kosten bij wijzigen tariefplan?
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
ALs je bij proximus naar een duurder of goedkoper tariefplan gaat (van Start 5 naar Comfort 10 of omgekeerd), zijn daar dan kosten aan verbonden? En een tweede vraagje hierover: "Comfort 10" kan je enkel nemen met 18 maanden contract, "Start 5" is zonder termijn. Als je na een aantal maanden overstapt van Comfort 10 naar Start 5, dan zal dat contract van 18 maanden gewoon blijven verder lopen veronderstel ik?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Bij proximus teken je een contact vaan bepaald durr, dan maak het eigenlijk niet uit of je veranderd of niet !
Enige die telt is dat he uw contractsduur uitdoet.
Je verliest wel de lopende promotie op je contract en kan meestal geen aanspraak maken op de nieuwe promos.
Enige die telt is dat he uw contractsduur uitdoet.
Je verliest wel de lopende promotie op je contract en kan meestal geen aanspraak maken op de nieuwe promos.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
inderdaad
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Als je overschakelt naar een andere formule, ook van Proximus, krijg je dan als bestaande klant ook de voordelen die daaraan gekoppeld zijn?
En wat zijn de kosten als je van Proximus naar bijvoorbeeld Mobistar wil overstappen, zowel wanneer je uw contract uitdoet als niet uitdoet? Ter info: mijn contract loopt af op 12/11/2011.
En wat zijn de kosten als je van Proximus naar bijvoorbeeld Mobistar wil overstappen, zowel wanneer je uw contract uitdoet als niet uitdoet? Ter info: mijn contract loopt af op 12/11/2011.
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ben enkele maanden geleden overgestapt van een duurder data-abonnement naar een goedkopere versie. Een telefoontje naar de klantendienst volstond en dat zonder zagen.BMaster schreef:ALs je bij proximus naar een duurder of goedkoper tariefplan gaat (van Start 5 naar Comfort 10 of omgekeerd), zijn daar dan kosten aan verbonden?
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Als je je contract verbreekt, dan vrees ik dat je de abonnementskost van de resterende maanden zult mogen (lees: moeten) betalen... (heb wel ergens iets gelezen van een limiet van 150 euro, maar weet niet meer of dat hierop van toepassing was).Tomovich schreef:En wat zijn de kosten als je van Proximus naar bijvoorbeeld Mobistar wil overstappen, zowel wanneer je uw contract uitdoet als niet uitdoet? Ter info: mijn contract loopt af op 12/11/2011.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
als je vrij contract bent is het uiteraard kosteloos overstappen
als je nog binnen je contract bent is het aantal overblijvende maanden x het origineel tariefplan met een max van 150€
als je nog binnen je contract bent is het aantal overblijvende maanden x het origineel tariefplan met een max van 150€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Hoe zeg je je abonnement dan op zonder dat je kosten moet betalen? Het contract wordt stilzwijgend verlengd. En hoe stap je dan over naar een andere provider met behoud van uw gsm-nummer als je geen abo meer hebt (contract uitgedaan)?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
stilzwijgend verlengs wil zeggen maandelijks opzegbaar?
Je gaat gewoon naar provider van keuze en ze doen alles nummeroverdracht en zo.
Bij nummeroverdracht wordt je abo automatisch stopgezegt bij vorige provider.
Je gaat gewoon naar provider van keuze en ze doen alles nummeroverdracht en zo.
Bij nummeroverdracht wordt je abo automatisch stopgezegt bij vorige provider.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een zeer goed werkend methode is je bestaand abonnement (einde contract) laten omzetten naar een pre-paid kaart bij dezelfde provider (Pay-and-Go, Tempo ...).
Dit gebeurt gewoonlijk volledige kosteloos, en je bent dan 100 pct zeker dat je dan geen contract meer hebt.
Het porteren van een pre-paid nummer naar een ander provider is doorgaans altijd probleemloos en snel.
Dit gebeurt gewoonlijk volledige kosteloos, en je bent dan 100 pct zeker dat je dan geen contract meer hebt.
