JPL loting verdeelt voetbalrechten, dillema voor consument

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

xenne; dat is idd voor 1 seizoen, nadien mag telenet alle matchen ook uitzenden.

ps; gent-standard word op zaterdag 18uur uitgezonden op telenet den 3de speeldag.
Ge kunt ze kussen
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Marlboro schreef:Punk; volgend seizoen zit je sowieso het beste bij telenet he, dat kan je niet ontkennen, dan hebben ze ALLE voetbal die ze kunnen uitzenden.

Ga ik ook niet ontkennen. Maar men punt was gewoon nu betaal ik €50/maand aan Scarlet en ga ik 75% van de uitwedstrijden van Westerlo kunnen zien. En neem nu dat ik volgend jaar terug naar Telenet zou gaan, dan zou ik €73.23/maand betalen om dan wel alle wedstrijden te hebben. Das dan Basic-shake + kabel + sporting telenet. En €278.76 per jaar extra vind ik wat veel voor enkel de uitwedstrijden van Westerlo te gaan bekijken op tv. Dat is ongeveer evenveel dan de tickets voor die wedstrijden. En evenveel als een zitplaats abbonement in Westerlo. En eigenlijk moet ik minstens de fibernet-shake nemen, want 100GB is wat nipt in mijn geval.


Ik ga ook niet ontkennen dat het televisieproduct van Telenet goed is. Het is beter dan Belgacom-tv, maar ik kijk voor de rest bijna geen tv.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Blijft toch een verhitte discussie.

Mijn mening ?

Ideaal is het Nederlands systeem PUNT.

Ik begrijp dat er veel mensen en vooral Telenet gebruikers nu graag Belgacom TV gebruikers willen "uitlachen" omdat Belgacom het voetbal niet geheel meer heeft. Is ook gebeurd toen Belgacom het voetbal heeft gekregen. Maar het punt is als alle TV providers voetbal kunnen aanbieden zoals in Nederland niemand de dupe is (buiten de JPL en de clubs zelf natuurlijk). Vergeet niet dat mensen in Brussel buiten Belgacom TV geen voetbal kunnen zien, omdat Voo en Telenet niet in Brussel beschikbaar is en Belgacom TV ook niet overal is.

Hierbuiten is er nog de discussie wie van de 2 het "beste" is (Telenet en Belgacom). Dit is een persoonlijke keuze bepaalt door noden en wensen en eventuele ervaring van vroeger of aanbevelingen van derde.

Ik heb Belgacom en wil de eerste tijd niet van Telenet weten, maar dat neemt niet weg dat andere mensen tevreden zijn over Telenet en/of willen overstappen. Ieder zijn keuze.

En zeg nu eerlijk de "ideale" provider bestaat niet, er zullen altijd wel nadelen en ergernissen zijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Heeft iemand een idee of Telenet ook met een "pay per match"-systeem gaat afkomen?
Ik kijk graag af en toe naar een Belgische wedstrijd, maar dat komt misschien 10 keer/jaar voor, dus niet interessant om een abonnement te nemen.

Of gaat ze wachten met hun pay per view aanbod, in de hoop dat veel mensen al een abonnement afsluiten?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Abusimbal schreef:Maar het punt is als alle TV providers voetbal kunnen aanbieden zoals in Nederland niemand de dupe is (buiten de JPL en de clubs zelf natuurlijk).
Het is net de providers hun doel om exclusiviteit te hebben... ook al is dit een bekrompen visie die meestal slechts tijdelijk in je voordeel werkt.

Gisteren was het BGC, vandaag VTM en wie weet is het morgen TV Vlaanderen... en de klant is steeds gezien.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

driesve schreef:Heeft iemand een idee of Telenet ook met een "pay per match"-systeem gaat afkomen?
Ik kijk graag af en toe naar een Belgische wedstrijd, maar dat komt misschien 10 keer/jaar voor, dus niet interessant om een abonnement te nemen.

