synology server probleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dvdennis
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2008, 12:24

hey ik heb vanaf vandaag vdsl2 van scarlet (scarlet one)
alles werk, mijn pc's en laptops kunnen op het internet alleen mijn server geraakt niet op het internet.
ik heb de synology ds1511+ waarop sickbeard, sabnzdb en couchpatato loopt.
ik heb hem in een dmz geplaatst. en heb ook nog portforwarding opstaan.
mijn server heeft een fix ip 192.168.1.20, ik kan hem via het internet bereiken maar de server zelf kan niks downloaden
(alleen bereikbaar via de poorten die ik heb geforward :? ).
alles gaat maar in 1 richting: van het internet maar de server werkt maar van de server op het internet gaan werkt niet.
wat doe ik verkeerd. nu was ik al aan het denken om een router de linksys e4200 te kopen en hem dan via
pppoe pass through te verbinden zou dat helpen.

alvast bedankt wtsfox
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Wat staat er in het DDNS-gedeelte van je nas? zie je daar je extern ip adres? Lukt het registeren van een ddns?

Ik heb een 211+ en Belgacom VDSL2, maar wel via een router met eigen PPPoE-sessie.
Wat had je voor Scarlet? Ik stap binnen een paar weken over naar Scarlet Internet + TV, dus ik hoop dat het niet aan Scarlet ligt.
Vroeger heb ik ADSL bij Scarlet gehad, en dat werkte wel. Ik merkte wel dat er meer portscanners geblokkeerd werden dan bij Belgacom.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Ik heb ook een synology nas met een webserver. Ik weet niet of het kan met scarlet maar heb op de nas zelf een 2de pppoe sessie lopen voor de webserver. Zo heeft deze een eigen publieke ip en is deze toch afgeschermd (dmv synology firewall) van de rest van mijn netwerk. Portforwarding in de router is dan ook niet nodig.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Ik heb zelf Scarlet One en een Synology NAS thuis. Hier draait Sabnzbd op + Spotweb + een webiste en forum. Alles werkt hier perfect.
dvdennis
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2008, 12:24

t'is mij ook nu gelukt: gewoon via de java script een vaste ip geven en in dmz zetten.
en na een paar keer de router herstarten werkt alles :D
i'm happy
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”