Tv Vlaanderen in vakantiehuis

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Traxelquadrio
Starter
Starter

Hallo iedereen,

Ik ben helemaal leek in het sateliet gebeuren.
Ik ga binnen enkele weken een houten huisje bouwen in de Ardennen.
Voor tv ontvangst denk ik aan het plaatsen van een sateliet.
We zouden tv ontvangst willen in één slaapkamer op de bovenverdieping en onder in de salon.
Mijn vrouw neemt soms al eens programma's op, terwijl we kijken naar iets anders.
We hoeven slechts een basis light versie ( heb ik gezien op de site van tvv). We kijken bijna nooit naar andere zenders.
Naar het zuiden toe, bomen op 150 meter.

Iemand die me op weg kan helpen, liefst zo eenvoudig mogelijk. Ik heb al enkele topics gelezen maar begrijp er eerlijk gezegd niet veel van.

Alvast bedankt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Wat heb je nodig:

Een schotel
2 duoLNB's
2 ontvangers
kabels

Ik zou zeggen als je beneden naar iets kijkt, neem dan boven op.
Anders gaat dit redelijk schelen in prijs hoor?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Traxelquadrio
Starter
Starter

En welke schotel neem ik dan het best?

q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Traxelquadrio schreef:En welke schotel neem ik dan het best?

Dat maakt niet zoveel uit hoor;) met eentje van 77cm diameter komt je ruim toe.

En als ontvanger om op te nemen kan ik de rebox Re 4200Hd aanraden je kan opnemen op een externe harde schijf en de rebox wijst zijn eigen uit.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Traxelquadrio schreef:En welke schotel neem ik dan het best?

neem zeker een multytenne. geen afregelwerk, klein, roestvrij en een pak kanalen..
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Als ik nu een schotel moest kopen dan zou ik ook een multytenne nemen.
Als ontvanger kan je ook een Vu+ nemen, werkt op linux en dan kan je intern cardsharen, dus 1 TV vlaanderen kaart voor 2 sat decoders. Je moet dan wel een klein netwerkje maken zodat die 2 decoders op je netwerk hangen en elkaar zien.
kaas2
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Traxelquadrio schreef:Hallo iedereen,

Naar het zuiden toe, bomen op 150 meter.

Bomen zullen geen probleem zijn.

Goede tip voor het uitrichten: koop voor een paar euro een sat-finder, dat maakt het uitrichten een stuk makkelijker.

Zij hebben scherpe prijzen:
lange beeldekenstraat 141 A
2060 Antwerpen
(0032)36633824

De site dan maar vervangen door adres, ivm met de malware problematiek.
Heb nog nooit van hun site gekocht, gewoon altijd langs geweest, goede service en verkoop van vnl. bulk.
Laatst gewijzigd door kaas2 08 aug 2011, 19:38, in totaal 3 gewijzigd.
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Of je zet een scherm (tv) met de sat decoder bij je dan kan je het signaal ook zien tijdens het uitrichten, als je tenminste de plaats hebt om dit te doen en of je het gemakkelijk kwijt kan.

Zoals kaas2 zei, die bomen zullen geen probleem zijn.
Traxelquadrio
Starter
Starter

Alvast bedankt voor de tips. Ik heb ook al gezien naar een multytenne, maar er bestaan blijkbaar verschillende types van. Is een okkasie ook goed of raad je dat af? Nogmaals een leek als ik, ken er helemaal niets van.
Het liefst zou ik zelfs hebben dat er iemand zegt: ga naar die winkel, daar hebben ze de beste prijs/kwaliteit en koop je het volgende: merk, naam, type en hoeveelheid.
het idee om één kaart te delen, vind ik zeer goed gevonden... Maar het netwerkje :-))) daar zal het schoentje wringen. Mocht er iemand zich geroepen voelen om het te komen installeren in de Ardennen, ik heb er wel iets voor over.
Wel liefst geen handelaar, zo kan ik er waarschijnlijk genoeg vinden maar een echte amateur-freak :-D. Kortom alle voorstellen en nog aanvullingen op de tips meer dan welkom.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

kaas2 schreef: Zij hebben scherpe prijzen:
http://www.satronicshop.be/ ( je kan wel beter langs gaan, site is nogal traag en niet up-to-date. In dezelfde straat zijn er meerdere verkopers.)
Malware: site blocked door Avast :nono:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

idem met AVG Virusscanner:
Gevaar: Surf-Shield heeft actieve bedreigingen gedetecteerd op deze pagina en heeft de toegang geblokkeerd om u te beschermen.
Infectie: Script Injection (type 1904) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Traxelquadrio
Starter
Starter

Kan er nog gereageerd worden? Begrijp er allemaal niet zoveel van, van wat hierboven geschreven staat.

