Elf lokale hostingproviders

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Op de website van zdnet staat een overzicht van 11 Belgische en Nederlandse hostingproviders.

http://www.zdnet.be/reviews/129269/elf- ... providers/
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Het nadeel aan dergelijke overzichten op sites (als zdnet) of boekskes (als pcmagazine) vind ik dat ze het altijd hebben over de grootste aanbieders, en dan dikwijls nog de internationale providers. Voor bedrijven zal dat dikwijls een goeie oplossing zijn, maar voor de gewone huis-tuin-en-keuken-website is dat veel te duur, en ben je meestal even goed af met een kleine hostingprovider die een stuk goedkoper zal zijn.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

1eurohosting is zo te zien toch niet zo duur of zie ik dat verkeerd ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

1eurohosting heb ik minder goede ervaringen mee
Zeker voor websites waar uptime belangrijk is, is 1eurohosting niet geschikt. Natuurlijk wel voor een hobby sitetje

Ik heb al heel veel verschillende hostings geprobeerd. Voor mij komt er als beste uit : alfahosting.be
de koe zegt boe
edon
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 6 keer

http://www.antagonist.nl/

- zeer tevreden over
- niet duur
- goede helpdesk
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

AnD schreef:1eurohosting is zo te zien toch niet zo duur of zie ik dat verkeerd ?
Die valt inderdaad goed mee :) Ik bedoelde vooral dat er veel kleine en goedkope spelers op de markt zijn, waar je dikwijls zeer goede en persoonlijke support krijgt, maar die komen zelden aan bod in dergelijke besprekingen. Ergens begrijpelijk natuurlijk, ze kunnen moeilijk 100 bedrijfjes uittesten en bespreken...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Belacehlijke lijst

1) Vevida -> pure brol!
2) 1eurohosting-> zo onbetrouwbaar als het maar kan zijn
3 Belgacom -> je krijgt evenveel als 10 jaar geleden.

Er zijn zeker veel betere providers die in dit lijstje horen (bv. Versio)
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

www.leaseweb.nl heeft zeer goede peerings en is betrouwbaar als leverancier voor colo alleszins.

Administratief moet je ze wel in het oog houden, en maak solide en duidelijke afspraken met je verkoper i.v.m. e.g. tarief overtraffic etc.. Er kan worden onderhandeld bij contracten over langere termijn.

Met hun (shared) hosting heb ik geen ervaring, met in tegenstelling tot enkele Duitse partijen waarbij de publiciteit te mooi is om waar te zijn (e.g. Hetzner). Je krijgt waar voor je geld, in vergelijking met de meeste Belgische hostingbedrijven.
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wat bedoel je met die "te mooi om waar te zijn" zin over Hetzner ? Voor mij leveren zij effectief waarvoor ik betaal , niets meer, niets minder ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb one.com. Ben ik ook tevrede van.
3gb webspace ~ Onbeperkt dataverkeer ~ onbeperkte emailaccounts ~ etc...
Betaal hiervoor 52€/jaar. (heb een .info domein)
http://www.one.com/nl/
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik heb eerst een jaar bij hostbasket gezeten. Alles werkte wel, maar hun configuratie menu's waren zo onduidelijk dat een kat haar jongen er niet in zou vinden. Het was trouwens een actie van een magazine waarbij je gratis een domein en één jaar hosting kreeg.
Dan overgestapt op sohosted. Dat was al een pak duidelijker en veel goedkoper. Maar aangezien je er tot voor kort verplicht was om hosting te nemen bij een domein was dat ook niet echt een optie. Ik heb hier vanwege praktische redenen nog wel mijn primair domein en e-mail adres (dat ik ga overzetten naar google apps).
Dan had ik een .net en .org bij alfanet gepakeerd staan voor een jaar. Maar €14 is imho nogal wat veel daarvoor.
Via via ben ik bij OVH uitgekomen, daar heb ik een dedicated server genomen. Toen ik zag dat en domein daar maar €5,7 kost heb ik promt mijn vorige domeinen (exclusief het primair) verhuisd naar mijn dedicated server. Ondertussen iets van een 7 domeinen die eigenlijk helemaal niet gebruikt worden, maar die ik toch wil hebben, bij OVH staan en ben er tevreden van.

OVH is tot op heden de beste keuze die ik al gemaakt op cybergebied.

Dus als mensen nog (semi-)gratis hosting zoeken, ik heb nog ruimte en verkeer over. 8)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”