Of gaat ze wachten met hun pay per view aanbod, in de hoop dat veel mensen al een abonnement afsluiten?
tsja.... voorlopig is het niet mogelijk, wat de toekomst zal brengen moeten we afwachten

http://onlinesupport.telenet.be/content ... abonnement
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Pay per view zou ervoor zorgen je teveel moet betalen; dat zou mss 10 euro per match zijn dan? Ik betaal nu iedere maand 14,95 euro voor alles, de keuze is snel gemaakt. Is niet nodig vind ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik ken genoeg mensen die bij Belgacom nog geen 5 wedstrijden op een jaar bestelden. Vind je het dan normaal dat die ook €14.95/maand zouden gaan betalen? €179.4 tegenover de €50 op een tijdspanne van een jaar is een groot verschil.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

vanaf 2012 kan je abbo nemen op enkel uw ploeg,wat de kosten zullen zijn moeten we afwachten.
wie sporting abbo heeft kan de andere matchen on demand ook bekijken van zodra ze beschikbaar zijn.
voor niet sporting klanten is dit geen optie dus.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

punk schreef:Ik ken genoeg mensen die bij Belgacom nog geen 5 wedstrijden op een jaar bestelden. Vind je het dan normaal dat die ook €14.95/maand zouden gaan betalen? €179.4 tegenover de €50 op een tijdspanne van een jaar is een groot verschil.
Als iemand zo weinig matchen heeft gezien dan op tv kan je moeilijk spreken van een fervente voetbal fan zoals oa mij, ik zie enorm veel matchen ieder jaar zowel belgisch maar vooral buitenlands voetbal.

En ik denk dat ze bij telenet vanaf volgend seizoen mss ook wel voor de club alleen zullen nemen, ik denk wel de kans erin zit dan het mss duurder zal uitkomen dan bij belgacom.
Ge kunt ze kussen
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

punk schreef:Ik ken genoeg mensen die bij Belgacom nog geen 5 wedstrijden op een jaar bestelden. Vind je het dan normaal dat die ook €14.95/maand zouden gaan betalen? €179.4 tegenover de €50 op een tijdspanne van een jaar is een groot verschil.
In totaal heb ik in 6 jaar 3 matchen opgevraagd...
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Het grote publiek gaat volgens mij ook niet meer dan 10 wedstrijden op een jaar bekijken lijkt mij.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Als je supporter bent van gent of brugge of weet ik veel wie dan probeer je alle matchen te bekijken.
En ik kijk ook nog eens naar bv anderlecht-cl brugge al gaan de matche van man united en real wel voor.
Ge kunt ze kussen
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Mij lijkt het als je supporter bent van een club dat je in het stadion probeert te zijn! En kijk je op tv wanneer je er niet kon geraken, zoals in mijn geval meestal de uitwedstrijden.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Mij lijkt het dat iedereen zelf beslist wat deze wil doen.
ik heb geen abo meer genomen omdat men een bepaald deel van de supporters achteruit steekt enz.... Ik ben dat beu en het beste om je ongenoegen te uiten is geen abo meer nemen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

knuppel schreef:voor klanten die niet alles bij Telenet nemen (telefonie, internet, TV) de prijs van Prime met 5 à 10 € per maand stijgt
dit vind ik persoonlijk degoutant.. dat hier nog niemand over geklaagd heeft..
ik heb enkel tv bij telenet en internet via dsl, om zo het beste van 2 werelden te hebben
ipv 15€ per maand kost die prime sport nu 25€ per maand!!! dat is meer dan ik nu voor alles van tv samen betaal!!!
IK MOET DIE BELGISCHE COMPETITIE NIET ZIEN FFS
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

En belgacom doet dat niet dan? Ik zit voor alles bij telenet, wil ik belgacom tv erbij nemen enkel voor het voetbal dan kost het me 33euro per maand. Ik hoef geen telefoonlijn of internet van belgacom, dus maar extra betalen voor tv dan..lijkt me juist hetzelfde dan wat telenet doet.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Buster; de meeste mensen die hier zitten hebben belgacom dus de reacties zijn er dan ook naar.

De dag van vandaag is het in mijn ogen net het slimste je alles van 1 provider neemt maar soit, ieder doet wat'em wil en ik laat het kankeren aan de kankeraars over en ik zal wel genieten vanaf nu van alle voetbal die ik te zien kan krijgen, lekker lui in mijnen zetel. :banana:
Ge kunt ze kussen
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Belgacom gebruikt(e) geen koppelverkooptrucs met de voetbalabo's
Of je nu alleen TV (18,5 euro/maand), TF + TV of TF+Internet+TV had,
de prijs bleef hetzelde voor een match (8 euro) of een abo (10 of 20 euro)
Iedereen met BCTV krijgt het JPL voetbal voortaan gratis.