Groeten

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dat wil zeggen dat de URL die gegeven werd waarschijnlijk malware (virus, trojan... ) bevat en als je de site bezoekt zonder deftige antivirus je nare gevolgen kan hebben.

Had je liever geen waarschuwing? :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Even verduidelijken:

Bij satellietontvangst heb je twee coaxkabels nodig om tegelijkertijd te kunnen opnemen en kijken.

Ik veronderstel de volgende situatie:
- salon: tegelijkertijd opnemen en tv-kijken
- slaapkamer: uitsluitend tv-kijken

Benodigdheden:
- salon: twee coaxkabels naar de schotelantenne + tv-toestel + satelliet-recorder met twin-tuner
- slaapkamer: één coaxkabel naar de schotelantenne + tv-toestel met ingebouwde of aparte satelliet-ontvanger

- schotelantenne: normale schotelantenne met ontvangstkop met 4 coaxaansluitingen (Duo-LNB Quad)

Als je meer kanalen wil ontvangen dan alleen maar TV-Vlaanderen Basic Light zal je later de satellietinstallatie kunnen uitbreiden door een andere ontvangstkop(pen) (LNB's) te installeren met DiSEqC-technologie. Het is dus slim om nu reeds DiSEqC-compatibele ontvangers/recorders te kopen.
Laatst gewijzigd door raf1 08 aug 2011, 13:40, in totaal 1 gewijzigd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

't is vrij simpel, jij wil iemand die het werk voor u komt doen,waarom zouden we dan nog reageren op uw post ?
Wat jij wil is allemaal niet zo simpel als het er uitziet (dat is het wel, maar je gaat daar wat uurtjes van uw tijd moeten insteken)
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@iceke & raf1: 1) Volgens mij is de TS echt een leek op vlak van sateliet-tv. Is dit forum er dan niet om je op weg te helpen door mensen met meer kennis/ervaring?
Hij wil zelfs iemand betalen om het allemaal te komen installeren...
2) De site (satronic) bevat blijkbaar een "kwaadaardig" script (virus/malware/...).
Of deze dit nu bewust of onbewust doen... ik zou in ieder geval zoeken naar een andere webshop ;)
Afbeelding
Traxelquadrio
Starter
Starter

Nogmaals bedankt hoor. Het begint me al iets duidelijker te worden over hoe en wat...
Wat de laatste reactie betreft: ik heb enkel duidelijk gemaakt dat effectieve hulp altijd welkom is voor de uiteindelijke installatie. Mocht ik die niet vinden blijf ik natuurlijk op mezelf aangewezen. Voor ik dan een winkel binnenstap wil ik dan wel goed geinformeerd zijn (wat toch al een beetje is gelukt). Ook qua aankoop van materialen kan ik wat rondsurfen en prijzen vergelijken. Qua budget moet het voor mij nog steeds haalbaar blijven. Vandaar...

Traxelquadrio
Starter
Starter

@raf1 en anderen:

Zag op internet in duitsland het volgende:
VU+ Solo  High End Open-Source Linux HDTV

Mit diesem High End Open-SourceLinux HDTV PVR Receiver können sie sowohl hochauflösendes als auch herkömmliches Fernsehen empfangen. DVB-S2 Reveiver, 2x Common Interface, 1x Conax u.XCrypt Kartenleser, EPG, LAN, 1x...

Kostprijs 230 euro. Is dit aan te bevelen?
@raf1: Ik las niets over een netwerkje in jouw reactie. Is dat in jouw configuratie dan niet nodig? Wat ivm cardsharing?

Alvast bedankt.

