Hallo,
Momenteel ziet mijn netwerk er zo uit:
[code]
===kabel===[ TELENET MODEM ]---utp---[ SWITCH D-LINK DES-1005D ]---utp---[ DIGICORDER ]
---utp---[ NAS ]---usb---[ USB PRINTER ]
---utp---[ PC ]
---utp---[ WIFI ACCESS POINT D-LINK DWL-G700AP ]---wifi--
[/code]
Maar ik zou dit graag wijzigen naar:
[code]
===kabel===[ TELENET MODEM ]---utp---[ ROUTER D-LINK DIR-600 ]---utp---[ DIGICORDER ]
---utp---[ NAS ]---usb---[ USB PRINTER ] ---utp---[ PC ]
---wifi--
[/code]
Kan dit zomaar? Ik heb hier en daar opgevangen dat een digicorder altijd aan de switch moet hangen. klopt dit of zijn er "achterpoortjes"?
tnx
Telenet switch vervangen door router
-
- Starter
edit: verwijderd wegens foute info
Laatst gewijzigd door verhelsttje 11 dec 2013, 10:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je mag je decoder NOOIT achter een router zetten. Dit werkt namelijk niet. Je kan wel je router aan je switch hangen en alle pc's etc aansluiten op je router.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Het is mogelijk dat ik mij vergis maar zolang je niets opvraagt qua film of programma, dan ga je geen problemen hebben. Netwerkverbinding is enkel voor de interactiviteit.
Als je een programma probeert op te vragen, zal het normaal gezien niet lukken van achter een router
Als je een programma probeert op te vragen, zal het normaal gezien niet lukken van achter een router
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
als je de digicorder achter een router zet kan je niet meer gebruik maken van de interactieve diensten van telenet, tenzij je weet welke poorten er open moeten.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als je je router kan configureren zodat één bepaalde poort als switch werkt, dan is het mogelijk.
Met een router die kan geflasht worden met de alternatieve firmware van DD-WRT of Tomato kan dat dus perfect.
Technische uitleg: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Switched_Ports
Stappenplan: http://www.digitalcafe.be/showpost.php? ... stcount=91
Met een router die kan geflasht worden met de alternatieve firmware van DD-WRT of Tomato kan dat dus perfect.
Technische uitleg: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Switched_Ports
Stappenplan: http://www.digitalcafe.be/showpost.php? ... stcount=91
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Met uitzondering van de combi modem/router van Telenet zelf.krisken schreef:Je mag je decoder NOOIT achter een router zetten.
Dit heeft niets met open poorten te maken (zelfs al staat alles open dan werkt dit nog niet).solid-killer schreef:tenzij je weet welke poorten er open moeten.
Mijn router flashen met alternatieve firmware zie ik niet zo direct zitten. Ik zal dus mijn netwerkje als volgt opbouwen:
[code]
===kabel===[ TELENET MODEM ]---utp---[ SWITCH D-LINK DES-1005D ]---utp---[ DIGICORDER ]
---utp---[ ROUTER D-LINK DIR-600 ]---utp---[ NAS ]---usb---[ USB PRINTER ]
---utp---[ PC ]
---wifi---
[/code]
Nog een vraagje; als ik de NAS een fixed ip adres wil geven, moet ik dat dan in de router instellen of in de NAS?
tnx
[code]
---utp---[ PC ]
---wifi---
[/code]
Nog een vraagje; als ik de NAS een fixed ip adres wil geven, moet ik dat dan in de router instellen of in de NAS?
tnx
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je kan de NAS een vast ip geven buiten de DHCP-range van de router, maar binnen het subnet.
Of je kan via je router een ip reserveren, hangt ervan af wat je het liefste hebt.
Ik verkies reserveren, dat is toch het handigst voor als je je nas eens verplaatst op een ander netwerk
Of je kan via je router een ip reserveren, hangt ervan af wat je het liefste hebt.
Ik verkies reserveren, dat is toch het handigst voor als je je nas eens verplaatst op een ander netwerk
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dus als ik het goed begrijp
Kies ik ofwel voor het vast ip adres buiten de DHCP-range:
bijvoorbeeld:
Kies ik ofwel voor het vast ip adres buiten de DHCP-range:
bijvoorbeeld:
- router range: van 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
- de NAS op fixed ip zetten, met ip adres 192.168.0.50 (ip adres buiten router range)
- router range: van 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
- ip adres 192.168.0.100 reserveren voor het MAC adres van de NAS (ip adres binnen router range)
- op de NAS niets wijzigen (gewoon op DHCP laten staan)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Zo werkt het bij mij toch ook zonder problemen.armani schreef:Mijn router flashen met alternatieve firmware zie ik niet zo direct zitten. Ik zal dus mijn netwerkje als volgt opbouwen:
[code]
---utp---[ PC ]
---wifi---
[/code]
tnx
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Werkt... maar interactiviteit ontbreekt, bedoel je dat "zonder problemen"?
Probeer het nieuws eens op te vragen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
als ik de netwerkverbinding naar de digicorder wegneem dan krijg ik na enkele dagen een foutmelding en kan ook de tv-gids niet meer opgevraagd worden... nochtans heb ik al die "interactieve" zever niet nodighonda4life schreef:Werkt... maar interactiviteit ontbreekt, bedoel je dat "zonder problemen"?
