Hallo daar!
Ik zou graag een nieuwe TV kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Tegenwoordig heb je er met wifi en dlna, maar ik weet niet wat ik nodig heb.
Wat ik wil kunnen doen is op een draadloze manier de TV als extra computerscherm voor mijn laptop gebruiken.
Optioneel - dus geen must - zou ik met die TV ook naar internetradio stations willen luisteren, welke functie heb ik daar voor nodig?
moderne TV - wifi/dlna
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 3 keer
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Wifi via Amplifi HD
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is niet mogelijk... bij WIFI en DLNA gaat je scherm client spelen van een server (en niet echt scherm van een andere videokaart).freakske_b schreef:Wat ik wil kunnen doen is op een draadloze manier de TV als extra computerscherm voor mijn laptop gebruiken.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk dat het heel moeilijk te vinden is om HD resoluties draadloos door te zenden, bedenk even dat hdmi een maximale capaciteit heeft van net geen 15 Gbps lijkt me dit echt wel problematisch zonder compressie/kwaliteitsverlies.
(geen idee hoeveel er effectief gebruikt wordt)
Je hebt zo wel wat "videobruggen", maar dan zal je het moeten stellen met analoge kwaliteit.
Internetradio moet wel kunnen op sommige tv's, maar denk even na of het bij intensief gebruik niet energetisch voordeliger wordt een alternatief te zoeken.
DLNA... heel mooi dat die dingen bestaan, maar geen support voor ondertitels als je die wenst
(geen idee hoeveel er effectief gebruikt wordt)
Je hebt zo wel wat "videobruggen", maar dan zal je het moeten stellen met analoge kwaliteit.
Internetradio moet wel kunnen op sommige tv's, maar denk even na of het bij intensief gebruik niet energetisch voordeliger wordt een alternatief te zoeken.
DLNA... heel mooi dat die dingen bestaan, maar geen support voor ondertitels als je die wenst
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ondertitels via dlna moet aan de serverkant opgelost worden...
diverse dlna servers transcoden de .srt dan ook in de dlna stream...
meestal is "dlna" ook een "mpeg2" stream wat idd redelijk zwaar is "draadloos" tov wired...
terwijl ze via de "usb" poort dan weer wel mpeg4 bestanden kunnen afspelen
ik heb nog geen draadloze "monitors" gezien...
in het beste geval heeft Apple wel "airplay" die bepaalde zaken (maar niet alles) kan tonen... je hebt er een airplay device voor nodig ...
er bestaan usb 2 wireless hdmi toestellen die evt 20meter kunnen overbruggen... maar het zit nog niet in de televisie...
en anders bestaan er alleen samsung toestellen die via "usb" van het video signaal van de computer voorzien kunnen worden...
sharp heeft al wel de "tuner" appart gekregen van de tv die je dan overal in huis kunt rondsjouwen...
maar met "tv-overal" van Belgacom of Yello van Telenet misschien alweer achterhaald?
diverse dlna servers transcoden de .srt dan ook in de dlna stream...
meestal is "dlna" ook een "mpeg2" stream wat idd redelijk zwaar is "draadloos" tov wired...
terwijl ze via de "usb" poort dan weer wel mpeg4 bestanden kunnen afspelen
ik heb nog geen draadloze "monitors" gezien...
in het beste geval heeft Apple wel "airplay" die bepaalde zaken (maar niet alles) kan tonen... je hebt er een airplay device voor nodig ...
er bestaan usb 2 wireless hdmi toestellen die evt 20meter kunnen overbruggen... maar het zit nog niet in de televisie...
en anders bestaan er alleen samsung toestellen die via "usb" van het video signaal van de computer voorzien kunnen worden...
sharp heeft al wel de "tuner" appart gekregen van de tv die je dan overal in huis kunt rondsjouwen...
maar met "tv-overal" van Belgacom of Yello van Telenet misschien alweer achterhaald?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Draadloos HDMI komt eraan.
http://nl.hardware.info/reviews/2023/al ... set-review
Ook wireless display WIDI
http://www.intel.com/consumer/products/ ... isplay.htm
Maar is maar pas uit, weinig tot geen producten.
http://nl.hardware.info/reviews/2023/al ... set-review
Ook wireless display WIDI
http://www.intel.com/consumer/products/ ... isplay.htm
Maar is maar pas uit, weinig tot geen producten.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Pro Member
Draadloos is voor mij geen must hoor, heb nog vrij lan-gaatje zitten nabij TV. Maar concreet, wat zijn de mogelijkheden om;
1) van de TV ook een internetradio te maken waarbij geen computer moet opstaan?
2) hoe kan ik het scherm van mijn laptop delen terwijl die laptop al met draad verbonden is met internet?