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Goh, of je doet het zelf, en dan ga je er wat tijd moeten insteken (zie het maar als een hobby) want het is niet echt plug and play.
Of je laat het doen en dan kan je best eens rondneuzen in Dardenne zelf of je daar geen geschikte handelaar vind.

Het komt erop neer dat je 3 a 4 bronnen wil hebben :
1. Opnemen Living
2. Kijken Living
3. Kijken slaapkamer
4. Opnemen slaapkamer

Wat heb je hier voor nodig :
* 2 linux receivers (ik stel voor om de vu+duo te kopen, deze zijn goedkoper dan de Dreambox recievers maar worden toch goed ondersteunt)
* Een netwerk tussen deze 2 receivers
* Twee keer 2 coaxkabels naar je schotel
* Een schotel (Triax basic75)
* 1 duo LNB quad
* Een hoop tijd en geduld om je schotel uit te richten en om de software op die receivers te installeren/configureren)
* >1000€

De keuze van materiaal is nooit zwart-wit en daarom ga je hier veel meningen zien voorbijkomen. Wat mij het beste lijkt is voor iemand anders not-done enz.

Traxelquadrio schreef:@raf1 en anderen:

Zag op internet in duitsland het volgende:
VU+ Solo High End Open-Source Linux HDTV
Kostprijs 230 euro. Is dit aan te bevelen?
De vu+ duo kost amper meer maar heeft 2 tuners + je kan een harde schijf inbouwen. Als je wil opnemen zou ik de duo kopen, wil je enkel kijken volstaat de solo.
Laatst gewijzigd door iceke 08 aug 2011, 16:24, in totaal 2 gewijzigd.
Traxelquadrio
Starter
Starter

Ok, ben al even aan het surfen en zie een vu+ duo staan aan 374 euro. Er staat wel bij incl USB stick:
VU Plus DVB-S2 Duo Receiver | VU+ Duo
1 x USB Wlan Stick + 1 x High End HDMI-Kabel 2m

Ik veronderstel dat ik die stick nodig zal hebben voor het netwerk?
Voor de tv slaapkamer waar ik enkel zou willen kijken (opnemen hoeft niet) heb ik dan een vu+solo nodig?

Is een multytenne niet beter als je leek bent qua africhten? Indien ja, welk type moet ik dan nemen? Ben eerder gevonden voor zoiets als de materie al redelijk complex is.

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Als je nog moet beginnen bouwen zorg je beter voor een bedraad netwerk, dat sluit problemen met wifi ineens uit.

Voor de slaapkamer kan je een vu+solo gebruiken (ondertussen is er degelijke firmware voor de vu+solo, voor de vakantie was er enkel degelijke firmware voor de vu+duo)
Ik heb helemaal geen probleem met de multitenne, alleen in uw geval zou ik het niet aanraden. De multitenne heeft max. 2 uitgangen, je kan dus 2 vu+solo of 1 vu+duo aansluiten.
Het kan wel werken, maar dan kan je dus niet gelijktijdig opnemen en een andere zender(op een andere transponder) bekijken, je geeft dan geld uit voor iets dat maar half werkt, terwijl er een goedkopere oplossing is die wel goed werkt.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Traxelquadrio schreef:@raf1: Ik las niets over een netwerkje in jouw reactie. Is dat in jouw configuratie dan niet nodig? Wat ivm cardsharing?
Neen, stel je neemt TV Vlaanderen Basic Light, dan krijg je je tweede smartcard voor op de slaapkamer voor slechts € 2,50 extra per maand.
http://www.tv-vlaanderen.be/zenderaanbo ... kaart.aspx
Dus: 10,90 euro + 2,50 euro = 13,4 euro per maand.
Traxelquadrio schreef:Voor de tv slaapkamer waar ik enkel zou willen kijken (opnemen hoeft niet) heb ik dan een vu+solo nodig?
Is een multytenne niet beter als je leek bent qua africhten? Indien ja, welk type moet ik dan nemen? Ben eerder gevonden voor zoiets als de materie al redelijk complex is.
Solo-ontvanger in slaapkamer, Twin-recorder in de salon.
Een multytenne is niet geschikt om drie coaxkabels op aan te sluiten. Voor jou situatie is een normale schotel met verschillende ontvangstkoppen (2x Duo-LNB Twin of Duo-LNB Quad) aangewezen.

