Ik zou willen omschakelen van Dommel naar EDP net.
Ik heb nu een discovery line van 10 Euro per maand
Dommel VDSL2 met 20/1.5 profiel alhoewel ik zowat boven op de ROP woon. Dommel wil dit niet verhogen.
Heb volgende vraagjes...
1) Heb je EDP net een belgacom lijn nodig ? Of levert die over raw copper. Is die raw copper lijn in de prijs 34,95 begrepen ?
2) Ik wilde echter graag ook telefonie van EDPnet nemen en mijn huidige telfoonnummer doorgeven maar dan i.p.v EDP VOIP in de router een andere VOIP provider zetten namelijk VOIPSTUNT. Kan dat ?
Van Dommel naar EDP net
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
1 Je heb niet speciaal een belgacom lijn nodig, het kan maar moet niet, een raw copper zit niet in de prijs van 34,95 inbegrepen.
2 Je kan een andere voip provider gebruiken, maar met de sagem modem kan je er geen 2 tegelijk gebruiken.
2 Je kan een andere voip provider gebruiken, maar met de sagem modem kan je er geen 2 tegelijk gebruiken.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
@redmanredman schreef:1 Je heb niet speciaal een belgacom lijn nodig, het kan maar moet niet, een raw copper zit niet in de prijs van 34,95 inbegrepen.
Bedankt. Met andere woorden, die raw copper gaat evenveel kosten als mijn huidige dicovery ? +/- 10 Euro ? In dat geval kan ik beter die discovery lijn houden met zijn huidige nummer voor inkomende gesprekken en dan alle uitgaande verkeer over VOIPSUNT sturen als enige VOIP provider in de Sagem ? In weze is dat qua telefonie hetzelfde wat ik al jaren doe. Ik betaal nu 40 Euro VDSL2 en 10 euro discovery lijn. Bij EDPnet zal het dan 34.95 + 10 worden. Zowat 5 euro goedkoper waarmede ik dan de gratis news server van Dommel kan compenseren. Gezien echter EDP wel bereid is het profiel te leveren wat de lijn stabiel aan kan haal ik daar gegarandeerd winst, vooral in upload.
Ik had net dezelfde vraag en heb ze even via de livechat gesteld aan hen.
Degene met wie ik daar gesproken heb, zei me dat er géén meerkost gerekend zou worden voor de raw copper. EDPNet zou deze, net zoals Dommel, bij Belgacom huren. Als ik dan een "internet newer & faster" zou combineren met een EDPNet telephony, zou ik per maand 44.95€ moeten betalen.
(Enige verschil misschien is dat ik een Homeconnect klant ben bij Dommel en dus al een raw copper heb)
Degene met wie ik daar gesproken heb, zei me dat er géén meerkost gerekend zou worden voor de raw copper. EDPNet zou deze, net zoals Dommel, bij Belgacom huren. Als ik dan een "internet newer & faster" zou combineren met een EDPNet telephony, zou ik per maand 44.95€ moeten betalen.
(Enige verschil misschien is dat ik een Homeconnect klant ben bij Dommel en dus al een raw copper heb)
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Mocht ik een discovery hebben zou ik ze in elk geval nooit opzeggen, omdat het niet meer te verkrijgen is en je weet maar nooit.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dikke pech hé die discovery, zeker met een uitgaande voip provider is dit ideaal.
BC waarom???![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
BC waarom???
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Je gaf zelf al het antwoordBC waarom?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wat verdient bc aan voip? Als ze die kwijt zijn hoeven ze ook geen support meer te geven aan klanten die die goedkope lijn gebruiken in combinatie met andere isps en/of voip.
“Insanity is my only means of relaxation "