Ik ga alleen wonen en zoek het goedkoopste i'net abo

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
thom4s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:12

Hallo, ik ga binnenkort alleen wonen en zoek dan ook het goedkoopste abo, maar zonder in te boeten aan de _stabiliteit_ van de lijn. Ik heb al zitten zoeken maar er zijn altijd zoveel extra kosten. Het allergoedkoopste is EDpnet met 19EUR/maand voor onbeperkt internet en 4mbps/640kbps. Echter is dit adsl dus die snelheden zullen lager uitvallen, alsook weet ik niet of ik nog hardware moet aanschaffen en of dit gaat zonder telefoon abbo?

Bij scarlet moet ik zelf de hardware aanschaffen.

Bij dommel komt het zonder telefoon abo altijd duurder uit.

Bij Telenet lijkt het nog het beste (behalve de limiet van 50gig), 25EUR/maand zonder iets van bijkomende kost, een relatief snelle en vooral stabiele verbinding en meteen ook een gratis draadloze modem/router. Het kabelabo hoef ik niet te betalen als ik geen tv neem.

Wat is voor mij het beste? Ik wil zo goedkoop mogelijk internet (en ik wil enkel internet en wil dus geen extra diensten kopen, tenzij het zo goedkoper uitkomt als enkel internet natuurlijk), maar het moet stabiel zijn, snelheid maakt niet uit, en limieten mogen er ook zijn als ze maar niet te belacheljik zijn (50gig is het minimum).
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je zou bijvoorbeeld je modem/router tweedehands kunnen kopen, ik heb enkele jaren geleden een kameraad nog één cadeau gedaan, ik had die 10€ betaald toen, dus ADSL hardware kopen lijkt me niet de issue :wink:

Bij Scarlet moet je wat geluk hebben dat je meer dan 6 mbit zal krijgen, bij BC is dit dan weer iets gemakkelijker.
Wat EDPNet betreft heb je fantastische service :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waar ga je ergens wonen? Ik heb hier anders nog wel een paar adsl(2) modems liggen waar je wel eentje gewoon mag van hebben.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
thom4s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:12

Eigenlijk heb ik een router/ap ter beschikking dus ik zou dan juist een modem moeten vinden.

Dus bij edpnet: 19EUR per maand en 25EUR activatie en NIKS MEER? Geen telefoonlijn nodig?

Ik verhuis naar de kust, waarschijnlijk in de geburen van Oostende (woon nu in Aalst).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan moet je de E40 passeren en kan je de afslag Merelbeke nemen...en de modem afhalen ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
thom4s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:12

dat zal nog niet voor meteen zijn maar ik laat via PM iets weten als het zover is :D
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

4 mbps is niet meer van deze tijd, toch niet voor iemand die van plan is om zijn connectie echt serieus te gebruiken. En als je 50 GB het minimum aan volume vindt, neem ik aan dat je niet alleen wat gaat web banking of nieuwssites gaat bezoeken. Basic bij Telenet is veruit beste instapproduct dat er is, en extra volume kost nu ook weer niet zoveel als je een maand niet toekomt.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik lees toch enige twijfel over de limiet bij TN,

Als je dan natuurlijk de meerprijs van 5,5€ in rekening brengt, kan hij misschien beter voor edpnet kiezen.
Oké dan moet je natuurlijk evengoed nog kabel betalen voor televisie, en eventueel het koper voor telefoon... dat moet je ook in rekening brengen (dus het geheel van multimedia berekenen)

