Foute facturen Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hi,

Indien Belgacom een ernstige fout maakt op de facturen (hun fout), waardoor ik veel te weinig moet betalen, hoe lang kunnen zij terug gaan, en kunnen ze tot bv een jaar of meer terug gaan?
Ik heb geen probleem om dit recht te laten zetten, maar was gewoon eens benieuwd wat hier mijn opties zijn.

Tom
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Welkom in het clubje van Bellens. :lol:
Afbeelding
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

LOL,

Alleen bij mij gaat het over 100 of 200 euro.
En, hier heeft BC zelf een fout gemaakt.

Tom
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Bij al mijn foute facturen van Belgacom (+/- 6 per jaar) zijn fouten in het nadeel van Belgacom steeds kwijtgescholden.

Ik ben wel werknemer bij, maar ik vermoed dat ze voor "echte" klanten dezelfde regels zullen hanteren.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Zonder BGC expliciet te willen verdedigen (want moesten ze moeite doen zouden ze minder foute facturen moeten sturen. Ik merk namelijk op dat er bij te veel nieuwe en ook bestaande aansluitingen fouten voorkomen, vooral als er promoties moeten toegekend worden.) moet ik wel zeggen dat BGC heel correct en flexibel te werk gaat bij klachten over facturen. Fouten worden steeds gecrediteerd.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Heb het ondertussen gemeld aan BC, ze hebben een dossier geopend en nu is het afwachten.
Ik betaalde al bijna 8 maanden geen abbo.
Dom eigenlijk dat ik dit niet gecontroleerd heb, aar het is nu zo.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hi,

ff een update.
De reaktie van BC, je zal dat wel aangevraagd hebben na het stopzetten, maw uw probleem, je gaat vanaf december vorig jaar alles retro aktief betalen.
Omdat ik op het werk zat was ik afgeleid en heb ik wat discussie gehad met die gast maar kon dat evengoed uitleggen tegen de muren.
Resultaat bleef hetzelfde ze gingen me een factuur sturen die de achterstanden goed zou maken.
Nadat ik 's namiddags alles op een rij gezet heb , heb ik terug gebeld naar de klantendienst en die call laten heropenen.
Aangezien ik niet 100% meer weet wanneer ik die omschakeling gedaan heb bezie ik hetzo:

1- ofwel was het idd na de stopzetting en dan hadden ze dit niet mogen aanvaarden => dit had mij de mogelijkheid gegeven om op dat ogenblik anders te reageren betreffende oa mijn internet, maw fout van BC, want ik kan niet altijd op de hoogte zijn welke produkten ze aanbieden of niet.
2- ofwel zijn zij mis en was ik nog op tijd voor de aanvraag in november, maar is dat pas aktief gegaan na het verloop van mijn classic abbo de maand daarna en is het daar mis gelopen => fout BC

Ik ben bereidt de achterstallige abbo's te betalen van discovery line omdat ik dat gevraagd heb, maar meer niet.
Het is alsof je naar de garage gaat, een wagen koopt voor 15000 euro, en tegen dat ze hem leveren leveren ze een model groter dat er 25000 kost omdat je gevraagd model niet meer wordt geleverd.
pfff, echt mijn buik er van vol.
Als ze geen deftige oplossing beiden gaat alles onmiddelijk buiten.

Tom
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kan je eens een gedetailleerde uitleg geven, want je laatste post komt mij nogal onsamenhangend over...

En euhm, desnoods ombudsdienst telecommunicatie contacteren he...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als eerste zou ik het met belgacom eerst proberen op te lossen. Als je dan echt nergens raakt en je bent zeker dat er jou geen schuld treft kan je altijd contact opnemen met de ombudsdienst. Maar als ik het goed begrijp staat u alleen achter met "discovery line"?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

even kort samenvatten,

eind vorig jaar (november of december , weet ik niet exact meer, en dat is de discussie nu) bel ik naar belgacom en vraag ik mijn classiclijn om te zetten naar disocvery lijn.
Ik krijg bevestiging dat dit in orde is door die man dat daar aan de telefoon zit, en vanaf de volgende factuur zou dit dus aangepast zijn.

Nu ben ik iemand die niet echt de details van deze facturen nakijkt omdat het toch normaal over niet meer dan 10 of 15 euro gaat.

In juli merkt mijn echtgenote op dat het verbruik op die telefoonlijn hoog ligt, tegen de 12 euro en dat er wel meer dan 30 keer mee is gebeld.
Dit leek ons vreemd vooral omdat wij VOIP bellen en dus normaal het vaste toestel nooit gebruiken, behalve bij vergissingen.
Off topic, die 12 euro was correct want blijkbaar heeft onze poetshulp nogal veel gebruik gemaakt van dat toestel zonder we dit wisten.

Ik ben dan de details gaan bekijken en stel op dat ogenblik vast dat we sinds eind vorig jaar alleen nog alleen maar verbruik betaald hebben en dus geen abonnement niet meer dus geen classic line en ook geen discovery line, mar het verbruik was bepaald op basis van de classic line.

Ik , met mijn goed hart, neem de telefoon en meld BC dat er een probleem is, dat ik dus eigenlijk maandelijks te weinig betaal, waardoor ze een klacht openen.
Resultaat, na 6 weken belt BC me om me te zeggen dat die discoveryline niet kon geactiveerd worden bij mij en dat ik achterstalling de classic line abonnementen moet betalen, en voor hem was de klacht afgesloten.

