max snelheid en fritzbox 7270 + edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb momenteel:
Scarlet als ISP (25€ /maand)
Belgacom voor vaste telefoon
3Starsnet VOIP voor naar GSM's te bellen
Fritz!BOX 7270 als modem / router , answering machine, fax reception & dect

Lijnwaarden zijn volgende:

Code: Selecteer alles

Receive Direction       Send Direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s  12000                   640
Min. DSLAM throughput   kbit/s  288                     256
Attainable throughput   kbit/s  20948                   1199
Current throughput      kbit/s  11996                   639

Latency                         fast                    fast
Bitswap                         off                     on
Seamless Rate Adaptation        off                     off
Impulse Noise Protection (INP)  0.0                     0.0
Energy-saving mode L2   NA      -                       -

Signal-to-noise ratio   dB      20                      24
Line attenuation        dB      7                       2
Power Reduction         dB      0                       0
Carrier record                  J43                     J43
En overweeg om naar edpnet internet over te schakelen (24.95€ / maand + 10 euro telefonie) wegens de totaal lagere kost tov belgacom & scarlet.

Ik heb wel volgende vragen:
- kan ik mijn fritzbox 7270 blijven gebruiken
- EDPnet biedt als de enige provider 740 kbps upload aan, zal dit in de praktijk zo zijn, of stoppen ze ook op 640 zoals belgacom / scarlet?
- kan ik mijn 3 starsnet blijven gebruiken samen met edpnet telephony, of laat ik mijn belgacom nummer beter ook naar 3starsnet verhuizen?
- EDPnet biedt fax to mail en voicemail to e-mail aan, is dit een systeem op de infrastructuur van EDPnet of bieden ze dit aan via de fritzbox (ik heb dit nu ook in men fritz box)

Thx!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Als je op ADSL2+ blijft, kan je de FritzBox blijven gebruiken als modem + router.
- Als je naar VDSL2 overgaat, kan je de FritzBox blijven als router achter de VDSL2 modem.

- Voor sommige ADSL2+ centrales is de upload beperkt tot 512 kbps, maar jij lijkt daar niet bij te horen (current 640).
- Als EDPNet 740 kbps adverteert, dan moet je normaal ook 740 kbps krijgen (je lijn kan 1200 kbps aan).

- Je kan 3starsnet samen gebruiken met EDPNet telefonie: gewoon een extra VoIP provider instellen in je FritzBox.
- In principe ga jij je Belgacom nummer toch naar EDPNet porteren ?
- Aan jou om de berekening te maken: porteren naar 3stars, porteren naar EDPNet, of porteren naar een andere VSP (vb WeePee) ...

- EDPnet fax-to-mail en voicemail-to-email is een systeem op de infrastructuur van EDPnet. Aan u de keuze om te beslissen welk systeem (EDPNet of FritzBox) je wil gebruiken.
  • * voor voicemail-to-email kan je beide instellen: vb 20 sec op je FritzBox, en 25 sec op de EDPNet server. In geval je internet eruit ligt, of de Fritz doet het niet, komen de berichten dan op de EDPNet server (fallback).
    * De fax-to-mail "switch" in de FritzBox werkt alleen op PSTN. Om faxen te ontvangen via VoIP moet je een aparte VoIP account hebben voor je fax. Als je dus maar één nummer hebt (telefoon en fax), kan je misschien beter de EDPNet fax switch gebruiken ?
PS. Je lijnwaarden zijn zeer goed: ca 500m van de centrale, dit lijntje zou theoretisch gerust 16.000 mbps aankunnen op ADSL2 :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

ok thanks voor de zeer complete uitleg.

Ik was wat aant kijken tussen dommel en EDPnet maar bij dommel ben je verplicht om hun AVM7113 te gebruiken wat eigenlijk crap is als ik zelf een 7270 heb staan...
Verder is Dommel wel voordeliger qua prijs (gratis europees bellen e.d.) maar helaas blijkt de service bij Dommel 0.0 te zijn en dan lijkt EDPnet mij een goede provider als ik overal wat de comments lees.

ik denk niet dat er (buiten mobistar met hun eigen bakske) iemand nog 16Mbit op ADSL2 aanbiedt?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”