Fritz!Box 7390 internationale versie: ervaringen, bugs, ...
Beste forumleden,
weet iemand hoe je best een 7390 aansluit zonder full rate splitter te gebruiken op
het Belgacom aansluitpunt ? Wel te verstaan dat ik op een raw copper lijn zit.
Heb namelijk geen 6 polige stekker voor dat aansluitpunt.
Heb VDSL signaal op de lijn volgens de Belgacom mannen maar weet niet of er nog iemand moet langskomen
om de account te definiëren of zo ... ?
Thanks folks
weet iemand hoe je best een 7390 aansluit zonder full rate splitter te gebruiken op
het Belgacom aansluitpunt ? Wel te verstaan dat ik op een raw copper lijn zit.
Heb namelijk geen 6 polige stekker voor dat aansluitpunt.
Heb VDSL signaal op de lijn volgens de Belgacom mannen maar weet niet of er nog iemand moet langskomen
om de account te definiëren of zo ... ?
Thanks folks
Nieuwe firmware voor de 7390 int (84.05.04-20267) sinds 190711 via
http://www.avm.de/en/service/Lab/7390_v ... cklung.php
Nieuwe firmware voor de 7340 int (99.05.04-20267) sinds 190711 via
http://www.avm.de/en/service/Lab/7340_v ... cklung.php
LET OP! Mijn 7340 kon met de nieuwste beta firmware geen contact meer leggen met internet. Ook kon ik de vóórlaatste beta firmware - die wel goed was - niet uploaden. Uiteindelijk heb ik de laatste reguliere firmware genomen en vanaf daar weer naar de vóórlaatste firmware geflasht en vervolgens de oude instellingen er overheen geflasht.
Met mijn 7390 heb ik geen problemen na updaten met de laatste beta firmware.
http://www.avm.de/en/service/Lab/7390_v ... cklung.php
Nieuwe firmware voor de 7340 int (99.05.04-20267) sinds 190711 via
http://www.avm.de/en/service/Lab/7340_v ... cklung.php
LET OP! Mijn 7340 kon met de nieuwste beta firmware geen contact meer leggen met internet. Ook kon ik de vóórlaatste beta firmware - die wel goed was - niet uploaden. Uiteindelijk heb ik de laatste reguliere firmware genomen en vanaf daar weer naar de vóórlaatste firmware geflasht en vervolgens de oude instellingen er overheen geflasht.
Met mijn 7390 heb ik geen problemen na updaten met de laatste beta firmware.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
1) Zorg er eerst en vooral voor dat je de FritzBox aansluit op het eerste aansluitpunt in je huis, en koppel alle eventuele vertakkingen volledig af.zornik schreef:weet iemand hoe je best een 7390 aansluit zonder full rate splitter te gebruiken ophet Belgacom aansluitpunt
2) Gebruik een normale (korte) RJ11 kabel, en sluit die aan op de FritzBox "TEL/DSL" ingang.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hey Philippe,
de raw copper lijn is verbonden met een eigen contactdoos NF2007, dus geen aftakkingen hier.
Enige kabel die ik heb die past is de split DSL/TEL kabel die bij de Fritzbox bijgeleverd werd, waar je aan de ene kant een RJ11 connector hebt en aan de
andere zijde eveneens een RJ11 connector die dan via de verloopstekker naar een RJ45 gaat, welke in de DSL aansluiting van de Fritzbox gaat.
De RJ11 past uiteraard enkel maar in de TEL aansluiting in de NF2007 boîte. Heb geen full rate splitter...
Nu als ik in de menu ga van de Fritz geeft ie aan dat DSL in orde is met een 20 mbit profiel,
echter de internet connectie niet.
Greetz zornik
-
de raw copper lijn is verbonden met een eigen contactdoos NF2007, dus geen aftakkingen hier.
Enige kabel die ik heb die past is de split DSL/TEL kabel die bij de Fritzbox bijgeleverd werd, waar je aan de ene kant een RJ11 connector hebt en aan de
andere zijde eveneens een RJ11 connector die dan via de verloopstekker naar een RJ45 gaat, welke in de DSL aansluiting van de Fritzbox gaat.
De RJ11 past uiteraard enkel maar in de TEL aansluiting in de NF2007 boîte. Heb geen full rate splitter...
Nu als ik in de menu ga van de Fritz geeft ie aan dat DSL in orde is met een 20 mbit profiel,
echter de internet connectie niet.
Greetz zornik
-
-
- Moderator
Voor internet-only (raw copper) heb je de Fritzbox split kabel niet echt nodig. Een gewone RJ11 past aan de ene kant in de NTP2007 (zonder splitter), en aan de andere kant in de DSL ingang van de FritzBox (de RJ11 stekker past ook in de RJ45 bus)zornik schreef: Enige kabel die ik heb die past is de split DSL/TEL kabel die bij de Fritzbox bijgeleverd werd, waar je aan de ene kant een RJ11 connector hebt en aan de andere zijde eveneens een RJ11 connector die dan via de verloopstekker naar een RJ45 gaat, welke in de DSL aansluiting van de Fritzbox gaat.