Het is aan de TS om zijn totale rekensommetje dan eens te maken, of ons wat extra info te geven.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

als je cityline kan nemen bij dommel dan is dat het goedkoopste 22,08 per maand
telefoon (freephone 24 worldwide) en newsserver zijn er dan "gratis" bij
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Maar dommel hun service trekt op niets, dus zolang je niet s aan de hand hebt bij dommel dan zit je goed, maar o wee als er een probleem is.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als je toekomt met 50GB/maand dan lijkt Telenet inderdaad een goeie optie. maar belgacom comfort kost met huidige promo het eerste jaar stuk minder, wel afwachten of je op vdsl2 aangesloten gaat worden. na het eerste jaar moet je dan wel opzeggen
bij epdnet heb je nog een vaste telefoonlijn nodig, of raw copper en komt het op €31,05 ... en dan nog afwachten aan welke adsl snelheid
scarlet internet komt op €30 zonder vaste lijn, zit je ook op adsl of adsl2
dommel cityconnect (lite) kan je in overweging nemen, maar is beperkt beschikbaar, ook vaste lijn/raw copper nodig
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

En als je alleen woont, surf je toch 's nachts?
Heb je al 100GB... :-D
thom4s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:12

Dommel -> vaste lijn nodig -> komt altijd minstens rond de 30EUR

Blijkbaar edpnet, ook vaste lijn nodig -> komt altijd minstens rond de 30EUR. Bv voor hun 'just in case' internet, 18EUR maar moet er wel 12EUR bijbetalen indien geen abo bij belgacom (= dus 30EUR). :bang:

Scarlet, zonder telefoonlijn ook 30EUR

Telenet is vrijwel de goedkoopste met 25EUR/maand zonder bijkomende kosten inclusief modem, draadloze installatie etc... want dat zijn kosten die er bij ADSL nog bijkomen (modem, router, activatie). Voor zover ik het goed gelezen heb hoef ik geen kabel abonnement te betalen aan mixt-ics als ik enkel internet gebruik.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

bij telenet heb je toch ook extra kabelkosten?
de koe zegt boe
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Er zijn geen kabelkosten als je GEEN Televisie neemt.
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

thom4s schreef:Blijkbaar edpnet, ook vaste lijn nodig -> komt altijd minstens rond de 30EUR. Bv voor hun 'just in case' internet, 18EUR maar moet er wel 12EUR bijbetalen indien geen abo bij belgacom (= dus 30EUR). :bang:


Je kan bij EDP hun telefonie oplossing bijbestellen. Dat komt dan uit op juist 10 euro extra en je hebt geen extra belgacom abo meer nodig voor een vaste lijn.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

je mag de optie belgacom comfort voor één jaar toch ook niet negeren me dunkt, uiteindelijk is die voor het eerste jaar toch een pak goedkoper dan telenet

belgacom comfort 1ste jaar : €257,52 all in
telenet basic internet 1ste jaar : €329,4 all in
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

thom4s schreef:Dommel -> vaste lijn nodig -> komt altijd minstens rond de 30EUR

Blijkbaar edpnet, ook vaste lijn nodig -> komt altijd minstens rond de 30EUR. Bv voor hun 'just in case' internet, 18EUR maar moet er wel 12EUR bijbetalen indien geen abo bij belgacom (= dus 30EUR). :bang:

Scarlet, zonder telefoonlijn ook 30EUR

Telenet is vrijwel de goedkoopste met 25EUR/maand zonder bijkomende kosten inclusief modem, draadloze installatie etc... want dat zijn kosten die er bij ADSL nog bijkomen (modem, router, activatie). Voor zover ik het goed gelezen heb hoef ik geen kabel abonnement te betalen aan mixt-ics als ik enkel internet gebruik.

Neem scarlet vdsl2: 35€ vdsl only (en schaf je een vast nummer bij weepee aan (eenmalig 18€), vdsl2(zeer stabiel) & voip gaan goed samen): op 5-10€ kijken/maand voor iets noodzakelijks als internet zou ik echt niet doen (je kan op andere zaken veel gemakkelijker besparen), ongelimiteerd btw.
Telenet: ik hoop dat je weet waar je aan begint (geen youtube/torrent/veeleisende gebruiker hoop ik?)
thom4s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:12

Mja ik wil geen voip en ik wil geen telefoonlijn ik wil daar dus ook niet extra voor betalen. En ik kan makkelijk op andere dingen besparen dat is waar en dat ga ik ook doen. Het is trouwens niet echt 'besparen' het is gewoon feit dat ik niet extra wil betalen voor diensten die ik niet gebruik. Ik wil niet meer nemen dan ik nodig heb.

