Op de website van zdnet staat een overzicht van 11 Belgische en Nederlandse hostingproviders.
http://www.zdnet.be/reviews/129269/elf- ... providers/
Elf lokale hostingproviders
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Het nadeel aan dergelijke overzichten op sites (als zdnet) of boekskes (als pcmagazine) vind ik dat ze het altijd hebben over de grootste aanbieders, en dan dikwijls nog de internationale providers. Voor bedrijven zal dat dikwijls een goeie oplossing zijn, maar voor de gewone huis-tuin-en-keuken-website is dat veel te duur, en ben je meestal even goed af met een kleine hostingprovider die een stuk goedkoper zal zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
1eurohosting heb ik minder goede ervaringen mee
Zeker voor websites waar uptime belangrijk is, is 1eurohosting niet geschikt. Natuurlijk wel voor een hobby sitetje
Ik heb al heel veel verschillende hostings geprobeerd. Voor mij komt er als beste uit : alfahosting.be
Zeker voor websites waar uptime belangrijk is, is 1eurohosting niet geschikt. Natuurlijk wel voor een hobby sitetje
Ik heb al heel veel verschillende hostings geprobeerd. Voor mij komt er als beste uit : alfahosting.be
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Die valt inderdaad goed meeAnD schreef:1eurohosting is zo te zien toch niet zo duur of zie ik dat verkeerd ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Belacehlijke lijst
1) Vevida -> pure brol!
2) 1eurohosting-> zo onbetrouwbaar als het maar kan zijn
3 Belgacom -> je krijgt evenveel als 10 jaar geleden.
Er zijn zeker veel betere providers die in dit lijstje horen (bv. Versio)
1) Vevida -> pure brol!
2) 1eurohosting-> zo onbetrouwbaar als het maar kan zijn
3 Belgacom -> je krijgt evenveel als 10 jaar geleden.
Er zijn zeker veel betere providers die in dit lijstje horen (bv. Versio)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
www.leaseweb.nl heeft zeer goede peerings en is betrouwbaar als leverancier voor colo alleszins.
Administratief moet je ze wel in het oog houden, en maak solide en duidelijke afspraken met je verkoper i.v.m. e.g. tarief overtraffic etc.. Er kan worden onderhandeld bij contracten over langere termijn.
Met hun (shared) hosting heb ik geen ervaring, met in tegenstelling tot enkele Duitse partijen waarbij de publiciteit te mooi is om waar te zijn (e.g. Hetzner). Je krijgt waar voor je geld, in vergelijking met de meeste Belgische hostingbedrijven.
Administratief moet je ze wel in het oog houden, en maak solide en duidelijke afspraken met je verkoper i.v.m. e.g. tarief overtraffic etc.. Er kan worden onderhandeld bij contracten over langere termijn.
Met hun (shared) hosting heb ik geen ervaring, met in tegenstelling tot enkele Duitse partijen waarbij de publiciteit te mooi is om waar te zijn (e.g. Hetzner). Je krijgt waar voor je geld, in vergelijking met de meeste Belgische hostingbedrijven.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik heb one.com. Ben ik ook tevrede van.
3gb webspace ~ Onbeperkt dataverkeer ~ onbeperkte emailaccounts ~ etc...
Betaal hiervoor 52€/jaar. (heb een .info domein)
http://www.one.com/nl/
3gb webspace ~ Onbeperkt dataverkeer ~ onbeperkte emailaccounts ~ etc...
Betaal hiervoor 52€/jaar. (heb een .info domein)
http://www.one.com/nl/
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik heb eerst een jaar bij hostbasket gezeten. Alles werkte wel, maar hun configuratie menu's waren zo onduidelijk dat een kat haar jongen er niet in zou vinden. Het was trouwens een actie van een magazine waarbij je gratis een domein en één jaar hosting kreeg.
Dan overgestapt op sohosted. Dat was al een pak duidelijker en veel goedkoper. Maar aangezien je er tot voor kort verplicht was om hosting te nemen bij een domein was dat ook niet echt een optie. Ik heb hier vanwege praktische redenen nog wel mijn primair domein en e-mail adres (dat ik ga overzetten naar google apps).
Dan had ik een .net en .org bij alfanet gepakeerd staan voor een jaar. Maar €14 is imho nogal wat veel daarvoor.
Via via ben ik bij OVH uitgekomen, daar heb ik een dedicated server genomen. Toen ik zag dat en domein daar maar €5,7 kost heb ik promt mijn vorige domeinen (exclusief het primair) verhuisd naar mijn dedicated server. Ondertussen iets van een 7 domeinen die eigenlijk helemaal niet gebruikt worden, maar die ik toch wil hebben, bij OVH staan en ben er tevreden van.
OVH is tot op heden de beste keuze die ik al gemaakt op cybergebied.
Dus als mensen nog (semi-)gratis hosting zoeken, ik heb nog ruimte en verkeer over.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dan overgestapt op sohosted. Dat was al een pak duidelijker en veel goedkoper. Maar aangezien je er tot voor kort verplicht was om hosting te nemen bij een domein was dat ook niet echt een optie. Ik heb hier vanwege praktische redenen nog wel mijn primair domein en e-mail adres (dat ik ga overzetten naar google apps).
Dan had ik een .net en .org bij alfanet gepakeerd staan voor een jaar. Maar €14 is imho nogal wat veel daarvoor.
Via via ben ik bij OVH uitgekomen, daar heb ik een dedicated server genomen. Toen ik zag dat en domein daar maar €5,7 kost heb ik promt mijn vorige domeinen (exclusief het primair) verhuisd naar mijn dedicated server. Ondertussen iets van een 7 domeinen die eigenlijk helemaal niet gebruikt worden, maar die ik toch wil hebben, bij OVH staan en ben er tevreden van.
OVH is tot op heden de beste keuze die ik al gemaakt op cybergebied.
Dus als mensen nog (semi-)gratis hosting zoeken, ik heb nog ruimte en verkeer over.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.