Ik heb zowel een Telenet als Belgacomdecoder en ik zou vanaf oktober 25 euro
per maand moeten betalen om ook de topmatchen van mijn favoriete ploeg
te kunnen zien, terwijl ik vorig seizoen slecht 10 euro betaalde voor al die matchen.

Telenet schiet voor mijn part in zijn eigen voeten, ik heb dat
vandaag nog aan de klantendienst gemeld: Dat ze met die absurde
koppelverkooptrucs poteniele voetbal-content-klanten wegjagen. :x
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Mipa; blijf eens bij de les en wees eens eerlijk; telenet kan dat toch nu niet doen gaan zeggen aan de mensen; je kan ook voor je eigen club een abo nemen? Dat gaat niet nu, mss volgend seizoen omdat ze dan alle voetbal ook mogen uitzenden, ik heb zo'n vermoeden ze dat dan mss wel zullen doen.

En dat jij persee beiden wil hebben, moet je eerst in eigen boezem kijken dan,roffll, heb ik eerlijk gezegd dan ook geen compassie mee zenne.

Ik heb al gezegd; je zit het beste als je alles bij 1 provider hebt.
Ge kunt ze kussen
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

mipa schreef:Belgacom gebruikt(e) geen koppelverkooptrucs met de voetbalabo's
Of je nu alleen TV (18,5 euro/maand), TF + TV of TF+Internet+TV had,
de prijs bleef hetzelde voor een match (8 euro) of een abo (10 of 20 euro)
Iedereen met BCTV krijgt het JPL voetbal voortaan gratis.

Ik heb zowel een Telenet als Belgacomdecoder en ik zou vanaf oktober 25 euro
per maand moeten betalen om ook de topmatchen van mijn favoriete ploeg
te kunnen zien, terwijl ik vorig seizoen slecht 10 euro betaalde voor al die matchen.

Telenet schiet voor mijn part in zijn eigen voeten, ik heb dat
vandaag nog aan de klantendienst gemeld: Dat ze met die absurde
koppelverkooptrucs poteniele voetbal-content-klanten wegjagen. :x
denk dat de man in de straat die gewoon voetbal wil kijken daar niet naar zal kijken of dat nu 15 of 20 of 25€ kost,
ze willen het zien,koste wat kost.
maar de klant is altijd de dupe van die spelletjes tussen belgacom en telenet.
en dat zal altijd zo blijven als ze beiden mogen bieden op de voetbal.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Velen kunnen echt wel zagen om die prijzen; ga dan gewoon eens ne match zo gaan bekijken, we spreken dan nog maar over 1 matchke per maand en laat me dan eens weten hoeveel je kwijt bent, oke? Mne mag content zijn we al voetbal kunnen kijken op tv en volgend seizoen je tenminste geen 2decoders nodig hebt.
Ik vind het geen geld als je zeker vanaf volgend seizoen en zelfs nu alle voetbal te zien krijg en zelfs de engelse toppers en noem maar op en vergeet nie je nog een aantal kanalen extra hebt als je prime sport aanschaft en nog enkele andere sporten, tja, interesses verschillen nu éénmaal dat weet ik ook wel maar het is top ze dat allemaal aanbieden voor zo weinig geld.

En wat je zeker eens moet doen is naar de superbowl kijken dat 1keer per jaar is; dat word in HD opgenomen en in HD uitgezonden, echt steenmooi kwaliteit,meer van dat.
Ge kunt ze kussen
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Voetbal op TV moet je vergelijken met voetbal op TV en ik stel
vast dat het bij Telenet 250% duurder is voor de matchen
van 1 ploeg uit de JPL te bekijken dan het op Belgacom was,
en dan enkel nog maar de topmatchen (dit jaar).