1) van de TV ook een internetradio te maken waarbij geen computer moet opstaan?
2) hoe kan ik het scherm van mijn laptop delen terwijl die laptop al met draad verbonden is met internet?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
Wifi via Amplifi HD
- honda4life
- Elite Poster
concreet denk ik:
Een tv is niet zo "moddable" als bijvoorbeeld een media player die een afgeslankte versie van linux draait.
Het beste dat je kan doen is dus de handleiding opvragen op de website en zoeken.
Ik denk hoegenaamd niet dat je dit zelf voor elkaar kunt krijgen door een of andere plugin ofzo te installeren.
Het is niet omdat beide apparaten een netwerkverbinding hebben dat jouw tv ook een volwaardige computer is met remote desktop,... aan boord.
Wil je dan nog wat een grafische kaart benutten
Ik denk dat je het concept van digitale televisie van belgacom foutief toepast op tv/computer
Een tv is niet zo "moddable" als bijvoorbeeld een media player die een afgeslankte versie van linux draait.
Het beste dat je kan doen is dus de handleiding opvragen op de website en zoeken.
Ik denk hoegenaamd niet dat je dit zelf voor elkaar kunt krijgen door een of andere plugin ofzo te installeren.
Het is niet omdat beide apparaten een netwerkverbinding hebben dat jouw tv ook een volwaardige computer is met remote desktop,... aan boord.
Wil je dan nog wat een grafische kaart benutten
Ik denk dat je het concept van digitale televisie van belgacom foutief toepast op tv/computer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Misschien is de mediahub van LG iets voor jou?
Vanuit een bericht van maart 2010.
Vanuit een bericht van maart 2010.
Bron: Draadloze 1080p-mediahub van LG vanaf april te koopLG heeft voor het eerst zijn Wireless Media Box getoond. De mediahub streamt draadloos 1080p-video naar een nieuwe Infinia-hdtv en maakt hiervoor gebruik van de nieuwe whdi-standaard. De box is vanaf april te koop voor 299 euro.
...
Met de Wireless Media Box kan de tv op een andere plek staan dan randapparatuur als consoles, blu-ray- en mediaspelers.
...
De Wireless Media Box, die in januari al opdook in een testrapport van de FCC, beschikt naast vier hdmi 1.3-poorten, waarvan een aan de zijkant van het apparaat, over een component video-, een scart- en een vga-ingang. Verder zijn er connectors voor analoge audio en video, is er een optische audio-uitgang en een ingang voor pc-audio. Verder is het apparaat voorzien van twee connectors voor ir-blasters. Het apparaat wordt geleverd met een ontvanger die in de usb-poort van een Infinia hdtv wordt gestoken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Volgens mij heb je nood aan een media player aangezien je geen pc aan de tv wenst te hangen ... Dan heb je wel nog niet het 2de scherm maar dat lijkt me ook niet echt mogelijk ...
groetjes
groetjes
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Als je een vrije ethernet aansluiting hebt kan je een streamer overwegen.
Voor HD is het aangeraden via een ethernet aansluiting te gaan zowel voor hard als software streamers want :
Steamen via netwerk over wifi => Kan stotterend beeld en audio/video sync problemen geven.
Wanneer je een hardware streamer met HD gebruikt kan het wel even duren om een 'content' van het netwerk over wifi op de hd te zetten. Tenzij je alles op voorhand overzet zit "zitten, content kiezen en onmiddelijk kijken" er helaas niet in
Je hebt keuze uit hard-, of software streamers beiden met hun eigen voor en nadelen :
Hardware streamer :
- Duurdere oplossing.
+ Indien een harde schijf aanwezig kan je deze volpompen waarna alle pc's, alle netwerk toestellen gerust uit kunnen.
+ Kan ook op gedeelde mappen in het netwerk en ook streams van software streamers ontvangen.
+ Meestal software streamer meegeleverd.
- Ondersteunen meestal geen usb hubs waardoor bv een sata docking station niet herkend word en je dus niet zo maar schijven kan hotswappen.
- Capaciteit is beperkt tot de ingebouwde schijf, kan er wel een externe schijf aanhangen.
Software streamer :
+ Goedkoop. (sommige zijn zelfs gratis, ik heb twonky bijgeleverd gekregen maar evengoed mezzmo(vond ik een stuk beter) gekocht voor 22€)
+ Kan streamen naar alle dlna devices, heeft uw tv dlna? Dan heb je geen hardware streamer nodig. Maw makkelijker uitbreidbaar wanneer je meer dlna toestellen hebt. Een hardware streamer moet je ofwel verplaatsen ofwel een bijkopen.
- De server moet steeds aan staan om te kijken. (kan een laptop zijn)
+ Meer mogelijkheden om extra capaciteit te gebruiken (extra schijven in server, een sata dockingstation gebruiken,..)