Het africhten van de schotel kan je altijd eens aan de lokale satellietboer vragen. zie http://www.goudengids.be/
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Je krijgt die tweede kaart niet, die moet je kopen aan 79 €. Ik heb er al spijt van dat ik dat gedaan heb want het zenderaanbod is belachelijk klein op die tweede kaart.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef: Een multytenne is niet geschikt om drie coaxkabels op aan te sluiten. Voor jou situatie is een normale schotel met verschillende ontvangstkoppen (2x Duo-LNB Twin of Duo-LNB Quad) aangewezen.
Klopt niet, de "duo" in duo lnb gaat over het ontvangen van 2 satellieten (de astra19.2 en de astra23.5) de twin of quad gaat over het aantal uitgangen (2 of 4 dus)

in uw geval koop je dus 1 duo lnb met 4 uitgangen (1duo-lnb quad dus)

http://www.ziezotec.nl/satelliet/compon ... -quad.html
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

frodo schreef:Je krijgt die tweede kaart niet, die moet je kopen aan 79 €. Ik heb er al spijt van dat ik dat gedaan heb want het zenderaanbod is belachelijk klein op die tweede kaart.
Tweede kaart met volledig aanbod kan inderdaad niet - of misschien wel mits twee keer het volle pond betalen.

Het verbaast me wel dat er aan de TS Dreamboxen worden aangeraden die via een netwerk moeten communiceren om aan cardsharing te doen.
Allemaal heel mooi, maar de TS is een beginneling op sat gebied en dan lijkt me dat niet de juiste suggestie.

Ik zou hier een tweetal officiëel door TVL gecertifieerde ontvangers en SmartWi cardsharing aanraden. Minder veelzijdig en flexibel, dat wel, maar anderzijds ook "set and forget".
Traxelquadrio
Starter
Starter

Ja, let op: er is geen vaste internetaansluiting daar. Ik lig redelijk afgezonderd met m'n huisje. Kan wel via internet everywere maar dat is meer geschikt voor tijdelijke connecties.

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Internet heb je helemaal niet nodig, je hebt gewoon een netwerk nodig tussen beide ontvangers, een crossover netwerkkabel is dus voldoende.

Verder hebben we al vertelt dat je dit ook een beetje als hobby moet zien... Je gaat daar wat tijd moeten insteken, schotelje uitrichten, ontvangers flashen, softcam installeren enz., allemaal niet zo heel moeilijk met wat hulp, maar je gaat daar toch een dag of 2 mee bezig zijn om dat allemaal op punt te krijgen, daarvoor krijg je dan een goed werkend systeem voor terug waarmee je je zin kan doen.

Koop je TVV ontvangers en een smartwi dan gaat dit waarschijnlijk veel minder moeite kosten, maar of je dan gelukkig gaat zijn met heel die installatie is nog maar de vraag...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TylerDurden schreef:Allemaal heel mooi, maar de TS is een beginneling op sat gebied en dan lijkt me dat niet de juiste suggestie.
Ga je hem dan vertellen dat hij binnen 6 of 12 maanden iets nieuws moet aanschaffen omdat het toch niet voldoet ? Het enige waarmee men moet opletten bij starters is dat je stap voor stap kan gaan, en je niet alles meteen moet configureren om ook maar beeld te hebben (want dan is het snel een teleurstelling).
iceke schreef:Internet heb je helemaal niet nodig, je hebt gewoon een netwerk nodig tussen beide ontvangers, een crossover netwerkkabel is dus voldoende.
Gelukkig heb je erbij gezet "een crossover netwerkkabel"... leken hebben bij het woord "netwerk" soms een hele voorstelling terwijl het in dit geval gewoon een stuk "draad" is.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Daarom ook dat ik niet voor de smartwii of extra kaart toestanden te vinden ben, dat geld kan je dan beter in een linux ontvanger steken.
'Het is allemaal wat moeilijker in het begin, maar als de TS gerichte vragen stelt komt hij er wel uit. Voor mij is het belangrijkste altijd, juiste hardware kopen op dag 1, daar na zien we wel of hij er uit komt zonder hulp of niet.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Het verbaast me wel dat er aan de TS Dreamboxen worden aangeraden die via een netwerk moeten communiceren om aan cardsharing te doen.
Allemaal heel mooi, maar de TS is een beginneling op sat gebied en dan lijkt me dat niet de juiste suggestie.
In een vorig onderwerp deden ze dat bij mij ook, vond ik ook niet logisch maar nu snap ik dat eigenlijk wel....maar anderzijds je eerste auto is toch ook geen Audi A8?
Ik heb nu een standaard tvv ontvanger die was gratis (die philips) en een rebox Re9000 en het verschil tussen die 2 is al zo groot dat geen haar er nog aan denkt om een ontvanger te kopen bij tvv zelf Ik kan opnemen op een Hd en via ftp er alles afhalen en op de pc kijken. Wat mis ik nog: cardsharing & via bv een dreambox door het netwerk op de pc kijken of alles controleren met de pc.
De volgende zal wel een dreambox /Vu worden maar om daar met te starten vind ik persoonlijk geen goed idee.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

