Nieuwe EDPnet gebruiker - VOIP ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

Hoi allemaal,

Sinds vanavond is mijn EDPnet VDSL2 aansluiting opgeleverd.
Ik haal netjes downloadsnelheden van 3.3 MB/sec. (kast van BGC staat hier in de straat naast ons, minder dan 100 meter dus)
Deze middag was m'n dommel "offline" gegaan (kon dit vanop m'n werk volgen).
Toen ik thuis kwam, zat er "niks" op m'n koperpaar. Dan maar in de technische ruimte gaan kijken, hadden ze de boel op een ander koperpaar gezet.
(er liggen hier genoeg koperparen, een 6-tal (van vroegere winkel), was even uitmeten met een multimeter, maar nadien was ik snel online)
Meteen al wat testen gedaan enzo, en alles werkt prima, behalve VOIP :-(
In "myEDPnet", zie ik dat die nog niet op "actief" staat, hoe lang kan zoiets duren ? (nummeroverdracht van dommel)
Zou zonde zijn om een heel weekend zonder telefoon te zitten namelijk !
In m'n document dat ik van EDPnet heb gekregen, stond dat die vandaag actief zou zijn, (heb al login en pw, login = telefoonnr zelf)

Verder ook al met telnet op de Sagem modem aanpassing gedaan voor DynDns. (dit is het enige dat ik mankeer, t.o.v. de Siemens modem van Dommel)
Maar dit blijkt nu ook perfect te werken :-)
Via "LAN servers", ook ineens wat port-forwardings ingesteld, zodat ik met m'n galaxy tab, eender waar, m'n IP security cams kan in't oog houden.
Wat me opvalt is dat dit alles nu "vlotter" werkt dan voorheen. (dacht altijd dat de HDSPA op m'n Galaxy Tab de snelheidsbeperkende factor was, maar nu via EDPnet,
haal ik hogere frame-rates van die cameras)

Conclusie:
Nog maar enige uren "klant", maar zeker tevreden (ook hoe vlot de administratie geregeld geweest is enzo, liep allemaal van een leien dakje)
Alleen blijft de vraag, wat/hoe met die VOIP ?


groeten,
Kris
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Dat klinkt als een vraag voor EPDnet, over de voip activatie en nummeroverdracht. Voor zover uw login nog werkt en die optie beschikbaar is; misschien kan u inloggen in het controlepaneel van dommel en instellen om al uw oproepen door te schakelen naar uw gsm. Zolang de overdracht van het nummer nog niet gedaan is komen de oproepen dan toch nog uit bij u.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Internet afgesloten bij dommel en geen telefoon dan kan toch wel dat ze je telnr "kwijt" zal zijn.
Maar bel eens naar edp dan weet je direct meer!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik raad edpnet telefonie TEN STERKSTE AF als ervaringsdeskundige! Op mijn vraag wat er scheelt ('t ligt aan de klantzijde volgens hen).....antwoorden ze niet meer....nochtans genoeg testen gedaan en bewijzen (via alle andere voip operatoren prima) netjes afgeleverd aan edpnet.......
fout toegeven staat niet in hun woordenboek....

echt, echt ondermaats.....5 € weggegooid.....(plus NIET nomadisch dit nr.)

neem bij weepee of nomado een geografisch nr.

goedkoopst is uitbellen via betamax operatoren (dan is weepee de meest interessante keuze) :-D
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”