- copy/paste lukt niet altijd met (verborgen) paswoorden, soms kopieer vb een spatie mee, zonder het te zien. Probeer de login gegevens gewoon over te typen (zonder spaties).zornik schreef:Deze zijn zeker correct daar ik copy & paste gebruikt heb en heb als profiel Belgacom VDSL gekozen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Wat ik mij afvraag is :
Als je meerdere voip's instelt + vaste lijn kan je dan op je telefoon kiezen met welke 'voip' je belt? Of is het evt configureerbaar afhankelijk van nummer type, tijdstip, en reeds verbruikte minuten?
Als je meerdere voip's instelt + vaste lijn kan je dan op je telefoon kiezen met welke 'voip' je belt? Of is het evt configureerbaar afhankelijk van nummer type, tijdstip, en reeds verbruikte minuten?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Moderator
Misschien beter eens een user manual downloaden of de specificaties eens nakijken op de avm website?
Een beschrijving van alle features in deze tread zou ons een beetje te ver leiden ,
Maar om concreet op je vraag te antwoorden:
- je kan één analoge lijn aansluiten op de FritzBox.
- je kan één ISDN lijn aansluiten, met max. 10 nummers (MSN's).
- je kan 20 verschillende VoIP accounts instellen (bij verschilende providers).
wat betreft interne toestellen, kan je:
- 2 analoge toestellen aansluiten,
- max 8 ISDN toestellen,
- 10 IP telefoons,
- 6 DECT toestellen.
De keuze van de lijn waarmee je uitbelt (vast, MSN, VoIP) wordt bepaald op 3 niveau's, met volgende prioriteit:
1) je kan ieder binnentoestel (analoog, digitaal, IP, DECT) koppelen aan een uitgaande lijn. Default wordt deze lijn dan gebruikt voor alle uitgaande gesprekken vanaf dit toestel.
2) Dialing Rules: via flexibel in te stellen kiesregels kan je beslissen welke lijn genomen wordt naargelang het gekozen nummer (voorbeeld: alle GSM gesprekken via Jumblo, alle vaste lijnen via PoivY, alle speciale nummers via WeePee, etc ...
De dialing rules overrulen vorige regel.
3) Dialing prefixen: mist het draaien van een prefix voor het gekozen nummer, kan je het uitgaand gesprek forceren via een bepaalde lijn (vast of VoIP). Prefixen overrulen de 2 vorige regels.
Een beschrijving van alle features in deze tread zou ons een beetje te ver leiden ,
Maar om concreet op je vraag te antwoorden:
- je kan één analoge lijn aansluiten op de FritzBox.
- je kan één ISDN lijn aansluiten, met max. 10 nummers (MSN's).
- je kan 20 verschillende VoIP accounts instellen (bij verschilende providers).
wat betreft interne toestellen, kan je:
- 2 analoge toestellen aansluiten,
- max 8 ISDN toestellen,
- 10 IP telefoons,
- 6 DECT toestellen.
De keuze van de lijn waarmee je uitbelt (vast, MSN, VoIP) wordt bepaald op 3 niveau's, met volgende prioriteit:
1) je kan ieder binnentoestel (analoog, digitaal, IP, DECT) koppelen aan een uitgaande lijn. Default wordt deze lijn dan gebruikt voor alle uitgaande gesprekken vanaf dit toestel.
2) Dialing Rules: via flexibel in te stellen kiesregels kan je beslissen welke lijn genomen wordt naargelang het gekozen nummer (voorbeeld: alle GSM gesprekken via Jumblo, alle vaste lijnen via PoivY, alle speciale nummers via WeePee, etc ...
De dialing rules overrulen vorige regel.
3) Dialing prefixen: mist het draaien van een prefix voor het gekozen nummer, kan je het uitgaand gesprek forceren via een bepaalde lijn (vast of VoIP). Prefixen overrulen de 2 vorige regels.
Wat zijn de normale DSL waardes welke je kan terugvinden in de DSL information tab van de Fritzbox ?
Hoe kan je checken dat je een line sync verkrijgt met de Fritzbox ?
Er staat bij overview tab DSL enabled VDSL2 annex B met de nodige info van de Ikanos DSL exchange.
Is maar dat ik hier geen internet verbinding krijg alhoewel alle data correct staat.
Bij signal to noise ratio staat 26dB receive direction en 15B voor de send.
Line attenuation is 19dB send is -
In de event log krijg ik steeds PPPoE error Timeout
Iemand nog enig idee..
Thanks Zornik
Hoe kan je checken dat je een line sync verkrijgt met de Fritzbox ?
Er staat bij overview tab DSL enabled VDSL2 annex B met de nodige info van de Ikanos DSL exchange.
Is maar dat ik hier geen internet verbinding krijg alhoewel alle data correct staat.
Bij signal to noise ratio staat 26dB receive direction en 15B voor de send.
