Internet Scarlet & Digitale TV via Belgacom

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
flurk007
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 sep 2008, 12:28

Hey, is er iemand die Belgacom TV rechtstreeks bij Belgacom heeft en internet bij een alternatieve operator(EDPnet, dommel of Scarlet)?

Momenteel heb ik Scarlet one dus alles bij Scarlet, omdat we voor onze zaak enkel telefoon en internet kunnen inbrengen moet digitale tv appart gefactureerd worden. Dus ik zou graag enkel internet en telefoon bij scarlet nemen, reden goedkoop en onbeperkt internet.
Digitale tv zou ik via Belgacom willen nemen omdat scarlet geen tv-only aanbiedt.
Alleen snap ik niet goed hoe ze dit zouden doen twee Bboxen plaatsen? Maar dan moet ik meerdere paren gebruiken van mijn telefoonlijn.
Of kunnen ze in één Bbox een verbinding maken met Scarlet en één met Belgacom.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Scarlet internet en telefoon kost +/-33 excl.
Scarlet one met alles kost +/-41 excl.

Kan uwen boekhouder zich dan niet beperken door maar €33 excl in te brengen?
flurk007
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 sep 2008, 12:28

Dit zou inderdaad gaan maar is meer werk voor hem en moeten we dus ook betalen.
Bij Belgacom hebben we dan ook nieuwe decoders, die van scarlet zijn echt extreem traag en wil ik echt vanaf.
En mischien krijg ik dan wel een hoger profiel voor Belgacom tv alleen. nu is het gesplitst voor internet en TV.
Met twee modems heb ik dan een volledige lijn enkel alleen voor belgacom tv of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Als je apart belgacom tv erbij pakt gaat dat je wel meer kosten dan die boekhouder.
Scarlet heeft die nieuwe decoders nu ook.
Profiel zullen ze niet verhogen omdat er een product bijkomt, dit hangt af van de verzwakking op de lus, niet van je producten.
Met twee modems heb je wel een aparte lijn speciaal voor de TV, maar dan denk ik dat het goedkoper is om telenet digitale tv in huis te halen.
flurk007
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 sep 2008, 12:28

Ja is niet echt goedkoper, bij Belgacom kost TV-only voor twee decoders 24,5€/ maand. Bij telenet kost het 28,86€/maand.
En ja i.v.m. boekhouder het is een venootschap die het internet en telefoon zou betalen dus is wel iets meer werk om dit op te splitsen dan bij een gewone eenmanszaak.
Als ze een ander paar gebruiken voor die tweede modem dan zou ik toch normaal hetzelfde profiel kunnen krijgen dan ik nu op mijn eertse modem heb?
Afstand tot de ROP blijft toch behouden en ik vermoed dat er nu niet zoveel interferentie zal zijn als je twee paren gebruikt?
Maar is er niemand van Belgacom die dit forum opvolgt? want de helpdesk zegt dat dit mogelijk is maar wil het toch zeker weten vooraleer ik een maand zonder tv zit :roll:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Waarom factureer je die dienst (TV) niet gewoon via jouw vennootschap aan jezelf?

Scarlet Internet en telefonie = 40 euro/maand.
Scarlet One: = 50 euro/maand.
Dat is een verschil van 120 euro op jaarbasis.
(eventueel te verhogen voor een tweede decoder)

Een factuur van 100 euro + 21 euro (BTW) = 121 euro per jaar aan jezelf lijkt me voor ieder een faire deal te zijn.
Of neem het op als een voordeel van alle aard (fiche 281.10) ...
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”