden al op geïmpliceerd dat het gebruik van de naam "Userbase" onterecht en misleidend is.localhost schreef:Uit de titel van de topic zou je kunnen denken dat Nomado NV een overeenkomst heeft gesloten met Userbase VZW.
Is dat zo ja of neen?
Indien niet, kan de titel dan aangepast worden ter verduidelijking? Gewoon "Nomado" zal wel voldoende zijn zeker?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
dan zou ik vooral de helpdesk niet bellen, kwestie van geen slapende honden wakker te maken...Jelly schreef:Bizar wel want bij mij telt dit wel mee bij de inbegrepen minuten.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Dankuwel gr4vity.
Ik had zo al een vermoeden, maar een argeloze lezer zou zich kunnen vergissen. Ik had ook niet echt zin om de volledige topic te doorlezen, zeker niet toen ik een aantal "oude bekenden" op de eerste pagina zag.
Ik had zo al een vermoeden, maar een argeloze lezer zou zich kunnen vergissen. Ik had ook niet echt zin om de volledige topic te doorlezen, zeker niet toen ik een aantal "oude bekenden" op de eerste pagina zag.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Elite Poster
*** Special numbers include premium numbers and overtaxed numbers like Telenet/Versatel
+ free calls** to 50 countries for only €50/year (€60.50 incl VAT) that is around 4€/month.
bij mij lijken deze toch inbegrepen
+ free calls** to 50 countries for only €50/year (€60.50 incl VAT) that is around 4€/month.
bij mij lijken deze toch inbegrepen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
De voornaamste reden waarom ik niet eens denk aan Nomado en 3starsnet: je kan de voicemail niet uitschakelen.
Telefoon bezet -> oproeper krijgt voicemail te horen. Vervelend !
Telefoon bezet -> oproeper krijgt voicemail te horen. Vervelend !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
thx pauwelyn
Als dat zo is, dan zou ik opteren voor nomado....eerst eens zien hoe ik van edpnet telephony afraak, zonder op raw copper te vallen......
op voorwaarde dat er geen echo op de lijn zit .....HD telephony zou voor augustus zijn bij nomado G722 codec.
nu nog CNIP (alhoewel de fritz dit niet ondersteunt)
zal eens accountje aanmaken.
Als dat zo is, dan zou ik opteren voor nomado....eerst eens zien hoe ik van edpnet telephony afraak, zonder op raw copper te vallen......
op voorwaarde dat er geen echo op de lijn zit .....HD telephony zou voor augustus zijn bij nomado G722 codec.
nu nog CNIP (alhoewel de fritz dit niet ondersteunt)
zal eens accountje aanmaken.
-
- Elite Poster
2Flip,
omdat betamax klonen ook geen constante kwaliteit bieden + incoming calls?
en geen zin om constant iedereen uit te leggen waarom gesprekskwaliteit af en toe slecht is....of lijn afbreekt.....
en geen zin om constant iedereen uit te leggen waarom gesprekskwaliteit af en toe slecht is....of lijn afbreekt.....
Bij nomado heb ik een binnenkomend nummer. Uitgaande oproepen gaan normaal via voipbuster, maar als mijn dochter weer eens teveel getelefoneerd heeft switch ik tijdelijk naar nomado voor uitgaande oproepen.2Flip schreef:Waarom niet gewoon opteren voor een betamax-kloon (jumblo, poivy, internetcalls, ...)?
Iemand enig argument waarom Nomado beter zou zijn? (duurder is het iig wel )
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
@ pauwelyn: Ben je dan niet goedkoper af met een vast telefoonnummer bij weepee? En een andere betamaxkloon voor wanneer je dochter te veel gebeld heeft en voor gsmnr's (ik denk meteen aan jumblo)?
Dan heb je alvast geen maandelijkse abo-kost meer bij Nomado.
Kwaliteit betamax klonen... nog nooit problemen mee gehad, zelfs calls naar Afrika zijn geen probleem (let wel op: ik heb het niet over bellen via edge/3G, maar via de "gewone" internetaansluiting thuis).
Nu ja, ik heb geen enkele ervaring met Nomado, dus je zult me absoluut niet horen zeggen dat ze slecht zijn. Ik zie gewoon niet in waarom je hiervoor zou kiezen
Dan heb je alvast geen maandelijkse abo-kost meer bij Nomado.
Incoming calls heb je niet nodig als je weepee gebruikt (eenmalig 18euro; en las net dat svanto.net ook zoiets zou aanbieden).satsurfer schreef:2Flip,
Kwaliteit betamax klonen... nog nooit problemen mee gehad, zelfs calls naar Afrika zijn geen probleem (let wel op: ik heb het niet over bellen via edge/3G, maar via de "gewone" internetaansluiting thuis).