Line attenuation is 19dB send is -
In de event log krijg ik steeds PPPoE error Timeout
Iemand nog enig idee..
Thanks Zornik
-
- Moderator
heeft niets met DSL waarden te maken: jouw modem synct perfect, maar je hebt een PPPoE probleem.zornik schreef:In de event log krijg ik steeds PPPoE error Timeout
- ofwel heb je geen correcte login gegevens
- ofwel heb je geen correcte VLAN settings
* probeer eens met volgende login:
- user = test@SKYNET
paswoord = test
paswoord confirm = test
* ben je zeker dat je een goede (recente) internationale Firmware hebt ?
* country settings = Belgium, provider = Belgacom VDSL ?
Hey Philippe,
altijd weer paraat om te helpen ... echt niet normaal. Ze zouden je beter op de loonlijst plaatsen.
Firmware versie is 84.05.04-19709
Test met Skynet login mislukte eveneens met PPPoE timeout error.
Setting is Belgium met Belgacom VDSL
Heb handmatige setting getest VPI 8 en VCI 35 zelfde fout, als ik automatische detectie instel ook.
Thanks for all the help.
altijd weer paraat om te helpen ... echt niet normaal. Ze zouden je beter op de loonlijst plaatsen.
Firmware versie is 84.05.04-19709
Test met Skynet login mislukte eveneens met PPPoE timeout error.
Setting is Belgium met Belgacom VDSL
Heb handmatige setting getest VPI 8 en VCI 35 zelfde fout, als ik automatische detectie instel ook.
Thanks for all the help.
-
- Moderator
Geen idee of het iets uitmaakt, maar bij mij staat het hadmatig op VPI 1 en VCI 32 ...
Aan mijn medeforumleden,
na een reinstall van de firmware 84.05.04-19709 loopt ie nu al een zonnetje.
Binnenkort nog de VOIP functie werkend krijgen en we zijn weeral gesteld.
Iemand tips voor een degelijke dect telefoonset ?
Philippe bedankt voor alle support hier !
Greetz Zornik
na een reinstall van de firmware 84.05.04-19709 loopt ie nu al een zonnetje.
Binnenkort nog de VOIP functie werkend krijgen en we zijn weeral gesteld.
Iemand tips voor een degelijke dect telefoonset ?
Philippe bedankt voor alle support hier !
Greetz Zornik
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Binnen dezelfde stal blijven?
http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZFon/index.php
Ik dacht verschil FRITZ!Fon MT-F met FRITZ!Fon C3 is iets lagere displayresolutie bij nieuwe + nieuwe heeft -oplaadbare- AA batterijen en de MT-F specifiek -duurder- Li-ion pack.
+ spaar je ook extra stroom uit, daar geen apart DEC-T station meer.....
http://www.fritzbox.eu/nl/products/FRIT ... /index.php
Of uw android phone (alhoewel ik geen zo'n goede ervaringen heb met spraakkwaliteit, dus niet aan te raden)
http://nl.appbrain.com/app/fritz-app-fo ... d.fritzapp
http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZFon/index.php
Ik dacht verschil FRITZ!Fon MT-F met FRITZ!Fon C3 is iets lagere displayresolutie bij nieuwe + nieuwe heeft -oplaadbare- AA batterijen en de MT-F specifiek -duurder- Li-ion pack.
+ spaar je ook extra stroom uit, daar geen apart DEC-T station meer.....
http://www.fritzbox.eu/nl/products/FRIT ... /index.php
Of uw android phone (alhoewel ik geen zo'n goede ervaringen heb met spraakkwaliteit, dus niet aan te raden)
http://nl.appbrain.com/app/fritz-app-fo ... d.fritzapp
-
- Moderator
Gezien deze Frizboxen een ingebouwde DECT basis hebben, heb je indedaad geen extra "set" nodig.zornik schreef:Iemand tips voor een degelijke dect telefoonset ?
- ieder GAP compatible handset kan je dus registreren op de Fritz (max 6 stuks)
- voordeel is niet alleen dat je een "dect basis" uitspaart, maar ook nog eens de "omweg" via de analoge uitgang.
- ideale handset is natuurlijk de fritzfon, gezien je hiermee een aantal extra functies van de Fritzbox mee kan bedienen: in/uitschakelen omroepdoorschakelingen, in/uitschakelen WLAN/gast WLAN, gedeeld telefoonboek, foto van de oproeper op de display, HD telefonie, internet radio, etc ...
Philippe (vanuit Hamburg)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik heb vorige week drie Speedphone 300 gekocht voor € 12,80 / stuk. Werden geproduceerd door AVM voor de Telekom, zijn technisch vergelijkbaar met de AVM-telefoon en worden momental gunstig uitverkocht.
Dus ik kon mijn DECT-Basis Gigaset 2030 en de twee Gigaset 2000C prima vervangen.
