scarlet vs telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ik kwam net nog een leuke vergelijk tegen bij scarlet.
Nu kom ik ergens wel tot de conclussie dat die vergelijking niet meer opgaat omdat het eigenlijke scarlet one pakket moet opboksen tegen de basic shake of fibernet shake van telenet die er op zich ook niet echt verkeerd uitzien en niet veel slechter zit qua prijs... en zelfs in sommige opzichten leuker lijkt dan scarlet one en niet zo gek veel duurder meer uitkomt.
Toegegeven.... voor de zwaardere downloader niet ideaal, maar voor de normale huis tuin keuken gebruiker toch iets om even bij stil te staan.
Nu kom ik ergens wel tot de conclussie dat die vergelijking niet meer opgaat omdat het eigenlijke scarlet one pakket moet opboksen tegen de basic shake of fibernet shake van telenet die er op zich ook niet echt verkeerd uitzien en niet veel slechter zit qua prijs... en zelfs in sommige opzichten leuker lijkt dan scarlet one en niet zo gek veel duurder meer uitkomt.
Toegegeven.... voor de zwaardere downloader niet ideaal, maar voor de normale huis tuin keuken gebruiker toch iets om even bij stil te staan.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
De vergelijking die je linkt gaat inderdaad niet meer op: het scarlet pakket is nog wel hetzelfde, maar ik denk niet dat die shake van telenet nog bestaat.
Gewoon zelf de beslissing maken: cheap abonnement zonder addertjes, of duur en met veel complicaties. (traffic shaping, 'vrij downloaden', kabelkost, etc)
PS: enige nadeel aan scarlet is de crappy modem. Helpdesk/administratieve issues zal wel quasi hetzelfde zijn voor beiden.
Gewoon zelf de beslissing maken: cheap abonnement zonder addertjes, of duur en met veel complicaties. (traffic shaping, 'vrij downloaden', kabelkost, etc)
PS: enige nadeel aan scarlet is de crappy modem. Helpdesk/administratieve issues zal wel quasi hetzelfde zijn voor beiden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
administraieve issues werkt ontzettend snel. Heb bij een facturatiefout contact met ze opgenomen en nog geen week later kreeg ik al een correctie.
De gewone helpdesk is bijzonder hulpvaardig. 1 keer wel een pipo aan de lijn gehad toen ik problemen had met de sagem die me had aangeraden de sagem even uit te trekken en toen ik zei dat de telefoon dan ook weg was hij dat wegwuivde.... maar toen ik terugbelde met de gsm mits de modem bleef knipperen en geen verbinding meer wilde maken kort erna een modem swap gekregen.
Ieder zijn ervaring is anders, maar als het goed is mag het ook es gezegd worden
De gewone helpdesk is bijzonder hulpvaardig. 1 keer wel een pipo aan de lijn gehad toen ik problemen had met de sagem die me had aangeraden de sagem even uit te trekken en toen ik zei dat de telefoon dan ook weg was hij dat wegwuivde.... maar toen ik terugbelde met de gsm mits de modem bleef knipperen en geen verbinding meer wilde maken kort erna een modem swap gekregen.
Ieder zijn ervaring is anders, maar als het goed is mag het ook es gezegd worden
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
wamy schreef:Dopke ik heb nog geen moment spijt gehad.
Check out http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 0&start=40
Groetjes wamy
Ziet er allemaal zeer goed uit .snelheid ziet er goed uit , Maar hoe is de stabiliteit , niet veel last van wegvallende verbindingen enz ? .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Vooral de kabelprijs maakt het verschil,Telenet rekent daar een 13€ voor.(voor het abbo is het verschil 5€)
Ik ben dan ook benieuwd welke prijs het BIPT zal stellen om andere providers de kabel te laten gebruiken.
Ik ben dan ook benieuwd welke prijs het BIPT zal stellen om andere providers de kabel te laten gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik zou Scarlet internet Only nemen ZONDER telefonie ipv edpnet....genoeg van die all-in one paketten....liever zelf de touwtjes in handen....en zelf een capabele voip operator nemen, die bovendien interessanter is....
Wil ik switchen van internet operator....no troubles....vooral die internetactivaties verlopen probleemloos. Dag van activatie efkes online....
nummerportering neemt toch 2 weken in beslag....theoretisch 15' niet bereikbaar....
Maar zou liever actie hebben waarbij je GEEN modem krijgt, maar geen activatiekosten....toch liever een fritz 73*0
Zijn dat Belgacom mannen die dat installeren die modem? Doen die een line check e.d.? kijken of de binnenbekabeling klopt....
