verschil belgacom en telenet?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Ik vind zowel Telenet als belgacom heeft fouten ik ben pro internet van belgacom. Digi tv kan ik niet over meespreken

Modbreak:
off-topic gedeelte over Belgacom internet verwijderd. Deze topic gaat alleen over digitale TV, gelieve on-topic te blijven.
Waarom pro Belgacom Internet:

Ik ben al 8 jaar bij Belgacom en nooit geen problemen met gehad. het enige probleem dat ik had, is die verdomde downloadlimiet maar daar zijn ze eindelijk vanaf gestapt :) waar ik zit, heb ik een stabiele lijn en zit ik op VDSL2. zelfs moest ik maar op 16 MB/S zitten, ik zou al content zijn.. Een stabiele lijn is voor mij belangrijk. Alleen als ik dat niet kan krijgen zou ik mssn eens gaan kijken bij Telenet.

Als jij snelheid wilt ga dan bij Telenet... Als jij een stabiele lijn wilt ga dan naar Belgacom .

Digi Tv moet niet voor mij. ik kijk toch bijna geen tv meer...
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Belgacom stabiel? Als je verder van de bron zit heb je altijd snelheidsverlies toch? Als ik bij maten ga die alles van belgacom hebben en ze zetten alles open dan vetraagt hun internet,roffll, dan heb ik zoiets van, ge moogt het hebben, ondertussen is er toch al eentje naar telenet overgestapt en is nu wel tevreden, heeft ook zelfs prime film aangeschaft.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als je niet tevrede bent van een V3 kan je bij belgacom kosteloos omwisselen naar een V4. Vandaag nog bij een collega gebeurd. Het zappen gaat heel vlot, het enigste dat je hebt bij een HD kanaal is dat je de eerste 5seconden een soort van buffering ziet.
De nieuwe V4 start ook vrij snel op ik heb ze beide naarst elkaar (V4 en Telenet 2000) staan en opstarttijd is bijna gelijk. Als ik TV zie via belgacom zie ik inderdaad mijn internet van +/- 30 naar 21~22Mbps zakken.
Zenderlijst Belgacom:
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... _vl_06.pdf
Hier zie ik als ik goed geteld heb 83 Zenders standaard
Zenderlijst Telenet (wel postcode verbonden):
http://onlinesupport.telenet.be/sites/d ... nderen.pdf
Bij telenet 82 zenders standaard (zonder shake of wat dan ook).
Dus op gebied van zenders zitten ze bij elkaar maar kijk jij naar alle zenders. Als je heeeel veeeeel zenders wil dan moet je een schotel nemen :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Marlboro schreef:Belgacom stabiel? Als je verder van de bron zit heb je altijd snelheidsverlies toch?

Als je bij TN zit en er zitten veel gebruikers op u lijn zakt u snelheid drastisch los hiervan is dit in mijn ogen :offtopic: :!:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Stijn89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:32
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:
En hoeveel van die 80% heeft een 30 Mbps profiel (hier kon het alvast niet op 475m van de ROP) ?



Geen idee eigenlijk, iig gaat iedereen er binnenkort op vooruit met de vbb, de rVDSL2 en profielverhogingen.
Ik kom meestal 30 of 20Mbit lijnen tegen de 16.5 zijn eerder zeldzamer.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Neem mij niet kwalijk maar :

"over de traffic shaping van telenet zullen we maar niet beginnen?"
-> liever traffic shaping, wat enkel trouwens in test is, op enkele protocollen dan een CONSTANTE traffic shape van Belgacom

1. Denkt je dat telenet tijd, middelen en dus geld stopt in een test zomaar voor de lol zonder de bedoeling het systeem permanent te maken?
2. Welke constante shaping van belgacom? Graag wat verduidelijking, ben al benieuwd naar je primeurtje.

"om nog maar te zwijgen van de brakke digicorders".
-> alsof die van Belgacom stabiel zijn? Daarom dat je de raad krijgt van Belgacom, als je naar hun belt, om eerst de decoder te herstarten

Als je naar telenet belt krijg je net diezelfde raad, alsook dat je de stekker niet mag uit trekken 's nachts. Ik merk enkel dat ik op de bgc decoder sneller beeld heb bij het opstarten dan dat ik had bij de digicorder.