Dus ik kon mijn DECT-Basis Gigaset 2030 en de twee Gigaset 2000C prima vervangen.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
- Heronic
- Elite Poster
Maar je kan nog steeds een bestaande telefoon (station) aansluiten op de fritzbox die dan het station gebruikt?philippe_d schreef:- voordeel is niet alleen dat je een "dect basis" uitspaart, maar ook nog eens de "omweg" via de analoge uitgang.zornik schreef:Iemand tips voor een degelijke dect telefoonset ?
Philippe (vanuit Hamburg)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja.Heronic schreef:Maar je kan nog steeds een bestaande telefoon (station) aansluiten op de fritzbox die dan het station gebruikt?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
nieuw of 2dehands/ebay en waar (URL?)?Drielander schreef:Ik heb vorige week drie Speedphone 300 gekocht voor € 12,80 / stuk.
Speedphone 300
356 von 500 Punkten - befriedigend
Vor allem das recht große Telefonbuch ist erwähnenswert. Trotzdem bietet das Speedphone 300 zu wenig fürs Geld.“
C3
http://www.besteproduct.nl/AVM_Fritz_Fo ... alyse.html
Waar voor je geld? Ja, uitstekend. De AVM Fritz Fon C3 is erg goed beoordeeld door experts. De AVM Fritz Fon C3 kost minder dan je zou verwachten op basis van de actuele expertscore van BesteProduct.nl.
http://www.connect.de/testbericht/avm-c ... ,6510.html
Testergebnis: GUT
379.0 Punkte
http://www.amazon.de/AVM-FRITZ-schnurlo ... 204&sr=1-1
55,39 € incl. verzendkosten naar BE
MT-F
Testergebnis: GUT
406.0 Punkte
http://www.connect.de/testbericht/avm-mt-f-315896.html
http://www.amazon.de/AVM-FRITZ-schnurlo ... 144&sr=8-1
59 € INCL. verzendkosten naar BE
Als ik mijn Panasonic DEC-T registreerde, had ik enorm veel ruis & storing en ook CLIP werkte er niet op!
Ik begrijp niet dat FRITZ!App Fon zo slecht werkt op android toestel.....Moesten ze dit nu eens goed ontwikkelen, heb je bovenstaande telefoons toch niet nodig?
- Heronic
- Elite Poster
Bedankt voor de tip, heb mij enen besteld op amazon 59,99 valt behoorlijk goed mee.
-
- Plus Member
..satsurfer schreef:nieuw of 2dehands/ebay?Drielander schreef:Ik heb vorige week drie Speedphone 300 gekocht voor € 12,80 / stuk.
Nieuwe prijs via Amazon.de/Comshop24 (uitverkoopt) - Vandaag nog twee bestelt via Amazon.de: € 14,01
Google is je vriend! Zelfs maar en beetje kijken - verhoogt de vreugde!satsurfer schreef: waar (URL?)?
Tegen een vroegere prijs van € 59,95 - ja! Maar tegen een prijs van € 12,80 discutiër ik niet over gut of befriedigend!satsurfer schreef:Speedphone 300
356 von 500 Punkten - befriedigend
Vor allem das recht große Telefonbuch ist erwähnenswert. Trotzdem bietet das Speedphone 300 zu wenig fürs Geld.“....
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
-
- Elite Poster
aangezien ik jou niet kan citeren....hoe komt dat eigenlijk....bij de ene gaat dit, bij de andere niet???Drielander schreef:Nieuwe prijs via Amazon.de/Comshop24 (uitverkoopt) - Vandaag nog twee bestelt via Amazon.de: € 14,01 - Google is je vriend! Zelfs maar en beetje kijken - verhoogt de vreugde! - Tegen een vroegere prijs van € 59,95 - ja! Maar tegen een prijs van € 12,80 discutiër ik niet over gut of befriedigend
even die speedphone in mandje gezet.....(wat ik gisteren ook al gedaan had)
Bitte beachten Sie
Deutsche Telekom T-Home Speedphone 300 IP-Telefon schwarz/silber kann nicht an die ausgewählte Adresse versandt werden.
Zoals je misschien kon lezen hierboven, heb ik Heronic links gegegeven van Fritz telefoons......op AMAZON
Had dus zelf op amazon gekeken (ook voor iemand anders!), maar gezien dat die speedphone -naast een zeer lage rating van de verkoper- NIET naar België verstuurd worden, vroeg ik aan jou een link waar je ze wel aan die prijs kon kopen EN naar belgië verstuurd werd!
Dus ik kan googlen, wees gerust
Mod Edit - rood is gereserveerd voor moderatoren (rappel !!!)
-
- Plus Member
Citeren werkt niet met de laatste bericht. Ik gebruik dan de code: (quote="naam"] ....geciteerde tekst ....[/quote] -> maar eerste ronde clip vervangen door vierkant.
Maar zoals ik het zie heeft het toch gewerkt.
Dit heb ik niet gecontroleerd omdat ik over het algemeen alles van Duitsland naar een Duits adres te sturen laat (voordeel als de vriendin direct achter de grens woont ).