Als je bij Telenet een film huurt, is dat dan ook 250% duurder voor
zij die daar geen Internet en of TF hebben? Ik denk het niet.
Ze gebruiken het voetbal zuiver als chantagemiddel :evil:
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Marlboro schreef:Velen kunnen echt wel zagen om die prijzen; ga dan gewoon eens ne match zo gaan bekijken, we spreken dan nog maar over 1 matchke per maand en laat me dan eens weten hoeveel je kwijt bent, oke? Mne mag content zijn we al voetbal kunnen kijken op tv en volgend seizoen je tenminste geen 2decoders nodig hebt.
Ik vind het geen geld als je zeker vanaf volgend seizoen en zelfs nu alle voetbal te zien krijg en zelfs de engelse toppers en noem maar op en vergeet nie je nog een aantal kanalen extra hebt als je prime sport aanschaft en nog enkele andere sporten, tja, interesses verschillen nu éénmaal dat weet ik ook wel maar het is top ze dat allemaal aanbieden voor zo weinig geld.

En wat je zeker eens moet doen is naar de superbowl kijken dat 1keer per jaar is; dat word in HD opgenomen en in HD uitgezonden, echt steenmooi kwaliteit,meer van dat.

Is geen reden om Prime sport te nemen, want de SuperBowl komt elk jaar gratis op Prime! Was de enige reden waarom ik indertijd twijfelde om bij telenet te blijven. Ik vraag mezef af, er gaan toch geen mensen te zot zijn om €24,95 te betalen aan Primesport? Want voor de rest stelt het niet veel voor vind ik. Wetende dat de wedstrijden van de nba en de nfl NIET echt LIVE zijn. Behalve de SuperBowl dan weliswaar. Ok buitenlands voetbal, maar daar zitten soms ook affiches tussen waarvan ik niet vind dat het topwedstrijden zijn.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Is het dan niet logisch dat mensen klagen over de prijzen...? ikzelf heb net telenet besteld op vorige donderdag. En wat lees ik vrijdag in de kranten... jaja dat er 10€ bijkomt als je enkel en alleen tv pakt! Vanaf oktober. Ze hadden dit nooit mogen aanbieden op hun website aan 15€ maar ze hadden moeten wachten tot ze effectief wisten wat ze gingen doen. Marketinggezien hebben ze nu een slag gehaald, veel mensen hebben het besteld en kunnen infeite weinig andere dingen doen. Maar de weerslag kan natuurlijk nog altijd komen hé. Ik persoonlijk vind dat ze een stout spelletje gespeeld hebben, maar ik als rsca supporter die alle thuismatchen ga zien, wil thuis de uitwedstrijden kunnen zien en ik heb dus weinig keuze hé.
Dave_S
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 jul 2010, 10:56

Geldt het Verzakingsrecht niet voor online aankopen van dergelijke bundels?
Als dit nog maar van vorige week besteld is kan je misschien ontsnappen op die manier.
Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Dat is idd nog zoiets, ze geven de eerste 5 maanden een promokorting. Je betaald 10€ ipv 14.95€. Oktober is het 24.95€, ben is benieuwd of ze die 5 maanden dan gaan respecteren... en wat is verzakingsrecht? Ik denk zowieso dat er wel weinig tegen te doen zal zijn. ik ga na mijn 5 maand bekijken wat ik ga doen, het pakket opzeggen en toch op café gaan kijken of toch maar 10€ bijbetalen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Nogmaals; de dag van vandaag is het beter je alles van 1 provider hebt, jullie kiezen er zelf voor om persee belgacom en telenet te hebben, niet komen zagen dan.
En grappig hoe men steeds alles ontwijkt; ik herhaal me daarom nogmaals; ga gewoon eens 1 match gaan kijken thuis van je favo ploeg en ga zeker ook eens op verplaatsing mee en laat me eens weten hoeveel geld je kwijt bent,oke?

15-25 euro voor al dat voetbal en noem maar op is geen geld.

Bij belgacom moest je 20 euro per maand betalen om alle matchen te mogen zien, ik betaal 15 euro en tja, sommige die dan niet alles van telenet hebben betalen 20-25 euro, dat is dan nog slechts 5 euro meer waarvoor je ook nog eens extra zenders bijkrijgt, extra sporten en alsook buitenlands voetbal.

ps; vroeger betaalde ik 40 euro voor canal pluss voor de sport en de film zenders, het was dus vroeger duurder dan nu en je had er ook minder voor.
Nu betaal ik dus voor alles 26.95 euro. :banana:

En als je ook nog eens weet dat telenet vanaf volgend seizoen alle belgische matchen mag uitzenden is de zaak snel geklonken, je bent beter af bij telenet dan bij belgacom. En tja, als jullie bv liever op cafe ofzo gaan kijken, dat is dan jullie zaak dan maar, ik kijk liever op mijn gemak thuis,geen gezaag en geen geklaag, ik doe met mijn tv wat ik wil, niemand zal voor het scherm lopen enz....op cafe stak het me enorm tegen door al dat gedoe van vele mensen.

