iBood leveringsprobleem
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Beste leden,
Op 9 juli 2011 bood ibood de "Huawei Ideos smartphone met Android 2.2, GPS, capacitive touchscreen en 3.2-megapixel camera" aan voor 99.95 euro + 5.95 euro leveringskosten.
Op 19 juli 2011 kreeg ik het bericht dat de verzending verstuurd was, samen met een track&trace link van TNT. Op 20 juli 2011, de dag erna dus, zou deze bij mij thuis geleverd zijn. Ik was die dag gaan werken dus ikzelf kon dit pakket onmogelijk ontvangen hebben. Ik verwachte dus dat er in mijn bus een papier ging liggen dat ze ofwel gingen terugkomen, ofwel dat ik deze ergens kon oppikken. Echter...niks te vinden in de brievenbus...
Bij contact met iBood via hun website kreeg ik te horen dat mijn pakket correct verzonden was, en dat er afgetekend was voor ontvangst. Ik heb vervolgens gevraagd om mij de gegevens hiervan + handtekening door te mailen, wat vandaag is gebeurd. En wat blijkt : "iemand" (volgens de papieren ikzelf!) heeft afgetekend met ... enkel mijn familienaam + de eerste letter van mijn voornaam. Alles behalve mijn correcte handtekening dus!
Heeft iemand een idee wat hiermee te doen valt?
Bijlages :
1. screenshot TNT website (track&trace) van de collie
2. mijn zogenaamde handtekening
Op 9 juli 2011 bood ibood de "Huawei Ideos smartphone met Android 2.2, GPS, capacitive touchscreen en 3.2-megapixel camera" aan voor 99.95 euro + 5.95 euro leveringskosten.
Op 19 juli 2011 kreeg ik het bericht dat de verzending verstuurd was, samen met een track&trace link van TNT. Op 20 juli 2011, de dag erna dus, zou deze bij mij thuis geleverd zijn. Ik was die dag gaan werken dus ikzelf kon dit pakket onmogelijk ontvangen hebben. Ik verwachte dus dat er in mijn bus een papier ging liggen dat ze ofwel gingen terugkomen, ofwel dat ik deze ergens kon oppikken. Echter...niks te vinden in de brievenbus...
Bij contact met iBood via hun website kreeg ik te horen dat mijn pakket correct verzonden was, en dat er afgetekend was voor ontvangst. Ik heb vervolgens gevraagd om mij de gegevens hiervan + handtekening door te mailen, wat vandaag is gebeurd. En wat blijkt : "iemand" (volgens de papieren ikzelf!) heeft afgetekend met ... enkel mijn familienaam + de eerste letter van mijn voornaam. Alles behalve mijn correcte handtekening dus!
Heeft iemand een idee wat hiermee te doen valt?
Bijlages :
1. screenshot TNT website (track&trace) van de collie
2. mijn zogenaamde handtekening
- Bijlagen
-
- Handtekening_voor_ontvangst.jpg
- (237.81 KiB) Nog niet gedownload
-
- ibood-levering.png
- (24.92 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door krisken 02 aug 2011, 18:29, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Al van vergewist dat ze het niet bij de buren geleverd hebben of ergens aan de achterdeur gezet hebben? (Geen beschuldiging, ze doen dit vaker, de buurman kan nog geen 'tijd' gevonden hebben deze te komen brengen.) Heb zo ooit eens een op ebay gekochte ati videokaart in mijn garage (garage achteraan de oprit die altijd los staat) gevonden.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Na 12 dagen zou hij daar wel achter gekomen zijn denk ik hoor
helaas kan ik je niet helpen krisken.
helaas kan ik je niet helpen krisken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik dacht ook dat een buur oid (is een appartement) kon getekend hebben, of in één van de water/gas/elektriciteitskasten het pakje kon gezet zijn...maar
1. Er staat weldegelijk MIJN naam, dus een buur kan het niet zijn. Ook staat er duidelijk aangevinkt dat ik als klant heb getekend, niet de buur of een derde.
2. In alle kasten reeds gekeken en alle appartementsbewoners reeds afgegaan : niemand heeft een pakje ontvangen. Eén iemand heeft wel op de desbetreffende dag een vrachtwagen van TNT op de oprijlaan zien staan.
1. Er staat weldegelijk MIJN naam, dus een buur kan het niet zijn. Ook staat er duidelijk aangevinkt dat ik als klant heb getekend, niet de buur of een derde.
2. In alle kasten reeds gekeken en alle appartementsbewoners reeds afgegaan : niemand heeft een pakje ontvangen. Eén iemand heeft wel op de desbetreffende dag een vrachtwagen van TNT op de oprijlaan zien staan.
