Homeplugs Telenet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
InStInCt
Starter
Starter

Goodmorning!!

Jupz,goed gezien...im new...but..heb hier al veel intersants zien staan :) Pracht forum :-D

To the point!

Heb hier zo'n 2 homeplugs av6400 van telenet kunnen kopen via i-net...
normaal gezien heb je bij die dingen toch progje om alles veilig in te stellen...
Heb me al plat gegoogled :cry: ...kom altijd uit bij de oude software voor pw's van telenet

Heb destijds die van men nonkel geleend (can't remember which brand,but cd with it) maar die werkten hier!!

Je hoort me al afkomen wssk.. :lol:

How the BEEEPZ can i configure these things :)

Moet er wel bij zeggen dit is men setup:

Modem(telenet)=>Switch(Dlink)=>kabel naar digicorder
=>kabel naar router(Linksys wrt54g met sinds kort dd-wrt..maar euh nog al wat ingewikkeld atm :))

Question nr 2:
Waar tussen steek ik best HP 1? Heb al een flauw vermoeden aan de router...

Nuja ben er zeker van dat hier 1 of andere leek a "newb" as me, hier mee kan helpen :beerchug:

Thnx in advance 8)
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

op de knopjes duwen hé
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Je moet er eerst bij vertellen waarvoor je die homeplug wil gebruiken: om een (2de) digicorder inter-actief te maken, of gewoon om je lokaal netwerk uit te breiden ?
1) in het eerste geval moet HP1 achter de switch komen, op HP2 sluit je de digicorder aan.
2) in het tweede geval moet HP1 achter de router komen (LAN poort), op HP2 sluit je de PC/laptop aan.

In principe moet je hier niets aan configureren, tenzij je met een paswoord wil beveiligen. Bij sommige modellen is er een knopje, waarmee je "koppels" met elkaar kan beveiligen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

aub, de exacte uitleg:

op pagina 10.
Indien het reeds gebruikte zijn kan het zijn dat je ze dus eerst moet resetten (pagina 14)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”