Telenet knijpt bittorrent: hoe ze het doen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Steam heeft er nu ook van, blijkbaar wordt dat dus ook mee afgeknepen. Max speed momenteel is 1MB/sec.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

titanium schreef:Net telefoon gehad voor men opzegging in goede banen te leiden. Heb haar vertelt dat het beleid achter telenet niet goed is, dat de smalband de beloofde snelheid niet haalt en dat ik niet kan leven met het trafficmanagement. Haar antwoord was u bent niet de enigste, er zijn er veel die overstappen voor die punten. Was een eerlijke dame, kom je niet veel tegen ;)
amai dat zal dan ook de eerste keer zijn, .. tot hiertoe opzeggen van abonnement bij telenet heeft altijd voor problemen gezorgd, het ging dat wel om TV maar kom. Zelfs als ik belde voor iets anders waren ze precies kwaad dat ik geen interesse had in hun internet aanbod. Allé des te beter he.
titanium schreef:Ik heb door dat ik 's nachts men men usenet ook geen 60mbps haal. Ik mag al blij zijn dat ik er 35~40Mbps haal. Shaping is 's nachts ook al een realiteit en niet alleen bij mijn. Men schoonbroer blijft ook op die snelheid hangen.
Opgelost: VyprVPN i love it :)
Maar is het niet erg dat je dat moet doen, .. je wil gewoon waar je recht op hebt en nu moet je als een crimineel zaken gaan omzeilen.

@philippe_d:

sorry wou niet alles gaan quoten, ik volg je inzake de overbooking, maar de vergelijkingen die je opnoemt inzake water enz, vind ik wel een mooie vergelijking, maar dat is praktisch allemaal overmacht wat je daar opnoemt en bij telenet kan men moeilijk van overmacht spreken, zij adverteren 100mbit en hebben de capaciteit niet, het zijn zei die adverteren onbeperkt en vrij downloaden, niet de consument niet het weer of whatever dit zijn geen omstandigheden die ze niet zelf gecreëerd hebben ! En dan vind ik dat duizend gelijk heeft, niemand zegt dat ze 100mbit moeten verkopen ze kunnen ook 50mbit verkopen of 30 zoals hij dat zegt en dan zou er waarschijnlijk geen vuiltje aan de lucht zijn, of althans voorlopig toch niet. Ze moeten ook wel blijven investeren in capaciteit.

Als er morgen een aardbeving is en de snelwegen scheuren open gaat ook niemand klagen dat er een gat in de weg zit, dan is dat ook overmacht dan zal iedereen dat ook begrijpen, ... maar als er nooit iets aan de wegen gedaan wordt en die zitten vol met gaten stelt iedereen ook de vraag wat gebeurd er met ons geld, .. en als ze het dan herstellen en dan uiteindelijk na 1 winter terug gaten zijn vraagt men zich ook af hoe dit kan, ... en ja als er dan geconstateerd wordt dat men minderwaardige investeringen gedaan heeft, dan zal ook iedereen klagen dat er achteraf files zijn, omdat ze diezelfde gaten voor de zoveelste keer moeten herstellen. Maar ergens is dat wel terecht vind je niet?

Ook om file problemen op te lossen dient er geïnvesteerd te worden in capaciteit, .. en ja dat duurt soms lang maar hier moet men dit ook doen. En, ja men zal wel vragen meid de ring als je er niet over moet, maar men zal u niet dwingen, men geeft u een keuze en informeert en zet alternatieven in.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Gisteren schiet mijn upload stipt om middernacht van 50 kbyte/sec (+- 0.5mbps) naar 550 kbyte/sec.

Ik ben dit soort artificieel vertragen, shapen, dichtknijpen (om maar niet de term "traffic management" te gebruiken) beu en gisteren EDPNET Newer & Faster internet besteld op basis van VDSL2. De officiële speedtests zullen nu wel wat trager lopen, maar met dit product heb je echte unlimited en er wordt althans EDPNET niet geshaped. Dus netto schiet er meer over en betaal ik iets meer dan de helft tov vroeger.

