Weet er iemand iets meer over problemen met Proximus in het buitenland?
Vandaag door Duitsland gereden en kregen (met verschillende gsm's) enkel "alleeen noodoproepen". Vanuit België konden we wel weer smssen sturen, maar ze komen slechts beperkt aan in het buitenland (Slovenië). Mensen daar kunnen niet of zeer beperkt antwoorden. Bellen niet getest.
Iemand meer info?
Proximus probleem buitenland?
-
- Elite Poster
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
- Locatie: Hoboken
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik zit hier op dit ogenblik in Polen en heb sinds deze voormiddag ook geen connectie meer.
De laatste 5 dagen was het in orde maar nu is er geen enkele verbinding meer mogelijk met geen enkel netwerk.
Mijn vrouw die bij mobistar zit heeft wel verbinding op haar gsm trouwens hier.
Dus het is enkel proximus dat problemen ondervind.
De laatste 5 dagen was het in orde maar nu is er geen enkele verbinding meer mogelijk met geen enkel netwerk.
Mijn vrouw die bij mobistar zit heeft wel verbinding op haar gsm trouwens hier.
Dus het is enkel proximus dat problemen ondervind.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
- Locatie: Hoboken
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
21.36u nu en nog steeds kan ik geen verbinding maken met eender welk netwerk hier in het buitenland.
Dit loopt de spuigaten uit en ik wil een compensatie.
En ook ik zal wss overstappen naar de concurrent als dit nog lang blijft aanslepen.
Vorig jaar hadden ze in het midden van de zomer ook al problemen in het buitenland.
Dit loopt de spuigaten uit en ik wil een compensatie.
En ook ik zal wss overstappen naar de concurrent als dit nog lang blijft aanslepen.
Vorig jaar hadden ze in het midden van de zomer ook al problemen in het buitenland.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
- Locatie: Hoboken
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
22.25 ondertussen en nog steeds geen verbinding te maken.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Twitter van @Belgacom_eva_nlWe zijn op de hoogte van de roaming problemen. Onze technici werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
-
- Elite Poster
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
- Locatie: Hoboken
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
23.22u ik heb nu net weer een verbinding kunnen maken.
Hopelijk is dit nu opgelost en gebeurt dit niet weer net zoals vorig jaar toen regelmatig hier in het buitenland de connectie wegviel en uren later pas weer verbinding kon maken.
Hopelijk is dit nu opgelost en gebeurt dit niet weer net zoals vorig jaar toen regelmatig hier in het buitenland de connectie wegviel en uren later pas weer verbinding kon maken.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Was gisteren in Nederland om de eerste Zeeuwse mosselen te proeven en ook alleen noodoproepen.
De klantendienst wist mij te vertellen dat ik Pay&Go World moest activeren. Maar die stond reeds aktief.
Ben dus blijkbaar niet de enige die problemen had.
De klantendienst wist mij te vertellen dat ik Pay&Go World moest activeren. Maar die stond reeds aktief.
Ben dus blijkbaar niet de enige die problemen had.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
En is er ook een mededeling verschenen op hun website? Zodat mensen die geen verbindingen kunnen maken in het buitenland op de hoogte gehouden kunnen worden via het internet? Hun website als communicatie middel.Lord Utopia schreef:Twitter van @Belgacom_eva_nlWe zijn op de hoogte van de roaming problemen. Onze technici werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
Want ja als hun netwerk plat ligt heeft Twitter geen enkele nut.
Een communicatie bedrijf die niet weet wat communiceren is
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
hun website dan ook niet he...
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik zat op hotel in Parijs. Op de GSM: "No Service" maar het hotelinternet werkte wel. Een mededeling op hun website had echt wel verhelderend gewerkt. Nu heb ik een uurtje alle mogelijke instellingen nagegaanLord Utopia schreef:hun website dan ook niet he...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Toch wel hé, als je in het buitenland bent kan je toch via het vast internet van het hotel, bedrijf, internet café, buren ... een kijkje nemen op de website van Proximus / Belgacom !!!! Kijk maar even naar de reacties bij de kranten, daar kom je constant tegen dat ze naar de website van Proximus / Belgacom gesurft hebben om te zien of er iets aan de hand was. Dat is communicatie / communiceren met je klanten.Lord Utopia schreef:hun website dan ook niet he...
