Nieuw VDSL2-profiel: 50 Megabit ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

inge25 schreef:@ philippe_d ze kunnen gewoon bijna nergens geven waar je voor betaalt !!!

Dit heeft niets te maken met afzetterij.
Trouwens, als je zo mistevreden bent, waarom blijf je bij Belgacom ? We leven in een vrije wereld, niemand verplicht je om bij Belgacom te blijven.

Als je - wegens technische omstandigheden - de snelheid niet kan halen van de gekozen formule, dan zou ik je sterk aanraden om te downgraden. Iemand die een maar sync krijgt van 16.5 mbps is goedkoper gediend met Internet Comfort (12/1.5) @ 32.92 EUR/maand, dan met Favorite (25/3.5) @ 43.46 EUR/maand.

proximusboyke schreef:iemand al geprobeerd of je snelheid daalt als je tv kijkt bij een 50/6

Zolang er geen snelheidsverhoging komt voor de abbo's Favorite en Intense (resp. 25 en 30 mpbs), dan zal je natuurlijk geen snelheidsverlies merken als je op 50 mbps synct, zelfs niet met 2 HD kanalen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Inderdaad geen drop : 28,65Mbit/s volgens Telenet speedtest met HD VTM
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Sorry Mods en gebruikers voor deze partiële off-topic tussenkomst maar dat Inge niet tevreden is met haar VDSL speed kan ik goed begrijpen. Als de technische dienst van BGC daar geen oorzaak voor vindt ...

@Inge

Maar over "afzetterij" gesproken: ik heb de nieuwste TN digicorder gehuurd van TN omwille van problemen met hun vorige versie (blokjes bij opname met geluidsproblemen) terwijl bij gewoon TV kijken goed beeld zonder minste probleem. De nieuwste decoder is inderdaad subliem en laat bij mij geen enkele steek vallen.
Dus als je door verwisselen van oude voor recentere digicorder plots zonder problemen zit, is m.i. de oorzaak wel duidelijk. De apparatuur van TN
Kostprijs voor de ruil: 50 euro activatie + 3 maanden huur digicorder omdat de vorige maar 9 maanden oud was (dit laatste hebben ze wel laten vallen na een tel richting hun klantendienst)

Ruil bij BGC van versie 3b naar de nieuwste V4: 0,000000 €

Nogmaals Inge, alle begrip voor je frustratie want vorige zomer heb ik analoge problemen gehad met BGC TV en na 4 techniekers, oplossing = 0. Maar TN verheerlijken, doe ik persoonijk ook niet. Ik moet wel toegeven dat dit forum mij geholpen heeft een meer genuanceerde kijk te ontwikkelen op het aanbod van BGC vs. dit van TN daar waar ik TN vroeger ook de hemel in prees (niet waar Phillipe, Proximusboyke & Quistnix) ?
En moraal van het verhaal: zowel bij TN als BGC komen de dollars op de eerste plaats en dan pas de klantentevredenheid .. Ondernemingen zijn er nu éénmaal om winst te maken.

Heb je nog eens geen contact opgenomen met de ombudsdienst voor telecommunicatie of getracht de BGC directie aan te schrijven ? Wat zeggen de metingen van je lijn ? Kunnen de techniekers op dit forum jouw zaak niet eens onder de loepe nemen ?

@Philippe: waarom heb ik dan zoveel negatieve duimen ? Ik ben wel scherp voor BGC maar mijn taalgebruik is toch niet echt agressief of .... ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nogmaals ik daag Inge uit om mij per PM haar telefoonnummer of adres te sturen zodat ik als BGC technieker een meting hierop kan doen. De resultaten zullen hier neergezet worden zodat iedereen zijn/haar conclusies kan trekken

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ok philippe.
Was gewoon omdat ik via via gehoord had dat ze de 50 enkel gaan gebruiken voor tv.
Dus is 50 megabit een feit bij sommigen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

50 megabit is inderdaad een feit bij sommigen.

Uit "goed ingelichte bron" vernomen ...
* dat 50mbit actief is bij sommige mensen verdeeld over heel BE (+/- 1000 mensen nu, een tweede batch van 1000 in juli) bij zowel internet only als internet+tv klanten.
* de 50mbit enkel zal zijn voor mensen die nu een 30mbit profiel hebben. Zij gaan dan kunnen internetten aan 30mbit, en 2xHD tv kijken zonder snelheidsverlies.
* Internetverbindingen aan 50mbit zijn voorlopig dus nog niet aan de orde, dit is gepland voor later ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Allez, d'er komt beweging in ...