Als EDPNET geleverd heeft en alles werkt stabiel, dan zeg ik telenet met onmiddelijke ingang zonder opzeg op, dat kan namelijk:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=30201

omdat het hier een wijziging van de eigenschappen van je product betreft als ze plots zo maar zonder aankondigen gaan shapen (en het in de pers toegeven).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:sorry wou niet alles gaan quoten, ik volg je inzake de overbooking, maar de vergelijkingen die je opnoemt inzake water enz, vind ik wel een mooie vergelijking, maar dat is praktisch allemaal overmacht wat je daar opnoemt en bij telenet kan men moeilijk van overmacht spreken, zij adverteren 100mbit en hebben de capaciteit niet
Is een weekendje naar zee dan ook overmacht als je enkele uren in de file staat omdat er te weinig rijvakken zijn ? En is iedereen die 's avonds volop met downloaden begint dan geen overmacht ?

Maar je hebt gelijk, overmacht zou slechts een minimum aan tijd mogen duren, wat je vandaag ziet bij TN is dat men haast constant spreekt over overmacht (en dus traffic management doet) behalve dan wanneer een mens werkt of slaapt. Dergelijke praktijken kunnen dus absoluut niet en duiden duidelijk op gebrek aan investering of over selling (wat bij wet verboden is trouwens).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ergens wel omdat het seizoen gebonden is, .. maar bij telenet is het elke dag dat er piekuren zijn, .. allé wil het niet minimaliseren ergens klopt het wel wat je zegt, maar het is toch net iets anders. Zeker omdat ze het zelf ge adverteert hebben. En voornamelijk omdat het algemeen geweten is, .. dat als je naar zee rijd dat er file gaat zijn, .. wat bij telenet zeker het geval niet is men heeft de indruk gegeven alsof het geen probleem is, ze hebben er zelfs mee opgeschept, .. en dan gaan ze het creatief oplossen. Tja ..
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De overheid maakt dan ook geen reclame voor file-vrij zomerdagen als iedereen naar de zee wil.
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De overheid maakt dan ook geen reclame voor file-vrij zomerdagen als iedereen naar de zee wil.
Tegen lichtsnelheid naar Blankenberge 8) (maar maar als het wat tegen gaat is het niet meer licht tegen dat je aankomt).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

ik weet niet of H.C.Andersen gelezen wordt in België (http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_ ... _de_keizer ) maar zijn verhaal over de nieuwe kleren van de keizer is toepasselijk als je fibernet van telenet neemt.Je denkt het mooiste kleed te hebben maar in de werkelijkheid loop je in je blote kont rond.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Jethz schreef:Steam heeft er nu ook van, blijkbaar wordt dat dus ook mee afgeknepen. Max speed momenteel is 1MB/sec.
Het is wel Steam sales. Daardoor wordt er massaal veel afgehaald en zit Steam duidelijk aan hun capaciteit. Zowat iedereen haalt mindere speeds ongeacht locatie/land/ISP.
Exoronic
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 mei 2011, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

indeed , door die steamsales zitten de steamserver aan hun capaciteit.
Ben al blij datk paar dagen geleden m'n TF2 servers kreeg upgedate , kreeg zelfs enkele keren dat er geen "download steam servers" beschikbaar waren.
en mijn server bevind zich in duitsland.
Dus van steam afknijpen is geen sprake :)
Cyb3r
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38

Wannneer is dat test case geval afgelopen want momenteel ondervind zelfs gaming probs (WoW)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik vrees dat het testen blijvend gaat zijn. :bang:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hoog tijd dat Speedtest op zoek gaat om dergelijk "misbruik" te dedecteren... de testen zullen dan wel snel gedaan zijn.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

zoals ik eerder zei,met zijn allen een weekend lang (legaal) downloaden en als dat niet overkomt een week lang ! dat is misschien dé manier om telenet duidelijk te maken dat ook de klanten kunnen "testen" :twisted:
Cyb3r
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38

ja als t testen blijvend is, is telenet duidelijk in nalatigheid titanium kben het stilaan beu dat bij hun lichtsnelheid valt onder browsen en mail, mmo's worden nu ook geshaped tijdens de drukke uren dus kan niet eens deftig gamen dus maken ze duidelijk valse reclame en t hangt men keel een beetje uit to be honest
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In plaats van te zeuren kan je vandaag nog klacht indienen wegens misleidende reclame.