+ Meer configuratie mogelijkheden, lijsten aanleggen, in geval van meerdere toestellen kan de toegang tot deze lijsten beperken vb ; stel op de kinderkamer staat een tv met dlna, dan kan je dat toestel enkel toegang geven tot bv de lijst met tekenfilms, kan ook films transcoden (omzetten naar andere resoluties)..
Let op : alhoewel een software media streamer vaak uitpuilt van de mogelijkheden is de client meestal diegene waar de beperkingen optreden. Het is niet omdat een software streamer bv 'youtube' en radio's kan streamen dat de tv of hardware streamer deze kunnen weergeven.
Voor HD is het aangeraden via een ethernet aansluiting te gaan zowel voor hard als software streamers want :
Steamen via netwerk over wifi => Kan stotterend beeld en audio/video sync problemen geven.
Wanneer je een hardware streamer met HD gebruikt kan het wel even duren om een 'content' van het netwerk over wifi op de hd te zetten. Tenzij je alles op voorhand overzet zit "zitten, content kiezen en onmiddelijk kijken" er helaas niet in
Je hebt keuze uit hard-, of software streamers beiden met hun eigen voor en nadelen :
Hardware streamer :
- Duurdere oplossing.
+ Indien een harde schijf aanwezig kan je deze volpompen waarna alle pc's, alle netwerk toestellen gerust uit kunnen.
+ Kan ook op gedeelde mappen in het netwerk en ook streams van software streamers ontvangen.
+ Meestal software streamer meegeleverd.
- Ondersteunen meestal geen usb hubs waardoor bv een sata docking station niet herkend word en je dus niet zo maar schijven kan hotswappen.
- Capaciteit is beperkt tot de ingebouwde schijf, kan er wel een externe schijf aanhangen.
Software streamer :
+ Goedkoop. (sommige zijn zelfs gratis, ik heb twonky bijgeleverd gekregen maar evengoed mezzmo(vond ik een stuk beter) gekocht voor 22€)
+ Kan streamen naar alle dlna devices, heeft uw tv dlna? Dan heb je geen hardware streamer nodig. Maw makkelijker uitbreidbaar wanneer je meer dlna toestellen hebt. Een hardware streamer moet je ofwel verplaatsen ofwel een bijkopen.
- De server moet steeds aan staan om te kijken. (kan een laptop zijn)
+ Meer mogelijkheden om extra capaciteit te gebruiken (extra schijven in server, een sata dockingstation gebruiken,..)
+ Meer configuratie mogelijkheden, lijsten aanleggen, in geval van meerdere toestellen kan de toegang tot deze lijsten beperken vb ; stel op de kinderkamer staat een tv met dlna, dan kan je dat toestel enkel toegang geven tot bv de lijst met tekenfilms, kan ook films transcoden (omzetten naar andere resoluties)..
Let op : alhoewel een software media streamer vaak uitpuilt van de mogelijkheden is de client meestal diegene waar de beperkingen optreden. Het is niet omdat een software streamer bv 'youtube' en radio's kan streamen dat de tv of hardware streamer deze kunnen weergeven.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- honda4life
- Elite Poster
Je moet ook rekening houden dat je op je dlna genoeg rekenkracht hebt, als je er nog ondertitels bij wil streamen!
Hardware player hoeft niet duur te zijn, zo heb ik een popcorn hour A-110 voor 50€ gekocht, en dat ding is echt GEWELDIG (enkele kleine minpuntjes) om het in een woord te zeggen!
Hardware player hoeft niet duur te zijn, zo heb ik een popcorn hour A-110 voor 50€ gekocht, en dat ding is echt GEWELDIG (enkele kleine minpuntjes) om het in een woord te zeggen!
Mijn Samsung 8000 series heb ik via een HDMI kabel verbonden met mijn PC, werkt schitterend.
Verder kan je bepaalde bestanden over het netwerk naar de TV sturen (niet alle codecs worden ondersteund maar wel divx en xvid geloof ik, en enkele anderen) , draadloos of via netwerk (rekening houdend met wat andere posters al hebben aangehaald, ethernet zal steeds vlotter gaan, zeker voor grotere/hogere kwaliteit bestanden).
Via Vtuner, een gratis app voor samsung smart, kan ik ook via/op de tv kiezen uit enkele honderden internet radios nationaal en internationaal (van Q-music tot digitally imported), zonder dat de pc moet opstaan. Ik moet zeggen dat het wel iets vlotter werkt om een station te zoeken via de samsung remote app van mijn galaxy s, deze geeft meteen een keyboard wat toch vlotter typt dan via het nummerieke klavier van de remote zelf.