Het porteren van een pre-paid nummer naar een ander provider is doorgaans altijd probleemloos en snel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik heb een proximus nummer met een smile20 bundel , op de factuur staat dat mijn contract nog tot 10/09/11 loopt,
is het zoals bij BASE dat een 24maanden eigenlijk max maar een 15 maanden is? Dus dat mijn werkelijke contractduur al verlopen zou kunnen zijn?
Ook op deze factuur heb ik een paar fouten ontdekt... kan ik deze reden gebruiken om contractbreuk te plegen?
Staat bijv. oproep uitgaand buitenland naar nummer 00000000000000000000000000000 dat me 9 euro gekost heeft... Lijkt me toch niet correct.
is het zoals bij BASE dat een 24maanden eigenlijk max maar een 15 maanden is? Dus dat mijn werkelijke contractduur al verlopen zou kunnen zijn?
Ook op deze factuur heb ik een paar fouten ontdekt... kan ik deze reden gebruiken om contractbreuk te plegen?
Staat bijv. oproep uitgaand buitenland naar nummer 00000000000000000000000000000 dat me 9 euro gekost heeft... Lijkt me toch niet correct.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp niet waarom mensen altijd naar achterpoortjes willen zoeken om een contract te verbreken ?
Ik neem aan dat je volwassen bent (>18 jaar), en dat je het contrcat met je ogen open hebt getekend ?
Aanvaard dan gewoon dat je een contract hebt van 24 maand, en dat je de (op voorhand gekende) kosten hebt om een contract voortijdig op te zeggen.
Ik neem aan dat je volwassen bent (>18 jaar), en dat je het contrcat met je ogen open hebt getekend ?
Aanvaard dan gewoon dat je een contract hebt van 24 maand, en dat je de (op voorhand gekende) kosten hebt om een contract voortijdig op te zeggen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Het leven kan veranderen (stijgende kosten -> zoeken naar goedkoper), dus ook bel gewoontes kunnen veranderen. Begrijpelijk dat mensen op een bepaald moment in hun leven uitkijken naar een andere telecom leverancier. 18, 24 en 36 maanden zijn te lang binnen deze sector en zorgen ervoor dat er weinig concurrentie is waarvan de consument kan van profiteren in zijn portemonnee.philippe_d schreef:Ik begrijp niet waarom mensen altijd naar achterpoortjes willen zoeken om een contract te verbreken ?
Ik neem aan dat je volwassen bent (>18 jaar), en dat je het contrcat met je ogen open hebt getekend ?
Aanvaard dan gewoon dat je een contract hebt van 24 maand, en dat je de (op voorhand gekende) kosten hebt om een contract voortijdig op te zeggen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bel-, surf- en smsgewoontes veranderen constant. Vandaag kan een contract nog perfect passen bij iemand, over een jaar zijn er andere abonnementen met meer voordelen (zelfs bij dezelfde provider) tegen lagere prijs, of bij een ander. Laat staan twee jaar.philippe_d schreef:Ik begrijp niet waarom mensen altijd naar achterpoortjes willen zoeken om een contract te verbreken ?
Ik neem aan dat je volwassen bent (>18 jaar), en dat je het contrcat met je ogen open hebt getekend ?
Aanvaard dan gewoon dat je een contract hebt van 24 maand, en dat je de (op voorhand gekende) kosten hebt om een contract voortijdig op te zeggen.
Contracten van 2 jaar (zelfs 3 *kuch Euphony*) zouden eigenlijk niet meer aangeboden mogen worden.
MichaelV: neen. De abonnementen zijn 24 maanden en geen 15 (of 18) zoals bij BASE. Ik raad je aan nog eventjes te wachten en over te schakelen op een herlaadkaart wanneer dat mogelijk is. Of je neemt een abonnement zonder contract (bij Proximus is dat mogelijk, je moet dat vragen in de teleboetiek). Laat je niet vangen aan automatische herlaadkaarten, dat is gewoon hetzelfde als een abonnement.