Afbeelding
Afbeelding
Het snelste internet.
Telenet internet: Altijd het snelste internet. Voor welke formule je ook kiest.
Superlatieven kunnen niet in reclame. De bewering "Altijd het snelste internet." is te absoluut gesteld aangezien Telenet heeft toegegeven dat bepaald internetverkeer wordt vertraagd.

Dus in plaats van hier talloze forumposts te schrijven, schrijf je je klacht eens in volgend formulier:
http://www.jep.be/nl/klachten-onderzoek ... formulier/
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Zo snel is het internet van Telenet niet hoor .... van de snelheid van de beloofde 20 haal ik in de daluren ongeveer 18 in de piekuren ('s avonds en weekends dus) nog amper 8 tot 9; Als ik het draadloos wil doen val ik terug op een maximum van 3 tot 4 (of zelfs lager tot 1). Basicnet XL zal voor Mechelen niet meer zo prioritair zijn, ze verkopen liever hun Fibernet affaires. Hoe dan ook we zijn al aan het uitkijken naar het koper en de mogelijkheden daar.
Cyb3r
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38

snap ik wel hoor raf en thanks voor je infopost wist daar niet van, maar men post was minder als beklag bedoeld men excuses als dat zo overkwam.

Was meer een extension van men reply op wat Titanium zei
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik wil maar zeggen dat forumposts weinig veranderen aan de misleidende (reclame)praktijken die Telenet toepast.
Een klacht bij de reclamewaakhond JEP daarentegen kan een bepaalde reclameslogan verbieden.

Zo heb ik ooit eens klacht ingediend tegen de reclameslogans "no limit" en "altijd en overal" van Belgacom Mobile Internet. Met succes, want de reclame moest na mijn klacht aangepast worden.
http://www.jep.be/nl/beslissingen-van-d ... ision=1967
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik denk dat de meesten nog altijd niet door hebben dat verkeerde reclame de beste reclame is !
Want hiermee kom je veel meer in de kijker en hoe meer tumult er rond ontstaat des te beter.
Het gaat erom in het kort gezegd dat je de naam van iets (product- of firmanaam) in je geheugen gegraveerd wordt en wat de inhoud ook van de reclame ook is dat is in de grond bijzaak.
Al zullen de meesten daar niet mee akkoord gaan of van overtuigd zijn, maar het is nu eenmaal zwart op wit bewezen .
mvg

PS: eigenlijk zijn we nu onbewust reclame aan het voeren ;-)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Rond het gros van de JEP-uitspraken ontstaat geen tumult hoor, de meeste wijzigingen gebeuren geruisloos zonder persaandacht.
jasperg
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:34

Ik heb zo de indruk dat het beter gaat.
Bij jullie ook ?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Mijn snelheden zijn de laatste dagen vrij constant.
Cyb3r
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38

tot zover geen last meer gehad bij wow wat de afgelopen 2 weken wel was en t totaal een ramp maakte voor me, maar kwacht nog af even de kat uit de boom kijken zoals ze zeggen
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik ging zondag niet hoger dan 2.
Toen ik belde zeiden ze eerste instantie dat ze me niet konden helpen, toen ik vroeg of ze me de documenten konden mailen waar ik mijn toestemming heb gegeven mee te doen aan die testen of dat ik akkoord was met hun manier van doen.
Dat ik geen BFN wilde betalen om nog tragerder te downloaden dan mijn gebuur met vdsl zeiden ze dat ze ne keer gingen kijken en nog geen 5 min later had ik terug mijn snelheden.
Mijn vermoeden is dus wel dat ze het ook persoonlijk kunnen aan en af zetten.
Of het is heel toevallig dat het plots stukken beter werkte.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Exoronic
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 mei 2011, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