Nu ja, ik heb geen enkele ervaring met Nomado, dus je zult me absoluut niet horen zeggen dat ze slecht zijn. Ik zie gewoon niet in waarom je hiervoor zou kiezen
Ik heb een (tweede ) inkomend nummer van Weepee, maar om een of andere reden heb ik heel hoge latency via Weepee op mijn Gigaset A580. Bellen naar Afrika ging vroeger via nonoh, sinds kort via voipmove.
-
- Elite Poster
van J**** *******@nomado.eu
aan
datum 23 juli 2011 12:23
We do not do CNIP, however you can come online and look for Alex and discuss it with him.
The codec we are using is g711.
For Globe pack, it does not include Telenet and mobile numbers in Belgium.
ofwel weten ze het zelf niet, ofwel weten bepaalde users hier niet dat ze naar een niet-telenetnummer aan het bellen zijn
aan
datum 23 juli 2011 12:23
We do not do CNIP, however you can come online and look for Alex and discuss it with him.
The codec we are using is g711.
For Globe pack, it does not include Telenet and mobile numbers in Belgium.
ofwel weten ze het zelf niet, ofwel weten bepaalde users hier niet dat ze naar een niet-telenetnummer aan het bellen zijn
-
- Elite Poster
een testaccount aangemaakt bij Nomado.....26'09" naar Telenet nr. gebeld...en kost kost 0,70 €!pauwelyn schreef:Bij mij gaan Telenet nummers van de 500 minuten af. En de voicemail kun je afzetten
(Ter vergelijking: bij Weepee zou dit 1,62 € kosten!!!)
2 X verschillende chatsessies gehad met nomado.....en beiden zeiden Géén TN nummers in Globepakket!
Kan het misschien zijn dat je denkt dat bestemmeling TN is, maar ondertussen naar BGC is overgestapt zonder dat je het weet....
-
- Elite Poster
Ik veronderstel dat die testaccount geen Globe-pakket heeft. Dan bewijst deze test niets hierover.
Alleen dat tarief van Weepee veel duurder is naar Telenet.
Trouwens bij twijfel over de operator van de bestemmeling kan je dat opvragen op http://www.1299.be
Eigenlijk zou iemand met het Globe-pakket de test moeten doen.
Trouwens bij twijfel over de operator van de bestemmeling kan je dat opvragen op http://www.1299.be
-
- Elite Poster
Graag eens wat redelijkheid....MarkDM schreef:Ik veronderstel dat die testaccount geen Globe-pakket heeft. Dan bewijst deze test niets hierover.
Ja, dat ken ik ook.....en denk je dat ik zo gek ben, om elke call die ik maak te verifiëren bij cdrc.be, welke operator het is....en zo kiezen via welke operator ik zal bellen...
Hier was je ook zoooo van overtuigd...
"sorry, maar voicemail uitschakelen kan niet"....heb het nog speciaal gevraagd (2 X)
antwoord staat hier....Maar daar geef je toch geen reactie op....
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 6&start=20
Dit bewijst wél dat ze andere tarieven gebruiken naar Telenet! en als ik van de helpdesk 2 X hoor dat ze NIET included zijn, dan ga ik daarvan ook uit....!
Als Pauwelyn eens goesting heeft, mag hij bewijzen dat ze van de globepack gedebiteerd worden (als je mij & helpdesk niet gelooft & 100% sluitend bewijs wilt!)
Transcript of 25 Jul 2011 22:54:16. Visitor: satsurfer. Operators: J****, A***.
satsurfer:
a couple of days ago you answered me that Telenet (Belgium) landline numbers aren't included in the globepack
J****:
that is correct
satsurfer:
I have several clients on a forum who state the opposite...they say calling to Telenet numbers are deducted from their 500 minutes
J****:
if you want to call Telenet, you need to have load credit and it will be charge per minute
satsurfer:
It's a pitty....as I don't use half of the globe pack......and then have to pay for Telenet numbers.....and I'm confused that customers do say they are included, as they say they are deducted....
J****:maybe those numbers were not from Telenet anymore as there are more and more telenet numbers moved to other phone company
Binnenkort is het 2-0
-
- Elite Poster
Graag een beetje kalm aan. Met reactie wou ik alleen wijzen op het gene je zelf aanhaalt:
Wat de voicemail betreft, ik heb daar toen over gechat met de helpdesk. Ik had daar ene Bas als contactpersoon. Die was hier toen gekend (gehaat ?) op dit forum. Mijn frank viel direct waarom hij op Userbase altijd zo lovend deed over Nomado.