Dit kan een manier zijn - 2x nationale verzending-kosten zouden goedkoper zijn dan 1x internationaal en men kan alles kopen.
Een massa-orders zou ook nuttig zijn.
Die in de buurt van de grens woont , kan naar de volgende telekom-shop gaan - waar ze kosten € 29,95.
Er zijn natuurlijk ook andere manieren - maar ze zijn duurder: Speedphone 300 via Ebay Belgie
Maar zoals ik het zie heeft het toch gewerkt.
Dit (Amazon) heb ik gelezen.satsurfer schreef:Dus ik kan googlen, wees gerust
satsurfer schreef:... waar je ze wel aan die prijs kon kopen EN naar belgië verstuurd werd.
Dit heb ik niet gecontroleerd omdat ik over het algemeen alles van Duitsland naar een Duits adres te sturen laat (voordeel als de vriendin direct achter de grens woont ).
Dit kan een manier zijn - 2x nationale verzending-kosten zouden goedkoper zijn dan 1x internationaal en men kan alles kopen.
Een massa-orders zou ook nuttig zijn.
Die in de buurt van de grens woont , kan naar de volgende telekom-shop gaan - waar ze kosten € 29,95.
Er zijn natuurlijk ook andere manieren - maar ze zijn duurder: Speedphone 300 via Ebay Belgie
-
- Moderator
[Mod]Drielander schreef:Citeren werkt niet met het laatste bericht. Ik gebruik dan de code: (quote="naam"] ....geciteerde tekst ....[/quote) -> maar eerste ronde clip vervangen door vierkant
Dat is niet eens nodig. Als je iets wil citeren uit het laatste bericht dan moet je:
- - antwoorden via de PLAATSREACTIE knop
- nu kan je je antwoord schrijven.
- scroll naar beneden >>> nu zie je alle voorgaande posts.
- highlight de tekst die je wil citeren 8zelfs uit het laatste bericht) en druk op de CITEER knop
- de gewenste deel verschijnt nu als citaat in je antwoord (op de plaats van de cursor)
- je kan dit herhalen als je meerdere citaten wil gebruiken
Zoals al verschillende keren vermeld, hebben we de CITEER knop verwijderd uit de laatse post, omdat je gewoonlijk geen citaat nodig hebt als je wil reageren op een vorige post.
-
- Plus Member
@philippe:philippe_d schreef:..... en druk op de CITEER knop ...
Direct getest - deze procedure was nog niet bekend bij mij. Bedankt voor de tip.
Supplement:
Omdat ik nu niet meer het Gigaset 2030 + Gigaset 2000C gebruik, maar alleen de Speedphone 300, had ik dezelfde lichte echo verstoring. Daarom heb ik de tweede splitter weer uit genomen en zie: zeer zelden in het begin van en gesprek een korte echo, maar dan niets. Prima!Drielander schreef:Nu heb ik een tweede splitter aangesloten tussen de BC-splitter en de Fritzbox en de echo is veel "korter" worden.Drielander schreef:...... echo op de vaste telefoon-lijn, maar niet bij de VoIP. Daar moet ik met een tweede DSL-filter testen.
De combinatie van 7390-DECT + Speedphone 300 werkt hier beter dan de combinatie van 7390-phone-analog + 2030/Gigaset Gigaset 2000C.
Niet altijd zo is een apart DECT-Basis telefoon angesloten op phone-analog beter dan het gebruik van de interne DECT-functie met DECT-telefoons.
- Heronic
- Elite Poster
Kwestie van tijdens mijn zoektocht ondertussen hopelijk een respons te krijgen :
Ik heb de internationale versie op annex a gezet. (volgens een post die ik met google gevonden heb zou dit met vdsl werken)
Blijkbaar is het dan toch annex B... hoe verzet ik dit terug? vind nergens een knop ofzo... ook de wizzard begint pas na de annex keuze.
Edit gevonden : Internet -> dsl info -> interference resistance.
Klein rariteitje : De fritzbox zit aangesloten op de door belgacom geleverde aansluiting maar :
Wanneer de "adaptor 5-6" tussen aansluiting en splitter kan de fritz niet verbinden (bbox wel), wanneer deze ervantussen is wel...
Hoe komt dit?
Ik heb de internationale versie op annex a gezet. (volgens een post die ik met google gevonden heb zou dit met vdsl werken)
Blijkbaar is het dan toch annex B... hoe verzet ik dit terug? vind nergens een knop ofzo... ook de wizzard begint pas na de annex keuze.
Edit gevonden : Internet -> dsl info -> interference resistance.
Klein rariteitje : De fritzbox zit aangesloten op de door belgacom geleverde aansluiting maar :
Wanneer de "adaptor 5-6" tussen aansluiting en splitter kan de fritz niet verbinden (bbox wel), wanneer deze ervantussen is wel...
Hoe komt dit?
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Hallo iedereen
Ik beschrijf even hoe je iTalk werkende krijgt. Het heeft even geduurd eer ik dit kon publiceren, maar ik heb maanden in Duitsland gezeten voor mijn studies.
