Een vraagje: ik ben vandaag overgeschakeld naar MAC OSX Lion. De upgrade is goed verlopen en ook de upgrade naar de nieuwe mail Maar het vreemde is dat mijn Scarlet mail accounts geen verbinding meer kunnen maken met pop.scarlet.be.
Ik krijg iedere keer een bericht dat mijn user name & password niet correct zijn en dat er 'geen authentication' vereist is. Het versturen van Email (via the SMTP) werkt dan weer wel 100 %. Ook mijn webmail werkt, dus ik ben er zeker van dat mijn user name & password correct zijn. En trouwens tot net voor de upgrade werkte het ontvangen van Emails wel. Een ping naar de pop.scarlet.be werkt ook perfect.
Heeft er iemand hier op het forum dezelfde ervaring of enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Alvast bedankt voor de tips !
MAC OSX Lion in samenwerking met Scarlet POP
Okay, ik zit dus met hetzelfde probleem. Heb echt al alles geprobeerd, zelfs één uur met Apple Care aan de telefoon gehangen (waarvoor mijn dank, zeer vriendelijke mensen). Blijkbaar is er dus wel degelijk een (Scarlet) probleem, waarvoor een oplossing dient te worden gezocht !
Een gelijkaardig probleem heeft zich in het verleden ook voorgedaan bij Telenet. Er komt wel een oplossing, de vraag is 'wanneer'. Vrijdag of zaterdag neem ik zelf eens contact op met Scarlet. En bij Apple gaan ze ook zoeken wat het probleem veroorzaakt. Kan iets zijn in "Mail" zelf ook, of aan Scarlet liggen. Voorlopig check ik mijn Scarlet emails via webmail.
Als ik nieuws heb, dan horen jullie het wel !!
Een gelijkaardig probleem heeft zich in het verleden ook voorgedaan bij Telenet. Er komt wel een oplossing, de vraag is 'wanneer'. Vrijdag of zaterdag neem ik zelf eens contact op met Scarlet. En bij Apple gaan ze ook zoeken wat het probleem veroorzaakt. Kan iets zijn in "Mail" zelf ook, of aan Scarlet liggen. Voorlopig check ik mijn Scarlet emails via webmail.
Als ik nieuws heb, dan horen jullie het wel !!
Iemand die eigenlijk een idee is wat de technische problemen zijn bij scarlet die kunnen zorgen voor dit probleem. Want ik vindt het nogal raar dat alle OS'en wel hun mails kunnen checken maar MAX OSX Lion niet ...
Ben blij te lezen dat ik niet alleen ben . Ik heb voorlopig Thunderbird geïnstalleerd, en die werkt wel perfect. En das toch wel vreemd.
Dus Thunderbird op Lion -> OK
Dus MAC Mail -> werkt niet.
iTouch -> werkt wel
iPad -> werkt wel
Vreemd verhaal !
Dus Thunderbird op Lion -> OK
Dus MAC Mail -> werkt niet.
iTouch -> werkt wel
iPad -> werkt wel
Vreemd verhaal !
Inderdaad dat is ook mijn vermoeden. Op het Apple Forum is een discussie omtrent dit probleem, en het is niet alleen Scarlet, maar ook providers in de US & Canada.
https://discussions.apple.com/message/15679834#15679834
https://discussions.apple.com/message/15679834#15679834
Zit met hetzelfde probleem. Na de geslaagde update wil mail geen post meer ophalen. 'De server heeft een fout geretourneerd: De POP-server 'pop.scarlet.be' ondersteunt geen Extern (TLS-clientcertificaat)-identiteitscontrole. Controleer de accountinstellingen en probeer het opnieuw.' Hopelijk is er snel een oplossing. Voorlopig mails lezen op mijn iPad.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Zoals jij het beschrijft is het probleem volgens mij dat jouw mail client automatisch TLS (beveiliging) heeft ingeschakeld.
Scarlet (net zoals alle? andere mailservers van ISP's).
[sarcasm]Leuk hé mailservers van ISP... Lekker veilig allemaal[/sarcasm]
Scarlet (net zoals alle? andere mailservers van ISP's).
[sarcasm]Leuk hé mailservers van ISP... Lekker veilig allemaal[/sarcasm]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Net eventjes naar het werk gebeld ( ikzelf maak de brug ). Men is ondertussen op de hoogte van het in deze thread beschreven probleem en men is bezig na te kijken of Scarlet er iets aan kan verhelpen.