Ik heb een abonnement gehad bij Proximus en vlekkeloos kunnen overschakelen naar Mobile Vikings.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen.
Je kan wettelijk een factuur "protesteren" (via een aangetekend schrijven),
Maar één foutje op een factuur is geen wettelijke reden voor contractbreuk.
En neen, ik werk niet voor Proximus. In mijn vorige reply heb ik Proximus niet vermeld, mijn opmerking was geldig voor alle operatoren.
Maar waarom zou je een contract dat in september afloopt nu vroegtijdig willen opzeggen ? Er zijn nog 2 maanden te gaan ...
Tenzij het voordeel van de nieuwe formule zo goed is, dat je er de kosten van vroegtijdige opzeg kan uithalen. Een simpel rekensommetje ?
Ik kan erin komen dat belgewoontes veranderen, nieuwe formules op de markt komen, enz.
Als je flexibel wil zijn om vlugger op de markt in te spelen, dan moet je je niet laten gaan aan een contract van 24 maanden ...
Als ik mijn spaarcenten vastzet voor 3 jaar tegen een bepaalde interest, moet ik ook niet reklameren dat de interetsen nu omhoog gaan. Als ik flexibeler wil inspelen op de markt, dan moet ik mijn spaarcenten op korte termijn beleggen... zo werk dat toch ??
Je kan wettelijk een factuur "protesteren" (via een aangetekend schrijven),
Maar één foutje op een factuur is geen wettelijke reden voor contractbreuk.
En neen, ik werk niet voor Proximus. In mijn vorige reply heb ik Proximus niet vermeld, mijn opmerking was geldig voor alle operatoren.
Maar waarom zou je een contract dat in september afloopt nu vroegtijdig willen opzeggen ? Er zijn nog 2 maanden te gaan ...
Tenzij het voordeel van de nieuwe formule zo goed is, dat je er de kosten van vroegtijdige opzeg kan uithalen. Een simpel rekensommetje ?
Ik kan erin komen dat belgewoontes veranderen, nieuwe formules op de markt komen, enz.
Als je flexibel wil zijn om vlugger op de markt in te spelen, dan moet je je niet laten gaan aan een contract van 24 maanden ...
Als ik mijn spaarcenten vastzet voor 3 jaar tegen een bepaalde interest, moet ik ook niet reklameren dat de interetsen nu omhoog gaan. Als ik flexibeler wil inspelen op de markt, dan moet ik mijn spaarcenten op korte termijn beleggen... zo werk dat toch ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Nee, je hebt volledig gelijk.
Mijn contract loopt dus af op 10/09.
Stuur ik dan een aangetekend schrijven op 10/08 met vraag tot overschakeling naar prepaid op 11/09 ?
Of doe ik dit beter later of vroeger?
Mijn contract loopt dus af op 10/09.
Stuur ik dan een aangetekend schrijven op 10/08 met vraag tot overschakeling naar prepaid op 11/09 ?
Of doe ik dit beter later of vroeger?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zou gewoon op 10 sepember naar een Belgacom winkel stappen om je kaart over te laten zetten.
Normaal moet je één maand op voorhand opzeggen, maar ik denk niet dat ze jou een boete gaan aanrekenen als je bij hen klant blijft (prepaid).
Of voor de zekerheid: vraag dit aan voor 10 augustus ?
Normaal moet je één maand op voorhand opzeggen, maar ik denk niet dat ze jou een boete gaan aanrekenen als je bij hen klant blijft (prepaid).
Of voor de zekerheid: vraag dit aan voor 10 augustus ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik zie dat je via mijnproximus je tariefplan kan veranderen. Als ik dit wijzig, wordt mijn contract dan automatisch verlengd ? Of is deze wijziging gratis? Zou dit naar 10 eur veranderen(vast maandelijks bedrag, en nu al opzeggen binnen paar dagen. Komt toch goedkoper uit in het geheel.. ) Als de contractduur niet verlengd wordt tenminste... ?!