Verder kan je bepaalde bestanden over het netwerk naar de TV sturen (niet alle codecs worden ondersteund maar wel divx en xvid geloof ik, en enkele anderen) , draadloos of via netwerk (rekening houdend met wat andere posters al hebben aangehaald, ethernet zal steeds vlotter gaan, zeker voor grotere/hogere kwaliteit bestanden).
Via Vtuner, een gratis app voor samsung smart, kan ik ook via/op de tv kiezen uit enkele honderden internet radios nationaal en internationaal (van Q-music tot digitally imported), zonder dat de pc moet opstaan. Ik moet zeggen dat het wel iets vlotter werkt om een station te zoeken via de samsung remote app van mijn galaxy s, deze geeft meteen een keyboard wat toch vlotter typt dan via het nummerieke klavier van de remote zelf.
- Heronic
- Elite Poster
Voor de ondertitels op zich is niet zoveel extra nodig, voor echt on the fly transcoding wel. 50€ das een goede koophonda4life schreef:Je moet ook rekening houden dat je op je dlna genoeg rekenkracht hebt, als je er nog ondertitels bij wil streamen!
- honda4life
- Elite Poster
@Heronic... hoe werkt DLNA en subtitles dan wel? Dit is volgens mij dan toch hard subbed... (kans is groot dat je toch moet omzetten voor het juiste formaat te hebben)
En eehm... ik blijf het energetisch zeer oninteressant te vinden om jouw tv te gebruiken voor webradio... Zeker met speakertjes van 2x10 Watt ofzo, en een verbruik van??? Laten we hopen dat je je scherm volledig kan uitschakelen dan.
En eehm... ik blijf het energetisch zeer oninteressant te vinden om jouw tv te gebruiken voor webradio... Zeker met speakertjes van 2x10 Watt ofzo, en een verbruik van??? Laten we hopen dat je je scherm volledig kan uitschakelen dan.
- Heronic
- Elite Poster
Hardcoded subs zitten ingebakken en hebben geen enkele bewerking of subsupport nodig.
Ik weet het niet geheel zeker als in : zo streamt elke dlna zijn subs maar ik weet wel hoe subs te extracten, aanpassen, inbakken of in container stoppen, ook dat een deftige dlna server de bestanden streamt en de tv het 'maar' te tonen heeft.
Daarvan uitgaande worden subs normaal gezien zo gestreamed :
Selecteerdbare subs worden bitmaps van gemaakt (gekleurde, meestal witte text op een transparant blokje achtergrond) en die worden als een soort layer overheen de film doorgestuurd. Dit is niet zo belastend.
Subtitle support hangt af van de dlna server (MAAR deze moet wanneer het een software server is ook de afstandsbediening van de tv ondersteunen, laat dat nu wel een zeer sterk punt van mezzmo zijn) Wanneer je geen dlna server gebruikt maar enkel een client (als je bv je tv bestanden uit gedeelde mappen laat afspelen, dan word alles geregeld door de tv en die is vaak beperkt in codecs en soms ook subs)
Ik weet het niet geheel zeker als in : zo streamt elke dlna zijn subs maar ik weet wel hoe subs te extracten, aanpassen, inbakken of in container stoppen, ook dat een deftige dlna server de bestanden streamt en de tv het 'maar' te tonen heeft.
Daarvan uitgaande worden subs normaal gezien zo gestreamed :
Selecteerdbare subs worden bitmaps van gemaakt (gekleurde, meestal witte text op een transparant blokje achtergrond) en die worden als een soort layer overheen de film doorgestuurd. Dit is niet zo belastend.
Subtitle support hangt af van de dlna server (MAAR deze moet wanneer het een software server is ook de afstandsbediening van de tv ondersteunen, laat dat nu wel een zeer sterk punt van mezzmo zijn) Wanneer je geen dlna server gebruikt maar enkel een client (als je bv je tv bestanden uit gedeelde mappen laat afspelen, dan word alles geregeld door de tv en die is vaak beperkt in codecs en soms ook subs)
-
- Pro Member
Als je DLNA-TV met een lan kabel verbonden is met een geïntegreerde modem/router/AP, kan je dan als je het wifinetwerk van die router gebruikt, bestanden (foto's) draadloos doorsturen naar de TV die met een lan kabel met de router verbonden is?
Wifi via Amplifi HD
Wifi via Amplifi HD
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
DLNA of niet. De meeste TV's hebben net geen krachtig-genoeg-processor aan boord voor dit deftig te doen.
Lees eens Ct magazine van vorige maand (het november-nummer) Daar worden een aantal TV's en merken getest op basis van hun multimedia kwaliteiten.
Lees eens Ct magazine van vorige maand (het november-nummer) Daar worden een aantal TV's en merken getest op basis van hun multimedia kwaliteiten.