Twitter is op zo'n momenten waardeloos, dat is nu net wat Proximus / Belgacom gedaan heeft.
Gelukkig communiceren onze media wel nog voldoende waar Proximus / Belgacom in gebreke zijn gebleven.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dan kun je even goed op twitter kijken, niet? Volg de providers en indien er problemen zijn, ben je de eerste die ervan hoort, of je er nu onder lijdt of niet.
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ben lekker ouderwets: als ik een probleem met Proximus heb ga ik op de Proximus website kijken. Twitter is een overbodige stap.Lord Utopia schreef:Dan kun je even goed op twitter kijken, niet? Volg de providers en indien er problemen zijn, ben je de eerste die ervan hoort, of je er nu onder lijdt of niet.
- rowan
- Premium Member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
- Locatie: 59GIS0
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Eventjes onbereikbaar zijn is toch geen probleem. De wereld zal ondertussen niet vergaan hoor. Noodoproepen gingen nog. Als ik op reis ga laat ik gsm thuis. ). Z
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Toch handig op de website zelf, waarvoor dient die anders? Toch om te communiceren met hun klanten??Lord Utopia schreef:Dan kun je even goed op twitter kijken, niet? Volg de providers en indien er problemen zijn, ben je de eerste die ervan hoort, of je er nu onder lijdt of niet.
Als ze het op twitter kunnen zetten kunnen ze het evengoed op hun website zetten. Zou getuigen van respect voor de klant.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Inderdaad, je moet al een twitteraccount hebben om ze te kunnen volgen.
Je mag wel je centen elke maand afgeven, maar als ze dan iets moeten meedelen, how maar.
J.
Je mag wel je centen elke maand afgeven, maar als ze dan iets moeten meedelen, how maar.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
je hoeft geen twitter account aan te maken om "proximus" te volgen... enige dat je dan hebt is nog meer "spam" en "reklame"?
het lost wel op om alle interessante tweets onder je "twitter account" te bundelen...
gewoon surfen naar de belgacom tweet zonder te registreren?
http://twitter.com/#!/belgacom
en nog anderen :
http://twitter.com/#!/telenet
http://twitter.com/#!/mobilevikings
http://twitter.com/#!/weepeetelecom
....
de "website"? en dan? particulier/prive? en dan ergens zoeken naar helpdesk/meldingen?
... niet onder klantenzone...
... niets onder help...
... niets via proximus...telefonie
... leuke site om klant te worden... maar niet om als klant de status van het netwerk te zien...
misschien moeten ze nog iets leren van http://status.mobilevikings.com
het lost wel op om alle interessante tweets onder je "twitter account" te bundelen...
gewoon surfen naar de belgacom tweet zonder te registreren?
http://twitter.com/#!/belgacom
en nog anderen :
http://twitter.com/#!/telenet
http://twitter.com/#!/mobilevikings
http://twitter.com/#!/weepeetelecom
....
de "website"? en dan? particulier/prive? en dan ergens zoeken naar helpdesk/meldingen?
... niet onder klantenzone...
... niets onder help...
... niets via proximus...telefonie
... leuke site om klant te worden... maar niet om als klant de status van het netwerk te zien...
misschien moeten ze nog iets leren van http://status.mobilevikings.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Van Quickenborne en Proximus botsen over problemen buitenlandnetwerk
maandag 18 juli 2011,
Minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne vindt dat gsm-operator Proximus zijn klanten moet vergoeden voor "de povere service" rond de problemen met het buitenlandnetwerk zaterdag. Dat zegt de minister maandag in Het Laatste Nieuws. Moedermaatschappij Belgacom vindt dat een straat te ver.
Proximus had zaterdag problemen met het buitenlandnetwerk. "Wat mij zo heeft geërgerd, is dat Proximus nauwelijks heeft gecommuniceerd over de problemen", stelt Van Quickenborne (Open Vld).
Volgens de minister heeft Proximus het nagelaten om zijn klanten op de hoogte te houden: niet via de homepage, niet via Twitter of via Facebook. Bellen naar de klantendienst vanuit het buitenland was evenmin mogelijk.