Soit; ieder moet het maar voor zich uitmaken maar belgacom heeft nooit voor dat geld zoveel kunnen aanbieden.
Ge kunt ze kussen
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

KEREL, ben je zo of doe je zo? hoeveel keer moeten we als supporter van een ploeg nog zeggen dat je als supporter GEEN KEUZE HEBT? je moet ze allebei nemen of je kan gewoonweg niet alles zien!!!!!!! En het minimum dat ik wil zien is mijn ploeg. Dus heb ik een keuze? NEEN

Jij zit dan te zeggen neem alleen dit of neem alleen dat, wel als je GEEN tv en internet en andere dingen neemt hé dan is het gewoon gratis ;) ALS ALS ALS. de feiten zijn gewoon zoals ze zijn, de supporter heeft geen keuze!!

Dan even dit ter zijde, van zodra telenet ALLE matchen gaat uitzenden, DAN pas zal ik overstappen naar telenet volledig. En zal het mij idd mindergeld kosten, als telenet mensenlievend was, zorgde het ervoor dat tegen volgend seizoen alles in orde is en dat ze nu de belgacom-telenet klanten niet volledig zouden afrippen. Ik vind het zeer dom van hun eerlijk gezegd.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Marlboro schreef:Nogmaals; de dag van vandaag is het beter je alles van 1 provider hebt, jullie kiezen er zelf voor om persee belgacom en telenet te hebben, niet komen zagen dan.
En grappig hoe men steeds alles ontwijkt; ik herhaal me daarom nogmaals; ga gewoon eens 1 match gaan kijken thuis van je favo ploeg en ga zeker ook eens op verplaatsing mee en laat me eens weten hoeveel geld je kwijt bent,oke?

15-25 euro voor al dat voetbal en noem maar op is geen geld.

Bij belgacom moest je 20 euro per maand betalen om alle matchen te mogen zien, ik betaal 15 euro en tja, sommige die dan niet alles van telenet hebben betalen 20-25 euro, dat is dan nog slechts 5 euro meer waarvoor je ook nog eens extra zenders bijkrijgt, extra sporten en alsook buitenlands voetbal.

ps; vroeger betaalde ik 40 euro voor canal pluss voor de sport en de film zenders, het was dus vroeger duurder dan nu en je had er ook minder voor.
Nu betaal ik dus voor alles 26.95 euro. :banana:

En als je ook nog eens weet dat telenet vanaf volgend seizoen alle belgische matchen mag uitzenden is de zaak snel geklonken, je bent beter af bij telenet dan bij belgacom. En tja, als jullie bv liever op cafe ofzo gaan kijken, dat is dan jullie zaak dan maar, ik kijk liever op mijn gemak thuis,geen gezaag en geen geklaag, ik doe met mijn tv wat ik wil, niemand zal voor het scherm lopen enz....op cafe stak het me enorm tegen door al dat gedoe van vele mensen.

Soit; ieder moet het maar voor zich uitmaken maar belgacom heeft nooit voor dat geld zoveel kunnen aanbieden.

En ik weet niet of jij kan tellen, maar vorig jaar moest je bij belgacom €38.95 betalen voor tv en all-foot. En dan had je alle wedstrijden. Terwijl nu bij telenet is het €46.28 voor maar 3 wedstrijden in een weekend. En pas vanaf juli 2012 heb je alle wedstrijden.