EN als er nu iemand u had vertelt , met dit programma flash je deze image, daarna installeer je deze softcam met deze instellingen en dan is het juist nog de zenders inlezen. Zou je dan ook nog een TVV ontvanger gekocht hebben ?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

EN als er nu iemand u had vertelt , met dit programma flash je deze image, daarna installeer je deze softcam met deze instellingen en dan is het juist nog de zenders inlezen. Zou je dan ook nog een TVV ontvanger gekocht hebben ?
Nee, zou ik sowieso niet doen maar als het gratis is waarom ook niet? Ik ben voor de Rebox gegaan dat is ook al vrij leuk speelgoed om met te beginnen :-)
Nu als beginner was het wel ffkes moeilijk hoor, begin maar eens eh duo lnb? quad lnb? hoe wa waarom...Nu snap ik dit alles wel en ben ik al blij dat ik een 88cm schotel heb met een "rail" met 3 quad lnbs op best dat ik daar wat hulp had om die uit te richten want dat heeft toch 4u geduurd eer die goed stonden ze, zoals je al aangaf het is dan ook een soort hobby om je ermee bezig te houden. Eer je als nieuweling door hebt dat je 2tuners nodig hebt om te kijken en opnemen tegelijk (ik spreek voor mezelf) :lol:
Volgende stap is natuurlijk een echte hobby box met meer mogelijkheden naar een droid app toe bijvoorbeeld. Maar die dreamboxen zijn wel verdomd duur zenne!
Is er via een tussenweg interne cardsharing mogelijk tussen Rebox(en) ? Er liggen toch overal utps
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Traxelquadrio
Starter
Starter

Als ik het goed begrijp zijn er blijkbaar verschillende mogelijkheden:
1. Een systeem vrij makkelijk te plaatsen,relatief snel beeld maar met minder mogelijkheden (al is me dat niet metteen duidelijk wat die mogelijkheden dan wel zijn)
2. een iets complexere applicatie waar je veel tijd insteekt en waarbij je "meer" mogelijkheden hebt.

Nu wat mij vooral interesseert is dat, zeker als ik het zelf moet doen, het zo eenvoudig mogelijk moet zijn. Ik ben helemaal geen techneut. Voelt er zich iemand geroepen om te daadwerkelijk te helpen ter plaatse, dan wil ik wel een complexer syteem installeren. Ook vind ik het belangrijk dat het gebruikt systeem nog een beetje meekan in de toekomst. Ik hoef misschien geen nieuwe Audi q7 maar met een Renault5 campus van '89 wil ik ook niet direct mee de baan op :wink: . Kortom, ik voel iets meer voor een uitgebreider systeem met hulp dan dat ik zelf alles moet uitzoeken. Het is mss wel offtopic maar naast mijn satelietschoteltje moet ik daar ook nog de binnenafwerking doen. 300m2 dichten met hout + verven + werfopvolging...