Laat ons mss ook duimen voor Inge; zou toch een via PM m'n coördinaten bezorgen aan een technieker.

Waarschijnlijk - retorisch - vraagje aan Philippe: als ze overschakelen naar het 50 Mb profiel, ga je dan met HD TV aan, de 50 Mb halen bij het downloaden of val je dan met 2X HD terug op 30 Mbps?
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck op 27 jun 2011, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Hier zijn echt een paar toffe mensen van belgacom die altijd helpen waar ken.
Dat is toch mijn ervaring
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:Waarschijnlijk - retorisch - vraagje aan Philippe: als ze overschakelen naar het 50 Mb profiel, ga je dan met HD TV aan, de 50 Mb halen bij het downloaden of val je dan met 2X HD terug op 30 Mbps?

Een 30mb of 50mb profiel heeft niet te maken met je internabonnement, maar met de afstand tot de ROP.
Je kan nu dus een Comfort abbo hebben (12 mbps), maar toch op een 30 mpbs profiel zitten.

Of je TV nu aanstaat of niet maakt niets uit: als je Internet Intense hebt download je max. aan 30 mpbs, als je Favorite hebt is je max. download 25 mbps. Dit blijft zo, zelfs als ze overschakelen naar het 50 Mb profiel!
Maar hoe hoger het profiel, hoe meer bandbreedte er vrijkomt voor digtale TV, zonder dat dit aan je download vreet ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Idd die afstand tot de rop mag dringend aangepakt worden, hier staat vrij dicht een kvd, maar de rop staat in de centrale. Ik hoop dat belgacom eindelijk gaat denken aan extra rop's of boostboxen.

Ofwel minder strenge deploymentregels, maar Belgacom kennende, gezien de hele dsl deployment curve vrees ik daar voor.

Maar 50/6 lijkt me een leuke vdsl pro aan te komen 50/6 vdsl protjes ? Wie weet.
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Als die van 30 naar 50 gaan, zouden die van 20 dan naar 30 gaan en die van 16,5 naar 20?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nee, normaal gezien zal 30 naar 50 gaan, en de rest gelijk blijven - 'de kloof' zou dus groter worden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Het is zo'n ondoorzichtige boel bij Belgacom. Ik zit bijvoorbeeld rechtstreeks op de centrale van Sint-Michiels Brugge (+- 460m) en toch heb 20/2. Als Belgacom hier eens een ROB kon tussenplaatsen. Ik woon toch niet op het platte land. Anders ben ik binnenkort weg hoor.

Telenet kost wel iets meer, maar geeft wel zeker 250% of 500% meer snelheid!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

op papier wel ja
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Op welke termijnen rekenen we dan?
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik snap dit eerlijk gezegd toch niet goed.

1 Als ge p2p of usenet doet dan capped telenet je verbinding, dus ben je de pineut.
2 Youtube haalt ge sobieso niet de volle snelheid vermits google zelf niet de volledige snelheid geeft.
3 Voor http (statische websites) heeft het al helemaal geen zin om een snellere verbinding te hebben

Ik snap echt niet waarom mensen meer speed willen hebben.
Het is voor de meeste mensen (ik zeg niet alle mensen) compleet nutteloos.

t 'Zal vooral voor de banner van speedtest.net zijn.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

philippe_d schreef:Volgens mij heeft Inge25 de negatieve duimpjes gekregen, niet omdat ze niet tevreden is van Belgacom, maar omdat

2) haar taalgebruik.


Inderdaad. :roll:

BTW, welke BGC medewerker kan mij een plezier doen om te weten te komen of mijn 20/2 lijn naar 30/6 kan? Ik zit momenteel nog bij DxADSL sie mij op 20/2 zette omdat ADSL2+ 20/1 niet beschikbaar was na de transfer naar BGC. Ik denk dat ze dan ook niet gehaast zijn om mij een upgrade naar 30/6 te geven. Het zou wel prettig zijn te weten dat het kan (volgens het tooltje geen prob, ik zie de ROP staan door het raam :-D )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Laat nummer maar weten Maurice :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BlueCharlie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2010, 06:05
Bedankt: 1 keer