In principe heb je dan die switch niet meer nodig, aangezien het modem beschikt over 4 poorten... tenzij het fysisch onmogelijk is natuurlijk!armani schreef:Mijn router flashen met alternatieve firmware zie ik niet zo direct zitten. Ik zal dus mijn netwerkje als volgt opbouwen:
[code]
---utp---[ PC ]
---wifi---
[/code]
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Eens goed naar citaat kijken. Met switch voor digicorder en router.honda4life schreef:Werkt... maar interactiviteit ontbreekt, bedoel je dat "zonder problemen"?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Die switch is inderdaad niet meer nodig... trouwens een "modem met 4 poorten" is de combi modem/router, normaal heb je dan geen eigen router meer nodig (tenzij je wat meer controle wil over je eigen netwerk).MadCompie schreef:In principe heb je dan die switch niet meer nodig, aangezien het modem beschikt over 4 poorten... tenzij het fysisch onmogelijk is natuurlijk!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
lol... lees:r2504 schreef: Die switch is inderdaad niet meer nodig... trouwens een "modem met 4 poorten" is de combi modem/router, normaal heb je dan geen eigen router meer nodig (tenzij je wat meer controle wil over je eigen netwerk).
tenzij je controle wil over je eigen netwerk...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Hallo,
Ondertussen heb ik mijn netwerk als onderstaand opgebouwd. Met ip reservation voor de NAS en een Wifi printer. En het werkt perfect! Dus bedankt voor de tips!
... ik ga nog wel eens de router flashen met DD-WRT om zo de switch nog uit het netwerk te smijten (wordt vervolgd...)
[code]
---utp---[ PC ]
---wifi---
[/code]
Ondertussen heb ik mijn netwerk als onderstaand opgebouwd. Met ip reservation voor de NAS en een Wifi printer. En het werkt perfect! Dus bedankt voor de tips!
... ik ga nog wel eens de router flashen met DD-WRT om zo de switch nog uit het netwerk te smijten (wordt vervolgd...)
[code]
---utp---[ PC ]
---wifi---
[/code]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb de D-LINK DWL-G700AP vervangen door een D-LINK DIR-635
(abo is nog een Funky Shake van meer dan 2 jaar terug)
mijn opstelling was de volgende:
[code]===kabel===[ TELENET MODEM ]---utp---[ SWITCH D-LINK DES-1005D ]---utp---[ DIGICORDER ]
---utp---[ NAS ]
---utp---[ D-LINK DWL-G700AP ][/code]
En is nu:
[code]===kabel===[ TELENET MODEM ]---utp---[ SWITCH D-LINK DES-1005D ]---utp---[ DIGICORDER ]
---utp---[ NAS ]
---utp---[ D-LINK DIR-635 ][/code]
Ik dacht even, vlug aansluiten en klaar.
Maar ik kan maar niet in de install wizard geraken. De standaard 192.168.0.1 werkt natuurlijk niet (geen verbinding)
Computers zijn mij niet vreemd, maar van die netwerk stuff heb ik niet veel kaas gegeten ...
Ik kan die DIR635 toch ook als AP gebruiken?
De dlink ook al eens via de ethernet poort op mijn mac verbonden, zelfde verhaal. (of ik sluit het verkeerd aan?)
Ik doe waarschijnlijk iets simpel verkeerd, maar ik zie het dus nie e.
Werk met een Mac. (ergens in een vergeten hoek staat nog wel een xp pc ...)
(abo is nog een Funky Shake van meer dan 2 jaar terug)
mijn opstelling was de volgende:
---utp---[ NAS ]
---utp---[ D-LINK DWL-G700AP ][/code]
En is nu:
---utp---[ NAS ]
---utp---[ D-LINK DIR-635 ][/code]
Ik dacht even, vlug aansluiten en klaar.
Maar ik kan maar niet in de install wizard geraken. De standaard 192.168.0.1 werkt natuurlijk niet (geen verbinding)
Computers zijn mij niet vreemd, maar van die netwerk stuff heb ik niet veel kaas gegeten ...
Ik kan die DIR635 toch ook als AP gebruiken?
De dlink ook al eens via de ethernet poort op mijn mac verbonden, zelfde verhaal. (of ik sluit het verkeerd aan?)
Ik doe waarschijnlijk iets simpel verkeerd, maar ik zie het dus nie e.
Werk met een Mac. (ergens in een vergeten hoek staat nog wel een xp pc ...)
Hallo,
Is het een nieuwe router of heb je hem 2de hands gekocht? Indien 2de hands kan het zijn dat de vorige eigenaar het IP adres van de router gewijzigd heeft.
Door de router te resetten krijg je terug de standaard 192.168.0.1
Is het een nieuwe router of heb je hem 2de hands gekocht? Indien 2de hands kan het zijn dat de vorige eigenaar het IP adres van de router gewijzigd heeft.
Door de router te resetten krijg je terug de standaard 192.168.0.1
-
- Premium Member
het is een splinternieuwe ...
-
- Premium Member
de dir635 kan je niet flashen met dd-wrt. Is geen ondersteuning voor.
-
- Premium Member
Het is gelukt.
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
Even de Telenet modem zonder stroom zetten en opnieuw proberen.
Nu zit ik wel met het problem dat ik mijn Nas niet meer kan benaderen via mijn ATV2. Wel via de laptop.
Nu zit ik wel met het problem dat ik mijn Nas niet meer kan benaderen via mijn ATV2. Wel via de laptop.
-
- Premium Member
Ook de Nas weer gekoppeld aan de atv2.