Sinds vandaag hebben we telenet (eindelijk die belgacom buiten)
Alles verliep goed, die man sloot alles netjes aan...
Maar sinds ik nu die wifi gebruik, merk ik op dat het signaal wel heel erg slecht is. (lees = op een halve meter ervan signaal sterkte = redelijk)
Nu met mijn belgacom bbox had ik over heel ons huisje (redelijk klein en geen muren binnen) signaal zelfs op terras.
Maar nu met die nieuwe telenet heb ik 2m verder zelfs geen signaal meer.
Ik mag er toch van uitgaan dat dit niet normaal is hoop ik?
Via mijn telenet al enkele instellingen aangepast maar niets helpt
Wifi standaard : g/bgn/n
Wifi-kanaal : 6/11/...
Huidig wifi-kanaal Kanaal 6
Wifi-frequentie : 2.4 / 5(bij n)
Wifi-Kanaalbreedte : auto / 20
De modem is een : ch6541E
Net willen bellen maar na 25min wachten heb ik in-gehaakt(morgen op betere uren nog eens proberen)
Mensen die dit probleem herkennen of iemand tips?
Telenet - draadloos signaal zeer slecht
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
Hoi,
zeer herkenbare situatie...
Vond het ook eerst interessant met die draadloze modem/switch, maar die draadloze functie heb ik al vlug uitgeschakeld nadat ik slechts 5 m verder (buitenshuis) bijna geen signaal meer had op mijn iPad, op het terras met Yelo naar het Journaal kijken verliep zeer haperend. Met mijn D link DIR 635 kon ik gerust 20 m verder zitten en nog altijd redelijke ontvangst (onontbeerlijk voor mijn astronomie hobby-draadloos aansturen van telescoop) . Daarom heb ik dus in "mijn Telenet" de draadloze functie uitgeschakeld en de oude D635 weer gebruikt. Het staat geloof ik ergens op dit forum hoe je een draadloze router NA de telenet modem moet instellen. De D link had ik al, dus geen extra kosten voor mij, maar toch had ik ook meer verwacht van die telenet modem..
Groeten.
zeer herkenbare situatie...
Vond het ook eerst interessant met die draadloze modem/switch, maar die draadloze functie heb ik al vlug uitgeschakeld nadat ik slechts 5 m verder (buitenshuis) bijna geen signaal meer had op mijn iPad, op het terras met Yelo naar het Journaal kijken verliep zeer haperend. Met mijn D link DIR 635 kon ik gerust 20 m verder zitten en nog altijd redelijke ontvangst (onontbeerlijk voor mijn astronomie hobby-draadloos aansturen van telescoop) . Daarom heb ik dus in "mijn Telenet" de draadloze functie uitgeschakeld en de oude D635 weer gebruikt. Het staat geloof ik ergens op dit forum hoe je een draadloze router NA de telenet modem moet instellen. De D link had ik al, dus geen extra kosten voor mij, maar toch had ik ook meer verwacht van die telenet modem..
Groeten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
btw,
die D link hangt gewoon boven de telenet modem (enkele cm erboven) en signaal is dus véél sterker... Ben geen expert, maar bij de meeste draadloze routers zitten de antennes aan de buitenkant en bij de Telenet modem zitten die binnen. Heeft dit er iets mee te maken?
groeten,
die D link hangt gewoon boven de telenet modem (enkele cm erboven) en signaal is dus véél sterker... Ben geen expert, maar bij de meeste draadloze routers zitten de antennes aan de buitenkant en bij de Telenet modem zitten die binnen. Heeft dit er iets mee te maken?
groeten,
Ik toch nog eens gebeld en had mindere wachtrij (5-10 min)
Ze hebben alles uit getest en alles leek correct dan moeten bellen naar een andere dienst (070696969) en daar hebben ze alles uitgelezen maar alles leek ok.
Maar die man zei toch onmiddellijk dat het niet normaal was dat het zo slecht signaal is. (1m en slecht signaal = 2/5mbps (van de 54 in principe)
Maandag komt er een technieker langs die alles zal uitmeten...
(ik hoop dat er iets mis is met de modem , geen zin om weer een wireless toestel aan te kopen)
Ze hebben alles uit getest en alles leek correct dan moeten bellen naar een andere dienst (070696969) en daar hebben ze alles uitgelezen maar alles leek ok.
Maar die man zei toch onmiddellijk dat het niet normaal was dat het zo slecht signaal is. (1m en slecht signaal = 2/5mbps (van de 54 in principe)
Maandag komt er een technieker langs die alles zal uitmeten...
(ik hoop dat er iets mis is met de modem , geen zin om weer een wireless toestel aan te kopen)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Bekend verhaal toch? De choco van het huismerk van Carrefour is ook niet zo goed als Nutella hé.
Kijk eens op http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/r ... 2_4-ghz-dn om een zeer goede Wifi-router te vinden.
Kijk eens op http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/r ... 2_4-ghz-dn om een zeer goede Wifi-router te vinden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Voor zover ik die draadloze routers al gezien heb zijn deze volledig in metaal, als je dus een wifi transmitter & antenne in die metalen kooi stopt, kan dit niet echt goed werken denk ik dan...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Dit is volgens mij een gekend probleem, mijn ouders hebben hetzelfde probleem met de draadloze router van Belgacom. Ik heb zelf telenet en heb nu een n-router van d-link boven de modem gehangen. Een goede draadloze router kost tegenwoordig niet veel meer. Ikzelf heb goede ervaringen met d-link en cisco.
Als je zin hebt om te experimenteren moet je maar eens "wifi antenna hack" of "windsurfer wifi" op google zoeken.
Als je zin hebt om te experimenteren moet je maar eens "wifi antenna hack" of "windsurfer wifi" op google zoeken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ahbon, Ik dacht dat die behuizing in metaal was...metaal?
zwart plastiek...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
Je bent er niet mee geholpen natuurlijk, maar hier zijn ze dinsdag internet + digitale tv komen installeren.
Ik heb perfecte ontvangst via Wifi. Nog geen enkel probleem gehad tot nu toe. Dus ofwel ligt het aan de instellingen (maar hier is er niets aan gewijzigd) ofwel heb je een slechte router.
Mijn standaardinstellingen:
bgn
automatisch
kanaal 1
2.4
20
Ik heb perfecte ontvangst via Wifi. Nog geen enkel probleem gehad tot nu toe. Dus ofwel ligt het aan de instellingen (maar hier is er niets aan gewijzigd) ofwel heb je een slechte router.
Mijn standaardinstellingen:
bgn
automatisch
kanaal 1
2.4
20