Van Quickenborne tegen papierberg vennootschappen

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

De vereenvoudiging van de manier waarop 270.000 vennootschappen in ons land hun algemene vergaderingen moeten organiseren, kan de bedrijven ruim 100 miljoen euro opleveren. Vincent Van Quickenborne, de VLD-staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging, stelde een plan op om de administratieve lasten te verlagen door gebruik van elektronische communicatie.

Zo wil hij vennootschappen de mogelijkheid bieden de uitnodiging voor de algemene vergadering en de bijhorende verslagen via e-mail te versturen in plaats van via een aangetekende brief. Ook volstaat de oproeping via de website van het Staatsblad en de onderneming. Nu moet de oproep nog gepubliceerd worden in een nationaal en regionaal dagblad en in het Staatsblad.

Bron: VUM
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mm, het papieren staatsblad bestaat toch niet meer?

Mja, weeral zever, heeft dit zo een aankondiging nodig? Dat hij dat gewoon eens doorvoert. Het lijkt er op dat in België iedere mogelijke beslissing van een minister extra in de verf gezet moet worden en aangekondigd dient te worden. Ik krijg altijd de indruk dat de Belgische politiek bestaat uit een bende mediageile kleuters.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Dat is ook zo, allemaal showmannen. :)
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Een oproep tot Algemene Vergadering van een onderneming dient nu te gebeuren door verschijning van de oproep in 3 nationale kranten, minstens 14 dagen voor de vergadering plus de houders van aandelen dienen met aangetekende brief opgeroepen te worden. Het Staatsblad is inderdaad intussen een digitale versie geworden en men kan, als het plan van senator Q doorgang vindt, vanaf heden die oproep dan via dat digitaal medium doen. E-mail kan sinds kort ook aangetekend via Certipost. Dus het is een goede zaak dat het nu digitaal kan.

Het is echter geen show van senator Q deze aankondiging te doen. Dit behoort tot het communiceren met de bevolking. Alles wat Q tot nu toe gezegd heeft heeft hij binnen de drie maanden verwezenlijkt. Je mag dus stellen dat Q de ENIGE VLD'er is die de daad bij het woord voert.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Spock schreef:Het Staatsblad is inderdaad intussen een digitale versie geworden en men kan, als het plan van senator Q doorgang vindt, vanaf heden die oproep dan via dat digitaal medium doen.

Ik heb de proef op de som gedaan, het is dus geen show maar het werkt.

Hier dan Het Belgisch Staatsblad.

Grtz, :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 23 mei 2004, 01:25, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Blue-Sky,
die website van het staatsblad bestaat al minstens 6 jaar (en is zo te zien sindsdien nog altijd niet veranderd). Ik heb die namelijk voor m'n GIP gebruikt gehad destijds ...
Vernieuwend is dit dus al zéker niet.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

meon schreef:Blue-Sky,
die website van het staatsblad bestaat al minstens 6 jaar (en is zo te zien sindsdien nog altijd niet veranderd). Ik heb die namelijk voor m'n GIP gebruikt gehad destijds ...
Vernieuwend is dit dus al zéker niet.


maar je zal tevergeefs zoeken naar de papieren versie, die zal je jammergenoeg niet meer vinden (ofwel was ik lazarus toen ik me dat liet wijsmaken)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”