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
Zelfs indien een buur jouw pakje wil, lijkt het me toch wel een heel oplettende koerier als je buur op een ander adres kan tekenen onder jouw naam én als klant.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Naar de politie gaan en klacht indienen, zou mijn eerste reactie zijn, na gecheckt te hebben bij buren en zo. Want dit is diefstal. Misschien komt er dan zelfs een verzekering van je tussen? Checken met je makelaar.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Heronic
- Elite Poster
Ik heb ook al voor mijn buur getekend als klant... en hem het pakje bezorgd. Die chauffeurs willen van hun pakje af. Wat ze doen mag niet maar gebeurd toch. De meeste van die koeriers zijn trouwens (hopelijk) betrouwbaarder dan ze eruitzien Heb dit gelukkig nog nooit moeten meemaken.
-
- Moderator
- Contacteer:
Heronic : ik hoop dat jij dan niet tekent met de naam van je gebuur waarvoor je het pakje ontvangt?
Politie zal inderdaad de eerste stap zijn. TNT zelf kan mij telefonisch (070 233 633) niet helpen omdat dit niet TNT is maar TNT post en dat is een totaal ander bedrijf (en uiteraard totaal niet telefonisch te bereiken)... *kuch*
Politie zal inderdaad de eerste stap zijn. TNT zelf kan mij telefonisch (070 233 633) niet helpen omdat dit niet TNT is maar TNT post en dat is een totaal ander bedrijf (en uiteraard totaal niet telefonisch te bereiken)... *kuch*
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
Ooit ook iets besteld bij ibood, en dat was een zwarte bestelwagen, dus die bestelwagen ze denken gezien te hebben zal wel iets anders zijn.
(in de veronderstelling dat alle bestelwagentjes even "discreet" zijn)
(in de veronderstelling dat alle bestelwagentjes even "discreet" zijn)
- Heronic
- Elite Poster
Nee inderdaad niet ik teken als mezelf, het gaat erom dat ik in feite als eender wie had kunnen tekenen. De meeste van die chauffeurs spreken amper nederlands van zodra ge getekend (durf wedden dat ze niet kunnen lezen wat ge eropzet) hebt drukken ze op't knopke en zijn ze weg. Ik heb mij daar al meermaals vragen bij gesteld maar zolang alles proper afgeleverd word..
Edit : de levering afgelopen woensdag die eveneens via postnl gekomen is was een witte bestelwagen. Heb die dag 2 leveringen gehad andere was van gls, ook witte bestelwagen. Daar stond wel gls op.
Edit : de levering afgelopen woensdag die eveneens via postnl gekomen is was een witte bestelwagen. Heb die dag 2 leveringen gehad andere was van gls, ook witte bestelwagen. Daar stond wel gls op.
-
- Moderator
- Contacteer:
Bij deze kan ik melden dat ik inmiddels contact heb opgenomen met de politie te Gent (Ekkergem). Deze gaan morgenvroeg even tijd voor mij vrij maken om mijn klacht te aanhoren en een PV op te stellen hierrond. De PV zou onderandere bestaan uit diefstal en valsheid in geschrifte.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Klacht indienen is het enige wat je kan doen. Ibood nogmaals contacteren is ook een stap, in principe moeten zij klacht neerleggen bij TNTpost wegens niet geleverd, jij als ontvanger kan dat niet.
BTW, het heeft geen zin gehad om je adres weg te strepen als je niet het zendingsnummer wegdoet, iedereen kan dat opzoeken
J.
BTW, het heeft geen zin gehad om je adres weg te strepen als je niet het zendingsnummer wegdoet, iedereen kan dat opzoeken
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Heronic
- Elite Poster
Succes ermee, hopelijk raakt het opgelost.
@Joe ssssssh ik zit nu in die geblindeerde bestelwagen te wachten op de volgende levering
@Joe ssssssh ik zit nu in die geblindeerde bestelwagen te wachten op de volgende levering
-
- Moderator
- Contacteer:
Achja als er iemand de moeite doet om het op te zoeken...de koffie staat klaar...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Heronic
- Elite Poster
Ik had het nog niet in de gaten, maar mocht je ook bier hebben ipv koffie wil ik gerust wel eens kijken
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad, verleden week heeft m'n buurvrouw (die net buiten was en de courier zag) nog een pakje in ontvangst genomen terwijl er op de verzending stond "niet bij buren afgeven" (trouwens geen idee waarom dat er specifiek opstond). De persoon vroeg alléén in zeer gebrekkig nederlands aan haar of ze mij kende (en daar kan natuurlijk iedereen ja op antwoorden).Heronic schreef:De meeste van die chauffeurs spreken amper nederlands van zodra ge getekend (durf wedden dat ze niet kunnen lezen wat ge eropzet)
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Vorige week heeft een overbuur nog een pakket aan m'n vader gegeven, omdat ik niet thuis was. Toen de volgende dag zag ik dat er een papiertje in de brievenbus stak van TNT waarop stond dat mijn pakket aan de buur was afgegeven op die zijn huisnummer en ook stond er de naam van de chauffeur op.
