Hoi,
Sinds 4 december vorig jaar ben ik klant bij Belgacom (ervoor zat ik bij Dommel).
Nu zou ik graag vanaf 4 december naar Scarlet overstappen (reden zelfde abbo, maar goedkoper)
Ik dien minimum één jaar klant bij Belgacom te blijven. Ondertussen mag ik geen up of downgrades uitvoeren. Want dan verschuift mijn opzegdatum.
Op mijn factuur staat (nog steeds) vermeld:
U heeft een contract dat afloopt op 03/12/2011 voor Internet Favorite zonder vaste lijn. Indien u een contract van bepaalde duur verbreekt voor de opgegeven vervaldag dient u een verbrekingsvergoeding te betalen die gelijk is aan de som van de nog tot de normale afloop van het contract verschuldigde vergoedingen. Indien u uw contract niet voor de vervaldag opzegt, zal uw contract van bepaalde duur automatisch voor een onbepaalde duur worden verlengd. U kunt het dan eender wanneer en zonder vergoeding opzeggen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens één maand. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief.
Ervan uitgaande, dat de aanpassing van Belgacom op 1 september (Internet Favorite wordt onbeperkt aan 43.46 euro / maand) geen invloed zal hebben op de einddatum van mijn contract van bepaalde duur, zou ik graag op 4/12/2011 mijn contract opzeggen. En dit meedelen minstens 6 weken ervoor. Dus ergens half oktober mijn opzegbrief versturen.
Maar is die redenering juist ?
Ik kan op 4/12/2011 mijn contract opzeggen (met de maand vooropzeg ervoor).
Of kan ik mijn contract pas op 4/1/2012 opzeggen (de maand vooropzeg, volgt NA 3/12/2011).
Ik zou niet graag terug een maand voor niets betalen.
En vermoed zo een beetje, dat die maand vooropzeg, volgt na het einde van je contract.
M.a.w. je contract heeft altijd een minimum looptijd van 1 jaar en 1 maand. Of niet ?
Ik kan dit eens navragen bij de helpdesk van Belgacom.
Maar hoor alvast graag wat opmerkingen hier.
Gent32m
Wanneer kun je je contract opzeggen
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Volgens mij ervoor al. Als u effectieve vervaldag valt op 04 december, dan heb je wel u jaar volledig uit gedaan. Volgens mij kunnen ze geen verbrekingsvergoeding vragen dan.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Een jaarcontract duurt exact 12 maanden. Een maand op voorhand opzeggen betekent dus opzegbrief versturen in de 11de maand. In jouw geval is dat dus tussen 4 oktober en 4 november.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
volgens mij moet je ook eerst internet bij scarlet aanvragen, en nadat je een installatiedatum afgesproken hebt (neem alles vóór 4/12) kan je theoretisch belgacom opzeggen.
ALs je 100% zeker wilt spelen, kan je pas na de installatie opzeggen.....want als scarlet niet activeert op afgesproken dag....zit je zonder internet
ALs je 100% zeker wilt spelen, kan je pas na de installatie opzeggen.....want als scarlet niet activeert op afgesproken dag....zit je zonder internet
goeie vraag, maar de prijs wijzigt niet....is dat niet doorslaggevende factor....Je krijgt nu méér waar voor je geld....ketter schreef:@ Gent32m maar ze doen nu zelf aanpassingen aan de meeste internetabonnementen.
Als er dan iets aan u internetabonnement veranderd kan je dan normaal gezien niet vroeger opstappen ?
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Bedankt voor de reacties.
Voor de zekerheid zal ik dit best eens checken met de helpdesk van Belgacom.
Als Scarlet me na 4/12/2011 activeert, vind ik het niet zo erg, om een paar dagen (of in het slechtste geval weken) zonder internet te zitten. Door deze redenering te maken, heb ik de vorige keer Dommel net te laat opgezegd. Iets minder dan een maand, waardoor ze me nog een extra maand aanrekenden, maar wel 7 weken voor mijn einddatum al afsloten. (zogezegd omdat ik mijn nummer naar WeePee geporteerd had en ze daardoor technisch me geen internet meer konden leveren).
Ik stuur deze keer alvast ruim op tijd mijn opzegbrief. Wanneer ik door Scarlet aangesloten word, zie ik dan wel.
Gent32m
Voor de zekerheid zal ik dit best eens checken met de helpdesk van Belgacom.
Als Scarlet me na 4/12/2011 activeert, vind ik het niet zo erg, om een paar dagen (of in het slechtste geval weken) zonder internet te zitten. Door deze redenering te maken, heb ik de vorige keer Dommel net te laat opgezegd. Iets minder dan een maand, waardoor ze me nog een extra maand aanrekenden, maar wel 7 weken voor mijn einddatum al afsloten. (zogezegd omdat ik mijn nummer naar WeePee geporteerd had en ze daardoor technisch me geen internet meer konden leveren).
Ik stuur deze keer alvast ruim op tijd mijn opzegbrief. Wanneer ik door Scarlet aangesloten word, zie ik dan wel.
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
een boost van het internet is geen reden om kosteloos op te zeggen de prijsverhoging bij telenet is dat echter wél. als er wijzigingen gedaan worden die mogelijkheid geven tot kosteloze opzeg (gedurende 1 maand) dan zal dit altijd schriftelijk meegedeeld worden.ketter schreef:@ Gent32m maar ze doen nu zelf aanpassingen aan de meeste internetabonnementen.
Als er dan iets aan u internetabonnement veranderd kan je dan normaal gezien niet vroeger opstappen ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik ben ook overgestapt van Belgacom naar Scarlet. Ik wou pas opzeggen nadat Scarlet actief zou zijn, en dus een maand dubbel betalen.
Maar Scarlet heeft ongevraagd in mijn plaats opgezegd bij Belgacom. Gelukkig is de installatie probleemloos verlopen op de afgesproken datum.
En Belgacom heeft zelfs maar gefactureerd tot aan de opzegdatum, hoewel dat slechts 14 dagen was ipv de wettelijke maand.
Soms mag je ook eens geluk hebben bij die zaken hé
Maar Scarlet heeft ongevraagd in mijn plaats opgezegd bij Belgacom. Gelukkig is de installatie probleemloos verlopen op de afgesproken datum.
En Belgacom heeft zelfs maar gefactureerd tot aan de opzegdatum, hoewel dat slechts 14 dagen was ipv de wettelijke maand.
Soms mag je ook eens geluk hebben bij die zaken hé