nu word ik het toch beu...
ik zit op maar liefst 5 private trackers , op m'n seedbox down ik ze aan 10 mb/s
hier bij me thuis gaan dezelfde torrenst aan wel de volle 50kb/s !
jah snachts gaan ze wel de volle snelheid , maar telenet , hiervoor betaal ik niet he....

telenet , schaam je....

edit : strange.... nu wel volle snelheid...
Tyr
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 maa 2011, 16:31

Bij mij is het nog steeds een ramp. Soms constante snelheden van 1 Gb/s en op andere keren weer maximaal 300 kb/s. Om het er nog eens in te wrijven stuurt Telenet dan ook nog eens een brief om te laten weten weten dat de snelheid van mijn Fibernet 40 Shake wordt verhoogd (!) tot 50 Mbps ("u surft nu nòg sneller".) Op theoretische speedtests ja :roll: Mij zijn ze al kwijt als klant, alleen ben ik jammer genoeg zo stom geweest om bij mijn laatste verhuis over te stappen naar een Shake en hang ik er nog aan vast tot begin 2012 :bang: . Nog mijn tijd uitzitten en dan smijt ik al hun brol buiten, digitale TV incluis.
Kemuru
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2011, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Exoronic schreef:nu word ik het toch beu...
ik zit op maar liefst 5 private trackers , op m'n seedbox down ik ze aan 10 mb/s
hier bij me thuis gaan dezelfde torrenst aan wel de volle 50kb/s !
jah snachts gaan ze wel de volle snelheid , maar telenet , hiervoor betaal ik niet he....

telenet , schaam je....

edit : strange.... nu wel volle snelheid...
Waarom niet eerst het bestand downloaden op je seedbox en dan van je seedbox naar je pc downloaden via (S)FTP/HTTP(S)? Ik dacht dat dat niet gecapped werd!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Omdat die seedbox misschien niet de rekencapaciteit heeft voor een beveiligde verbinding dicht te trekken naar huis?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Tyr schreef:Bij mij is het nog steeds een ramp. Soms constante snelheden van 1 Gb/s en op andere keren weer maximaal 300 kb/s.
ik denk dat je er naast zit met een factor van 10, minstens.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Je hebt toch torrents helemaal nie nodig? lol.
Er zijn genoeg andere manieren en ik heb niks van snelheidsverlies zenne hehe.
Ge kunt ze kussen
Tyr
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 maa 2011, 16:31

Trojan schreef:
Tyr schreef:Bij mij is het nog steeds een ramp. Soms constante snelheden van 1 Gb/s en op andere keren weer maximaal 300 kb/s.
ik denk dat je er naast zit met een factor van 10, minstens.
Hah, idd :-D Was het maar waar hé. 1 Mb/s dus.
Dat krijg je als je zo vroeg op de ochtend post :oops:
pge-tips
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2011, 12:09