Wanneer ik meer weet laat ik het hier wel weten.
Mvg
Maarten
Wanneer ik meer weet laat ik het hier wel weten.
Mvg
Maarten
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Maarten, bedankt! We kijken allen vol verwachting uit naar de oplossing !
Vincent
Vincent
MaartenH schreef:Net eventjes naar het werk gebeld ( ikzelf maak de brug ). Men is ondertussen op de hoogte van het in deze thread beschreven probleem en men is bezig na te kijken of Scarlet er iets aan kan verhelpen.
Wanneer ik meer weet laat ik het hier wel weten.
Mvg
Maarten
Blijkt dat ook Apple de nodige aktie onderneemt op dit moment om dit op te lossen!
https://discussions.apple.com/message/15696766#15696766
****
Re: Can not receive email, password not accepted by server
Jul 22, 2011 10:38 AM (in response to mysticTV)
Guys an Apple engineer has just contacted me to get some information about my email account settings and send it out to a taskforce dealing with our problems.
This person was extremely helpful and understanding about the inconveniences we are experiencing. He feels confident that a solution will be found very shortly and solved with a software upadate to be released in the coming days.
I was disappointed about Apple, but this kind of service makes in my opinion, most of the issue right. Now I hope in a quick solution.
***
https://discussions.apple.com/message/15696766#15696766
****
Re: Can not receive email, password not accepted by server
Jul 22, 2011 10:38 AM (in response to mysticTV)
Guys an Apple engineer has just contacted me to get some information about my email account settings and send it out to a taskforce dealing with our problems.
This person was extremely helpful and understanding about the inconveniences we are experiencing. He feels confident that a solution will be found very shortly and solved with a software upadate to be released in the coming days.
I was disappointed about Apple, but this kind of service makes in my opinion, most of the issue right. Now I hope in a quick solution.
***
Gisterenavond laat zijn er wat aanpassingen gebeurd op onze POP3 servers... Hier geen Lion te bespeuren dus kan er iemand hier bevestigen of het werkt nu?
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
mail ophalen via men mac werkt terug, maar als ik dit probeer via men gsm(wifi of 3g) geef de server de merkwaardige boodschap
"Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT"
waarna ik druk op ok, en de melding krijg dat mijn paswoord of gebruikersnaam niet correct is.
als ik mijn mails niet kon ophalen via men mac had ik dit probleem niet.
gsm is een sonyericsson aino
"Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT"
waarna ik druk op ok, en de melding krijg dat mijn paswoord of gebruikersnaam niet correct is.
als ik mijn mails niet kon ophalen via men mac had ik dit probleem niet.
gsm is een sonyericsson aino
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik heb de indruk dat Scarlet aan hun communicatie-imago aan het werken is.
Bedankt Maarten, wij appreciëren jouw professionele bijdrage op het forum.
Bedankt Maarten, wij appreciëren jouw professionele bijdrage op het forum.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
De reden dat die foutmelding komt is dat het mailprogramma op de gsm iets anders doorstuurt dan wat de server op dat moment verwacht. Werkte het voorheen wel?tarn schreef: "Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT"
Graag gedaan...honda4life schreef:Ik heb de indruk dat Scarlet aan hun communicatie-imago aan het werken is.
Bedankt Maarten, wij appreciëren jouw professionele bijdrage op het forum.
Mvg
Maarten
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Zou weer in orde moeten zijn...tarn schreef:mail ophalen via men mac werkt terug, maar als ik dit probeer via men gsm(wifi of 3g) geef de server de merkwaardige boodschap
"Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT"
waarna ik druk op ok, en de melding krijg dat mijn paswoord of gebruikersnaam niet correct is.
als ik mijn mails niet kon ophalen via men mac had ik dit probleem niet.
gsm is een sonyericsson aino
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
is inderdaad terug in orde, dank hiervoor.MaartenH schreef:Zou weer in orde moeten zijn...tarn schreef:mail ophalen via men mac werkt terug, maar als ik dit probeer via men gsm(wifi of 3g) geef de server de merkwaardige boodschap
"Mate,the command must be one of CAPA,USER,PASS or QUIT"
waarna ik druk op ok, en de melding krijg dat mijn paswoord of gebruikersnaam niet correct is.
als ik mijn mails niet kon ophalen via men mac had ik dit probleem niet.
gsm is een sonyericsson aino