Ik wil enkel de uitwedstrijden van Westerlo zien. Als ik dus ook telenet erbij moet gaan nemen kost mij dat voor de wedstrijden op telenet 13.33 + 8 + 24.95= 46.28/maand (kabel + decoder + spoting telenet). Dus voor één jaar €555.36. Vorig jaar heeft een vriend van mij €278 aan tickets betaald voor de uitwedstrijden. De tickets plus bustarief als supporter is in totaal €422. Dan komt er goed genoeg niks bij bovenop men scarlet abbo. Dat vind ik dus DUUR!!!
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Marlboro schreef:Nogmaals; de dag van vandaag is het beter je alles van 1 provider hebt, jullie kiezen er zelf voor om persee belgacom en telenet te hebben, niet komen zagen dan.
hey idioot, het internet bij telenet is even slecht (check de bittorent of youtube topics eens?) als de tv bij belgacom (hier hoef ik niet eens woorden aan vuil te maken)
dus als je kwaliteit wil moet je wel beide hebben :roll:
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Niemand is hier idioot, gelieve op je taalgebruik te letten !
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

lees zijn berichten dan eens na
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

nog geen reden om iemand idioot te noemen hé
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

_rEuTeL_ schreef:
Marlboro schreef:Nogmaals; de dag van vandaag is het beter je alles van 1 provider hebt, jullie kiezen er zelf voor om persee belgacom en telenet te hebben, niet komen zagen dan.
hey idioot, het internet bij telenet is even slecht (check de bittorent of youtube topics eens?) als de tv bij belgacom (hier hoef ik niet eens woorden aan vuil te maken)
dus als je kwaliteit wil moet je wel beide hebben :roll:
Om te beginnen denk ik niet dat ik jullie heb uitgemaakt terwijl ik het ook niet met jullie eens ben.

Ik heb al aangehaalt men een test had gedaan op canvas waar men beide decoders had staan met dezelfde tv en op dezelfde zender had gezet en waar bleek dat telenet lichtjes beter scoorde qua kwaliteit maar niet om te gaan zeggen, wauw, daarvoor ga ik nu zeker telenet nemen, neen, dat niet, zo groot was het verschil dus niet.

Het internet: ik heb idd effe last gehad wat youtube betreft dat klopt, dat is idd niet leuk neen, dat zeg ik ook nergens, maar nu heb ik het probleem niet meer, kan goed zijn anderen dit wel nog hebben, ik spreek over mijn eigen, ik kan niet spreken in naam van anderen.

Wat de voetbal nog betreft aan dat is aan gunsmoke bedoeld; uiteraard heb ik het erover wat volgend seizoen betreft je beter af bent bij telenet, volledig akkoord dat dat dit seizoen nog neit volledig het geval is aangezien ze alleen de toppers kunnen uitzenden.

En ik zeg nogmaals, iedereen moet maar voor zijn eigen uitmaken wat deze wil, ik geef gewoon mijn mening, het is hier onderhand wel al duidelijk de meesten hier belgacom hebben en serieus gefrustreerd zijn doordat ze grotendeels het voetbal kwijt zijn geraakt aan telenet en nog iets, ik respecteer jullie mening ondanks ik het er dikwijls niet met eens ben, nu jullie nog.

Ik begrijp heel goed dat iedereen ook voor zijn eigen winkel zal spreken; wie vooral al jaren telenet heeft zal sowieso telenet naar voor schuiven, wie belgacom of sateliet heeft nethetzelfde :).
Ge kunt ze kussen
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

punk schreef:
Marlboro schreef:Punk; volgend seizoen zit je sowieso het beste bij telenet he, dat kan je niet ontkennen, dan hebben ze ALLE voetbal die ze kunnen uitzenden.
Ga ik ook niet ontkennen. Maar men punt was gewoon nu betaal ik €50/maand aan Scarlet en ga ik 75% van de uitwedstrijden van Westerlo kunnen zien. En neem nu dat ik volgend jaar terug naar Telenet zou gaan, dan zou ik €73.23/maand betalen om dan wel alle wedstrijden te hebben. Das dan Basic-shake + kabel + sporting telenet. En €278.76 per jaar extra vind ik wat veel voor enkel de uitwedstrijden van Westerlo te gaan bekijken op tv. Dat is ongeveer evenveel dan de tickets voor die wedstrijden. En evenveel als een zitplaats abbonement in Westerlo. En eigenlijk moet ik minstens de fibernet-shake nemen, want 100GB is wat nipt in mijn geval.