Da's nog niets veranderd met 7-8 jaar terug
Wil ik switchen van internet operator....no troubles....vooral die internetactivaties verlopen probleemloos. Dag van activatie efkes online....
nummerportering neemt toch 2 weken in beslag....theoretisch 15' niet bereikbaar....
Maar zou liever actie hebben waarbij je GEEN modem krijgt, maar geen activatiekosten....toch liever een fritz 73*0
Zijn dat Belgacom mannen die dat installeren die modem? Doen die een line check e.d.? kijken of de binnenbekabeling klopt....
Een collega van mij heeft zonet Scarlet na enkele maanden buitengezwierd.....ze kreeg nieuwe modem.....als ze er zelf omreed naar Vilvoorde.....een sturen duurde toch 3 weken.....PumbaaH schreef:maar toen ik terugbelde met de gsm mits de modem bleef knipperen en geen verbinding meer wilde maken kort erna een modem swap gekregen.
Da's nog niets veranderd met 7-8 jaar terug
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Persoonlijk vind ik toch ook dat ze sterk hun best aan het doen zijn om hun communicatie te verbeteren.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
quote olé ( aangezien ie z'n pb heeft uitstaan ! )
Zie maar da je je gat niet verbrand.
Scarlet wat 'n portret
Ik was snel terug bij Telenet
Ik verbrand men gat al 13 jaar aan die woeker prijzen van Telenetniet ( download limiet , sinds lancering fibernet hopeloos enz ), 0,0 service ( kastje muur enz ) , dat is een onbestaand woord daar in mechelen ! .
Nuja , coax ( van infrax geen klagen van) wordt terug aangesloten als hun monopolie wegvalt dus meerdere providers op een door belastingsgeld betaalt kablenet !!! .
Zie maar da je je gat niet verbrand.
Scarlet wat 'n portret
Ik was snel terug bij Telenet
Ik verbrand men gat al 13 jaar aan die woeker prijzen van Telenetniet ( download limiet , sinds lancering fibernet hopeloos enz ), 0,0 service ( kastje muur enz ) , dat is een onbestaand woord daar in mechelen ! .
Nuja , coax ( van infrax geen klagen van) wordt terug aangesloten als hun monopolie wegvalt dus meerdere providers op een door belastingsgeld betaalt kablenet !!! .
-
- Elite Poster
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 2&start=20dopke schreef:Alvast meer dan TN , erger kan niet . bij probs hier altijd genoodzaakt om infax te bellen , volgens hun toch altijd binneninstallatie enz . Uren vechten aan de telefoon , zeg ik nee dank u tegen .
zeer goede support bij Edpnet (ellenlange tickets), maar op het einde van de rit ligt het probleem bij mij....terwijl de cijfers het bewijzen, opgenomen testgesprek naar pstn belgacom met echo doorgestuurd, NL voip test, onafhankelijke testen door Philippe_Deleye..... Tja.....
Vorige ISP (belgian telecom), idem dito.....
Voordeel is dat Scarlet zelf installatie doet...dus vermoed testen op de lijn & kijken of kabels ok zijn....
Dus dan kunnen ze het niet meer op mijn hardware steken.....btw, hun sagem doet juist hetzelfde...echo.....Als ze met geen compensatie over de brug komen...., dan teken ik ook in op scarlet (wel weer die activatiekosten)....en voip ergens anders, zelfs als het gratis was (zeker weten)
-
- Elite Poster
kan ook aan receiver liggen....Ikzelf heb geen klagen van tvv....maar switchen van oudere SD ontvanger naar HD ontvanger (zelfs op SD zenders) maakt hemelsbreed verschil.dopke schreef:We hebben al tijdje tvv , tot volle tevredenheid ! ( ook al is het beeld wat minder )
-
- Elite Poster
Ik had een dm 800 , nu vu+duo en een sab titan II HD combo . Op alle 3 dezelfde blokvorming op TVV bij SD zenders ( HD is in orde ) . Staat hier nu op 8 , bitrate is 1.9 mbit gemiddeld in mpeg2 , veel te weinig . Nuja ze hebben maar 1 transponder waar ze de SD kanalen kwijt kunnen , en die dus ook overvol zit .
-
- Elite Poster
HD zenders zitten op 23,5°O (Astra 3B)dopke schreef:Ik had een dm 800 , nu vu+duo en een sab titan II HD combo . Op alle 3 dezelfde blokvorming op TVV bij SD zenders ( HD is in orde ) . Staat hier nu op 8 , bitrate is 1.9 mbit gemiddeld in mpeg2 , veel te weinig . Nuja ze hebben maar 1 transponder waar ze de SD kanalen kwijt kunnen , en die dus ook overvol zit .