Omdat het niet mogelijk is om iTalk aan de praat te krijgen via de webinterface, moeten we gebruik maken van Telnet. Verder heb je natuurlijk je accountgegevens nodig van iTalk. Op de e-services website van Belgacom kan je normaal gezien een tweede iTalk account aanmaken. Dit heb ik normaal al ergens beschreven in deze draad. Als je je accountgegevens hebt aangevraagd krijg je dit te zien:
Normaal werkt iTalk dan. Je kan vergelijken met mijn voip.cfg om te kijken of alles op de juiste plaats staat.
OPGELET: Probeer nergens anders in te loggen met dezelfde iTalk account. Registreren zal altijd lukken, maar telefoneren zal de iTalkserver dan weigeren wegens aangemeld op een andere plaats zoals X-Lite, SIPdroid, ...
OPGELET: Als je later via de webinterface in het gedeelte "Internettelefonie" gaat rommelen zal de Fritz!Box het "A1" of "A2" aanhangsel bij de username wegfilteren. Je moet dus terug via Telnet de instellingen goed zetten.
Ik beschrijf even hoe je iTalk werkende krijgt. Het heeft even geduurd eer ik dit kon publiceren, maar ik heb maanden in Duitsland gezeten voor mijn studies.
Omdat het niet mogelijk is om iTalk aan de praat te krijgen via de webinterface, moeten we gebruik maken van Telnet. Verder heb je natuurlijk je accountgegevens nodig van iTalk. Op de e-services website van Belgacom kan je normaal gezien een tweede iTalk account aanmaken. Dit heb ik normaal al ergens beschreven in deze draad. Als je je accountgegevens hebt aangevraagd krijg je dit te zien:
Log dus met telnet in op de Fritz!Box en geef het volgende in:Er werd een nieuw sleutelpaar gecreëerd voor een IP-telefoon, een videofoon of een ander toestel:
Telefoonnummer: +[email protected]
Identificatienummer: FB_325362xxxx
Wachtwoord: ****
Domeinnaam: ims.belgacom.be
Code: Selecteer alles
nvi /var/flash/voip.cfg
i
username = "+325362xxxxA2"; // Geef hier het Telefoonnummer in van iTalk (MET het "A1" of "A2" aanhangsel)
authname = "FB_325362xxxx"; // Geef hier het Identificatienummer in van iTalk (MET de prefix)
passwd = "****"; // Hier komt het Wachtwoord terecht
registrar = "ims.belgacom.be"; // En hier komt dan de server terecht
name = "05362xxxx"; // Dit is gewoon de interne naam van je VoIP account. Je mag hier dus zelf invullen wat je wilt want de Fritz!Box zal dit gegeven niet gebruiken om in te loggen.
Druk op Escape
:wq
/sbin/reboot
OPGELET: Probeer nergens anders in te loggen met dezelfde iTalk account. Registreren zal altijd lukken, maar telefoneren zal de iTalkserver dan weigeren wegens aangemeld op een andere plaats zoals X-Lite, SIPdroid, ...
OPGELET: Als je later via de webinterface in het gedeelte "Internettelefonie" gaat rommelen zal de Fritz!Box het "A1" of "A2" aanhangsel bij de username wegfilteren. Je moet dus terug via Telnet de instellingen goed zetten.
- Heronic
- Elite Poster
Heeft er trouwens iemand zo'n fritzfon mt-f? Heb hem vandaag bezorgd gekregen maar de speaker kraakt wanneer ik te luid of te dicht spreek.
+ kan ik de dhcp leaseduur niet instellen op de fritz? Blijkbaar zijn de leases verborgen want ik kan geen vast ip geven aan een eerder (met ander) ip verbonden toestel (fritz neemt het wel maar client geeft foutmelding dubbel ip, ook als is dat ip niet meer in het netwerk). Met bbox2 was dit ook een probleem, siemens gigaset was dit geen probleem.
+ kan ik de dhcp leaseduur niet instellen op de fritz? Blijkbaar zijn de leases verborgen want ik kan geen vast ip geven aan een eerder (met ander) ip verbonden toestel (fritz neemt het wel maar client geeft foutmelding dubbel ip, ook als is dat ip niet meer in het netwerk). Met bbox2 was dit ook een probleem, siemens gigaset was dit geen probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb 2 Fon-MT-F's maar werken perfect.
Enige probleem nog steeds zijn de "ghost" calls. Kan soms weken goed gaan en dan meestal 's nachts gaat de telefoon zonder dat er iemand belt.
Enige probleem nog steeds zijn de "ghost" calls. Kan soms weken goed gaan en dan meestal 's nachts gaat de telefoon zonder dat er iemand belt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- Heronic
- Elite Poster
Hopelijk geen ghost calls (heb dit vroeger bij dommel nog gehad, vaak net na een gesprek, niet te stoppen zonder modem te resetten
Nee ik heb al wat gebeld en hoor soms gekraak in de speaker als ik praat. (te luid, te dicht?) Verder is de geluidskwaliteit wel top.