"de tragere zapsnelheid van telenet."
-> dan moet je belgacom eens nemen. Zappen naar Jim duurt minstens 5 seconden, en is al een lange tijd zo ( rara , bij belgacom monitoren ze geen nederlanstalige zendes)

5 seconden? Hebben we het over hetzelfde belgacom? Wat zappen betreft merk ik weinig verschil tussen tn en bgc.
"de fibernet van telenet die maar beperkt verkijgbaar, het beperkt volume met kleurboek..."
-> VDSL2 is nog beperkter beschikbaar, en dan nog veel in de vorm van slechts 16MB/s

Je hebt deels gelijk, alhoewel vdsl toch wel 'bijna' overal beschikbaar is en het gros op 20Mbit zit kunnen de snelheden beter.
Geef eens enkele voorbeelden waarvoor je niet toekomt met 20mbit. Hoelang duurt het eer je aan smallband zit bij tn aan 20Mbit?

"niet waar, alle vlaamse zenders zitten er in."
-> Dan kan jij niet goed zien, want hoe komt het dat telenet er een hoop meer heeft?

Over welke andere vlaamse zenders heb je het dan?

" ik ken niet veel mensen die meer als 3 TV's hebben hoor..."
-> Wel die er 2 of 3 hebben, en die het bij belgacom niet kunnen krijgen.
Om nog te zwijgen van het prijskaartje dan.

Waarom zou je bij belgacom geen 2-3 decoders kunnen krijgen? En als je het over bandbreedte wil hebben : van alle mensen met 2 of meerdere tv's hoeveel daarvan zijn slaapkamer tv's waarvan je kan stellen dat die 2 tv's amper gelijktijdig aanstaan.
Wat prijs betreft : 6€ voor een bgc recorder en 8€ voor een tn digicorder..
Om nog te zwijgen van het prijskaartje dan.
Inderdaad dat heb je goed. Had telenet goedkoper geweest dan bgc en een 20Mbit of meer formule zonder limieten gehad zoals ik nu heb bij bgc had ik bij tn gebleven maar dat bleek het geval niet.

" daar gebruik ik gewoon de USB van mijn tv voor ik zie niet in waarom je hier een decoder voor nodig hebt."
-> Echt, wat een loser opmerking. "oh oh..ik zie geen problemen.. oh oh, maar ik ben wel blind... oh oh, maar ik zie geen problemen"
Dan moet je ook geen digitale tv gebruiken. Gebruik dan de analoge kabel ingang om tv te kijken.

Ik snap je probleem niet echt? Ik gebruik zelf een popcornhour voor dat soort zaken, aangezien dat spul beter is dan eender welke decoder van beide providers..
"Alle comminicatie word gedaan in de door de klant gekozen taal, zowel in de briefwisseling, als op e-services als in de decoder."
Leugens. Alle communicatie van belgacom bevatten franse woorden. Veel mensen krijgen franse brieven terwijl ze als NL in geschreven zijn . zie de klachten rond premium club waar iedereen alles in frans kreeg. Of de 'excuses smsjes', waar de meesten het in het frans kregen. Of de tv gids op hun leuke tvoveral welke stukken in het frans is?

Ik kan enkel voor mezelf spreken maar (net nog eens gekeken) mijn briefwisseling (facturen) zijn volledig in het nederlands en de keren dat ik de helpdesk gebeld heb ben ik na de keuze voor nederlands toch steeds in het nederlands bediend geweest. Ik zal natuurlijk een grote uitzondering zijn.

Mijn afkeer van tn heeft vooral te maken met het bedrijfsmodel en staat mij niet in de weg om over de diensten, prijzen op zich objectief te zijn. Tevens ben ik ook geen bgc fanboy. Ik heb Telenet, adsl2fit, versatel, dommel en belgacom gehad. Mijn keuze word louter bepaald door de beschikbare formules en de kostprijs ervan. Vandaag is dit bgc, morgen kan dit weer wat anders zijn.

Voor de andere puntjes kan ik niks zeggen omdat ik er geen gebruik van maak.
Laatst gewijzigd door Heronic op 26 feb 2012, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”