Ik ga ook niet ontkennen dat het televisieproduct van Telenet goed is. Het is beter dan Belgacom-tv, maar ik kijk voor de rest bijna geen tv.
Punk,

neem 29 euro voor EDPnet Just Enough =29 euro voor telefonie en adsl ongelimiteerd. Tel 12 euro voor kabel. Recorder koop je gereviseerd aan 1 euro, dus dat is geen kost per maand. Tel daarbij je 20 euro voor Sporting Telent en je zit aan 61 euro en je kan vanaf volgend seizoen alle matchen van Westerlo zien.
Laat ze maar denken dat alles bij 1 provider het goedkoopst is.
Is het je trouwens al opgevallen dat zonder Sporting Telenet je een pakket hebt voor 41 euro. Ga dat maar zoeken bij Telenet en Belgacom. Maar dit terzijde.
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

@ Marlboro: Telenet gebruikt zelf het argument dat je nog een (analoge)
backup hebt als de decoder faalt, waarom zouden wij dan geen digitale
backup mogen hebben en is dat dan slechter? Gezien onze gezinssituatie hebben
wij sowieso 2 decoders nodig. 13,33 /maand betalen (digibox werd aangekocht) is
slechts 7,33 duurder dan een extra BC-decoder van 6 euro/maand.

Het bijkomende voordeel is dat door de extra TN-decoder de surfsnelheid
van de VDSL2 niet zakt (wat Telenet ook als argument gebruikt).
Bovendien wordt het analogie en FM-signaal ook nog voor PC/Hifi gebruikt.
Ik dacht het beste van de 2 te hebben: gratis TV bij Belgacom en
de reguliere kabel maar Telenet wil persé dwars liggen met koppelverkooptrucs.
wat de content (voetbal) betreft.

Die frustratie is ook relatief: De meeste matchen van mijn ploeg zal ik nu gratis op
Belgacom zien en voor die toppers zijn er nog altijd 3 alternatieven: Live, op een ander(café)
of de radio. Wie 50 miljoen per jaar betaalt en een serieuse inschattingsfout
maakt (nee ik en vele anderen stappen niet integraal over naar Telenet) , die zal
pas gefrustreerd zijn als hij niet uit de kosten komt.

Belgacom verdiende middels het voetbal 10 euro/ maand aan mij, bij Telenet
zal dat wegens woekerprijzen 0 euro zijn.
lucky999
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

+1
Hier ook aan 15€ zou ik ook digicoder en sporting abonnee geworden zijn voor 23€ in totaal.
Maar 10e meer is teveel.
En als we tv hebben misschien dat ik later als er minder klachten ivm volume en traffic ..

Maar nu zal het dus nogeen heletijd 0€ blijven.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ervoor was belgacom niet gratis toch maar nu dat ze grotendeels de rechten kwijt zijn en volgend seizoen alle matchen op telenet te bekijken zijn geven ze het gratis weg, doet me denken aan een o..w. Dat hoeft voor mij niet en niks is gratis natuurlijk, mensen die dat de dag van vandaag nog altijd geloven :bang: :roll: .

Uiteindelijk is dat maar een kleine minderheid want het grote publiek om voetbal te bekijken zit bij de grotere clubs, die enkelingen die voor westerlo en bergen en waregem enzo supporteren zullen alvast niet het verschil maken.

EN ga aub gewoon eens live ne match thuis en op verplaatsing gaan kijken; kom je meteen veel duurder uit voor slechts 1 match. :twisted: .
Ik heb mijn abo opgezegd; 175-200 euro uitgespaard en 5 euro goedkoper af nu bij sporting prime in mijn geval; dat is 235-260 euro per jaar die ik me extra uitspaar nu en p verplaatsing ga ik nu ook niet meer wegens te duur, dat is dan nog eens een dikke 150-200 euro.

Dat geld houd ik in een pot en zal ik gebruiken voor matchen die de moeite waard is als we nog eens europees spelen en bv naar een buitenlandse club moeten gaan.

Maar ieder z'n ding he.
Ge kunt ze kussen
lucky999
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Encom alles bijtelenet te nemen 80€ voor shake (enige met vrij downloaden voor wat het waard is) en dan de 15€ voor sporting is al 95€ dan niog gsm abonement en eventueel mobiel internet 15€ via MB om het goedkoop te houden is 110€ per maand .En dan vergeet ik het kabelabonnement nog van 13€ ongeveer.

dit komt op 1476€ per jaar , sorry maar voor eenvoudige werkman is dit toch wel wat veel extra voor iets wat niet absoluut noodschakelijk is.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”