Heb jij aan je volumes of equalizer iets verzet?
De lease op de fritz dhcp duurt blijkbaar niet zo lang (gelukkig) maar hij is wel traag in het uitdelen van ip's sinds fritz de plaats van de bbox ingenomen heeft crasht sabnzbd bij het opstarten(van de pc) omdat hij niet kan binden. Heb hem voorlopig uit dns range gehaald en vast ip gegeven. Hopelijk blijft de entry wel zitten want nu werkt de wol weer en dat had ik al gemist sinds dat het niet meer werkte na netwerk veranderingen
Nee ik heb al wat gebeld en hoor soms gekraak in de speaker als ik praat. (te luid, te dicht?) Verder is de geluidskwaliteit wel top.
Heb jij aan je volumes of equalizer iets verzet?
De lease op de fritz dhcp duurt blijkbaar niet zo lang (gelukkig) maar hij is wel traag in het uitdelen van ip's sinds fritz de plaats van de bbox ingenomen heeft crasht sabnzbd bij het opstarten(van de pc) omdat hij niet kan binden. Heb hem voorlopig uit dns range gehaald en vast ip gegeven. Hopelijk blijft de entry wel zitten want nu werkt de wol weer en dat had ik al gemist sinds dat het niet meer werkte na netwerk veranderingen
- Heronic
- Elite Poster
Outgoing calls per toestel?
Ik heb ons vast toestel voorlopig rechtstreeks (buitenom de fritz) aangesloten.
Voor de dect telefoon heb ik mobiele prefixes tegevoegd die dan via jumblo gaan.
Voor vaste nummers wil ik dan die voipbusterpro gebruiken. Daarvoor heb ik bij 'devices' voor dit toestel outgoing op voipbusterpro gezet.
Is dit nu een 'proper' setup?
Extra edit : Ik zou willen dat het mogelijk is om op de fritz in te bellen met gsm die dan via jumbo doorbelt. bellen naar vast 5c + 3,5 van jumblo komt op 7.5cent dat is 12,5 cent goedkoper dan wanneer we nu van mobiel naar mobiel bellen.
Nu heb ik bij 'call diversion' - 'call through' enabled + incoming vaste lijn ingegeven, outgoing jumblo en accept only het mobiel nummer dat moet kunnen inbellen (beide formaten geprobeerd.. 0496, 496), om de gsm staat caller id meesturen aan.
Toch werkt het niet. Ik kan nu niet onmiddelijk meer testen maar wat zou er fout kunnen zijn? 0032496...?
Verder vroeg ik mij af (vind dit niet terug in de help) wat wanneer de gsm dan naar het vast nummer belt met de bedoeling daar door te komen?
Als dit niet gaat kan ik dan een weepee nummer geven dat gebrukt word voor de andere voips + om die doorschakeling te maken?
Ik heb ons vast toestel voorlopig rechtstreeks (buitenom de fritz) aangesloten.
Voor de dect telefoon heb ik mobiele prefixes tegevoegd die dan via jumblo gaan.
Voor vaste nummers wil ik dan die voipbusterpro gebruiken. Daarvoor heb ik bij 'devices' voor dit toestel outgoing op voipbusterpro gezet.
Is dit nu een 'proper' setup?
Extra edit : Ik zou willen dat het mogelijk is om op de fritz in te bellen met gsm die dan via jumbo doorbelt. bellen naar vast 5c + 3,5 van jumblo komt op 7.5cent dat is 12,5 cent goedkoper dan wanneer we nu van mobiel naar mobiel bellen.
Nu heb ik bij 'call diversion' - 'call through' enabled + incoming vaste lijn ingegeven, outgoing jumblo en accept only het mobiel nummer dat moet kunnen inbellen (beide formaten geprobeerd.. 0496, 496), om de gsm staat caller id meesturen aan.
Toch werkt het niet. Ik kan nu niet onmiddelijk meer testen maar wat zou er fout kunnen zijn? 0032496...?
Verder vroeg ik mij af (vind dit niet terug in de help) wat wanneer de gsm dan naar het vast nummer belt met de bedoeling daar door te komen?
Als dit niet gaat kan ik dan een weepee nummer geven dat gebrukt word voor de andere voips + om die doorschakeling te maken?
-
- Moderator
- Ja .... zolang je met je DECT geen noodnummers en andere speciale nummers wil bellen, die je niet kan bereiken via voipbusterpro.Heronic schreef:Voor de dect telefoon heb ik mobiele prefixes tegevoegd die dan via jumblo gaan.Voor vaste nummers wil ik dan die voipbusterpro gebruiken. Daarvoor heb ik bij 'devices' voor dit toestel outgoing op voipbusterpro gezet.Is dit nu een 'proper' setup?
- Je kan ook één kiesregel maken: "0" = voipbusterpro (alle nummers beginnend met "0")
- Als je wel noodnummers wil bellen met je DECT, moet je de vaste lijn aansluiten op de fritz (als je nog een vaste lijn hebt) en kiesregels aanmaken die deze nummers via de vaste lijn verbinden ...
