radio via kabel

Plaats reactie
[email protected]
Starter
Starter

Ik overweeg mijn Telenet kabel abo op te zeggen. Echter, ik maak nog gebruik van dit signaal op mijn (radio) receiver. Iemand enig idee of dit signaal dan ook verdwijnt na opzeggen abo?
jempie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

Beste,

Als je je kabelabo opzegt komt telenet de kabel afkoppelen op de aansluitdoos aan de straat. Dan heb je zowiezo geen signaal meer op de kabel, ook geen zadiosignaal.

jempie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

:idea: Met het geld dat je uitspaart kan je een wifiradio kopen
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Inderdaad, internetradio werkt best behoorlijk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je vergeet erbij te vertellen of je al of niet nog Internet hebt van Telenet.

* Indien je nog Internet hebt van Telenet, dan zijn er 2 mogelijkheden:
  • 1. in het beste geval gebeurt er niets. Het signaal blijft op de kabel, ook de radiozenders.
    2. in het slechtste geval wordt er een filter geplaatst, die de (meeste) TV kanalen uit de kabel filter. Met een beetje geluk krijg je nog genoeg signaal om enkele radiozenders op je tuner te ontvangen.
* Indien je geen Internet hebt van Telenet, dan zijn er ook 2 mogelijkheden:
  • 1. in het beste geval komt er geen technieker voorbij. Het signaal blijft op de kabel, ook de radiozenders.
    2. in het slechtste geval wordt je afgesloten: dan kijg je idd niets meer. Dit fysisch afsluiten laat soms lang op zich wachten: gewoonlijk sturen ze niet speciaal een technieker, maar komt deze langs als hij in de buurt is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

[email protected] schreef:ik maak nog gebruik van dit signaal op mijn (radio) receiver.
Waarom niet gewoon een stukje koperdraad... of wil je een specifieke zender ?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Zoals Philippe al zei, de kans bestaat dat zelfs als je geen kabel meer betaald je toch nog (radio)signaal hebt.
Maar mocht dat niet meer zo zijn dan heb je als alternatief natuurlijk de gewone fm radio ontvangst. Mocht je geluidskwaliteit belangrijk vinden en je hebt genoeg aan de openbare radiostations van de VRT en indien je dicht bij landsgrens zit bv ook rtbf, nederland raad ik je aan een dvb-t ontvanger te kopen.
Dat dient voor digitale televisieontvangst via gewone antenne maar bovengenoemde landen zenden er ook hun radio's op door. En dit in heel goede kwaliteit, even goed of zelfs beter dan dab (ander systeem voor digitale radio)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Op de grens tussen provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant is de FM ontvangst een ramp, vandaar dat wij ook op de kabel luisteren.
Als het zich voordoet dat we Telenet buitengooien voor TV, dan schakelen we over op internet radio.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”