Dvb t Enkel franse, waar is één etc ??

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Kan iemand me helpen ik kacht deze middag bij vandenborre deze http://www.vandenborre.be/tv-antenne/cgv-an-delice-dvbt-46db binnenhuis antenne.

Maar bij het scannen (de tv) vind hij 4 zenders waaronder: La une, La deux ,La Trois zoals hier is getoond http://www.pieterdedecker.be/dvbt/chann ... /index.php

Maar daar ik van frans niets weet ben ik er niet echt vet mee.

Kan ik de nederlandse niet ontvangen http://www.pieterdedecker.be/dvbt/channels/index.php ?

De kwaliteit van de franse zijn wel uitstekend dit wel...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

In welke stad/dorp woon je?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

In Geraardsbergen
Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Lees de handleiding van je tv-toestel en doe een manuele scan op kanaal 22 (482 MHz)
zie http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-freq ... elgi.C3.AB
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Heb ik gedaan mauneel op 22 gezet en dan zoeken maar hij vindt niets :-(
Afbeelding
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Hoi, kan je die binnenhuisantenne eens dichter bij een raam zetten, of desnoods buiten? En probeer dan nog eens te scannen. Hier in Otegem (regio Kortrijk) heb ik ook een dvb-t ontvanger staan (in m'n hp laptop), maar m'n antenne hangt buiten. als ik het systeem testte stond de antenne gewoon bij een open raam, veel kanalen zonder problemen gevonden, ook radio natuurlijk.

groeten,
B.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Nee heb hem buiten eens gezet maar geen vlaams te zien, opmerkelijk alle franse ontvangt hij zonder probleem ook is het beeld zuiver.

Echt wel spijtig dat ik één niet kan zien en canvas.... :x Had het daarvoor gekocht voor in de kamer nog snel voor slapen gaan effe nieuws en terzake enzo....
Afbeelding
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

zonet mij een goed door de venster van men appertement gegangen (kmoen zien dak er niet doorstuuk :x ) maar ik had even één en canvas :-D . Euhh en nu, iemand die zich gevoelen roept op dit ding vast te houden ?? lol. het signaal is wel zwak tegenover de franse ze :?
Afbeelding
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hmmm,... vreemd. Die binnenhuisantenne, dat is toch met een versterker erin? Is alles goed aangesloten? adapter ook ? Je weet nooit hé.

groeten,
B.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

ja inderdaad met versterker tot 46Db en alles is goed aangesloten.
Er zijn maar 2 dingen die je kan aansluiten adapter en kabel.

[Edit]
Alle na veel voevelen, draaien en keren van de antenne, heb ik nu men beeld :-D
Ben echt geschrokken van de kwaliteit :eek: ! Dit is even goed als één HD of Canvas HD die ik ontvang via de kabel :-D
Kheb 8 zenders en 15 radio's gratis :-D
Laatst gewijzigd door philippe_d op 08 jul 2011, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbele post samengevoegd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Toch vreemd dat dat tegenwoordig een reden tot euforie is, vroeger waren alle TV zenders en radiozenders gratis te ontvangen :)

On topic: en werkt het nu met de antenne tegen de gevel geplakt met ductape of staat ze gewoon binnen en was het een kwestie van uitrichten ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Stefken01 schreef:Alle na veel voevelen, draaien en keren van de antenne, heb ik nu men beeld :-D
Ben echt geschrokken van de kwaliteit :eek: ! Dit is even goed als één HD of Canvas HD die ik ontvang via de kabel :-D
Kheb 8 zenders en 15 radio's gratis :-D


Allé, dat is goed nieuws. Met die versterkte binnenhuisantennes moet je soms opletten, zeker als je de versterking manueel kan regelen.
Dikwijls mag die niet te ver open staan of je krijgt gewoon geen ontvangst ...

Het verbaast me dat je de beeldkwailiteit van de VRT zenders prima vind, zelf vind ik die barslecht op een lcd tv van 32" (sony bravia). De Nederlandse en de Waalse (rtbf, welke jij dus ook ontvangt) is ongeveer hetzelfde. Een positief punt is wel de VRT EPG (een hele weekprogrammatie !).

De Franse dvb-t zenders zijn veel beter van beeldkwaliteit, ook die in de gewone SD kwaliteit (want ze zenden er daar ook uit in HD ...).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”