Beste iedereen,
Ik heb sinds kort zo'n nieuwe telenet modem met wifi 802.11N. Nu heb ik ook een Airport Extreme. De laatste zou ik willen gebruiken om het signaal van de telenet modem te willen versterken voor de bovenverdieping.
De bedoeling is dus dat de airport het het wifi signaal van de telenet modem oppikt en dan versterkt doorzendt. Ik zie dat de airport een ip van de telenet modem krijgt, maar hij blijft oranje knipperen. Als ik de airport instel op "extend wireless netowrk" zet en de bridge mode op off, dan lukt het niet.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Telenet wifi extenden met airport extreme
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ben ook wel geïnteresseerd in de uitleg hoe dit moet . Zou eventueel ook zo een airport extreme willen aanschaffen om het signaal meer naar achteren in ons huis te versterken . Heb ook zo een nieuwe fibernet modem, deze staat nu op 'wireless ' ingesteld . De verbinding door ons huis is wel goed (zowel boven als beneden), alleen als ik op ons terras ben ,valt de verbinding zo goed als weg .
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vanop http://support.apple.com/kb/HT4262
Het spreekt vanzelf dat door de "same channel" je performantie drastisch gaat dalen !If you choose to do a manual WDS configuration (as opposed to the automatic feature used in the steps above), be sure that all base stations have the same network name, channel, and security (password). Attempting to give Wi-Fi base stations different network names on a WDS network may render the network inoperable.
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
voor de performance is het inderdaad beter om een ethernet kabeltje te gebruiken om de twee te verbinden, ge kunt altijd hetzelfde SSID gebruiken, zolang uw Airport Extreme maar een ander channel gebruikt.