Nieuwe voorwaarden voor belspelen op tv

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De ministerraad heeft op voorstel van staatssecretaris voor Fraudebestrijding Carl Devlies een ontwerp van koninklijk besluit goedgekeurd dat de belspelletjes op tv aan strengere regels onderwerpt. Devlies is als staatssecretaris toegevoegd aan minister van Justitie Stefaan De Clerck en in die hoedanigheid bevoegd voor de kansspelproblematiek.

Centraal in het nieuwe KB staat een betere bescherming van de spelers. Wie binnen een periode van 14 dagen gedurende vijf dagen meer dan 50 euro per dag aan belspelletjes heeft besteed, krijgt vanaf nu een brief van de kansspelcommissie in de bus. De brief moet de 'veelbeller' bewuster maken van zijn risicogedrag. Daarnaast blijft een speler de mogelijkheid hebben om voor zichzelf de toegang tot de oproepnummers voor belspelletjes te laten blokkeren. De spelaanbieder van zijn kant wordt verplicht regelmatig educatieve spots uit te zenden die wijzen op het gevaar van verslaving.

Nieuw is ook dat per spel minstens 7% van de inzet aan prijzen moet worden uitgereikt. Verder moeten de organisatoren de vragen en bijhorende antwoorden op voorhand bij een notaris of gerechtsdeurwaarder neerleggen. Hierdoor wordt vermeden dat de omslag met het antwoord tijdens het spel nog snel wordt gewisseld.

Een andere nieuwigheid is dat organisatoren verplicht zijn een minimum aantal bellers door te schakelen naar de studio. Enkel de doorgeschakelde bellers hebben immers de kans om effectief te antwoorden op de in het spel gestelde vragen. De minimale doorschakeling bedraagt één oproep per twee minuten, dertig oproepen per uur dus.

Bron: persberichten Ministerraad
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gewoon afschaffen die boel...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Minimum 50 EUR per dag en dat voor vijf dagen... wowie. 't Is wel heel lang geleden dat ik nog een belspelletje heb gezien.

Nu is het niet anders dan die sterrenbeeld-shizzle op tv 's nachts bij VTM. Kan dat ook niet als "belspel" aanzien worden? Verdienen ze daar ook heel veel geld op de kap van de goedgelovige kijker.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik kan nog wel dingen verzinnen die ze mogen verbieden hoor. Je moet 's avonds laat ('s nachts) maar eens langs vt4 zappen. Krijg je elke 15 seconden een of andere foto te zien van een vrouw met een naam en telefoonnummer bij. Je kan ze zogezegd bellen en afspraken maken, maar dan staat er onderaan in kleine letters 'fysieke afspraken zijn niet mogelijk'.

Degoutant gewoon... Samen met de belspelletjes afschaffen
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

r2504 schreef:Gewoon afschaffen die boel...
daar sluit ik me bij aan.. maar ff nog toevoegen om iedereen dat daar naar belt een goei mot rond de oren te geven.. :roll: :bang:
Ik vind zo'n belspellekes en gok spelletjes zoals de lotto eigen wel grappig om te zien.
Ik ken normale mensen die daar ook mee meedoen (de lotto dan wel).. Is wel grappig om te zien dat hunne logica helemaal wegzinkt in hoop naar wa geld.
Ik persoonlijk ga daar liever eens een pint mee drinken , dan ben ik toch een paar urekes zeker van plezier voor m'n geld :p
Lord Utopia
Erelid
Erelid

misterjo schreef: daar sluit ik me bij aan.. maar ff nog toevoegen om iedereen dat daar naar belt een goei mot rond de oren te geven.. :roll: :bang:
Ik vind zo'n belspellekes en gok spelletjes zoals de lotto eigen wel grappig om te zien.
Ik ken normale mensen die daar ook mee meedoen (de lotto dan wel).. Is wel grappig om te zien dat hunne logica helemaal wegzinkt in hoop naar wa geld.
Ik persoonlijk ga daar liever eens een pint mee drinken , dan ben ik toch een paar urekes zeker van plezier voor m'n geld :p
Vele euro = veel uurkes van plezier :p
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

misterjo schreef:
r2504 schreef:Gewoon afschaffen die boel...
daar sluit ik me bij aan.. maar ff nog toevoegen om iedereen dat daar naar belt een goei mot rond de oren te geven.. :roll: :bang:
Nee, nee, hier en daar begint het weer, .. 'k was aangenaam verrast dat ze gestopt waren, paar dagen geleden kwam ik die rommel weer tegen, ..
Goztow
userbase crew
userbase crew

Wat ik het meest amusant vind is dat er veel mensen met de collega's spelen en er gewoonweg niks op papier staat van wat er gebeurt indien er gewonnen wordt. Het is dan ook nog meestal dezelfde persoon die altijd het formulier invult.

Ten eerste weet je niet of hij het invult of het geld in zijn zakken steekt maar belangrijker: als je, zeg nu 500.000 € wint samen, dan verwed ik mijne bureaustoel erom dat hij de enige is die dat geld ooit gaat zien. Ongelofelijk...