Enfin, hij zei uiteindelijk dat ik moest kiezen tussen voicemail of doorschakelen. Maar dat is al ongeveer dan een jaar geleden en kan intussen veranderd zijn. Ofwel was Bas niet goed op de hoogte.
Er zijn er hier al een jaar lang die beweren dat het Brussels-pakket en het Globe-pakket geen extra kost geeft naar Telenet nummers. Inderdaad, zij moeten dat hier dan maar bewijzen.Als Pauwelyn eens goesting heeft, mag hij bewijzen dat ze van de globepack gedebiteerd worden (als je mij & helpdesk niet gelooft & 100% sluitend bewijs wilt!)
Wat de voicemail betreft, ik heb daar toen over gechat met de helpdesk. Ik had daar ene Bas als contactpersoon. Die was hier toen gekend (gehaat ?) op dit forum. Mijn frank viel direct waarom hij op Userbase altijd zo lovend deed over Nomado.
Enfin, hij zei uiteindelijk dat ik moest kiezen tussen voicemail of doorschakelen. Maar dat is al ongeveer dan een jaar geleden en kan intussen veranderd zijn. Ofwel was Bas niet goed op de hoogte.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Dus dit pakket is goed als je omgeving (familie, vrienden, bedrijf, ....) een Belgacom nummer (of nummer die binnen dat pakket past) hebben. Dan trek ik de lijn door en kan ik enkel en alleen maar concluderen dat dit een pakket is die gemaakt is voor het zuiden van het land. Voor het noorden is dit dus een totaal zinloos pakket omdat je hier veel meer te maken hebt met nummers die buiten het pakket vallen. Dan moeten ze het pakket hernoemen in "pakket Brussel - Wallonie" en de naam Belgium achterwege laten daar het volledig irrelevant is voor 60% van het land.
-
- Elite Poster
Ik zeg gewoon dat ze er NIET inzittenMarkDM schreef:Graag een beetje kalm aan. Met reactie wou ik alleen wijzen op het gene je zelf aanhaalt:Als Pauwelyn eens goesting heeft, mag hij bewijzen dat ze van de globepack gedebiteerd worden (als je mij & helpdesk niet gelooft & 100% sluitend bewijs wilt!)
dit (hierboven) haal ik aan omdat jij mij blijkbaar niet gelooft na feitelijke bewijzen en 2 chatsessies met de helpdesk. Staat trouwens ook op de site.....
een screenshot van mijn account en 2 chatsessies wegen voor mij méér door dan iets gewoon neergepend hier.....Pauwelyn kan zich idd. vergissen dat hij BGC belde ipv TN.
Maar voor ongelovige tomassen zoals jij.....nog eens bevestiging aan Pauwelyn gevraagd.
En als ik verkeerd zou zijn, ben ik de 1ste om mijn ongelijk toe te geven.....
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jongens ... kunnen we ophouden met dit welles-nietes spelletje, deze topic wordt stilaan zo verwarrend en onleesbaar . Het gaat er nu niet om wie gelijk heeft ... maar wat de juiste toedracht nu wel is...
Dus met deze een oproep aan Nomado gebruikers, die het Globepack hebben, en die voor ons enkele test willen doen met het bellen naar Telenet (of andere niet-Belgacom) nummers. Voor controle van de operator van de gebelde nummers, raadpleeg http://www.1299.be of http://www.crdc.be
Dus met deze een oproep aan Nomado gebruikers, die het Globepack hebben, en die voor ons enkele test willen doen met het bellen naar Telenet (of andere niet-Belgacom) nummers. Voor controle van de operator van de gebelde nummers, raadpleeg http://www.1299.be of http://www.crdc.be
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
De ouders van mijn vriendin beschikken over Telenet telefonie (nummer geporteerd van Belgacom).
Met mijn Nomado Globe pack heb ik nog nooit een minuut moeten betalen, ik zie de minuten wel in mindering gebracht worden van de gratis belminuten.
Ik zal zien dat ik dit nog eens kan nagaan bij andere mensen met een Telenet nummer.
Met mijn Nomado Globe pack heb ik nog nooit een minuut moeten betalen, ik zie de minuten wel in mindering gebracht worden van de gratis belminuten.
Ik zal zien dat ik dit nog eens kan nagaan bij andere mensen met een Telenet nummer.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
En staat er ook Telenet als je hun nummer opzoekt op www.crdc.be ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).