Gemakkelijk screenshots nemen op je Android, zonder root

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Afbeelding

Screenshots nemen op je Android toestel is helemaal niet zo gemakkelijk zoals "ctrl + prtsc" op je Windows PC of "command + shift + 3" op je Apple computer. De Android gebruiker moet zijn toestel rooten om die functie te benutten, een job niet zonder gevaar. Met Screen Capture Shortcut wordt zoiets kinderspel, en er is geen root voor nodig.

Screen Capture Shortcut is een applicatie die te verkrijgen is in de Android Market van Google. Het gebruik is zeer simpel: je geeft eerst aan of je een notificatie wil in de notificatiebalk, waarna je aanduidt hoelang je vertraging wil tussen het aangeven dat je een screenshot wil nemen en de effectieve uitvoering. Je kan ook kiezen of je een geluidje wil bij het nemen van je screenshot.

Met de betaalde versie (ongeveer 0,85 euro) is het mogelijk om de functie "Capture On Shake" te gebruiken. Zoals de functienaam doet vermoeden, kan je door met je smartphone te schudden een screenshot nemen.
Screen Capture Shortcut wordt ondersteund op de de Samsung Galaxy S, Galaxy S2 en Tab. De app is getest op een Samsung Galaxy S2 (Android 2.3.3); op de Galaxy Apollo (Android 2.1) kregen we het niet gelanceerd.

Screenshots en links op UB Frontpage
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Lord Utopia schreef: Screenshots nemen op je Android toestel is helemaal niet zo gemakkelijk ......

De app is getest op een Samsung Galaxy S2 (Android 2.3.3)]
Alvast voor de genoemde Galaxy S2 overbodig en even gemakkelijk als een Windows of Mac. Gewoon HOME en POWER een seconde tegelijk indrukken en voila.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dat is inderdaad een manier, maar ik persoonlijk vind de app toch gemakkelijker in gebruik. ^^
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

En dit dan?

Gewoon screenshot nemen met de fotoknop? In te stellen bij instellingen....
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een post hier OK, maar is dit nieuws voor de frontpage ? Hoeveel eurocent krijgt UB per click ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Persoonlijk vind ik dit nu ook niet echt voorpaginanieuws... Als elke nieuwe of interessante toepassing daar besproken zou worden, dan zou het nogal een boeltje worden..
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

komkommertijd?
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Sasuke schreef:Een post hier OK, maar is dit nieuws voor de frontpage ? Hoeveel eurocent krijgt UB per click ?
UB krijgt van niemand geld. We hangen volledig af van de sponsoring door edpnet en donaties van crew voor de werking. Indien er ooit een vorm van commercie zou ingevoerd worden, dan zal dit in alle transparantie naar de users zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Spijtig.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ergens ben ik het wel eens met de vorige commentaren, alleen is de manier waarop er wel over. Een apart forumonderdeel (apps oid) met dergelijke reviews zou wel leuk zijn, denk dat UB ook een paar bezoekers meer zou krijgen hierdoor. Maar om te zeggen dat dit een frontpage-artikel waardig is...hmmm neen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zelf vond ik het een interessant bericht (meteen op m'n Galaxy S gezet, en het werkt, woohoo) en misschien is het niet frontpage waardig... op deze manier.
We zouden op een of andere manier onderscheid moeten kunnen maken tussen top stories en de side-stories...
Ik zie andere weblogs dat doen en volgens mij moet dat met Joomla 1.6 (we hebben nu 1.5) zoiets mogelijk zijn...
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goztow schreef:UB krijgt van niemand geld. We hangen volledig af van de sponsoring door edpnet en donaties van crew voor de werking. Indien er ooit een vorm van commercie zou ingevoerd worden, dan zal dit in alle transparantie naar de users zijn.
Dan zijt ge fameus in het zak gezet, zomaar gratis reclame geven voor een bepaalde applicatie. Zal het onthouden voor als ik ook eens iets uitbreng ;-)
Afbeelding
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Lord Utopia schreef:Spijtig.
Wat is spijtig?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Zo ish et nooit goed: als je geen geld krijgt, ben je in het zak gezet en als je geld krijgt ben je een afzetter. Dit was enkel gepost in de hoop dat iemand er iets aan had ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Schoenmaker blijf bij uw leest
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Goztow schreef:Zo ish et nooit goed: als je geen geld krijgt, ben je in het zak gezet en als je geld krijgt ben je een afzetter. Dit was enkel gepost in de hoop dat iemand er iets aan had ;).
Zo is het...

Muziekbos: ik blijf verkennen en ga hiermee niet stoppen, hoor. Alles wat ik kan doen (binnen het mogelijke en als het mag van de crew hier) om de frontpage bekend te maken, zal ik aanwenden. Enkele negatieve reacties op mijn posts kunnen daar niets aan wijzigen. (tenzij ik plots buitengeshot word)
Ik hoopte dat iemand hieraan iets had, en er zijn er enkelen die er iets aan hebben, en dan ben ik een content mens. Ik doe hier alles uit mijn goedheid, hoor. ;)
Maar natuurlijk gaat dit topic hier niet over. Spijtig dat het niet over de inhoud gaat.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Even terug op de rails krijgen:
Ik had al eerder gemerkt dat er een proces op de Galaxy S draaide voor screenshots te kunnen nemen... Maar hoe je dat dan (buiten deze app om) triggert? Geen idee. Op de Acer Liquid E werkt het in elk geval niet...
Vraag me nog altijd af waarom dit niet eenvoudiger kan...
In iOS zit het ingebakken, in Windows Mobile kon het relatief eenvoudig via een apps of vendor-apps, in Symbian hebt ge het gratis Best Screen Capture en voor Android... Moet ge rooten om het op elk device aan de praat te krijgen... Vreemd.
Dadelijk eens kijken of het per toeval op de Galaxy Tab 10.1v zou werken (Android 3.0, Honeycomb), maar ik vrees er voor, ondanks dat het een Samsung-toestel is :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vraag me af waarom er de laatste tijd altijd nieuws over toestellen van Samsung wordt gepost ?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

@meon, in het scherm waar je bent, 3 seconden op de BACK toets drukken en dan "HOME" om een screenshot te maken.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik druk gewoon op power knop- take screenshot (cm7-cos): nog veel handiger (geen app).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”