Ik lees altijd veel over alternatieve providers dus ik dacht ik ga is goed zoeken maar uiteindelijk kom ik dan toch bij Telenet terecht.

Ik weet ook dat het allergoedkoopste natuurlijk is om elk jaar te veranderen en altijd gebruik te maken van die promoties maar daar heb ik geen zin in, dat gaat een beetje té ver ;)
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Eéntje die nog niet vernoemd is:
- Mobistar ADSL: 25 euro
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/intern ... rnet-basic

Ik dacht dat hier geen bijkomende raw copper kost was?
De snelheden zijn wel lager, maar nog werkbaar. (herinnert zich nog het 1megabit ADSL1 profiel)

Eventueel kan je genieten van educatieve kortingen?
- Scarlet/Fulladsl = 22,50 + 5€ voor raw copper
http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten ... php?src=ab

Voor TV: groot gelijk dat je er geen geld wil aan geven ;)
En als je toch TV wil kijken, kan je nog altijd -zonder abonnement- via DVB-T kijken.

Groetjes
thom4s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:12

Die 25EUR bij mobistar is met een limiet van 35gig :banana:
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Volgens mij basicnet van telenet. Das +/-20€
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Vraag voor heel het forum:
Komt één van de 3G abonnementen eigenlijk in aanmerking?

Of zijn de limieten en prijzen zo gezet, dat dit (bewust) te duur uitvalt?...
Waarschijnlijk om te vermijden dat de mensen kabel of de vaste lijn opzeggen en enkel nog een mobiel abonnement te houden...
Ik ben daar eigenlijk niet in thuis. Ik weet wel dat sommige Fritzboxen met 3G overweg kunnen.

Groetjes,
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Vasoline: Dit hangt natuurlijk af van je gebruik.
Qua snelheid is proximus waarschijnlijk de enige oplossing in een tijd van youtube/streaming/...
En ja... voor iemand die dagelijks internet gebruikt (op een vaste locatie) is dit best prijzig, en zelden de goedkoopste oplossing.

Ivm kosten kabel: deze betaal je NIET als je enkel internet afneemt bij telenet
Ivm vaste lijn: VOIP is een goed(koop) alternatief om te kunnen bellen. Of je een vaste lijn/raw copper moet afnemen van belgacom indien je enkel internet (ADSL/VDSL) wil, hangt van je provider en/of plan af.
Afbeelding
thom4s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:12

@Vasoline het bereik en de snelheid van 3G/HSDPA binnenshuis is vaak ver ondermaats, alsook zijn die verbinding wel relatief snel, maar niet zo stabiel. Toepassingen als voip, online gaming, remote desktop etc... die een directe verbinding nodig hebben gaan hier dus veel moeizamer mee.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Er zijn geen kabelkosten als je GEEN Televisie neemt.


Kabelkosten in de vorm van abonnement bedoel je?

En de kosten om de kabel in zijn huis te laten aanleggen, die moet hij toh wel betalen, neem ik aan?
(Als we er van uit gaan dat er nog geen kabel ligt -- daar wordt eigenlijk niks over gezegd)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Edpnet just in case is 18,95€ en als je daar telefonie bijneemt à 10€ krijg raw copper + voip.
Let op om vooral naar de laagste prijs te kijken bij providers die niet zo een goede service leveren (lijn, helpdesk, administratie)
Gelukkig & gezond 2022!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gert.jansen schreef:En de kosten om de kabel in zijn huis te laten aanleggen, die moet hij toh wel betalen, neem ik aan?


Nee, volgens http://telenet.be/219/0/1/nl/thuis/inte ... thuis.html is de installatie gratis !
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

r2504 schreef:
gert.jansen schreef:En de kosten om de kabel in zijn huis te laten aanleggen, die moet hij toh wel betalen, neem ik aan?