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik kan enkel maar tips geven .
De meeste koeriers zijn zelfstandige die rijden voor tnt , dit gebeurt met anonieme bestelwagen , hier zelfs gewone auto.
Dus verhaal van vrachtwagen is niet zeker , eerste verdachte
De meeste gebieden zijn verdeeld en meestal dezelfde chauffeur , dus is zaak om chauffeur op te sporen , laat iets afkomen via tnt en leg de chauffeur op de rooster.
Heb je betaald via credit card ? Contact opnemen en verhaal doen , meestal zit daar een verzekering op , zo krijg je mss je centen terug.
O ja , verwijder ook tracknr niet alleen adres .
De meeste koeriers zijn zelfstandige die rijden voor tnt , dit gebeurt met anonieme bestelwagen , hier zelfs gewone auto.
Dus verhaal van vrachtwagen is niet zeker , eerste verdachte
De meeste gebieden zijn verdeeld en meestal dezelfde chauffeur , dus is zaak om chauffeur op te sporen , laat iets afkomen via tnt en leg de chauffeur op de rooster.
Heb je betaald via credit card ? Contact opnemen en verhaal doen , meestal zit daar een verzekering op , zo krijg je mss je centen terug.
O ja , verwijder ook tracknr niet alleen adres .
Laatst gewijzigd door helmuteke 02 aug 2011, 18:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Bij deze gebeurdhelmuteke schreef: O ja , verwijder ook tracknr niet alleen adres .
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Oei oei oei...
TNT heeft ook eens net hetzelfde met mij geflikt... Het was zogezegd geleverd, er stond zelfs handtekening bij!
Ja, net hetzlefde als jij meegamaakt dus... Probeer het uit te vechten met iBood, ze moeten een klacht indienen bij TNT-Post. De chauffeur heeft het gewoonweg gestolen!
TNT heeft ook eens net hetzelfde met mij geflikt... Het was zogezegd geleverd, er stond zelfs handtekening bij!
Ja, net hetzlefde als jij meegamaakt dus... Probeer het uit te vechten met iBood, ze moeten een klacht indienen bij TNT-Post. De chauffeur heeft het gewoonweg gestolen!
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik snap dat niet zo goed. TNT,GLS,EDP & UPS leveren hier altijd perfect werk, maar wanneer er iets moet geleverd worden door tnt Nederland is het altijd een buitenlander in een wagen die amper door de controle geraakt die buiten de kantooruren pakjes komt leveren...
-
- Moderator
- Contacteer:
Iceke : er is een verschik tussen TNT en TNTpost ook nog eens! En helaas was het niet buiten de kantooruren, dan was ik tenminste thuis...
Telefonie = EDPnet + OVH
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Heb ook de nodige problemen gekend met TNT. Als ik iets bestel hoop ik altijd dat het niet TNT is. Hopelijk komt u pakje toch nog uit!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Gohja, collega's hebben ook afgetekend voor mijn macbook air. De koerier keek naar mijn collega's, zei mijn naam, ze zeiden allebei ja en eentje heeft mijn naam opgeschreven. Ze hebben hem wel na 6u afgegeven (ik zat maar 15 minuten in meeting, maar zo zijn ze). Dus 't gebeurt maar al te vaak me dunkt.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Denk dat dit wel kans op slagen kan hebben, Politie pfff........... vergeet het maar denk ik.helmuteke schreef:
idem ditto voor ibood vrees ik.
(wel sneu van je smartphone, heb die toen ook willen bestellen maar was te laat... heb nu een ZTE Blade van Krefel)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Het gebeurt wel vaker dat ze alles bij de buren droppen die zijn dat intussen al gewoon hier en ik ken de meesten toch.
Maar goed enkel DPD steekt een briefje in mijn bus waar ze het effectief achtergelaten hebben.
Eens benieuwd wat hier van voort komt.
Maar goed enkel DPD steekt een briefje in mijn bus waar ze het effectief achtergelaten hebben.
Eens benieuwd wat hier van voort komt.
-
- Moderator
- Contacteer:
Mail van mij naar TNT post
Antwoord TNTpostOp 19 juli 2011 is er vanuit Nederland een pakje verstuurd naar mij met als code 3SYKOG002xxxx (barcode 3SYKOG002xxx).
Volgens jullie track en trace is dit pakket op 20 juli 2011 bij mij afgeleverd. Echter was ik die dag gaan werken. Bij nazicht van mijn brievenbus heb ik geen afwezigheidspapier gevonden noch een pakketje in de hall van mijn appartement.
Bij navraag aan de leverancier kon hij mij weten zeggen dat het pakketje wel afgeleverd is, en heeft mij als bewijs de leveringsbon doorgestuurd waar mijn "handtekening" op staat.
Dit is echter een valse handtekening! Dit is gewoon mijn familienaam voluit geschreven met de eerste letter van mijn naam, en deze trekt in de verste verte niet op mijn officieel handtekening!
Ook omdat er duidelijk aangekruist staat dat "de klant" getekend heeft in plaats van "een buur" of "een derde" vermoed ik dat het pakketje in de handen van uw transporteur is blijven hangen.
Graag had ik hierrond contact met jullie gehad (per telefoon : 0484 xxx xxx) hoe we deze zaak kunnen oplossen.
Inmiddels ben ik al naar de politie geweest te Merelbeke voor een klacht neer te leggen jegens diefstal en valsheid in geschrifte tegenover de persoon die bij mij het pakje geleverd heeft. Een copy van het proces verbaal zal één dezer dagen ook geleverd worden bij jullie.
Met vriendelijke groet
Kris De Rocker
Zijn ze ginds dom, achterlijk, idioot, knettergek...of gewoon alles tegelijk???Geachte mevrouw, mijnheer,
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw pakket, delen wij u mede dat wij uw verzoek niet in behandeling kunnen nemen. Indien u vragen heeft over de status van uw pakket, dient u zich te richten tot de verzender. U kunt eveneens uw zending volgen via de volgende websites:
www.tntpostpakketservice.be
www.tntpostpakketservice.nl
U kunt op deze website de barcode of het traceernummer van de zending gebruiken, die u via de verzender is gecommuniceerd. Heeft u deze niet ontvangen, vraagt u deze dan alsnog aan bij de verzender van uw pakket.
TNT Post Pakket Service België levert van dinsdag tot en met zaterdag aan de regio Vlaanderen. De regio Wallonië wordt van maandag tot en met vrijdag geleverd. Wij zullen er alles aan doen om u via onze Track & Trace website zo accuraat mogelijk te informeren over de status van uw zending. Mocht u onverhoopt meer informatie willen, neemt u dan gerust contact op met de verzender.
Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Customer Service Representative
[email protected]
www.tntpostpakketservice.nl
Telefonie = EDPnet + OVH
- honda4life
- Elite Poster
Hebben ze jouw mail wel gelezen
- Heronic
- Elite Poster
Dergelijke mails zijn het bewijs dat anencefalie niet fataal hoeft te zijn!!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Ibood kan je best bellen (contactnr staat ergens in de faq geloof ik), want op emails heb ik nog nooit antwoord gehad daar. Bel ook gerust maar eens een paar keer terug als er geen reactie komt, want het loopt daarginds kwa communicatie allemaal niet zo soepel heb ik de indruk.Wicky schreef:Wat ik lees in die mail, is dat de VERZENDER hun moet contacteren - iBood dus. Dat is hun opdrachtgever, niet de ontvanger.
-Eric-
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Zoals hier al eerder gemeld: Ibood is de klant, dus zij moeten het oplossen bij TNTpost, niet jij.
Als Ibood dat niet wil, dan ligt het probleem eerst tussen jou en Ibood en daarna misschien pas tussen Ibood en TNTpost.
J.
Als Ibood dat niet wil, dan ligt het probleem eerst tussen jou en Ibood en daarna misschien pas tussen Ibood en TNTpost.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Niet echt, 9/10 is dit betaald met visa/mastercard. Van zodra je je aanrekening krijgt ga je protesteren bij visa, zolang het geschil niet opgelost is zal visa (waarschijnlijk) je rekening niet crediteren.
-
- Moderator
- Contacteer:
Is betaald via ogone/bancontact. Inmiddels ben ik in contact met iBood die dit verder gaat onderzoeken. Toch binnen de 24u een mailtje terug dus dat is niet zo slecht voor hun. Overigens vind ik in de faq nergens hun nummer...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Dank Dima!!!