Toch nog even dit: echt een dankjewel voor iedereen die reageert op dit topic. Wat ik nu al heb bijgeleerd op een paar dagen is toch al wat...

iceke
Elite Poster
Elite Poster

1.Je kan een tvv schotelsetje kopen, dan krijg je 1. een te kleine schotel 2. een verkeerde lnb & 3. een brakke receiver.
of je kan ineens een groter type schotel kopen, de lnb die aangepast is aan jouw behoeften (niet veel zenders, wel veel ontvangers(+3)) en een ontvanger met meer mogelijkheden(Die je over het internet kan updaten, waar aangepaste zenderlijsten voor zijn, die je kan programmeren via een website, waar de opnames niet gecodeerd van zijn, enz...
Traxelquadrio
Starter
Starter

Wat heb je hier voor nodig :
* 2 linux receivers (ik stel voor om de vu+duo te kopen, deze zijn goedkoper dan de Dreambox recievers maar worden toch goed ondersteunt)
* Een netwerk tussen deze 2 receivers
* Twee keer 2 coaxkabels naar je schotel
* Een schotel (Triax basic75)
* 1 duo LNB quad
* Een hoop tijd en geduld om je schotel uit te richten en om de software op die receivers te installeren/configureren)
* >1000€

Ik zou willen gaan voor bovenstaande configuratie. Kan iemand heel concreet zeggen wat het netwerk inhoudt? Graag merk en type. Buiten de coaxen en het netwerk zit ik aan een 750 euro. Kan dat een beetje?

honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik ben zelf een leek op vlak van satteliet, maar dat antwoord is eerder gegeven.
Een standaard crossed netwerkkabel, te kopen in elke computerwinkel, als je dat 10€ kost is het veel.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
iceke
Elite Poster
Elite Poster

2 mogelijkheden.. je verbind je receivers met een crossover utp kabel of je installeert een klein netwerkje met router en gewone utp kabels.
Persoonlijk zou ik voor het 2de gaan, anders moet je bij het aanpassen van je receivers telkens je netwerkkabel versteken + het geeft gewoon meer mogelijkheden voor later.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:of je installeert een klein netwerkje met router en gewone utp kabels.
En waarom zou hij een router nodig hebben... er is toch geen internet blijkbaar. Een gewone switch volstaat dus prima... nu ja, als hij eventueel met de laptop draadloos aan z'n receivers wil dan kan het wel via de router (al zal hij het routing gedeelte nooit gebruiken dan).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Omdat het gewoon makkelijker werkt en amper meer kost ? Zijn receivers zal hij zowiso een vast ip moeten geven, daarvoor hoeft hij geen wifi router te kopen, maar het is gewoon handiger om via wifi aan zijn receivers te prutsen.
Voor dezelfde reden stel ik voor om 2 vu+duo te kopen, de duo kost amper meer, je hebt toch 4 uitgangen beschikbaar, je hoeft niet met externe schijven te klooien en de images zijn beschikbaar op de site van openpli(je hoeft geen forums af te zoeken naar nieuwe firmware)
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Vorig jaar hebben mijn ouders ook TVV genomen en moesten ze dus ook een hele sat installatie aanschaffen.

Zij hebben toen een Triax schotel van 79 cm genomen met
Afbeelding

daarbij een Duo LNB Quad
Afbeelding

Ook moesten ze een rol kabel hebben, dus coax kabel voor sat. een rol van 50m was het dacht ik.
Afbeelding

En 2 satelliet ontvangers (met 2 dvb-s2 tuners erin), hierbij raadde ze een Azbox Premium HD+ aan in de sat winkel,
maar daar zijn ze niet zo content van, want de software is niet wat het moet zijn, alhoewel ik de laatste tijd geen klachten meer hoor over de laatste firmware en je kan er nu precies ook enigma2 op zetten.
Afbeelding

Ook hadden ze nog F connectors nodig, om de coax kabel aan te sluiten op de LNB kop. Het andere uiteinde hebben we aangesloten op een Niko sat wandcontactdoos.
Afbeelding
Afbeelding

Het netwerk lag al in huis.
Toen de kabels (coax) getrokken waren dus van de LNB kop 2 coax kabels naar elke decoder zodat je met beide kan kijken en opnemen op astra 1 en 3 moest de schotel uitgericht worden en dat viel goed mee, als je de schotel uitricht moet je dat heel rustig doen, dus je schotel met heel klein beetjes draaien.
Wat het voordeel is als je decoder op het internet kan, dan kan je zenderlijsten inladen ipv te scannen of updates doen via het net etc.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”