Dvb-t in Gent

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ddm
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2005, 12:38

Heeft iemand ervaring met dvb-t in Gent (papegaaistraat). Ik wens dit aan te kopen maar vraag me af of de ontvangst goed is.
Wat is de beste (betaalbare) antenne?

Merci.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

De zendmast staat op het Belgacom gebouw aan de Reep. Ontvangst zou geen probleem mogen zijn.

Ik gebruik zelf een standaard buitenantenne die ik in de hoek van mijn woonkamer, achter de deur heb neergepoot.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik woon in Heusden en gebruik een klein magneetvoet passieve antenne, ong. 15cm groot, ooit gekocht voor een appel en een ei op eBay gekocht en géén 5€ voor betaald. De antenne staat op de vensterbank van een raam aan de zijde van mijn bel-etage appartement die naar Gent uitkijkt, 1ste verdieping.
Gent Belgacomgebouw in de Keizer Karelstraat/Reep is in vogelvlucht ong. 6km van hier.
Ontvangen van het DVB-T signaal is met dit kleine ding géén probleem ondanks dat er in die richting nog een serieuze woonblok in de weg staat op zo'n 30m afstand.
Ik krijg wel niet de maximale signaalsterkte maar toch is mijn beeld vlekkeloos en vrij van blokjes.
Ik heb een Panasonic plasma TV met ingebouwde DVB-T tuner.

In de Papagaaistraat zit je dichter maar wel midden tussen alle gebouwen van Gent stad.

Ik denk dat gewoon uitproberen de boodschap bij jou zal zijn.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Laat ons weten of je experiment lukt! ;)

Groetjes
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

hier met antenneke goede ontvangst,maar zit er amper in vogelvlucht een km van,zie de toren staan als ik door m'n raam kijk :p
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ontvangst zou geen probleem mogen zijn behoudens een samenloop van extreem slechte omstandigheden (gelijkvloers, betonwoning, (3)-dubbele beglazing, gebouwen rondom jou langs alle kanten torens etc).
Eventueel eens testen met een laptop en zo'n usb stick ontvangertje met zo'n kleine magneetvoetantenne. Als je iemand kent die dat heeft vraag hem het eens te testen bij jou. Heb je daarmee ontvangst dan zal je zeker ontvangst hebben met een normale binnenhuisantenne en een aparte huiskamer dvb-t ontvanger (of een tv met dvb-t tuner ingebouwd).

Als definitieve binnenhuisantenne kan je bv. er zelf 1 maken met bierblikken (google dvb-t bierblik). Of er 1 kopen, actief of passief maar dan geen van die kleine magneetvoetantenne's.

Kan je een buitenantenne plaatsen dan is dat natuurlijk altijd veel beter. Yagi schijnen zowat best te zijn naar ontvangst toe. Maar dat zijn zo van die vreselijke harken ... Wil je iets minder onopvallend als (passieve) buitenantenne dan kan je deze overwegen (brique vorm, verkrijgbaar in 3 muurkleuren).
http://www.webdistrib.com/cat/Antenne-S ... 69542.html
Net zelf gekocht, goede ontvangstkwaliteit. Ziet er wel niet zo sterk uit (bouwkwaliteit). Je moet er wel nog de juiste kabel(aansluiting) bij aanschaffen, dat zit er niet bij.

Met een goede (buiten)antenne kan je misschien meer ontvangen dan de VRT (Nederland, Frankrijk en RTBF).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”