Scarlet downgrade onmogelijk?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Ghost_27
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2010, 16:08
Bedankt: 1 keer

Wij hadden hier sinds 2 jaar Scarlet One. Maar gezien we absoluut niet tevreden zijn van Belgacom TV, willen we daar vanaf.
Scarlet internet hebben we nog geen enkel probleem mee gehad en willen we dan ook graag houden.

We zijn reeds in maart dit jaar begonnen met heel de rompslomp voor deze overstap. Om een idee te geven van welke weg we al afgelegd hebben:

Maart: beslist van Belgacom tv buiten te smijten, dus One abbo inruilen voor Internet only. Hiervoor op zeker gespeeld en onze overstap aan scarlet laten weten zowel via fax, via brief als via mail. Overstapdatum was initieel 15/04/2011 maar is later nog bijgesteld naar 15/06/2011

April: Scarlet gecontacteerd en bevestiging gehad dat ze onze aanvraag goed ontvangen hadden voor verandering van abbo op 15/06/2011, MAAR op die moment hadden ze technisch niet de mogelijkheid om een downgrade in te geven in hun systeem... Wat dat ook mag betekenen. Maar ze zeiden dat dit zeker binnen een week of 2 in orde ging zijn en dat er dus geen probleem ging zijn om de 15e juni te veranderen

Eind mei: Nogmaals Scarlet gecontacteerd om bevestiging te krijgen dat onze overstap in orde zou komen. Droog antwoord van Scarlet: "we hebben u aanvraag goed ontvangen maar kunnen deze momenteel niet uitvoeren wegens technische problemen". Ik zag het dus al gebeuren dat het fout zou lopen op 15/06. Dus dan maar de telefoon gepakt en gebeld: eerst met iemand van de technische dienst die ook enkel kon bevestigen dat een downgrade nog niet mogelijk was en dat hij niet wist wanneer dit wel mogelijk zou zijn.
Daar had ik dus niks aan, mij dan laten doorverbinden met iemand van facturatie: opnieuw gans probleem uitgelegd en daar kreeg ik wel wat begrip voor de situatie een een belofte "zelfs als we de downgrade technisch niet kunnen uitvoeren de 15e, zullen we vanaf dan uw factuur aanpassen naar het tarief van internet only". Ik dus relatief gerust...

16 juni: abbo gecheckt en uiteraard: abbo niet veranderd. Nogmaals scarlet gecontacteerd en gevraagd waneer dit wel zou in orde komen. Opnieuw nietszeggend antwoord "momenteel niet mogelijk".
Nuja ik dacht dat het in orde ging komen met facturatie dus kon het mij niet zoveel schelen dat ze de downgrade in hun systeem niet konden uitvoeren.

Volgende factuur: Uiteraard ipv 35 zoals beloofd weer de volle pot van 50 aangerekend voor een One abonnement... Voor de zoveelste keer gebeld, bij facturatie: "Ik begrijp de situatie maar het systeem laat ons niet toe om het aangerekende bedrag aan te passen zolang je daadwerkelijk nog een One abbo hebt (de downgrade kan dus nog altijd niet gedaan worden) en we kunnen ook maar een credit nota sturen voor het teveel aangerekende bedrag op het moment dat je daadwerkelijk op het internet only abbo bent overgezet.


Met andere woorden, we zijn 5 maand verder en ze kunnen de downgrade nog altijd niet doen, en ze kunnen geen lager bedrag aanrekenen tot de downgrade gedaan is, terwijl ze wel het omgekeerde beloofd hadden. Het begint mij dus redelijk m'n keel uit te hangen.


Is er hier iemand die kan adviseren als ik eventuele andere stappen kan ondernemen dan hetgeen ik nu al gedaan heb? Of mss iemand die werkt bij scarlet en mij kan vertellen als die downgrade any time soon mogelijk zal zijn of niet?

Ik heb al m'n domiciliëring geblokkeerd zodat ze niet opnieuw onterecht 50€ van m'n rekening halen volgende maand, maar veel zal dat ook niet oplossen waarshijnlijk. Als ik niet betaal sluiten zij gewoon het internet af en zit ik met nog meer problemen dankzij hun wanbeheer.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Opzeggen en naar een andere provider ? En dan eventueel later terugkeren als je zo aan scarlet wil houden.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb niet alles gelezen, maar enkele goede tips:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Wat ook goed helpt is hun publiekelijk contacteren via twitter, facebook... uiteraard beleefd blijven :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Beste,

Als u mij uw klantencode kan laten weten dan kan ik nagaan wat we voor u kunnen doen om dit probleem uit de wereld te helpen. Ik kan echter niets beloven.

Mvg
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Ghost_27
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2010, 16:08
Bedankt: 1 keer

Al bedankt voor de tips.

Gewoonweg alles opzeggen en overstappen heb ik ook al aan gedacht, maar dit is echt wel de allerlaatste optie, dan verlies ik er ook weer bij, al het werk om de overstap te maken, activatie betalen bij nieuwe provider, geen garantie dat je bij de nieuwe provider niet tegen dezelfde problemen zal aanlopen,... Ik zal dit doen als we er echt niet uit raken met Scarlet, maar hopelijk moet het toch zo ver niet komen.

Ombudsman is inderdaad ook een idee, had ik nog niet aan gedacht. Als het met de volgende factuur opnieuw fout loopt zal ik het zo eens proberen, wie weet kunnen twitter en FB ook helpen.

MaartenH, mijn klantennr zit in uw inbox, hopelijk kan je mij verder helpen.
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik heb je klantencode goed ontvangen. Ik denk wel dat we tot een oplossing kunnen komen ;).
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”