Telefoonlijn verleggen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Hallo,

na mijn telenet periode zou ik weer willen overstappen op VDSL of aanverwanten, de telefoonlijn komt nu echter op een erg slechte plaats binnen (in de living) heeft er iemand een iedee hoeveel het kost om de telefoonlijn een 2tal meter te verplaatsen ? (zodat deze binnekomt waar de gas en het water binnenkomen)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Deze komt hoogstwaarschijnlijk daar al binnen maar zal misschien doorgetrokken of gepatcht zijn.
Kan je dat nazien? Meestal zijn dat kleine doosjes met een (oud) Belgacom logo erop.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En ben je van plan ook te veranderen naar VoIP? Dan laat je het misschien beter zoals het is.
Ik denk dat je zo iets wel door de installateur kan laten doen, als je het zelf niet wil doen.
Maar denk er aan: wat je zelf doet doe je meestal beter.
Een gat door een muur boren kan iedereen, afwerking is een ander verhaal natuurlijk.

@KEN: of RTT :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Wel, even een ascii art diagrammetje.

Zo ziet onze voorkant van het huis er uit:

Code: Selecteer alles

       Straat
__________________
|        T  |   M|


waarbij T de telefoon aansluiting is, en M de meterkast. Beiden liggen aan de straatkant (dus op ongeveer 30 cm van buiten)
Ik vermoed ook dat punt T ook het punt is waarop de telefoonkabel het huis binnenkomt (is een grijze kabel), in de meterkast heb ik nog niet direct zo iets gezien. Ik zal vanavond nog eens grondig kijken in de meterkast.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als je toch vds wilt, waarom is de living dan een slechte plaats, je kan daar toch direct je modem en decoder op aansluiten en dat is waarschijnlijk ook de plaats waar je TV staat dus ideaal zou ik zo zeggen !
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Sterk punt moet ik zeggen, er ook van uitgaan dat de draadloze functionaliteiten niet zo goed zijn dan bij houw huidige modem.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

omdat ik nu nog cat6a kan leggen naar mijn electiciteitskast, de living gaan we pas over een 6tal jaar opnieuw verbouwen.

En wireless is niet echt een optie wegens pokke traag (ja, zelfs 300 mbps)

Ik veronderstel dat ik FFTH, als het er ooit komt, ook wel daar kan laten toekomen. Dus die kast wordt de verdeelkast van het internet waar ik een 4tal aansluitpunten laat toekomen/vertekken (afhankelijk van patchwijze), boven onder de trap komt dan het patch panel (atm berekend op een 32tal aansluitpunten)

Maar bon, ik zal bij mijn vraag dan dus eerder bij belgacom moeten aankloppen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dus als ik het goed begrijp komt je BGC multipaar kabel ondergronds binnen in de living en wil je nu ondergronds laten binnen komen in de garage.
Ik heb daar echter geen idee van wat BGC daarvoor vraagt; mss mag je reeds zelf buizen klaar leggen ondergronds en kunnen zij dan hun multipaar daar in trekken zodat het toch iets goedkoper wordt .
mvg.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je het gat naar die tellerkast zelf even maakt, zal een Belgacomtechnieker dat met veel plezier voor je installeren in je meterkast. Echter zal je wel een kabel zien lopen over de plint naar daar, hou hiermee rekening! Voorzie ook stroom in je meterkast voor de modem en eventuele andere apparaten (extra switch, ...). En als de technieker dat gedaan heeft, geef hem een frisse pint/cola ;-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Een technieker kost €15 tot €20 per begonnen kwartier. Reken hiervoor toch minstens op een forfait van €85 (30 min + verplaatsing) + bekabeling.

Het volledig verleggen van de invoer kan wel een pak duurder uitkomen aangezien de lassers dit moeten doen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

ik heb het dus over het verleggen via buiten indien het even kan, en niet door de living, dat zou ik heus wel zelf kunnen en wss nog schoonder dan die mannen van belgacom da even rap rap gaan doen. ik heb wel door dat dan de stoep even moet opengebroken worden en da ik voor minder dan enkele honderden eurokes er nog nie ben, gat maken van de tellerkast naar buiten toe zou ik ook wel door nen expert willen laten doen, want het is een beetje een krappe bedoening daar, ik zou niet de waterleiding, of nog erger, de gasleiding willen raken.

Ik bemerk ook dat mijn ascii art niet helemaal duidelijk was, dat deel rechts is geen garage, dat is de inkom, vlak naast de voordeur, ik heb maar een klein rijwoningske.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmmm "even snel de lassers laten komen" zal een dure grap voor je worden denk ik.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”