Als je de call trough activeert voor één bepaald nummer, dan kan je natuurlijk vanaf dit nummer niet meer binnenbellen. De beste oplossing is om een apart nummer te gebruiken voor de call trough...Heronic schreef:Verder vroeg ik mij af (vind dit niet terug in de help) wat wanneer de gsm dan naar het vast nummer belt met de bedoeling daar door te komen?
Als dit niet gaat kan ik dan een weepee nummer geven dat gebruikt word voor de andere voips + om die doorschakeling te maken?
Je kan ook de CLIP op je GSM (éénmalig) uitschakelen om naar huis te bellen, dan wordt de call trough niet aangesproken.
- Heronic
- Elite Poster
Had ik nog niet aan gedacht. Voorlopig werkt het inbellen zelfs niet met clip aan. (als clip de setting is : nummer meesturen/al dan niet anoniem bellen)Je kan ook de CLIP op je GSM (éénmalig) uitschakelen om naar huis te bellen, dan wordt de call trough niet aangesproken.
-
- Moderator
- "Enable calltrough" aanvinken.
- bij "incoming number" de lijn kiezen waarop je zal inbellen voor de doorschakeling (vb jouw vaste lijn).
- bij "Number for Outgoing Calls" de lijn kiezen waarmee je wil uitbellen (vb jouw Betamax account).
- bij "Security settings" een PIN kode ingeven.
- "Only accept calls from the following numbers" aanvinken.
- Hieronder het GSM nummer invullen waarmee je de calltrough wil laten werken.
* Als je een nummer ingeeft, zal de doorschakeling alleen werken indien je vanaf dit toestel belt.
* Als je geen nummer ingeeft, zal de doorschakeling werken voor iedereen die op je "incoming nummer" belt (na ingeven van de PIN).
Procedure:
Dit zou moeten werken, misschien heb je de bevestigingstoon na de PIN niet goed gehoord, of verwachtte je een continu kiestoon ?
- bij "incoming number" de lijn kiezen waarop je zal inbellen voor de doorschakeling (vb jouw vaste lijn).
- bij "Number for Outgoing Calls" de lijn kiezen waarmee je wil uitbellen (vb jouw Betamax account).
- bij "Security settings" een PIN kode ingeven.
- "Only accept calls from the following numbers" aanvinken.
- Hieronder het GSM nummer invullen waarmee je de calltrough wil laten werken.
* Als je een nummer ingeeft, zal de doorschakeling alleen werken indien je vanaf dit toestel belt.
* Als je geen nummer ingeeft, zal de doorschakeling werken voor iedereen die op je "incoming nummer" belt (na ingeven van de PIN).
Procedure:
- - je belt vanaf je GSM het telefoonnummer van de FritzBox.
- als dit matcht met het opgegeven nummer krijg je een muziekje (3 toontjes), nu kan je de PIN ingeven.
- bij juiste PIN krijg je één bevestigingstoon (dus géén continu kiestoon), nu kan je op de GSM het nummer intikken dat je wilt bellen, sluit af met een hekje.
Dit zou moeten werken, misschien heb je de bevestigingstoon na de PIN niet goed gehoord, of verwachtte je een continu kiestoon ?
- Heronic
- Elite Poster
Alles stond zo ingesteld, de gsm stuurt 'beller gegevens' door maar het werkt niet.
De gsm is in gritz ingegeven als : 0496.. zou het aan het formaat liggen?
0496
496
0032496
+32496 (dit is wat er op andere gsm komt wanneer ie gebeld wordt
Enig idee? Andere aangesloten telefoons?
De gsm is in gritz ingegeven als : 0496.. zou het aan het formaat liggen?
0496
496
0032496
+32496 (dit is wat er op andere gsm komt wanneer ie gebeld wordt
Enig idee? Andere aangesloten telefoons?
-
- Moderator
Je moet het GSM nummer ingeven in hetzelfde formaat als dat op je FritzBox komt (zie caller list).
Ik neem aan dat je de vaste lijn gebruikt voor de inkomende calls ?
Dit zal natuurlijk alleen werken als je ook CLIP hebt op je vaste lijn (betalende dienst).
Ik neem aan dat je de vaste lijn gebruikt voor de inkomende calls ?
Dit zal natuurlijk alleen werken als je ook CLIP hebt op je vaste lijn (betalende dienst).
- Heronic
- Elite Poster
Ah ok bedankt, wij hebben geen betalende diensten op de vaste lijn die geen impact hebben op gesprekskosten.
Zal dus nummer aanvragen worden bij weepee eenmalig 18€. Ik neem aan dat de rest van de 'opties' inclusief zijn of zijn er toch nog addertjes?
Zal dus nummer aanvragen worden bij weepee eenmalig 18€. Ik neem aan dat de rest van de 'opties' inclusief zijn of zijn er toch nog addertjes?