Nee, volgens http://telenet.be/219/0/1/nl/thuis/inte ... thuis.html is de installatie gratis !


De installatie is gratis maar niet de kabelaansluiting.

van telenet.be
"Kabelaansluiting (buitenbekabeling) op het netwerk in je straat
Dit is enkel relevant als de kabel nog dient aangesloten te worden op het kabelnetwerk in je straat € 100,00 (3)."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

byter schreef:De installatie is gratis maar niet de kabelaansluiting.


Dat staat nochtans NIET op die pagina !

byter schreef:van telenet.be
"Kabelaansluiting (buitenbekabeling) op het netwerk in je straat
Dit is enkel relevant als de kabel nog dient aangesloten te worden op het kabelnetwerk in je straat € 100,00 (3)."


Pech... het staat niet op de bewuste pagina (en jij bent niet verplicht gans hun website af te zoeken naar andere additionele voorwaarden), daar staat duidelijk dat de installatie gratis is (en NERGENS dat je kabel moet hebben, of dat de dit een "andere installatie" zou zijn).
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Een kabelaansluiting is niet een installatie. Het lijkt me dan ook logisch dat die promotie niets met de eventuele kabelaansluiting te doen heeft. Om de persoon die de vraag stelt correct te helpen geef je daarom ook best correcte informatie, niet?

De informatie vind je trouwens gewoon onder "meer info" ...alles op 1 webpagina is mss niet zo overzichtelijk?

Installatie
Wat is dit?
Elk Telenet-product 'loopt' via de kabel. Wanneer je producten op het Telenet-netwerk worden aangesloten, spreken we over een 'installatie'.
Hoeveel kost dit?
De prijs hangt af van het installatietype dat je kiest. Hieronder vind je alle mogelijke types.

Kabelaansluiting (buitenbekabeling) op het netwerk in je straat
Dit is enkel relevant als de kabel nog dient aangesloten te worden op het kabelnetwerk in je straat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

byter schreef:Het lijkt me dan ook logisch dat die promotie niets met de eventuele kabelaansluiting te doen heeft. Om de persoon die de vraag stelt correct te helpen geef je daarom ook best correcte informatie, niet?


Ik zeg alleen dat je het volgens de letter wil spelen je in je recht bent (bekijk ook de thread maar eens over verborgen kosten). Het lijkt vandaag precies de gewoonte van met grote slogans GRATIS te roepen, en daarna naar hartelust facturen te sturen met installatie, activatie, kabel, .... kosten (en iedereen slikt dit maar) :bang:
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Anderzijds, als je de "Telenet Personal Shopper" volgt, en in die wizard wel internet aanduidt en dan 'ik hoef geen digitale TV' en 'ik hoef geen telefoon', dan bevat het eindresultaat enkel een internetabonnement + eenmalige kost (activeringskost), maar wordt over de aansluitingskost niet gesproken.

Als potentieel nieuwe klant - dus zonder TV en zonder internet - zie ik niet in waarom je wél al op de kabel aangesloten zou zijn.
(Tenzij tweedehandswoning)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Aansluitkosten staan los van abonnementen. Ik ga nu niet alle sites controlleren, maar ik denk dat er ook bij de DSL-aanbieders nergens de kosten van een telefoonaansluiting zullen vermeld worden. Het is vrij logisch dat je naast een abonnement ook een drager (koper voor DSL of coax voor telenet) nodig hebt voor internet. Tenzij je via 3G gaat, maar dat is een ander verhaal.

ontopic: op www.aanbieders.be Komt Belgacom er ook als goedkoopste uit voor het 1ste jaar (heb gezocht op minstens 10Mbps en 25GB/maand)
Of VDSL beschikbaar is, dat zal je zelf moeten nakijken op de site van Belgacom.
Je kan ook altijd eens kijken op www.bestetarief.be
thom4s
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:12

uiteraard ligt er kabel (ik ga huren), activatie en installatiekosten enzo vallen allemaal weg als ge online bestelt (bij telenet)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”