Weet dat deze site bestaat:
http://paygsimwithdata.wikia.com/wiki/UK
Maar heeft er iemand persoonlijk ervaring met 3G, tethering of dongle in de UK (in het bijzonder Wales)?
Weet iemand welke telecom provider er het beste (snelste) of meeste dekkende 3G netwerk heeft in de UK?
Prepaid 3G UK ervaringen
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Toen ik stage, dit voorjaar, liep in london heb voor O2 gekozen, zeer tevreden van de dekking en snelheid.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb even gebruik gemaakt van Tree of 3 in Leeds en was heel tevreden van de snelheid.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
T mobile (international sim pack) in london overal 3G en je mocht 2 netwerken gebruiken tmobile en een partner.
ik heb 5£ betaald voor 500mb internet (3mbs snel genoeg dus) + wat smsen en belminuten. Alezins goedkoper dan in belgie
ik heb 5£ betaald voor 500mb internet (3mbs snel genoeg dus) + wat smsen en belminuten. Alezins goedkoper dan in belgie
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb in Londen een O2-prepaid kaartje gehaald: http://freesim.o2.co.uk/choose Text & Web.
SIM is gratis, opladen voor £10 (kan in een keer aan de kassa) en je krijgt 500 MB data voor 30 dagen, 300 nationale smsjes en je hebt je 10 pond nog om op te bellen.
Let wel: ik heb serieus liggen prullen met APN's: die op de SIMkaart ingesteld staan trekken op niks en die je toegestuurd krijgt helpen je ook niet veel verder.
Twitter to the rescue en @raphaelcockx wist dit te vertellen:
SIM is gratis, opladen voor £10 (kan in een keer aan de kassa) en je krijgt 500 MB data voor 30 dagen, 300 nationale smsjes en je hebt je 10 pond nog om op te bellen.
Let wel: ik heb serieus liggen prullen met APN's: die op de SIMkaart ingesteld staan trekken op niks en die je toegestuurd krijgt helpen je ook niet veel verder.
Twitter to the rescue en @raphaelcockx wist dit te vertellen:
Alle andere APN's verwijderd en enkel deze gehouden = alles oké@raphaelcockx schreef:@meon APN=payandgo.o2.co.uk - user=vertigo - password=password (latterlijk het woord 'password' dus)

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Belgische UMTS-dongles zijn vaak simlocked, dus moet ge flashen met hun generieke firmware om die aan de praat te krijgen met een niet-eigen-netwerk-SIM-kaart. Settings van APN enzo zitten namelijk ook vaak 'hard' in de software.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Is niet helemaal juist .. bij m'n weten mag er in Belgie niks simlocked zijn ...
Het is wel zo dat je in de software soms niet alle providers kan selecteren die bestaan ..
Maar dan moet je generieke software downloaden ( mobile Partner voor Huwei vodafone-proximus stickjes )
Hier staat meer info ..
http://site.bramvandeperre.be/
Ik heb zelf een vodafone stick van proximus , reeds gebruikt op mobistar/proximuss/mobile viking/vodafone DL .
Je hoeft dus geen firmware up te daten , gewoon alternatieve software ( unbranded ) gebruiken voor in de loggen ..( vodafone DL staat natuurlijk er wel bij .. maar MV niet )
Denk eerder dat het probleem is als je in andere landen ( zoals NL en UK ) een umts stickje koopt et provider locked is ( hardware matig .. )
Het is wel zo dat je in de software soms niet alle providers kan selecteren die bestaan ..
Maar dan moet je generieke software downloaden ( mobile Partner voor Huwei vodafone-proximus stickjes )
Hier staat meer info ..
http://site.bramvandeperre.be/
Ik heb zelf een vodafone stick van proximus , reeds gebruikt op mobistar/proximuss/mobile viking/vodafone DL .
Je hoeft dus geen firmware up te daten , gewoon alternatieve software ( unbranded ) gebruiken voor in de loggen ..( vodafone DL staat natuurlijk er wel bij .. maar MV niet )
Denk eerder dat het probleem is als je in andere landen ( zoals NL en UK ) een umts stickje koopt et provider locked is ( hardware matig .. )
- kaas2
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb uiteindelijk gebruik gemaakt van three.co.uk.
Met hun Dongle en 3 GB voor drie maanden goede verbinding en snelheden tot 7,5/2,5 Mbps.
Met GSM en all-you-can-eat data helaas slechts snelheden tot 1.5/0.5 Mbps....
Dekking was goed.
Met hun Dongle en 3 GB voor drie maanden goede verbinding en snelheden tot 7,5/2,5 Mbps.
Met GSM en all-you-can-eat data helaas slechts snelheden tot 1.5/0.5 Mbps....
Dekking was goed.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kitt...ik heb ook al een 3G dongle moeten flashen hoor eer ik die werkende kreeg...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti