extra HD digibox, toch 50 euro activeringskosten

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Op de website van telenet staat hiergeen hieronder geciteerd wordt
Ik heb al enige tijd digitale televisie, en een HD digirecorder.
dus " Heb je al digitale tv en wil je digitale tv kijken op een extra TV-toestel? "
ja dat wil ik dus,
eerst gebeld naar telenet, daar wisten ze van niks, zei hun dat het op de website stond, nou, dan zou het zo wel zijn
Naar een telenet center gereden, met print van deze website.
Daar zou ik toch 50 euro activeringskosten moeten betalen indien ik bij hen de digicorder aan 129 euro kocht, moest maar terug naar telenet bellen.
Terug naar telenet gebeld, hadden geen toegang tot mijn dossier, dus konden ze me daar niet antwoorden.
wat is dat daar bij telenet.
Het staat toch duidelijk op hun website, ik heb al digitale tv, bij aankoop digibox zijn er geen acitiveringskosten.
oplichters zijn het daar ja.

citaat:"
TV kijken op meerdere toestellen!

Een extra televisie aansluiten in de kinderkamer of op de slaapkamer? Met je kabel-tv abonnement kan je sowieso tot 4 tv’s aansluiten zonder meerkost Waar je digitale TV wil kijken, heb je per tv-toestel en digicorder nodig

Heb je al digitale tv en wil je digitale tv kijken op een extra TV-toestel? Koop dan een Digibox en betaal slechts de éénmalige kost van dit toestel. Bovendien betaal je geen activeringskost."


http://telenet.be/2709/0/1/nl/thuis/tel ... -huur.html
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Wat heb je nodig
Kabeltelevisie
Om te kunnen genieten van digitale tv van Telenet heb je kabeltelevisie (ook wel een kabelabonnement) nodig .Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling. Check hier de prijs van een kabelabonnement in jouw regio.
Met je kabel-tv abonnement kan je sowieso tot 4 tv’s aansluiten zonder meerkost.Heb je op je installatie-adres nog geen kabelaansluiting? Dan brengen we ook dit voor jou in orde tijdens je (online) bestelling. Een kabelaansluiting kost € 100. Meer info vind je in onze kabelbrochure
Een televisietoestel
Genieten van digitale tv van Telenet kan je op je huidig tv-toestel.
Wil je genieten van optimale HD-beeldkwaliteit dan heb je een Full HD of HD-ready tv-toestel nodig en een HDMI kabel. (Heb je nog geen HDMI kabel? Dan kan je die kopen bij onze installateur of bij je Telenet verdeler).
Een HD Digibox of een HD Digicorder
Met een HD Digibox of HD Digicorder kan je probleemloos genieten van digitale televisie.
Tip: Heb je al Digitale tv en wil je op een extra tv-toestel ook digitaal kijken? Koop dan een HD Digibox en installeer hem gratis via Self Starter. Je betaalt ook nog eens geen activeringskost.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bel nog maar eens naar een andere medewerker. Normaal moet je GEEN activatiekost betalen als je reeds klant bent, zoals jij zegt dat het ook op hun website staat. Om een of andere reden proberen sommige centers dit wel. Ik ben zo eens opgelicht (volgens iemand die ik ken die bij tn werkt), men wou mij toen ook die kost laten betalen tenzij ik mijn 'gekochte' bak inruilde 'old for new' voor een nieuwe.

Ik zou toch nog eens goed informeren bij de helpdesk zelf.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heronic schreef:Ik zou toch nog eens goed informeren bij de helpdesk zelf.
Ik heb zo van VIER verschillende mensen van de helpdesk te horen gekregen dat het gartis was om uiteindelijk een aankoopbevestiging in m'n mailbox te vinden met 50 euro activatie ! Nu ja, na een grondige klacht is het uiteindelijk wel in orde gekomen, maar het is bedroevend hoe SLECHT de service van Telenet is :!:

Belangrijkste is dat je een pagina hebt waar staat dat het gratis is... voor de rest is het een kwestie van te volharden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Printscreen maken en hier zetten! :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

caravia_asterix schreef:oplichters zijn het daar ja.
Oei, het vertrouwen kwijt? Als je er zo over denkt, dan is opzeggen de enige optie.
http://bit.ly/telenetopzeggen
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

vergeet het , activatie dient altijd betaald te worden

een digicorder na paar maand offline terug laten activeren is zelfs ook 50 € , voor bestaande en nieuwe klanten ...

persoonlijke ervaring : upgrade van men gekocht digicorder naar extra huur HD digicorder , 50 € activatie
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

persoonlijke ervaring : upgrade van men gekocht digicorder naar extra huur HD digicorder , 50 € activatie
Zo ongeveer ben ik eens opgelicht geweest. De aactivatie was gratis bij old4new, ie als ik de gekochte digibox inruilde voor een huurdigicorder.
Dergelijke praktijken zijn ongeoorloofd (volgens telent medewerker)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

a3ke schreef:vergeet het , activatie dient altijd betaald te worden
Duidelijk niet als je leest wat er op de pagina staat... en dat is het enige wat telt (niet wat er eventueel elders nog staat) !

Mensen zouden wat meer moeten protesteren tegen deze vorm van diefstal... een ijskast, wasmachine, TV of wat dan ook moet je ook niet activeren. De activatiekost is gewoon een "verborgen" meerprijs van het product, niet meer of niet minder. (een installatiekost wil ik nog begrijpen als men ook effectief een technieker moet langs sturen).

Dat je uiteindelijk toch maar je 50 euro afgeeft is je eigen fout !
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bijkomende truuk : nieuwe kaart / activatie (al dan niet gratis) = automatisch contractverlenging van 1 jaar.

Ik zou toch screens nemen en als extra toemaatje een gesprek met helpdesk opnemen waarin ze bevestigen dat er geen activatiekosten betaald moeten worden.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Kwam gisteren toevallig nog bij de lokale elektrohandelaar. Hij stelde me voor om een broodrooster en koffiezet te huren voor 8 euro per maand. Slechts 50 euro activeringskost. Heb hem vriendelijk bedankt.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

De aangekochte box bij men grootmoeder is geactiveerd zonder de kost van 50€.
a3ke schreef:vergeet het , activatie dient altijd betaald te worden
een digicorder na paar maand offline terug laten activeren is zelfs ook 50 € , voor bestaande en nieuwe klanten ...
persoonlijke ervaring : upgrade van men gekocht digicorder naar extra huur HD digicorder , 50 € activatie
Mijn 2é box is 2 maal opnieuw geactiveerd zonder een meerkost. Ik heb hier nooit 50€ voor moeten neertellen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ms best die kerel in het service center erop aanspreken dan en met gsm daar terplekke het 0800 nr van de helpdesk bellen. Het is toch niet toevallig die in wetteren? Want dat is diegene die mij liggen gehad heeft (tn zou ondertussen op de hoogte moeten zijn van die kerel zijn praktijken)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb twee maal 50 euro extra moeten betalen :eek: oplichters!

Nu gelukkig bij Belgacom :) en geen problemen!
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Hij stelde me voor om een broodrooster en koffiezet te huren voor 8 euro per maand. Slechts 50 euro activeringskost.
En maakte hij je ook wijs dat je steeds over het nieuwste model zou beschikken :lol:
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Zoals die elke maand uitkomen zeker? Hij wist er wel bij te vertellen dat als je ze na 2 jaar huur (192€ aan huurgelden betaald te hebben) het spul niet binnen de 7 dagen binnenbrengt ge ze verplicht alsnog aan nieuwprijs (150€) moet aankopen :roll:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

vandaag factuur ontvangen:
129 euro, geen activeringskosten.
adizal32
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2011, 18:33
Bedankt: 86 keer

Bestse Mensen

Het is nog maar eens duidelijk, dat de provider TELENET en BELGACOM, hemel en aarde beweegt om geld uit de mensen hun zakken te kloppen.
Zij schuwen geen leugen of bedrog en wanneer men ze op feiten wijst, doen ze of hun neus bloed.

Er moet paal en perk gesteld worden aan deze activiteiten van Telenet en BELGACOM.
Politici, doen hier niks aan, omdat ze mee graaien uit de grote potten, ik heb daar anders geen verklaring voor.

En waar is de ombudsman?. Leest die nooit op deze forums? .Trekt die geen lessen, wanneer hij bezwijkt onder de karrevrachten klachten. Of is de ombuds dienst ook maar een dienst om de consument te sussen, dan moet de ombudsman dringend van beroep veranderen en pastoor worden, want hetgeen hij nu presteert is ondermaats en staat niet in verhouding tot zijn functie.

Feit is er, en grond van de zaak is, dat wij als consument op de verkeerde plaats ons ongenoegen uiten.
En zolang dat wij dat blijven doen, zal er NIKS veranderen.

M.A.W Op deze manier is het zinloos om uw ongenoegen te uiten.

Mvg
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ik heb een Firenet40 en een aangekochte digicorder.

Omdat ik nog een extra tv wil en omdat ik niet akkoord ga met de prijsaanpassing in oktober wil ik graag een basic shake TV + internet.

En wat blijkt nu :
* 50 euro administratieve kost omdat het hier een downgrade betreft
* 50 euro activeringskost omdat het een nieuwe digicorder is (Die van de shake)

DUS 100 euro aan kosten voor wat? Voor een vinkje in hun software te verzetten ???
Toch maar eens proberen met de dienst retention....
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Gewoon zeggen dat ge uwen boel opzegt als je die 100€ moet betalen, werkt altijd
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je moet gewoon bij de juiste mensen zijn :-D
vraag maar eens aan dima
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

StarWing schreef:Gewoon zeggen dat ge uwen boel opzegt als je die 100€ moet betalen, werkt altijd
Vroeger misschien wel... maar vandaag sturen ze u zelfs met plezier je opzegformulier en als je niet oplet geeft men het reeds meteen in.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

caravia_asterix,

Als je een (HD) Digibox of Digicorder hebt gekocht hoeft je hier geen activatiekosten voor te betalen.
Als er een nieuw toestel gehuurd wordt zijn hier wel kosten aan.

Als er nog vragen of onduidelijkheden hierover zijn kun je mij altijd een PB sturen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sinds een paar weken hebben we ook een 2e digicorder in huis (de 2100 nu) en ik schrok ook wel toen ik deze brief kreeg:
Afbeelding
Van de activatiekost werd ik in de winkel correct geïnformeerd, maar van die comfort-installatie wist ik niks en had ik niet gevraagd.
Na informeren blijkt dat in c@fe voor de nieuwe digicorders er geen self-start-installatie meer gekozen kan worden en dus altijd zo'n comfort-installatie meegeboekt wordt.
Nu, het goeie nieuws is dat deze niet gefactureerd wordt indien er geen technieker langs gekomen is, en aangezien er nooit een afspraak gemaakt is zal dat ook niet gebeuren. Maar toch: verwarrende brief (aangezien het 2e digicorder is, is alles al in orde).
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
StarWing schreef:Gewoon zeggen dat ge uwen boel opzegt als je die 100€ moet betalen, werkt altijd
Vroeger misschien wel... maar vandaag sturen ze u zelfs met plezier je opzegformulier en als je niet oplet geeft men het reeds meteen in.

yup , retention abuse werkt steeds minder en minder

en heb het dan maar voor als je geen VDSL zou kunnen krijgen

*BUSTED* ....
The eternal and true pessimist :D
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Ik vind dat TN eens rap duidelijkheid moet gaan brengen in die "activatiekosten" Blijkbaar wordt er hier meermaals met 2 maten en gewichten gewerkt.

Als je bv een smartshake hebt (geen +) en een gekochte DC, betaal je nu nog 42€. Met de aankomende prijsverhoging zit je niet veel af van de prijs van een basic shake, en dan heb je een nieuwe HD DC.

Als ik dus wil overschakelen zou ik in theorie €50 moeten betalen voor de activatie van de DC, "upgrade" zou gratis moeten zijn. (want ik betaal meer per maand)
Maar: promo op de website zegt
Dit aanbod is geldig

t.e.m. 31/08/2011
gratis installatie bij bestelling van een Shake met Internet, Digitale tv en Telefonie
gratis activering bij bestelling van een Shake met Internet, Digitale tv en Telefonie
bij een jaarovereenkomst

Voorwaarden

Voor Digitale tv heb je een kabelabonnement nodig (niet inbegrepen). Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling. Check hier de prijs van een kabelabonnement in jouw regio.Telenet-kabelabonnement nodig (niet inbegrepen)
Als je nog geen Internet hebt, installeren we draadloos internet
Ben je al Telenet-klant? Dan krijg je deze kortingen als je overstapt op een Telenet Shake met Telenet Internet, Telenet Digitale tv of Telenet vaste telefonie als nieuwe dienst.
Dus als ik goe kan lezen, zou dit atm gratis zijn voor bestaande klanten ?
Noch de KD, nog de online bestelling is hierin consistent, de ene zegt wel, de andere niet, etc etc

Noch charlotte, TN via twitter reageren op mijn vraag.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

StarWing schreef:Ik vind dat TN eens rap duidelijkheid moet gaan brengen in die "activatiekosten" Blijkbaar wordt er hier meermaals met 2 maten en gewichten gewerkt.
Het is gewoon een eenvoudige manier voor hen om geld te verdienen zonder er ook maar iets voor hoeven te doen. Reken maar uit, 1 miljoen klanten die al minstens één keer activatiekosten hebben mogen betalen... da's verdorie 2 miljard oude Belgische frankskens !
StarWing schreef:Dus als ik goe kan lezen, zou dit atm gratis zijn voor bestaande klanten ?
Indien je een extra dienst neemt... en voor digitale TV is het de ene keer wel een nieuwe dienst als je overgaat van kopen naar huren, en de andere keer dan weer niet (alhankelijk hoe het TN het best uitkomt om toch maar de 50 euro binnen te krijgen). Als je eraan voldoet zou ik zeggen go-for-it... (en ga er stevig tegenaan als het niet klopt).
StarWing schreef:Noch de KD, nog de online bestelling is hierin consistent, de ene zegt wel, de andere niet, etc etc
Alsof het allemaal iets uitmaakt wat men je vertelt. Ik had VIER consistente antwoorden van verschillende diensten en kreeg uiteindelijk nog een aankoopbevestigen in m'n mail waarop iets totaal anders stond en waarbij persoon VIJF dan plots alles ontkende.
StarWing schreef:Noch charlotte, TN via twitter reageren op mijn vraag.
Dat Charlotte niets kan doen aan zaken zoals FUP en het metertje kan ik misschien nog begrijpen, maar dat ze hun adminstratieve rotzooi nu ook al niet meer in orde krijgt zegt veel over dit bedrijf.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Net nog eens gebeld en rara, terug een ander antwoord:

Volgens medewerker is er:
-administratieve kost omdat ik ga van smartshake (€42) naar basic shake (€45) en dit zou komen om dat het internet abo verlaagd (van comfortnet xl naar basic)... go figure...
-er zou géén activatiekost zijn voor de DC

Tsss...
adizal32
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2011, 18:33
Bedankt: 86 keer

Charlotte schreef:caravia_asterix,

Als je een (HD) Digibox of Digicorder hebt gekocht hoeft je hier geen activatiekosten voor te betalen.
Als er een nieuw toestel gehuurd wordt zijn hier wel kosten aan.

Als er nog vragen of onduidelijkheden hierover zijn kun je mij altijd een PB sturen.

O ja Charlotte ??? Sinds wanneer is dat ??

Aankoop HD DIGIBOX 28/05/2010 activeringskost 50€
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

En met terugwerkende kracht kennen ze al zeker niet :(

Nog niet zo lang geleden een EXTRA HD digicorder gaan bijhuren , onheroepelijk 50 € activatiekosten

Bel ik deze week eens toen ik downtime bij een klant had , "ja maar die actie gratis actrivatie telt voor u niet ..."

Lame antwoord hoor zeg
The eternal and true pessimist :D
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Na verhuizen, veranderen abo en andere praktische dingen heb ik enorm veel geld kunnen besparen door te DREIGEN, retention doet wonderen,
jammer genoeg blijkt dit de enige manier te zijn.
- Max 6 maand gratis shake bij retention (hangt af van de reden)
- Gratis activatie digicorder
- Geen kost bij downgrade
- Gratis N router, (omdat ik die ingebouwde niet wou , echt brak :( )
- Technieker kwam langs maar uiteindelijk bleek probleem toch aan onze bekabeling te liggen, echter was telenet technische dienst er van overtuigd dat het aan hen lag, toch 75 EUR aangerekend... helpdesk.. "Meneer je moet betalen" , kwaliteitsopvolging: "Excuseer ons, natuurlijk schrappen we de 75 EUR".
- etc etc.

Tip: Wil je de dienst kwaliteitsopvolging bereiken: De ENIGE reden waarom ze u naar retention doorschakelen is als je uitdrukkelijk zegt: "Ik wil mijn telenet producten opzeggen" , maw, als je zou vragen of ze je kunnen doorverbinden ga je ze nooit te pakken krijgen !

Ik maak geen misbruik, maar ik denk gewoon dat meer mensen gebruik zouden moeten maken van de retention, een beetje moeilijk zijn kan wonderen doen.
En als dat niet zou helpen -> mailtje duco...
Vind het gewoon grof dat ze mensen aanrekenen voor een downgrade, bv. oude shake was 55 EUR, nieuwe fibernet 54,95 -> 50 EUR activatie... is laag bij de grond...

Hierbij roep ik iedereen op om zich niet te laten doen door Telenet !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Michaelv schreef:door te DREIGEN, retention doet wonderen
Was dat recent ?

Tegenwoordig werkt dit namelijk niet meer (men stuurt je met alle plezier je documenten zelfs op).
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Laatste keer was ongeveer 3 weken geleden.. Je moet wel niet hautain overkomen en dingen beginnen eisen.. gewoon doen of je simpel bent en niets weet ;) It's a game :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”