Van Quickenborne vindt dat Proximus met een vergoeding over de brug moet komen. "Niet alleen omwille van de gebrekkige communicatie, maar ook omdat de klant betaalt voor die dure service".
Belgacom heeft geen oren naar het verzoek van de minister. "Wij hebben wel genoeg gecommuniceerd", zo reageert woordvoerder Jan Margot. Volgens hem is Belgacom "hier het enige slachtoffer".
Bron: www.nieuwsblad.be of http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110718_009
maandag 18 juli 2011,
Minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne vindt dat gsm-operator Proximus zijn klanten moet vergoeden voor "de povere service" rond de problemen met het buitenlandnetwerk zaterdag. Dat zegt de minister maandag in Het Laatste Nieuws. Moedermaatschappij Belgacom vindt dat een straat te ver.
Proximus had zaterdag problemen met het buitenlandnetwerk. "Wat mij zo heeft geërgerd, is dat Proximus nauwelijks heeft gecommuniceerd over de problemen", stelt Van Quickenborne (Open Vld).
Volgens de minister heeft Proximus het nagelaten om zijn klanten op de hoogte te houden: niet via de homepage, niet via Twitter of via Facebook. Bellen naar de klantendienst vanuit het buitenland was evenmin mogelijk.
Van Quickenborne vindt dat Proximus met een vergoeding over de brug moet komen. "Niet alleen omwille van de gebrekkige communicatie, maar ook omdat de klant betaalt voor die dure service".
Belgacom heeft geen oren naar het verzoek van de minister. "Wij hebben wel genoeg gecommuniceerd", zo reageert woordvoerder Jan Margot. Volgens hem is Belgacom "hier het enige slachtoffer".
Bron: www.nieuwsblad.be of http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110718_009
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ga even persoonlijk worden: je verwacht niet dat je in een grootstad geen bereik hebt en wij hebben thuis een 80-jarige schoonmoeder die in een rusthuis zit. Wij bellen haar elke dag klokvast om te vertellen of alles nog ok is. Neem van mij aan dat er op het thuisfront al minstens rekening werd gehouden met het feit dat er een metrotrein een verkeerde pijp had genomen of zo.rowan schreef:Eventjes onbereikbaar zijn is toch geen probleem. De wereld zal ondertussen niet vergaan hoor. Noodoproepen gingen nog. Als ik op reis ga laat ik gsm thuis. ). Z
[ Post made via mobile device ]
Ik weet dat alles kan stuk gaan maar toch... En verder heb ik ontdekt dat proximus geen email adres heeft om naar te communiceren .
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Proximus-klanten krijgen vijf euro belkrediet als schadevergoeding
De klanten van gsm-operator Proximus krijgen vijf euro belkrediet als schadevergoeding voor de problemen op het netwerk van vorige zaterdag. Dat schrijft Le Soir.
Het buitenlandnetwerk van Proximus was vorige zaterdag bijna een hele dag zwaar verstoord. Veel vakantiegangers probeerden tevergeefs het thuisfront te bereiken.
Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) ergerde zich aan de communicatie van Proximus en drong aan op een vergoeding voor de klanten. De operator komt nu over de brug met vijf euro belkrediet voor zijn klanten. (belga/mvl)
bron: HLN
De klanten van gsm-operator Proximus krijgen vijf euro belkrediet als schadevergoeding voor de problemen op het netwerk van vorige zaterdag. Dat schrijft Le Soir.
Het buitenlandnetwerk van Proximus was vorige zaterdag bijna een hele dag zwaar verstoord. Veel vakantiegangers probeerden tevergeefs het thuisfront te bereiken.
Minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open Vld) ergerde zich aan de communicatie van Proximus en drong aan op een vergoeding voor de klanten. De operator komt nu over de brug met vijf euro belkrediet voor zijn klanten. (belga/mvl)
bron: HLN
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Vind ik niet meer als normaal dat je compenseert, alleen hadden ze dit direct moeten doen en niet onder druk van een minister. Alleen heb ik het gevoel dat niet alleen aan proximus ligt. Maken die internationaal geen gebruik van de Vodafone groep?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]