Ik zit ook nog steeds op een 20 - 2 profiel met mijn Favoriete verbinding, en woon in het centrum van Stekene en de belgacom centrale is redelijk dichtbij.
Graag had ik liever genoten van de 3.5 mb upload ook. De modem tool waarden zijn voor mij altijd positief geweest ook.
Mischien kan een technieker eens zien of er geen tandje hoger kan geschakeld worden, indien mogelijk. Zal mijn nummer hier prive aan de tech van BC in deze toppic geven.
Avast bedankt!
thiebapa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 dec 2008, 15:15
Locatie: Diest
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Ik sync nu ook aan 50/6 sinds vanochtend . Intense + BGC-TV : regio : Diest Centrum
Kijken naar HD kanaal heeft géén invloed meer op surfsnelheid :-)
Afbeelding
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/
Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

jempie
ps. ik heb een 20/2 profiel. kan ik geen belgacom on pc mee kijken en HD kijken en opnemen.

zie voor 20/2 mogelijkheden link hieronder:
http://nl.community.belgacom.be/posts/5915e45919#bgctvmogelijkheden
een beetje er boven staat ook:
Het aantal SD/HD streams wordt verdeeld over: (afhankelijk wat je hebt of gebruikt):
° Het aantal decoders
° Het aantal geplande PVR opnames
° TV on PC

voor TV on pc lees ook maar het volgende:
http://nl.community.belgacom.be/posts/5915e45919#tvonpc
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomsworld schreef:Idd die afstand tot de rop mag dringend aangepakt worden, hier staat vrij dicht een kvd, maar de rop staat in de centrale. Ik hoop dat belgacom eindelijk gaat denken aan extra rop's of boostboxen.

* Belagcom is nu wel bezig om ALLE kvd's uit te rusten rops (waar ze kunnen/mogen van de betreffende gemeentes uiteraard).
* alle 16.5 mbit klanten worden stuk per stuk bekeken, de VBB's zullen als eerste uitgezet worden, daar waar grote groepen van 16.5 mbit klanten bij mekaar zitten.

znoppels schreef:Als die van 30 naar 50 gaan, zouden die van 20 dan naar 30 gaan en die van 16,5 naar 20?

Het ziet er dus inderdaad naar uit dat:
- het 16.5 mbit profiel stilaan zal verdwijnen (boostboxen)
- een verhoging van 20 mbit naar 30 mbit ook tot de mogelijkheden behoort ...

ToMiKoN schreef:Ik zit nu op een 20/2 Mbit profiel. 460m van centrale. Ik begin wel te twijfelen, want ik weet echt niet of mijn VDSL ooit nog sneller zal gaan ... :-S

Ooit wel, een beetje geduld :-)

ToMiKoN schreef:Op welke termijnen rekenen we dan?

Begin volgend jaar ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

philippe_d schreef:50 megabit is inderdaad een feit bij sommigen.

Uit "goed ingelichte bron" vernomen ...
* dat 50mbit actief is bij sommige mensen verdeeld over heel BE (+/- 1000 mensen nu, een tweede batch van 1000 in juli) bij zowel internet only als internet+tv klanten.
* de 50mbit enkel zal zijn voor mensen die nu een 30mbit profiel hebben. Zij gaan dan kunnen internetten aan 30mbit, en 2xHD tv kijken zonder snelheidsverlies.
* Internetverbindingen aan 50mbit zijn voorlopig dus nog niet aan de orde, dit is gepland voor later ...

Idee tegen wanneer die overal uitgerold zullen worden? Of blijft het alsnog in experimentele fase met 2000 klanten eind juli?

ToMiKoN schreef:Het is zo'n ondoorzichtige boel bij Belgacom. Ik zit bijvoorbeeld rechtstreeks op de centrale van Sint-Michiels Brugge (+- 460m) en toch heb 20/2. Als Belgacom hier eens een ROB kon tussenplaatsen. Ik woon toch niet op het platte land. Anders ben ik binnenkort weg hoor.

Telenet kost wel iets meer, maar geeft wel zeker 250% of 500% meer snelheid!

Vooral YouTube, torrents en upload. Het maakt inderdaad ook geen bal uit waar je woont qua drukke of geen drukke node. En een variabele onbeperkte data limiet hebben ze ook al niet!

@ voorgaande posters,
De schoolvakantie is begonnen zeker?
Laatst gewijzigd door TomG op 28 jun 2011, 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

@ Philippe

Philippe: had mijn vraag gisteren anders, duidelijker moeten stellen ivm. het 50 Mbps profiel. Weet dat je bv. met favorite op 30 Mbps profiel kunt zitten. Dat is een kwestie van keuze van formule.