Blijkbaar heeft telenet dan toch een en ander gesnapt ... plots gaat het hier al 3 dagen sneller dan gewoonlijk tot 3 MB/s met een gewoon express net en via Wifi ... ik denk niet dat mijn config sneller geweest is ooit.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Marlboro schreef:Je hebt toch torrents helemaal nie nodig? lol.
Er zijn genoeg andere manieren en ik heb niks van snelheidsverlies zenne hehe.
Volgens mij gaat het daar helemaal niet om het gaat hem om het principe, ..
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Niet iedereen is een "advanced" downloader hé.
Torrents = IP-sharen dusja daar ben ik niet zo'n grote voorstander van :wink:
Ieder zijn manier dus.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Exoronic
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 mei 2011, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:Omdat die seedbox misschien niet de rekencapaciteit heeft voor een beveiligde verbinding dicht te trekken naar huis?
jawel , maar het was een klein bestand dus ik dacht : gelijk naar me thuis downen
maarjah , da ging niet :/
Exoronic
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 mei 2011, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Eigenlijk nog iemand last van ?
want ik kan nog steeds niet van torrents downen :/
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Voorlopig geen problemen hier met Fibernet50. Toegegeven, ik download meestal rond middernacht maar zelfs ietsje daarvoor kan ik mijn lijn volledig verzadigen.
denkiedenk
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011, 18:19
Bedankt: 2 keer

Wat leuk dat k hier een topic over vind. Sinds 1 maand ben ik slachtoffer van dezelfde praktijken van onze beste vrienden uit Mechelen. Ik ben nu al meer dan 1 jaar klant met een diaomond shake, wat wil zeggen fibernet 60 ongelimiteerd, tv en vaste lijn. Tot vorige maand is het eigelijk altijd goed gegaan. Mijn telemeter zat altijd vol na ongeveer 20 dagen gebruik, maar ik zat dan meestal ook aan een terrabyte verbruik... dus ik begreep het wel, en toen veel de smallband best wel mee, en ik meestal vanaf 22 u weer degelijke snelheid, en vanaf 24h altijd volle snelheid, dus ik kon er wel mee leven.

Sinds een maandje dezelfde problemen als onze forumstarter. Inderdaad terwijl mijn telemeter nog helemaal niet vol is, merk ik dat ik met bittorrent nog niet eens 10 Kb (! , inderdaad, KILO byte...) per seconde haal, en terwijl die bittorrent dus aan 10 kb/s draait, kan ik niet eens surfen ! ZELFS GOOGLE wil niet meer laden dan !

Zet ik dan bittorrent af, kan ik weer perfect surfen, terwijl speedtest mijn volle snelheid aangeeft !

Ik wil even meegeven dat ik ook in een onnozel boerengat woon met ongeveer 7 buren in een straal van 3 km, en nogmaals, tot vorige maand eigenlijk nooit klachten gehad.

Een telefoontje naar Telenet deelt mij mee dat vrij downloaden op dit moment 400 GB volume inhoud , en als je echt enkel op de groene zones moet het mogelijk zijn om 500 gb te downloaden zonder op smallband gezet te worden. Als ik meer wou downloaden moest ik inderdaad een business fiber nemen... Daar was ik nu dus over aan het twijfelen... mooi niet dus !

Maar wat is nu de kers op de taart ? ER IS NIET EENS DE MOGELIJKHEID MEER OM VOLUME BIJ TE KOPEN ! Wat ik hun ook aanbood, ze weigeren zelfs tegen betaling mijn snelheid terug te geven !!!!! Wat wil zeggen dat ik gewoon vast zit tot het einde van de periode, wat nog 18 dagen is ! Gezien ik hier een thuisfirma heb, en samenwerk met Oracle, die mij soms bestanden van meer dan 100 GB sturen via bittorrent is dit voor mij gewoon niet haalbaar en word ik als zelfstandige de keel dichtgeknepen !

Dit is pure internetmaffia die ondernemers met de rug tegen de muur zetten en er 100 en euro's per maand aan willen verdienen ! ABSOLUTE SCHANDE
Laatst gewijzigd door denkiedenk 29 aug 2011, 20:50, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

denkiedenk schreef:10 Kb (! , inderdaad, KILO byte...)
Kb is wel kilobit... KB is kilobyte !
denkiedenk schreef:Gezien ik hier een thuisfirma heb, en samenwerk met Oracle, die mij soms bestanden van meer dan 100 GB sturen via bittorrent is dit voor mij gewoon niet haalbaar en word ik als zelfstandige de keel dichtgeknepen !
Je hebt dan ook een consumer abonnement !
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”