SD Zenders op 19,2° O (Astra 1L)
volgens mij is uw schotel niet goed afgesteld (of uw sab....da's toch een positioner hé?)
Goed afgesteld op 23,5 O, maar niet op 19,2° O (uw LNB's wat draaien kan ook helpen, maar met signaalmeter en tv bij U)
Heb je bij hevige regen nog goede ontvangst op HD kanalen?
-
- Elite Poster
nog even de zaken op een rijtje zetten in mijn geval.fluppie schreef:Als u uw Scarlet factuur nu even naast deze van Telenet legt,dan zal U een gevoel van welbehagen overkomen,zalig.
Heb edpnet: 30 DL/4,5 UL
betaal 31,5 € + 10 € telephony pack (verplicht, anders raw copper à 13 €)= 41,5 €
Scarlet: 25 DL/3,5 UL
35 €/maand
terug 50 € activatie betalen als ik overschakel (=4,2 €/maand als ik terug binnen 1 jaar overschakel )
Heb nu tv-vlaanderen + edpnet vdsl2 (tevreden)....telefonie zal ik extern nemen.....
Als mijn vrouw & kinderen naar éénhd of ketnet kijken.....dan mag ik 9 MB van mijn profiel van scarlet aftrekken = 14-15 Mbit/s. Laat staan als ze 2de tv aanzetten.....
"een HD-stream neemt 9 Megabit aan bandbreedte in - een SD-stream neemt 3 à 4 Megabit in beslag"
Dus Voor 6,5 € minder/maand (excl. activatiekosten), heb ik helft van de snelheid van mijn normaal profiel, mindere helpdesk, crappy sagem modem (als ik 1 of 2 jaar blijf bij edpnet, krijg ik misschien fritz 7340 of tegen nettoprijs).
Dan moet ik enkel scarlet TV nemen ipv tvv voor een serieus uitgebreider basispakket?
http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/zen ... light.aspx
http://www.scarlet.be/_pdf/_nl/Zenders_Vlaanderen.pdf
- honda4life
- Elite Poster
Niet vergeten dat de je internetsnelheid lager ligt dan je synchronisatiesnelheid.
Hier heb je dus nog een redelijke(volledige?) marge voor HD voor je dat zal merken.
Met andere woorden of je nu bij EDPNet naar een HD kanaal kijkt (indien mogelijk), of bij Scarlet, bij eenzelfde synchronisatiesnelheid zal dit geen verschil geven op jouw internetsnelheid.
Televisie af, dan is het wel een ander verhaal natuurlijk
Hier heb je dus nog een redelijke(volledige?) marge voor HD voor je dat zal merken.
Met andere woorden of je nu bij EDPNet naar een HD kanaal kijkt (indien mogelijk), of bij Scarlet, bij eenzelfde synchronisatiesnelheid zal dit geen verschil geven op jouw internetsnelheid.
Televisie af, dan is het wel een ander verhaal natuurlijk
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
is wel internetsnelheid, geen synchronisatiesnelheid.....Scarlet profiel ligt lager....honda4life schreef:Niet vergeten dat de je internetsnelheid lager ligt dan je synchronisatiesnelheid.
Scarlet zal 23 DL-3,3 UL geven +/-
- honda4life
- Elite Poster
Het lijnprofiel is identiek.
Het internetprofiel is lager (Internetsnelheid wordt begrensd op de PPPoE-sessie)
Het totaal op het lijnprofiel.
Je tv gaat over het "lijnprofiel" en niet over de PPPoE-sessie van het internet.
Hiervoor aparte VLAN's zonder 36u disconnect
Het internetprofiel is lager (Internetsnelheid wordt begrensd op de PPPoE-sessie)
Het totaal op het lijnprofiel.
Je tv gaat over het "lijnprofiel" en niet over de PPPoE-sessie van het internet.
Hiervoor aparte VLAN's zonder 36u disconnect
-
- Elite Poster
Sinds vandaag scarlet een feit hier . werk na behoren , en stabiel . Wel hebben ze me op een 20/2 profiel gezet , maar dat stoort me eigenlijk niet zo erg . Zit namelijk op +- 600 m van de rop volgens istalateur , vandaar dit profiel
Niks mis mee dus . Enkel hoe stel ik die sagem en vooral mijn linksys router in zodat het goed werkt samen . Dit heb ik vooralsnog niet voor elkaar .
Niks mis mee dus . Enkel hoe stel ik die sagem en vooral mijn linksys router in zodat het goed werkt samen . Dit heb ik vooralsnog niet voor elkaar .