Ik ben hier niet mee akkoord want, ofwel had BC eind vorig jaar mijn aanvraag moeten weigeren, en dan had ik een andere keuze kunnen maken betreffende mijn vdsl en dommel, ofwel is er iets fout gelopen bij de activatie en ligt dus de fout opnieuw bij BC.
Ik heb BC gemeld dat ik met plezier de discoverline abonnementsgelden van eind vorig jaar tot nu wil betalen, maar zeker de classic line niet, want had men toen gemeld dat dit niet meer mogelijk was, dan had ik nu geen klant meer geweest.
Wat de ombudsdienst betreft, wel dat lachte die man van de klantendienst gewoon weg , zoiets van "veel succes", dat moet je dan maar doen.

Ik heb de klacht opnieuw laten openen en nu is het dus opnieuw een week of 6 mss wel 8 wachten.
Ondertussen heb ik uiteraard mijn domiciliering opgezegd, want ik wil niet dat BC dat achterstallige abonnementsgeld van de classic line waar ze volgens hun recht op hebben gewoon van mijn rekening houden.

Wordt dus vervolgd.

Tom
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

begin december 2010 (ik geloof de eerste van de maand) werd de discoverylijn uit het aanbod genomen, waarschijnlijk was je net te laat om die te laten activeren? maar er is hierover blijkbaar geen communicatie geweest... dus volgens mij ligt de fout wel bij belgacom en zouden ze je beter die kosten kwijt schelden. in ieder geval een interessante case, benieuwd hoe het gaat aflopen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag Tom35,

Bezorgt u mij uw klantnummer of het dossiernummer, zodat ik dit kan laten nakijken?
Dit mag uiteraard ook in een privébericht via ons Online helpcenter.

Alvast bedankt,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Daarnet nogmaals met BC gebeld, ze hadden blijkbaar mijn tweede klacht zonder gevolg afgesloten omdat ze het de eerste keer volgens hun mening reeds juist hadden uitgelegd.
Wat kan ik buiten de ombudsdienst nog doen ?
Zijn er andere kanalen dan dat 0800 nummer die mij nog verder kunnen helpen?



Tom
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

xenne schreef:begin december 2010 (ik geloof de eerste van de maand) werd de discoverylijn uit het aanbod genomen, waarschijnlijk was je net te laat om die te laten activeren? maar er is hierover blijkbaar geen communicatie geweest... dus volgens mij ligt de fout wel bij belgacom en zouden ze je beter die kosten kwijt schelden. in ieder geval een interessante case, benieuwd hoe het gaat aflopen.


Xenne,

Ik heb inderdaad vernomen dat sinds begin december BC geen discoveryline meer aanbied.

Zij beweren dat ik mijn aanvraag op 19/12 heb gedaan, aangezien dat telefonisch is gebeurd kan ik onmogelijk nog terug vinden of dit klopt of niet.
Aangezien ik al klant was bij BC en sinds dan geen abbonement meer betaal, bewijst gewoon dat die kerel toen wel degelijk dat abonnement heeft proberen te aktiveren en bewijst mijn stelling.
De persoon in kwestie naar waar ik gebeld heb bij BC had mij dit echter onmiddelijk moeten bevestigen toen dat dit niet kon, zodat ik dan gefundeerd andere beslissingen had kunnen nemen.
Ik wil gerust het achterstallige betalen van de dsicoveryline, maar vind het betalen van de classic line er over.
Had ik toen geweten dat ik geen discovery meer kon krijgen had ik beslist een andere oplossing te zoeken die een stuk goedkoper was dan een volledige telefoonlijn met VDSL.

Ter info, mijn tweede klacht hebben ze zonder meer afgesloten, ze hebben de moeite nog niet genomen om een antwoord te geven.

Ik ben echt pissed op die gasten daar, die vergeten denk ik dat wij klanten hun wedde betalen.

Bestaan er buiten de ombudsdienst nog alternatieven ?

Tom
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

tom35 schreef:Bestaan er buiten de ombudsdienst nog alternatieven ?

Test Aankoop ?
De rechtbank ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hi,

Testaankoop is denk ik geen optie, heb geen abbo, en de rechtbank voor 200 euro ?

Ik was eventueel nog aan het denken aan het ministerie van economische zaken?

Tom
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

tom35 schreef:Bestaan er buiten de ombudsdienst nog alternatieven ?

Wetswinkel, justitiehuizen ... lees eens de topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=31069 door.

Maar als je een procedure lopen hebt bij de ombudsman zou je dan niet beter afwachten wat het resultaat daarvan is ... ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tom35 schreef:Zijn er andere kanalen dan dat 0800 nummer die mij nog verder kunnen helpen?
heb je reeds contact genomen met Eva van Belgacom?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hi,

Idd, ik heb al contact gehad met Eva, zij heeft dit verder doorgestuurd.
Ik heb ondertussen ook al eens telefonisch kontakt gehad met de ombudsdienst en dat zag er allesinds niet negatief uit.
ik ga nog even afwachten hoe BC reageert, dan is mijn volgende stap de ombudsman en eventueel economische dienst.

Ik houd jullie op de hoogte

Tom
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”