Ik win elke week 2 € met de lotto. Door niet te spelen :D.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sub Zero schreef:Je kan ze zogezegd bellen en afspraken maken, maar dan staat er onderaan in kleine letters 'fysieke afspraken zijn niet mogelijk'.
Ik geloof dat het nog erger is en dat er haast letterlijk (wel klein, en in een slecht leesbare kleur) dat de fysieke persoon niet bestaat en het louter voor "entertainment" is. In realiteit (onlangs zijn er nog medewerkers van zo'n dienst geweest die dat hebben komen getuigen) zit er ook een behaarde dokwerker die honderde "onnozelaars" aan het lijntje houdt en volop laat SMS'en.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Uhu, ik ken iemand die dat een paar dagen heeft gedaan. Dat is niet meer dan een paar vrouwen die aan een ronde tafel zitten met allemaal telefoons, als er mensen bellen moeten die enkel een geil gesprek aanbinden, ze mogen zeker niet vermelden dat een minuut zoveel euro kost bijvoorbeeld. Ondertussen zitten die aan tafel over de normaalste dingen te praten :p
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Over die SMSjes stond ongeveer een half jaar geleden een artikel in de Humo.

Het is één persoon die achter zijn computer zit, en die verschillende mensen speelt.

Je mag zo weinig persoonlijke fictieve informatie geven, en die wordt allemaal bijgehouden in profielen. Als iemand anders het dan overneemt van u, dan heb je dezelfde informatie.

bv. Als een SMSer vraagt waar zij (of bij sommige hij) vandaan komt, dan zoeken ze eerst op van waar de SMSer vandaan komt en dan bepalen ze de plaats waar zij zit.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Idd..
Er stond ook in dat ze de sms'er zo lang mogelijk aan het lijntje moesten houden.
Als ze voelden dat hij ging afhaken, toch maar voorstellen om af te spreken, maar dat het ineens niet is kunnen doorgaan omdat .... er is tussengekomen.
Dit wordt allemaal met keywords opgeslagen, zodoende als de ene "man (in 95% van de gevallen) zijn shift erop zit, die andere het gewoon kan overpakken.

Dit is volgens mij toch totale oplichting en misleiding, dus waarom bestaat dit nog steeds?

Er zijn mensen die blijkbaar in een uitzichtloze situatie zitten en geen sex of weet ik wat niet meer hebben, maar ga dan effe langs de roze lampkes é :) Kost je minder wss en daar kan je ook praten als je wil :-)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

niet alleen dat het kost geld, ze beloven iets wat nooit geleverd wordt, .. is gewoon bedrog, .. mensen die echt zo hopeloos zijn dat ze daar naar sms'en enz verdoen hun tijd en hun kansen om iets reëel te vinden, .. wat nog erger is, ..
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hahaha, inderdaad afschaffen die handel.

Overlaats zag ik nog op een Waalse zender overdag een soort van astrologie "consultant" die je live kon opbellen. Als je belt kom je hoogstwaarschijnlijk in een wachtrij terecht veronderstel ik. (090x nummer...) en er was al iemand aan de lijn met die mevrouw en ze probeerden die precies zo lang mogelijk 'online' te houden, die vrouw vertelde heel haar leven, echt wel immens grappig om te zien/horen. Die presentatrice (lees: consultant) verlengde het spelletje als geen ander zeg, " alles komt goed mevrouw etc. etc... "

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ken schreef: Overlaats zag ik nog op een Waalse zender overdag een soort van astrologie "consultant" die je live kon opbellen. Als je belt kom je hoogstwaarschijnlijk in een wachtrij terecht veronderstel ik. (090x nummer...) en er was al iemand aan de lijn met die mevrouw en ze probeerden die precies zo lang mogelijk 'online' te houden, die vrouw vertelde heel haar leven, echt wel immens grappig om te zien/horen. Die presentatrice (lees: consultant) verlengde het spelletje als geen ander zeg, " alles komt goed mevrouw etc. etc... "
Niet gekeken naar "Zonde van de Zendtijd" op Canvas? Daarin belden ze naar de VTM, heeft hen 300 EUR gekost, het kwam er op neer dat ze niet in de uitzending konden. Uiteindelijk kwamen ze wel in de uitzending enja, redelijk grappig :p
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dafke schreef:Dit is volgens mij toch totale oplichting en misleiding, dus waarom bestaat dit nog steeds?
Goeie vraag... het geeft gewoon aan dat onze politiekers zelfs nog in dergelijke eenvoudige dingen geen 5 minuten moed kunnen vinden.

Of is de "druk" vanuit de sector zo groot om dit bedrog in leven te houden ?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:Hahaha, inderdaad afschaffen die handel.

Overlaats zag ik nog op een Waalse zender overdag een soort van astrologie "consultant" die je live kon opbellen. Als je belt kom je hoogstwaarschijnlijk in een wachtrij terecht veronderstel ik. (090x nummer...) en er was al iemand aan de lijn met die mevrouw en ze probeerden die precies zo lang mogelijk 'online' te houden, die vrouw vertelde heel haar leven, echt wel immens grappig om te zien/horen. Die presentatrice (lees: consultant) verlengde het spelletje als geen ander zeg, " alles komt goed mevrouw etc. etc... "
ik heb het nooit geprobeerd, maar 'k vind het altijd zo belachelijk horoscoop sms jouw naam naar "xxxx" hoe kunnen ze nu uw horoscoop bepalen aan de hand van jouw "naam", er gaat waarschijnlijk heel wat meer aan te pas komen dan enkel dat sms berichtje, .. en ook heel wat meer kosten dan enkel dat sms berichtje.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Lieten verbiedt belspelletjes en astrotelevisie

De Vlaamse regering heeft vanmorgen haar principiële goedkeuring gegeven aan de wijziging van het mediadecreet die het uitzenden van belspelletjes en astrotelevisie op Vlaamse zenders verbiedt.

Bron: De Standaard
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”