Maar in het kader van het 50 Mbps profiel, is volgende redenering juist: 50 Mbps profiel - 2 X HD TV aan = ongeveer 30 tot 32 Mbps down resterend ? Of begrijp ik het nog niet goed ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koenraaddeconinck schreef:Philippe: had mijn vraag gisteren anders, duidelijker moeten stellen ivm. het 50 Mbps profiel. Weet dat je bv. met favorite op 30 Mbps profiel kunt zitten. Dat is een kwestie van keuze van formule.

Nog eens: je abonnement of formule (Favorite) en je lijnprofiel hebben niets met mekaar te maken.
- Je kan met de Comfort formule (12 mbps) een lijnprofiel hebben van 30 mbps.
- Je kan met een Intense formule (30 mbps) een lijnprofiel hebben van 20 mbps.

In beide gevallen zal de behaalde snelheid beperkt worden door de laagste van de 2 waarden:
- een Comfort abonnee met een lijnprofiel van 30 mbps zal max 12 mbps downloaden.
- een Intense abonnee met een lijnprofiel van 20 mbps zal max 20 mbps downloaden.

koenraaddeconinck schreef:Maar in het kader van het 50 Mbps profiel, is volgende redenering juist: 50 Mbps profiel - 2 X HD TV aan = ongeveer 30 tot 32 Mbps down resterend ? Of begrijp ik het nog niet goed ?

Neen dus:
- een Favorite abonnee met een lijnprofiel van 50 mbps zal max 25 mbps downloaden.

Alleen als je lijnprofiel hoger is dan je Internet formule, heb je "reserve" voor TV zonder invloed op de download.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Hun 50 megabit is al bij al nog zo lang nie achter pasen zoals ze gezegd hadden.
Dit zijn leuke vooruitzichten zeker ze nu ook hun torrents niet toeknijpen.
Heb me nu ook laten wijsmaken dat net zoals bij scarlet geen fup meer zal zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Blikske
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2011, 18:59

Is er iemand die weet als er met een 50 mbps profiel dan meer dan 2 HD streams beschikbaar zijn?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Ik heb hem 50 Megabit ook binnen (zone 050)

Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 17.1 dB

Met TV-aan:
Afbeelding
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

hier ook al enkele dagen , wel handig nu de download zelfde blijft als tv opneemt en of aanstaat :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

al degene met 50/6 profiel hebben Intense, veronderstel ik?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Al diegene met 50 Mbps hadden 30 Mbps-profiel. ;)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat weet ik, maar ik denk dat de uitverkoren om nu al op 50Mega gezet te worden allemaal Intense hebben?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb nu Favorite en 50Mbit. Ligt gewoon aan je profiel.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

hebben jullie hiervoor bbox herstart of zo?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Herstart bbox/sagem is niet nodig, profiel wordt vanaf de dslam gepushed

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Downstream line rate : 50192 kbps
Upstream line rate : 6048 kbps
Downstream Training Margin : 23.5 dB

Wat mij opvalt is dat de Downstream Training Margin bij iedereen op een 50Mbit profiel, een serieuze klap gekregen heeft. De meesten zitten onder de 20 dB. Ik 'prijs mij nog gelukkig' met mijn 23,x dB. Moet ik daaruit concluderen dat verdere profielverhogingen uitgesloten zijn, tenzij BGC verder in zijn netwerk investeert (boost-boxen en dergelijke) ?

Ik merk toch een kleine snelheidswinst tegenover het 30Mbit profiel. Vroeger haalde ik een gemiddelde snelheid (gemeten over 5 minuten) van 3,30 MB/s bij het downloaded via nieuwsgroepen. Nu haal ik gemiddeld 3,38MB/s (opnieuw gemeten over 5 minuten). Usenet server is dezelfde gebleven, dus daar ligt het volgens mij niet aan.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Is deze vermeerdering te zien ook voor klanten die enkel een Intense abonnement hebben of enkel bij degene die ook digitale tv hebben bij het abonnement ?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Hier in Aartselaar in elk geval nog steeds 30 mbit op Internet Intense.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ze zijn in fasen aan het uitrollen, per regio, blijkbaar?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

ah dan hou ik het in de gaten de komende dagen, regio 055 hier :-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”